Koirat ja lapset

Äiti…

Lapseni on halunnut jo 4 vuotta koiraa (on nyt 12w). Meillä on kotona koiria ollut ja on, joten lapsella kokemusta riittää. Hoitaa (eli ulkoiluttaa,ruokkii,harjaa jne.) koiria paljon ja pitää niistä todella todella paljon. Haluaisi kovasti oman koiran, on halunnut jo 4 vuotta mutten ole suostunut. Olisiko aika myöntyä ? Itse rakastan koiria.

9

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijaa1110

      ????

      MIKSI lapsi ei voi hoitaa niitä kotona olevia koiria ???

      MIKSI niitä pitäisi hankkia lisää ?

      • Tjaah?

        Ehkä hän puhui omasta lapsuudenkodistaan että siellä on koiria ollut ja on? Ja näitä hoitaessaan lapsi on sitten oppinut mummolassa yhtä ja toista koirista ja niiden hoidosta. Ja nyt kun muksu haluaa oman koiran, niin miettii olisiko oikea aika sekä kysyy täältä tukea päätökselle saadakseen.

        Omana mielipiteenä itse asiaan sanoisin että mikäli näin on ja äiti sekä isä valmiita kantamaan vastuun sekä kulut, niin antakaa periksi. Teidän iloksi ja/tai riesaksi se loppuviimeksi kuitenkin jää, kun lapsi lähtee opiskelemaan tai muuten lentää pesästä.

        Tärkeä pointti kuitenkin että älkää ottako mitään noutajan kokoista, vaan joku sellainen pienempi joka lapsenkin on helppo handlata. Suomi/Saksa/Japsipystis, mäykky, Havanese, tmv. Ei ole nimittäin ollenkaan kiva kohdata lasta ison, nuoren, vähän dominantinkin koiran kanssa joka laittaa puolustusmoodin päälle toisen koiran nähdessään. Näissä tilanteissa kun saattaa verikin roiskua pöllyävien karvojen seassa.


      • Äiti...
        Tjaah? kirjoitti:

        Ehkä hän puhui omasta lapsuudenkodistaan että siellä on koiria ollut ja on? Ja näitä hoitaessaan lapsi on sitten oppinut mummolassa yhtä ja toista koirista ja niiden hoidosta. Ja nyt kun muksu haluaa oman koiran, niin miettii olisiko oikea aika sekä kysyy täältä tukea päätökselle saadakseen.

        Omana mielipiteenä itse asiaan sanoisin että mikäli näin on ja äiti sekä isä valmiita kantamaan vastuun sekä kulut, niin antakaa periksi. Teidän iloksi ja/tai riesaksi se loppuviimeksi kuitenkin jää, kun lapsi lähtee opiskelemaan tai muuten lentää pesästä.

        Tärkeä pointti kuitenkin että älkää ottako mitään noutajan kokoista, vaan joku sellainen pienempi joka lapsenkin on helppo handlata. Suomi/Saksa/Japsipystis, mäykky, Havanese, tmv. Ei ole nimittäin ollenkaan kiva kohdata lasta ison, nuoren, vähän dominantinkin koiran kanssa joka laittaa puolustusmoodin päälle toisen koiran nähdessään. Näissä tilanteissa kun saattaa verikin roiskua pöllyävien karvojen seassa.

        "Tjaah?"
        Ymmärsit oikein mikä on tämän hetkinen tilanteemme.


    • koira fani!!

      Minä olen 10-vuotias minulla oma kääpiövillakoira pentu syksyllä tullut.
      Minusta voit saada oman koiran.Itse kävelytän sekarotuista ja villakoiraa sekarotuinen on reilusti isompi villakoiraa mutta silloin jompi kumpi vanhemmista on mukana jos kävelytän molempia yksin saan mennä villakoiran kanssa kävelylle kyllä sinä voit ottaa mielestäni tyttärellesi koiran.Jos otatte jonkun millä pestävä turkki ja foonattava eli kuivattava kautta trimmattava tyttö selviytyy hyvin itsekkin.mulla kokemusta koska meidän perheessä asuu yhteensä viisikoiraa toivon että tähän keskusteluun tulee lisää juttuja

    • koirafani!!

      kyllä voit mielestäni hankkia tytöllesi koiran itse kymmenen ja oma kääpiö villakoiran pentu itse pesen kuivaan ja trimmaan itse.meillä yhteensä viisi koiraa.ja kokoajan opin lisää tokossa

    • äiti, hoi vastuu

      voit ottaa koiran, kunhan ITSE KANNAT VASTUUN KOIRAN HOIDOSTA JA LAPSEN KÄYTÖKSESTÄ KOIRAA KOHTAAN.
      Kun lapsi lähtee viiden vuoden kuluuta muualle opiskelemaan, on koira sinulla yhä, ja kun lapsi kymmenen vuoden kulutta perustaa oman perheen, on koira sinulla yhä. Muista se.

    • kokemuksen sana

      On aivan eri asia lapsen hoitaa, ulkoiluttaa ja ´opettaa´koiraa, kun se ei ole oma ja 24 / 7 lapsen luona.

      Mäkin lapsena ulkoilutin naapurien koiria, koska omaa en saanut. Ja omankin hankin sitten vasta, kun oli oma okt ja aikaa koiralle.

      Vastuu on vanhemmilla- sehän on jo sitä peruskasvatusta lapselle- eikös ?

      Ota itselles koira ja anna lapsen hoitaa sitä, koira jää sulle molemmissa tapauksissa, kun lapsen puberteetti iskee :(

    • Päivähoitopaikka

      En saanut lapsena koiraa, vaikka olin jo tuolloin eläinrakas. Onneksi en saanut. Aikuisena otin ja koira on työläämpi kuin lapsi. Tosin elinkaari lyhyempi.

      Ottakaa koira päivähoitoon. Ruotsissa on kovin suosittua, että koira viedään työpäivän ajaksi päivähoitoon, esim vanhukselle tai perheeseen, jossa ollaan kotosalla.

      • Ei hyvä hankinta

        Kokemuksen sana puhuu asiaa. Olen samaa mieltä. Mitä tahansa koiraa ei voi antaa lapsen ulkoiluttaa yksin. Pienikin koira voi olla vaarassa lapsen kanssa, jos asutte kaupunkiseudulla Etelä-Suomessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe