Koirat ja lapset

Äiti…

Lapseni on halunnut jo 4 vuotta koiraa (on nyt 12w). Meillä on kotona koiria ollut ja on, joten lapsella kokemusta riittää. Hoitaa (eli ulkoiluttaa,ruokkii,harjaa jne.) koiria paljon ja pitää niistä todella todella paljon. Haluaisi kovasti oman koiran, on halunnut jo 4 vuotta mutten ole suostunut. Olisiko aika myöntyä ? Itse rakastan koiria.

9

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijaa1110

      ????

      MIKSI lapsi ei voi hoitaa niitä kotona olevia koiria ???

      MIKSI niitä pitäisi hankkia lisää ?

      • Tjaah?

        Ehkä hän puhui omasta lapsuudenkodistaan että siellä on koiria ollut ja on? Ja näitä hoitaessaan lapsi on sitten oppinut mummolassa yhtä ja toista koirista ja niiden hoidosta. Ja nyt kun muksu haluaa oman koiran, niin miettii olisiko oikea aika sekä kysyy täältä tukea päätökselle saadakseen.

        Omana mielipiteenä itse asiaan sanoisin että mikäli näin on ja äiti sekä isä valmiita kantamaan vastuun sekä kulut, niin antakaa periksi. Teidän iloksi ja/tai riesaksi se loppuviimeksi kuitenkin jää, kun lapsi lähtee opiskelemaan tai muuten lentää pesästä.

        Tärkeä pointti kuitenkin että älkää ottako mitään noutajan kokoista, vaan joku sellainen pienempi joka lapsenkin on helppo handlata. Suomi/Saksa/Japsipystis, mäykky, Havanese, tmv. Ei ole nimittäin ollenkaan kiva kohdata lasta ison, nuoren, vähän dominantinkin koiran kanssa joka laittaa puolustusmoodin päälle toisen koiran nähdessään. Näissä tilanteissa kun saattaa verikin roiskua pöllyävien karvojen seassa.


      • Äiti...
        Tjaah? kirjoitti:

        Ehkä hän puhui omasta lapsuudenkodistaan että siellä on koiria ollut ja on? Ja näitä hoitaessaan lapsi on sitten oppinut mummolassa yhtä ja toista koirista ja niiden hoidosta. Ja nyt kun muksu haluaa oman koiran, niin miettii olisiko oikea aika sekä kysyy täältä tukea päätökselle saadakseen.

        Omana mielipiteenä itse asiaan sanoisin että mikäli näin on ja äiti sekä isä valmiita kantamaan vastuun sekä kulut, niin antakaa periksi. Teidän iloksi ja/tai riesaksi se loppuviimeksi kuitenkin jää, kun lapsi lähtee opiskelemaan tai muuten lentää pesästä.

        Tärkeä pointti kuitenkin että älkää ottako mitään noutajan kokoista, vaan joku sellainen pienempi joka lapsenkin on helppo handlata. Suomi/Saksa/Japsipystis, mäykky, Havanese, tmv. Ei ole nimittäin ollenkaan kiva kohdata lasta ison, nuoren, vähän dominantinkin koiran kanssa joka laittaa puolustusmoodin päälle toisen koiran nähdessään. Näissä tilanteissa kun saattaa verikin roiskua pöllyävien karvojen seassa.

        "Tjaah?"
        Ymmärsit oikein mikä on tämän hetkinen tilanteemme.


    • koira fani!!

      Minä olen 10-vuotias minulla oma kääpiövillakoira pentu syksyllä tullut.
      Minusta voit saada oman koiran.Itse kävelytän sekarotuista ja villakoiraa sekarotuinen on reilusti isompi villakoiraa mutta silloin jompi kumpi vanhemmista on mukana jos kävelytän molempia yksin saan mennä villakoiran kanssa kävelylle kyllä sinä voit ottaa mielestäni tyttärellesi koiran.Jos otatte jonkun millä pestävä turkki ja foonattava eli kuivattava kautta trimmattava tyttö selviytyy hyvin itsekkin.mulla kokemusta koska meidän perheessä asuu yhteensä viisikoiraa toivon että tähän keskusteluun tulee lisää juttuja

    • koirafani!!

      kyllä voit mielestäni hankkia tytöllesi koiran itse kymmenen ja oma kääpiö villakoiran pentu itse pesen kuivaan ja trimmaan itse.meillä yhteensä viisi koiraa.ja kokoajan opin lisää tokossa

    • äiti, hoi vastuu

      voit ottaa koiran, kunhan ITSE KANNAT VASTUUN KOIRAN HOIDOSTA JA LAPSEN KÄYTÖKSESTÄ KOIRAA KOHTAAN.
      Kun lapsi lähtee viiden vuoden kuluuta muualle opiskelemaan, on koira sinulla yhä, ja kun lapsi kymmenen vuoden kulutta perustaa oman perheen, on koira sinulla yhä. Muista se.

    • kokemuksen sana

      On aivan eri asia lapsen hoitaa, ulkoiluttaa ja ´opettaa´koiraa, kun se ei ole oma ja 24 / 7 lapsen luona.

      Mäkin lapsena ulkoilutin naapurien koiria, koska omaa en saanut. Ja omankin hankin sitten vasta, kun oli oma okt ja aikaa koiralle.

      Vastuu on vanhemmilla- sehän on jo sitä peruskasvatusta lapselle- eikös ?

      Ota itselles koira ja anna lapsen hoitaa sitä, koira jää sulle molemmissa tapauksissa, kun lapsen puberteetti iskee :(

    • Päivähoitopaikka

      En saanut lapsena koiraa, vaikka olin jo tuolloin eläinrakas. Onneksi en saanut. Aikuisena otin ja koira on työläämpi kuin lapsi. Tosin elinkaari lyhyempi.

      Ottakaa koira päivähoitoon. Ruotsissa on kovin suosittua, että koira viedään työpäivän ajaksi päivähoitoon, esim vanhukselle tai perheeseen, jossa ollaan kotosalla.

      • Ei hyvä hankinta

        Kokemuksen sana puhuu asiaa. Olen samaa mieltä. Mitä tahansa koiraa ei voi antaa lapsen ulkoiluttaa yksin. Pienikin koira voi olla vaarassa lapsen kanssa, jos asutte kaupunkiseudulla Etelä-Suomessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe