kohdunsuu

........

Tunnetteko te muutkin oman kohdunnapukkanne emättimessä? Mulla tuntuu n.etusormen mitan syvyydellä siellä yläseinämässä sellanen pallukka..se tuntuu sellaselta vähän limaselta ja sen ympäri pystyy pyörittää sormella. Mutta oudointa siinä on se, että sen "vierestä" pystyy myös työntää sormee vielä vähän syvemmälle, miten se on mahollista? Eikö emättimen pitäs loppua siihen kohdunnapukkaan? Mä siis pystyn pyörittää sormee sen ympärillä silleen, niinku se ois joku sellanen selvä uloke..onks toi normaalia? Ja onkohan toi nimenomaan se kohdunsuu, eikä mikään muu juttu?

25

15825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm

      vastauksia

    • aqua21

      Aika uskomatonta, että yllät sormellasi kohdunsuuhun. Pidä kuitenkin huolta, että sormesi ovat puhtaat, ettet vie mitään ylimääräisiä bakteereita alueelle, jonne ne eivät kuulu.

      Kohdunsuu on sellainen "ulkoneva" napukka, jonka ympäri voit sormeasi pyörittää. Otetaanhan papa-näyte myöskin siltä alueelta (ns. vagina-näyte) portio- ja serviks-näytteiden lisäksi. =)

      • *minä vaan*

        joo minä yllän kans mutta mulla onkin kohdunlaskeumaa ja kohtu väärässä paikassa tavallaan eli normaali synnytys ei olisi koskaan tullut edes kysymykseen..... ekaa yritettiin ja toiset leikattiin.... mutta ei se tarkoita että olisi jotain samanlaista vikaa kuin minulla (siis kun yllät).... jokainen meistä on erilainen eli ei voi sanoa missä sen kohdun pitäis olla (tavallaan)..... minulla esim sikiö aina kiinnittynyt väärin kohdun seinämään ja silti mulla on kolme täysin tervettä lasta....


      • ....

        Onko se siis sellanen muutaman sentin PITUINEN napukka (ja pituudella tarkotan sitä, että voiko se ulottua esim.3 senttiä emättimeen, sinne emättimen perälle?)

        Huolestuttaa, että onko mussa jokin vikana..vähän aikaa sitten pelkäsin, että oisin unohtanu menkkojen vikan tamponin sisälleni.. jos unohtais vikan tamponin sisälle, niin eihän se vois jäädä sinne pitkäksi aikaa aiheuttamatta kutinaa? Kuinka pitkän ajan kuluttua se todennäkösesti aiheuttaisi kutinaa ja hajua, jos sen unohtaisi sisälle?


      • aqua21
        .... kirjoitti:

        Onko se siis sellanen muutaman sentin PITUINEN napukka (ja pituudella tarkotan sitä, että voiko se ulottua esim.3 senttiä emättimeen, sinne emättimen perälle?)

        Huolestuttaa, että onko mussa jokin vikana..vähän aikaa sitten pelkäsin, että oisin unohtanu menkkojen vikan tamponin sisälleni.. jos unohtais vikan tamponin sisälle, niin eihän se vois jäädä sinne pitkäksi aikaa aiheuttamatta kutinaa? Kuinka pitkän ajan kuluttua se todennäkösesti aiheuttaisi kutinaa ja hajua, jos sen unohtaisi sisälle?

        Elikkä se on juuri sellainen napukka, kuin kuvailitkin. Tietysti eri ihmisillä erikokoinen.

        Jos olisit unohtanut tamppoonin sisälle, niin kyllä sen olisit huomannut. Se aiheuttaisi tulehdusta "muhiessaan" emättimessä, jonka huomaisit kutinana ja kuumotuksena, kirvelynäkin.

        Ei sinussa ole mitään vialla, mutta voithan toki käydä vielä lääkärissäkin mielenrauhasi säilyttämiseksi. =)


      • ....
        aqua21 kirjoitti:

        Elikkä se on juuri sellainen napukka, kuin kuvailitkin. Tietysti eri ihmisillä erikokoinen.

        Jos olisit unohtanut tamppoonin sisälle, niin kyllä sen olisit huomannut. Se aiheuttaisi tulehdusta "muhiessaan" emättimessä, jonka huomaisit kutinana ja kuumotuksena, kirvelynäkin.

        Ei sinussa ole mitään vialla, mutta voithan toki käydä vielä lääkärissäkin mielenrauhasi säilyttämiseksi. =)

        se oli itse asiassa toisiks viimenen tamponi, jonka unohtumista pelkäsin..sen jälkeen laitoin vielä yhen tamponin ja se meni sinne ihan helposti..eiks senkin jo luulis tarkottavan, ettei siellä voi olla edellistä? eihän sinne varmaan niin helposti sais uutta mahtumaan, jos edellinen on vielä sisällä..

        pelkäsin vaan, että jos sekotan sen kohdunnapukan tamponiin, ku se tuntuu sellaselta kiinteeltä. Mutta siltä sen kai sitten on tarkotus tuntuakin..


    • mä23

      joo tunnen minäkin sen kohdunsuun kun työnnän sormen sinne. Ja olen käynyt nyt paljon gyniksellä (sattuneista syistä) eikä ne oo ikinä sanonu et mulla ois jotenki erikoinen värkki. Et huolet pois. Jokaisella on varmasti erilaiset paikat ihan niinku kasvot on erilaiset ja sormet ja varpaat on erilaiset...

    • Alatisairas-85

      Minä havaitsin eilen illalla kohdunsuun emättimessäni. Enpä muista olisinko aiemmin tuntenut sitä noin selvästi, mutta empä ole uskaltanut työntääkkään sormeani kovin syvälle ikinä. Minäkin järkytyin löydöstäni, kun tosiaan pystyin sormea sen ympäri pyörittämään, ja siinä tuntuu se kohdun reikäkin. Olen huolissani, koska sairastan sellaista paksunsuolen sairautta, jonka takia minulla on milloin ummetusta ja milloin ripulia. Silloin kun on ripulia tai joutuu usein juoksemaan vessassa, tuntuu kun se kohtukin kirjaimellisesti tunkisi alaspäin.
      En ole myöskään ikinä ollut yhdynnässä että ei se mikään tauti ole. Säikähdin kyllä ekaksi että se olisi peräsuolesta tunkeva peräpukama, mutta kyllä se kohtu on.
      Luultavasti ainainen ummetuksen takia ponnistaminen on jotenkin väljentänyt lantionpohjalihaksia. Ei kai ole muuta mahdollisuutta, kuin yrittää niitä jumpata. Pitää varmaan uskaltautua gynekologille, tai ainakin kertoa havainnoista ja tuntemuksista sille suolistolääkärille.

      Toivottavasti se olisi vain lihaksien heikentymistä, eikä mitään kamalan vakavaa kohdunlaskeutumista. Sitä ei pitäisi olla kyllä kuin synnyttäneillä vanhemmilla naisilla, mutta omassa tapauksessani uskon sen olevan sivuvaikutusta suolistosairaudestani.

      Kertokaa lisää kokemuksianne tästä asiasta. Millaisista syistä kohdun laskeutuminen on teillä johtunut, ja etenkin nuoremmilla?

      • ....

        Alatisairas-85, tuntuuko se kohdunnapukka sullakin sellaselta, että ihan niinku siinä keskellä ois sellanen "vako"? Mulla se tuntuu sellaselta, ja se pallukka on sellanen joustava ja aika limasen tuntunen..ois helpottavaa kuulla jos joku muukin tuntee tollasen "vaon" siinä keskellä..kuinka syvällä sä sen suunnilleen tunsit? Mulla se tuntuu n.etusormen syvyydellä (n.7cm). Mä ihmettelen että se tuntuu noin alhaalla, mä oon aina luullu että emätin on kyllä pitempi ku 7cm..


