Mäntytie

Hei,

Tietääkö kukaan tuosta Mäntytien toimipisteestä jonne neurologini ilmeisesi minut seuraavaksi lähettää konsultointia varten? Goglaamalla ei Mäntytiestä tunnu juuri muuta kuin moitteita löytyvän. Tehdäänkö Mäntytiellä tarkempia tutkimuksia, kuin sairaaloiden polilla ?
Lääkkeet; ne eivät hypopituitarismiani (=aivolisäkkeen vajaatoiminta) häiritse; eivät tunnu eplilepsiaani taltuttavan. Neurologi nosti jo kätensä ylös (=eväät loppu)

9

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs gaijin

      Jos kyseessä on Helsingin Mäntytie, on se nykyään Neurologian kuntoutuspoliklinikka, joka sijaitsee pari korttelia "vanhasta" Mäntytiestä. Tilat kävivät ahtaaksi ja saivat paremmat läheltä. Olisikohan oikea nimi "HUS Neurologian kuntoutuspoliklinikka" ja osoite Paciuksenkatu/Kallioportaankuja, on Meilahden neuropolin alayksikkö. Helsingissä ei taideta epileptikkoja hoitaa sairaalayksikössä, itse ainakin sain ekan käynnin jälkeen tuonne "Mäntytielle" siirron ja sitten jo muuttivatkin.

      Mulla ei ole ollut valittamista, ongelmat saatu kuntoon (ei liene koskaan pahoja olleetkaan). Lääkärikin ollut yhtä kertaa lukuunottamatta aina sama mikä varmaan on asiaa edistänyt. En tiedä kuinka paljon siellä varsinaisesti tutki-hutkitaan paikan päällä (itse olen nähnyt vain toimistomaisia vastaanottohuoneita) mutta kaipa sinne on keskittynyt asian ammattilaisia. Tutkimusvehkeet ehkä sitten varsinaisesti sairaalapolilla, kun päätetään mitä niillä tehdään.
      Ei siitä paljoa taida tietoa löytyä noin yleisesti. Mutta toivottavasti on apua!

    • ei ongelmia

      Mä olen ollut vain ja ainoastaan Mäntytiellä (tosiaan, nykyisin sijaitsee Paciuksenkadulla) hoidossa yli 10v, josta neurologit ovat lähettäneet pari kertaa magneettikuviin muualle (100m päähän HUS:iin), mutta muuten on jopa muistitutkimukset tehty samassa paikassa. Oma neurologini osaa ainakin asiansa.

      • Kiitos tiedoista Teille molemmille, tiedoista ja Hyvää Uutta vuotta !


      • ei ongelmia

        Tähän pitää vielä lisätä että ensimmäisten vuosien aikana mulla oli jostain syystä joka kerta eri neurologi. En tiedä vaihtuiko siellä henkilökunta koko ajan, vai vaihtuiko lääkäri vain minun kohdallani, kunnes jopa ääneen sanoivat, että minulle on kyllä nyt saatava sama lääkäri joka kerta, eikä niin että joka kerta saa alusta asti tutustua potilaaseen, ja potilas kertoa tarinansa uudelleen ja uudelleen. Silloin nimittäin kävi pari kertaa niin, että tuntui, ettei neurologi oikein ole samoilla linjoilla kanssani, ja teki erikoisia päätöksiä. Eli suosittelen että varmistat että sulla pysyy sama neurologi (jos ole häneen tyytyväinen) mikäli mahdollista. Kesäisin tosin siellä tuuraillaan lomien takia, se on hyväksyttävä.


    • ansku2412

      Osoitteessa Mäntytie ei ole ollut moniin vuosiin neuronpolia.
      Etsimäsi paikka taitaa olla Neurologian kuntoutuspoliklinikka,paciuksenkatu 21,helsinki. Tässä rakennuksessa ei tehdä mitään tutkimuksia vaan suoritetaan ainoastaan neurologin poliklinikka käynnit. Jos tarkemmille tutkimuksille on tarvetta jotain kuvausta yms. ne suoritetaan joko meilahden sairaalassa,töölön sairaalassa tai jopa lastenlinnassakin (video-eeg myös aikuisille).

    • Onko varmaa?
      • Juu, kyllä tuo aivolisäkkeen vajaatoiminta on varmistettu, käyn vuosittain
        Meilahden endokrinologian polilla kontrollikäynnillä.

        Syy hypopituitarismiin (itseasiassa panhypopituitarismi) arvellaan olevan aivokasvainleikkaus sitä seurannut traditionaalinen sädehoito.

        Noista epilepsialääkkeiden vaikutuksisra olen joutunut neurologeja valistamaan useammin kuin kerran.


    • nainen 3

      Mäntytie, nykyinen Caloniuksenkatu. Apu 0 pointsia ! Käyn oikein ylilääkärillä, koska minulla on vaikeahoitoinen epilepsia. Kuukaudessa 6 - 12 kohtausta. Saan kohtauksia vain unessa eli yöllä päivällä tai jos nukahdan johonkin. Caloniuksenkadulla (Helsinki) sanotaan päivää. Nyt ei ole tullut mitään uusia lääkkeitä, joita voitaisiin kokeilla. Uusin reseptit ja näkemiin ! Ikinä ei ole kysytty kuinka olette voinut ? En tarkoita, että paikka olisi mikään psykiatrian vastaanotto, mutta voisihan sitä olla joskus kiinnostunut miten vuosi on mennyt ja minkälaisia tuntemuksia se on herättänyt !! Käynti kestää lääkärin luona korkeintaan 10 minsaa, koska hänellä on kiire Meilahden sairaalaan...

      • Apu Kampista

        Suosittelen Kampin Terveystalon neurologeja. He osaavat vuorovaikutustaidot ja kuuntelevat asiakasta!

        Tosin itsestäni on tuntunut jo yli 20 vuotta, ettei meikällä edes ole epilepsiaa, minkä MRI on osoittanut. Vasta Kampissa alettiin laskemaan lääkitystä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe