Käytin tänään 30.12.2013 kissaani eläinlääkärissä Leppävirralla. Noin kello kymmenen maissa vastaanotolle tuotiin kaksi keskikokoista koiraa toinen niistä näytti ainakin suomenpystykorvalta. Tarkemmin en osaa kuvailla kun en ole koiraihminen..
Koirat lopettiin aika pian siitä kun ne tuotiin sisälle. Näin itse kun kahta koiraa kannettiin jätesäkkeihin käärittyinä autoon. Lopetus hetkellä paikalla oli ilmeisesti kaksi eläinlääkäriä ja joku eläinsuojelija ? joka toi koirat ja myös vei ne lopetuksen jälkeen autolla pois.
Itse järkytyin todella siitä, että koirat kannettiin kuolleena ihan asiakkaiden nenän edestä. Paikalla oli myös kouluikäinen lapsi.. Olin myös aika hämmentynyt, että eläinlääkärit naureskelivat kantaessaan lopetettuja koiria, että "saapa ainakin hyvää aamujumppaa.."
Olen ehkä liian herkkä ja tiedän että tämmöistä tapahtuu joka päivä koko ajan... Niin surullista kuin se onkin :(
Kotiin tultua luin tämän kyseisen linkin, jossa kerrottiin kahdesta koirasta, jotka eläinsuojeluvalvoja sai haltuunsa viime yönä.
Uutisissa ei kerrota mikä koirien kohtalo oli, mutta minulle tuli sellainen tunne, että onkohan kyseessä samat koirat, jotka lopetettiin aamulla?
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sottainen-koiratarha-nosti-kansanliikkeen-varkaudessa/1744266
Koiratarha nosti kansallisliikkeen Varkaudessa
3
168
Vastaukset
- Hyvässä hoidossapa
olivat koirat,jos samoja olivat,kuin artikkelissa?! Olisi uskomatonta,toivottavasti ei samoja.
- wrwrwwrwwrwrwr
Jo on herkkää jos ei saa kantaa jätesäkissä olevaa koiraa ohitse. Ei ole tainneet elämän kylmät tosiasiat paljon ihmistä kohdata jos mokomassa on järkyttymisen paikka.Koirat on kivuttomasti lopetettu, jos eläinsuojeluvalvoja on ollut mukana, toimenpide on ollut eläinsuojelulain mukainen. Eihän se mukava tilanne ole,mutta ei siin mitään taivastelemista ole.
- Aloittajahan
Nimenomaan kertoi,olen ehkä liian herkkä.....Ei siitä tarvitse patsastella. Ja aloittajalle,marraskuun 18p jouduin itse käymään samanlaisella asialla vanhan ja sairaan koirani kanssa,eikä todellakaan mieleenikään tullut sulloa koiraani jätesäkkiin.Ja meillä täällä on niin fiksu eläinlääkäri,että nuo lopetukset on pääsääntöisesti päivän viimmeisiä aikoja,ajatellen omistajaa,ja muita asiakkaita.Vaikka itse olen elämän kylmiä tosiasiota kohdannutkin,niin siitä huolimatta itku vain tuli tuolla reissulla.Vaikka minäkin herkkä olen ,niin mainittakoon edelliselle kirjoittajalle,että olen myös siivonnut ei aivan lähiomaisen ampumalla tehdyn isemurhan "sotkun".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472