      • Alatisairas-85
        .... kirjoitti:

        Alatisairas-85, tuntuuko se kohdunnapukka sullakin sellaselta, että ihan niinku siinä keskellä ois sellanen "vako"? Mulla se tuntuu sellaselta, ja se pallukka on sellanen joustava ja aika limasen tuntunen..ois helpottavaa kuulla jos joku muukin tuntee tollasen "vaon" siinä keskellä..kuinka syvällä sä sen suunnilleen tunsit? Mulla se tuntuu n.etusormen syvyydellä (n.7cm). Mä ihmettelen että se tuntuu noin alhaalla, mä oon aina luullu että emätin on kyllä pitempi ku 7cm..

        Suunnilleen tuolleen samalla pituudella. Minkä ikäinen itse olet? Kohdunlaskeumaa kun ei pitäisi 20-vuotiailla olla...Keksitkö itselläsi mitään syytä? Minä luulen että itselläni on vilkas ja vähemmän vilkkaampi vatsantoiminta tämänkin vaivan aiheuttanut. Kyllä se normaalisti on pidempi. Siinä on se vako. En ole pahemmin uskaltanut enää ronkkia. En tiedä millon menisi lääkäriinkään, kun on kirjotusten kanssa jo hermoilua. Pitää varmaan yrittää jumpata lantiopohjanlihaksia näin alkuun ja sitten miettiä sitä tohtorilla käyntiä. Ja pitää vatsa tosi löysällä. No mutta jos meissä jotain vikaa on, niin tiedetäämpähän että ei olla ensimmäisiä maailmassa, ja jotain voi tehdä....


      • mä23
        Alatisairas-85 kirjoitti:

        Suunnilleen tuolleen samalla pituudella. Minkä ikäinen itse olet? Kohdunlaskeumaa kun ei pitäisi 20-vuotiailla olla...Keksitkö itselläsi mitään syytä? Minä luulen että itselläni on vilkas ja vähemmän vilkkaampi vatsantoiminta tämänkin vaivan aiheuttanut. Kyllä se normaalisti on pidempi. Siinä on se vako. En ole pahemmin uskaltanut enää ronkkia. En tiedä millon menisi lääkäriinkään, kun on kirjotusten kanssa jo hermoilua. Pitää varmaan yrittää jumpata lantiopohjanlihaksia näin alkuun ja sitten miettiä sitä tohtorilla käyntiä. Ja pitää vatsa tosi löysällä. No mutta jos meissä jotain vikaa on, niin tiedetäämpähän että ei olla ensimmäisiä maailmassa, ja jotain voi tehdä....

        Mullakin on niin et se ei ennen tuntunut ja sitte kerran, varmaan n.pari vuotta sitten huomasin et yllän siihen. Se säikäytti eka ihan hirveesti kun luuli et siellä on joku kasvain mut mä oon vaan koittanu lohduttautua sillä, et ei lääkärit ole sanoneet mitään..eli kai se on normaalia et se tulee alemmas. Ei me voida olla mitään luonnonoikkuja :) Jos sais lisää samanlaisia "kohtaloita" niin helpottas varmaan.
        Eli porukka, tunnetteko kohdunsuun sormella kokeiltaessa? Ja ikä ois kans hyvä laittaa niin vois hieman vertailla. Mä oon siis 23v.


      • ......
        mä23 kirjoitti:

        Mullakin on niin et se ei ennen tuntunut ja sitte kerran, varmaan n.pari vuotta sitten huomasin et yllän siihen. Se säikäytti eka ihan hirveesti kun luuli et siellä on joku kasvain mut mä oon vaan koittanu lohduttautua sillä, et ei lääkärit ole sanoneet mitään..eli kai se on normaalia et se tulee alemmas. Ei me voida olla mitään luonnonoikkuja :) Jos sais lisää samanlaisia "kohtaloita" niin helpottas varmaan.
        Eli porukka, tunnetteko kohdunsuun sormella kokeiltaessa? Ja ikä ois kans hyvä laittaa niin vois hieman vertailla. Mä oon siis 23v.

        Mä oon 17-vuotias. En oo koskaan ennen tuntenu sitä kohdunnapukkaa siellä, mutta se johtuu varmaan siitä, etten aikasemmin ollu edes sormella kokeillu emättimen sisältä..sitten kerran kokeilin ja tunsin sen siellä..kuinka syvällä se teillä tuntuu? Mulla tuntuu kun työnnän etusormen melkeen kokonaan niin sitte..noin 7cm syvyydellä mä sen tunnen..


