Kiinnostasko ketää sukellusta harrastavaa tai ilma-aseen omistavaa alkaa kimppaan, ostettas korkeapaine kompressori ?
200 baarista ilmaa
11
287
Vastaukset
- Parempaa on
Ei tarvita, me täytetään pullot haapajärvellä, siellä on parempaa ilmaa.
- hei heih ie
hpj on myös parempi aurauskalusto jne.myös kauniimmat naikkoset.muutan sinne
- turvallisuusasiat
Tuossa muutamia asioita pullojen täytöstä, onnea yritykseen:
http://www.tukes.fi/fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/3Painelaitteet/Ammattilaistiedote-Seoskaasusukellus---pullojen-ja-tayttopaikan-vaatimukset/Tarkoitus ei ole tehdä seoskaasuja koska ei sukelleta sellaisiin syvyyksiin. Pysytään normaalissa paineilmassa. Heliumit hoitakoon muut. Eikä sukeltaessa esim Pyhäjärvessä löydy sellaista kohtaa jossa ilmaa kummempaa tarttis.
Hyvin harva tarttee seoskaasuja.
- turvallisuutta
Tukes:
"Sukeltajakerhomme on ostanut paineilmakompressorin. Kerhomme aikoo täyttää sillä sukeltajapulloja. Kesällä kompressori on mukana kerhon matkoilla pakettiautossa, talvisin kompressoria käytetään kerhotiloissamme. Vaaditaanko kompressorille tarkastuksia?
Kyllä, täyttöpaikkana.
Kompressori täyttölaitteineen ja täyttöympäristöineen (pakettiauto tai kerhohuone) on painelaitelainsäädännössä täyttöpaikka. Täyttöpaikassa saa täyttää enintään 15 L pulloja. Täyttöpaikkojen vaatimuksia käsitellään KTM:n painelaiteturvallisuuspäätöksessä 953/1999 (päätöksen 30 ja 32 §).
Kerhonne on pyydettävä tarkastuslaitosta tarkastamaan täyttöpaikka ennen sen käyttöönottoa. Lisäksi kerhonne on pyydettävä tarkastuslaitosta tarkastamaan täyttöpaikka 6 vuoden välein.
Tarkastuksissa arvioidaan, voidaanko pullot täyttää kompressorilla turvallisesti. Lisäksi tarkastuksissa arvioidaan täyttäjien pätevyyttä. Turvallinen täyttäminen tarkoittaa mm., että pullot voidaan riittävän luotettavasti täyttää kompressorilla enintään suurimpaan sallittuun täyttöpaineeseen. Täyttäjien pätevyys tarkoittaa mm., että täyttäjät osaavat selvittää, että täytettävä pullo varusteineen on käyttökunnossa ja tarkastettu, mikä on pullon suurin sallittu täyttöpaine ja täyttäjät osaavat kiinnittää täyttöletkut huolellisesti ennen täyttämistä. Lisäksi kiinnitetään huomiota täytettävän ilman puhtauteen ja täyttöympäristön lähialueen henkilöturvallisuuteen."Näin on .
Tuossa tul juuri se mitä pitää täyttäjältä ja täyttöpaikalta löytyä.
Kone ois nyt otettuna laivasta pois, pelaa hyvin ja kaikinpuolin kunnossa.
Pystyy täyttämään neljää pulloa kerrallaan.
- kahveetunnilta
Osta job"kylän rahamies ekatilistä kyseiset laitteet jooko,mutta nyt ansaitulle kahveetunnille!!!!
- standardi
EN 12021 - paineilman hengitysilmastandardi
http://www.sarlin.com/?Deptid=6651 - Ursuit1
Kiinostaa. Olen Putaalta. laiton sulle postia.
Vielä kaks osakasta, niin osuushinta tippuu 200 € euroon.
- Timo.H
Saako sillä tehtyä painetta korkeepaine soodaan ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602