Eli minulla on käytössä Zyxel P-600 ADSL-modeemi. Siihen tulee puhelinjohto seinästä ja se jakaa ethernet-kaapeleilla yhteyden tietokoneeseen ja pleikkariin. Omistan myös A-Link wnap WLAN-tukiaseman ja haluaisin luoda WLAN-yhteyden. Onko mahdollistaa yhdistää niin, että laittaa ethernet-kaapelin ADSL-modeemin ja WLAN-tukiaseman välille ja jos on, niin miten? ADSL-modeemissa on ethernet paikat 1-4 ja WLAN-tukiasemassa ethernet-paikat WAN sekä 1-4.
WLAN-tukiasema: http://store.a-link.com/fi/wnapa
WLAN-tukiaseman liittäminen ADSL-modeemiin ethernet-kaapelilla
8
1971
Vastaukset
Eli sinun tarvitsee vain laittaa modeemista tuo kaapeli reitittimen vapaaseen LAN porttiin niin se on siinä.
Ja reitittimen WAN portista piuha esim pöytäkoneeseen.
Muista sitten suojata wlan verkko WPA2 suojauksella ja riittävän pitkällä salasanalla!- mies kaakosta
Tuli tuosta mieleen kysymys, että miksi siitä reitittimen WAN -portista pitäis laittaa se piuha pöytäkoneeseen? Liittykö se mahdollisesti tuohon miun toiseen kysymykseen? Eikö sitä voi laittaa tuohon ADSL -modeemin LAN -porttiin??
Ja sitten se toinen kysymys. Eli missä vaiheessa tuo WPA2 suojaus pitäisi tehdä? Ja pitäiskö se tehdä tuolla pöytäkoneella ja reititin pöytäkoneessa kiinni kaapelin välityksellä? Vai miten? Voi olla, että kyselen tyhmiä, kun olen hieman noviisi tuon kanssa ja tuossa parin kuukauden päästä pitäisi rakentaa samanlainen paketti kuin tässä keskustelussa on käyty. On vähä aikaa muutenkin, kun oon ropaillu raudan kanssa, niin alkaa olee muutenkii aikas ruosteessa nuo jutut... mies kaakosta kirjoitti:
Tuli tuosta mieleen kysymys, että miksi siitä reitittimen WAN -portista pitäis laittaa se piuha pöytäkoneeseen? Liittykö se mahdollisesti tuohon miun toiseen kysymykseen? Eikö sitä voi laittaa tuohon ADSL -modeemin LAN -porttiin??
Ja sitten se toinen kysymys. Eli missä vaiheessa tuo WPA2 suojaus pitäisi tehdä? Ja pitäiskö se tehdä tuolla pöytäkoneella ja reititin pöytäkoneessa kiinni kaapelin välityksellä? Vai miten? Voi olla, että kyselen tyhmiä, kun olen hieman noviisi tuon kanssa ja tuossa parin kuukauden päästä pitäisi rakentaa samanlainen paketti kuin tässä keskustelussa on käyty. On vähä aikaa muutenkin, kun oon ropaillu raudan kanssa, niin alkaa olee muutenkii aikas ruosteessa nuo jutut...Ei välttämättä tarvitse laittaa ja sen voi laittaa myös siitä modeemista.
Heti alussa kun wlan verkkoa alkaa tekemään ja kannattaa tehdä juuri tuolleen.- Oikeat kytkennät
Ei vaan modeemista kaapeli reitittimen WAN-porttiin, ei tietenkään mihinkään LAN-porttiin. Siis jos haluat reitittimen toimivan reitittimenä eikä kytkimenä.
- Oikeat kytkennät
mies kaakosta kirjoitti:
Ja sitten se toinen kysymys. Eli missä vaiheessa tuo WPA2 suojaus pitäisi tehdä? Ja pitäiskö se tehdä tuolla pöytäkoneella ja reititin pöytäkoneessa kiinni kaapelin välityksellä? Vai miten? Voi olla, että kyselen tyhmiä, kun olen hieman noviisi tuon kanssa ja tuossa parin kuukauden päästä pitäisi rakentaa samanlainen paketti kuin tässä keskustelussa on käyty. On vähä aikaa muutenkin, kun oon ropaillu raudan kanssa, niin alkaa olee muutenkii aikas ruosteessa nuo jutut...WPA2:n suojausasetukset teet siis johdon kautta, tietsikalta johto reitittimen LAN-porttiin (ei WAN-porttiin!). Asetusten teon jälkeen sulla on WLAN käytettävissä.
- 9+4
Siinä ei ole LAN-paikkaa, eli ei taida olla mahdollista?
Reitittimessä on ainakin 4 kpl LAN porttia vierekkäin.
- adsfdgfhg
Juu kiitoksia, hyvin toimii :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174056
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731597Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231127- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 103845
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810