      • Lauraw
        mä23 kirjoitti:

        Mullakin on niin et se ei ennen tuntunut ja sitte kerran, varmaan n.pari vuotta sitten huomasin et yllän siihen. Se säikäytti eka ihan hirveesti kun luuli et siellä on joku kasvain mut mä oon vaan koittanu lohduttautua sillä, et ei lääkärit ole sanoneet mitään..eli kai se on normaalia et se tulee alemmas. Ei me voida olla mitään luonnonoikkuja :) Jos sais lisää samanlaisia "kohtaloita" niin helpottas varmaan.
        Eli porukka, tunnetteko kohdunsuun sormella kokeiltaessa? Ja ikä ois kans hyvä laittaa niin vois hieman vertailla. Mä oon siis 23v.

        mullaki tuntuu napukka selvästi ja huomasin sen vasta muutama kk sitten. Ite olen nyt 23v


    • Johanna

      Olen 25v, ja huomasin oman kohdunnapukkani jo hyvinkin nuorena, noin 14vuotiaana. Silloin todella pelkäsin et mitä tää vois olla. Vuodet kului, gynegologeja tuli ja meni, selailin nettiä kunnes tajusin, mikä se oli. Muutama jätkäkaverikin sitä ihmetteli että "mikä tää on" en mä tiennyt itsekkään niin olipa vaikea vastata! Sitten kerran gyniksellä kysyin et "onks tää mun kohdunnapukka normaalia suurempi" se sano "ei ihan normaalin kokonen"!!

      Vähän samanlainen juttu kävi häpyhuulienkin kanssa, kun aloin kehittymään varsin aikaisin. Koulussa opettettiin että niitä on KAKSI paria, katselin peilillä kuten oli opetettu, mutta en vaan löytänyt kuin ne yhdet, eli sisemmät, mulla ne oli niin paljon suuremmat että etsin niiden sisältä toisia pareja.

      Oon ollut TODELLA pettynyt koulun "seksivalistukseen" ja biologiaan! Siellä ei puhuttu kohdunnapukasta SANAAKAAN eikä sanottu muuta kuin että ne sisemmät on siellä ulopien piilossa, voi voi..itse olen kaiken saanut opetella.. mutta vieläkin harmittaaa ja ottaa päähän kun muistelen asiaa.

      Sun kohdunnapukka on TÄYSIN NORMAALI! Itse olen lyhyt joten mulla on hyvin lyhyet sormetkin, ja tunnen HELPOSTI sen emättimessä. Ja uloke siinä on ja sekin on normaalia ja niin pitää ollakkin!

      Hyvää syksyä..

    • käkkä

      Aivan turhasta te huolehditte. Kyllä se kohdunnapukka tuntuu jokaisella ja sen "takana" on tyhjää. Kipaskaa tytöt kirjastoon katsomaan vaikka anatomian oppikirjaa niin ei tarvitse vauhkoilla kohdunlaskeumien ja syöpien kanssa. Tämä palsta ei ole luotettava tietolähde, asiavirheitä vilisee lähes joka viestissä.

      • .....

        Takana on tyhjää..? Öö..oikeestiko?? Mitä toi niinku tarkottaa?


      • *minä vaan*

        Ei kaikki sitä tunne..... itse siis sanoit myös väärin.... pitää muistaa että varmaan moni kirjoittaa tänne koska ei kehtaa/uskalla puhua lääkärille vaivoistaan tai mietteistään.... minä itse kärsin kauheista kuukautisista 22 vuotta... toistuvista keskenmenoista ja kamalista kivuista yhdynnän jälkeen ja mm. paksuuntuneesta kohdun limakalvosta ym....... silti en valittanut koska ajattelin että "normaalia"... työvuorotkin suunnitelin niin että vapaapäivälle osuivat kuukautiset.... sain oksentaa rauhassa....... kunnes yhtenä päivänä päätin että joskus pitäisi saada edes nauttia elämästä..... nyt sitten asiat paljon paremmin..... ainakin vähän aikaa...

