Heippa!
Eli tyttöni on 1v8kk ikäinen, normaalisti kehittynyt.
Tilanne on kuitenkin se ettei itse syömisestä meinaa tulla mitään(osittain omaa syytäni varmaan) no nyt olisi enää 2 kk kun menee päiväkotiin ja siihen mennessähän nyt olisi viimeistään hyvä syödä itse.
Ollaan nyt kuukauden harjoiteltu joka syöntikerralla vaihtelevalla menstyksellä.
Jos tytöllä on oikein nälkä hyvää ruokaa oikea koostumus (esim muusi)
Niin syö aika hyvin itse noin puolet ruoasta ja alkaa sitten vaatia minua syöttämään. Ollaan sitten tehty niin että äiti antaa 2 kertaa ja tyttö ottaa itse 2 lusikallista, onko tämä hyvä systeemi!
"Irtonaisemmat" ruoat eivät oikein pysy lusikassa ja suuttumus onkin tytöllä kova jos kerrankin menee pieleen. Välillä tuntuu että jos tyttö olisi vähän kärsivällisempi niin hyvin menisi.
Kysyisin siis vinkkejä syömisen opetteluun? Ja mitä mieltä olette sellaisesta jos en vaan enää syötäkkään tyttöä? Eli jos ei itse syö niin sitten taas kokeillaan uudestaan seuraavalla syöntikerralla. Onko tämä liian julmaa?
Alkaa vaan kohta aika loppua kun hoitoon on pakko viedä...
Muuten reipas tyttö: käy potalla, pukee osittain itse, menee reippaasti esim päiväunille jne tuo syöminen ainoastaan huolestuttaa tuon päiväkodin kannalta.
Itse syömisestä!
Enkä syö!
2
198
Vastaukset
- Ei stressiä
Mitä jos vaan lakkaisit huolehtimasta asiasta? :) Ei lapsen tarvitse olla mikään huippuunsa treenattu päiväkotimestari, kun hän hoitoon menee. Yleensä siellä asiat alkavat sujua ihan itsestään, koska muiden lasten esimerkki auttaa kovasti. Tyttösi saattaa syödä muutaman päivän verran huonosti päiväkodissa, mutta todennäköisesti alkaa mättää itse ruokaa suuhunsa kun huomaa, ettei ole ketään syöttämässä ja muutkin lapset syövät itse. Älä turhaan stressaa.
- jk4trj5
Eiköhän hän opi siellä päiväkodissa tuonkin homman, kun on monta muuta lasta mallina ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1763917Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki163085Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma252791Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne552691PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist542582Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv892556Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest112310Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k862025- 1461890
Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle2021847