Satoja kirjoja on tullut luettua mutta nyt vaan ei enää jaksa. Keskittyminen herpaantuu ja koko juoni alkaa tuntua typerältä vaikka kirja olisi kovasti arvostettu ja hyväksi kehuttu. Tätä on jo pari vuotta jatkunut, onko sinulle tapahtunut mitään vastaavaa?
Enää ei jaksa lukea kirjoja
3
140
Vastaukset
- jggh
Kannattaa vaihtaa kirjojen tyyppiä totaalisesti. Jos lukee pelkkää fiktiota, voi tieto- ja historiankirjojen luku tuoda mukavaa vaihtelua. Kirjojen arvostus ei sinällään kerro onko se hyvä just sulle. Jos se ei aukene niin ei. Siksi kannattaa lainata ihan summassa jotain kirjoja, kokeilla toimiiko ja jos ei niin palauta äkkiä. Jos ei tämäkään toimi niin lopeta. Itse luen vain pieniä määriä, jotta välttäisi tietoähkyn.
- austerism1
On käynyt juuri noin.
Osittain tuo tapahtui opiskeluaikoina, kun tuli opiskeltua kirjallisuutta. Osittain syynä on toisaalta se, että keskittymiskyky on heikentynyt. Tosin olen huomannut, että esim. tietynlaiseen tietokirjallisuuteen ja esseisiin ja kolumneihin jaksan keskittyä astetta paremmin kuin kaunokirjallisuuteen. - tiedonjanoinen
Ehkä johtuu myös siitä, että nykyisin julkaistaan kaikenkaravaista proosaa... jota ei jaksa lukea erkkikään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048