        Onneksi silti olen saanut monta tervettä lasta... tosin ne melkein kymmenen keskenmenoa olisin jättänyt väliin.....

        Voi olla että kohtu poistetaan mutta nyt annetut hoidot ainakin auttaneet....

        Siis ei kaikki uskalla puhua julkisesti ja toiset vain yrittää auttaa...... voi kun mun ollessa nuori olisi ollut netti.... olisin kirjoittanut sinne ja kysynyt.... ei olis tarvinnu kestää 22 vuotta......


      • kroonikko

        Mutta ei nykyiset kaksikymppiset jaksa mennä kirjastoon ja etsiä kunnollista tietoa mistään vapaaehtoisesti. Netti on noiden raamattu.


      • mutta
        kroonikko kirjoitti:

        Mutta ei nykyiset kaksikymppiset jaksa mennä kirjastoon ja etsiä kunnollista tietoa mistään vapaaehtoisesti. Netti on noiden raamattu.

        Ei kirjassakaan kerrota niin syvällisesti kaikkea ihmisruumiista. Kuvia katsomalla ei saa oikeaa käsitystä siitä millä tavalla sisäelimet oikeasti sisällämme sijoittuu. Kirjoissa ne on piirretty tasan tiettyyn kohtaan. Jotkin asiat täytyy oppia muuten kuin kirjoja katsomalla. Tarvitaan tavallaan tavallisten ihmisten näkökulmia, eikä lääkäreiden teoreettisia höpinöitä.


      • ......
        mutta kirjoitti:

        Ei kirjassakaan kerrota niin syvällisesti kaikkea ihmisruumiista. Kuvia katsomalla ei saa oikeaa käsitystä siitä millä tavalla sisäelimet oikeasti sisällämme sijoittuu. Kirjoissa ne on piirretty tasan tiettyyn kohtaan. Jotkin asiat täytyy oppia muuten kuin kirjoja katsomalla. Tarvitaan tavallaan tavallisten ihmisten näkökulmia, eikä lääkäreiden teoreettisia höpinöitä.

        mä pystyn työntää sormee silleen sen napukan taakse, eli tosiaan silleen pyörittää sen ympäri sormee et siel takana on sellasta tyhjää, normaalia?


    • Qwerty000

      Ei jumalauta millaisiin ketjuihin täällä netissä törmää, kun asiaa yrittää löytää! Muikit kaivelee pillujaan jotain pallukoita etsien. Voi daa...

      • yrps

        Kohtu napukoineen voi olla vähän kallistunut, joten emättimen loppuosa jää ikäänkuin sen taakse, "tyhjänä", Tutkikaa anatomian kuvia!!


    • Anonyymi

      Ei tuo tarvi muutak un kovaa pamputusta,siinä lähtee kyllä napukat painuu,jollei ole koskaan miehen kanssa ollu (kuten jutuista huomaa) ei ihmekkään jollei pimpsaan mikään mahdu,lasten ei kanan ta sinen mitään työnnellä se on aikuisia varten!

    • Anonyymi

      Pimpissä voi olla toinenkin pallukka, nimittäin harvinaisempi rauhanen joka kerää "spermaa" ja ejakuloituu kuin miehen sperma aika ajoin, menin nuorelle mieslääkärille kun luulin että kasvain, Ei hätää, antaa kivat mehut yhdyntään. Tiedoksi nuorille

    • Anonyymi

      Kolmisenkymmentä vuotta erilaisia pimppejä tutkineena miehenä kokemusasiantuntijan kommentti asiaan. Kohdunkaulan napukka tuntuu kyllä ihan jokaisella naisella ja siihen todellakin ylettää etusormen pituudella. Vähintäänkin jos jalat/lantio on sopivassa asennossa. Myös peniksellä se tuntuu ja usean naisen kanssa yhdynnän alku täytyy olla rauhallinen. Kerralla survaisemalla varmasti vihlaisee jos penis työntää napukkaa ikävästi eikä löydä tietään heti sen ohi, eli juuri sinne emättimen pohjaan mistä aloittajakin puhuu. G ja A piste leikeissä ihanperus homma löytää tuo napukka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe