Jos Jaguar

lopetaan ?

Jaguarin tuotannon jatkuminen tulevaisuudessakin on monista merkeistä päätellen ilmeisesti vaakalaudalla. Oletteko Jaguar-ihmiset jo miettineet mihin merkkiin vaihdatte jos niin käy ?

10

1463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjj

      Ei varmasti. Siksi toisekseen se vain merkitsisi meidän autojemme arvon nousua!

    • omistaja

      kysymys > ei tarvitse vaihtaa mihinkään kun on löytänyt jo auton loppuelämäkseen...ainakin minä olen (eipä tarvitse ainakaan autoasiaa sen kummemin mittiä kun on KAIKKI SAMASSA "PAKETISSA")!

    • Saabimies

      Olisin todella pahoillani, jos maailman upeimman automerkin valmistus lopetettaisiin. Siinä varmaan mitätöityisivät muitten suurempien arvojen mukana uusimpien autojen takuutkin...
      Toivon melkein hartaasti, että Ford ymmärtää ja osaa hyödyntää Jaguarin ainutlaatuisen imagon ja jatkaa auton tuotantoa.
      Saabiin vaihtaminen ei tulisi totta puhuen kysymykseenkään.

    • u.k.k.

      Fordin kahdeksasta merkistä (Aston Martin, Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mazda, Mercury, Volvo) Jaguar tuskin tulisi olemaan se ensimmäinen kuopattava merkki. Sillä on tuossa ryhmässä kiistaton paikka, eikä konsernin sisältä vastaavaan kategoriaan muuta autoa edes löydy, puhutaanpa sitten auton koosta, urheilullisuudesta, tyylistä jne... Jaguar on konsernin autoista edelleen se, jolla on vahvin tuotekuva. Aston Martin on tottakai hienolta kuulostava nimi sekin, mutta ei suoranaisesti kilpaile Jaguarin kanssa.
      Nuo jenkkimerkit ovat taas tunnettuja vain siellä vetten takana, joten niillä ei ainakaan Euroopan markkinoilla pitkälle pötkittäisi.

      No spekuloidaanpa sitten, mikä se olisi, jos näistä joku kuopattaisiin... Anteeksi vaan, mutta älkää nyt kukaan ottako tätä henkilökohtaisesti, kyllä minä ensimmäisenä vetäisin raksit Volvon päälle. Volvon mallisto menee päälekkäin Fordin ja Mazdan kanssa, joilla taas mallisto on huomattavasti laajempi, ja samoin myynti volyymit ovat aivan eri luokkaa, kuin tällä ns. marginaalimerkkeihin kuuluvalla Volvolla (nuo Mercury ja Lincoln ovat mulle hieman vieraita autoja, joten jätin ne spekuloinnin ulkopuolelle... kenties toinen niistä olisi se, joka lähtisi). Land Roverin olemassaoloa (samoin kuin Jaguarinkaan) tuskin kukaan kyseenalaistaisi.

    • XJR-98

      Kyllä, tämä on totta. Monet ovat ne merkit jotka puoltavat tätä. Esimerkiksi uusien mallien kehittely ja esittely, markkinointi yms.

      Aavistelin pahaa jo luettuani Reginan horoskoopista vihjeen Jaguarin kuoppaamisesta, mutta tänä aamuna tekemäni Tarot-pöytä vahvisti asian.

      Loppu on lähellä! Itse tilasin jo saman vuotisen auton itselleni varaosiksi, jotta voin vielä ehkä noin vuoden päivät päristellä jakulaarilla.

    • omistaja

      hankkia (kuten XJR-98) ainakin yksi jos ei kaksi autoa varaosiksi niin jää seuraaville sukupolvillekkin 2-3 autoa...ja jos jostain kumman syystä (mahdotonta) pitäisi nykyisestä autosta luopua niin menee sauvakävelyhommiksi...tekeeköhän Jaguar kävelysauvvoja? :)

    • H.E.E.

      Noin 15 vuotta sitten Jaguareja tehtiin max 20 000 kpl vuodessa.
      Nyt niitä tehdään 200 000 kpl vuodessa.

      Puhe on ollut tuotannon leikkauksista - ei lopettamisesta.

      • DIYisti

        Onhan se kumma kuinka huhut leviavat...
        Jaguar linjalta leikataa lahiaikoina 400 tyopaikkaa ja luottamusmies huutelee uutisille, etta lisaa on tulossa. Uutiset paisuttelevat tiedon niin, etta ulos levitellaan 11000 tyopaikan menetysta... Markkinapaallikko mainitsee yli sadan miljoonan taalan tappiot edellisvuoteen verrattuna, mainitsematta liikevaihtoa ja varsinaista voittoa.
        Ota tuosta selvaa, mutta kyseessa on US markkinoiden kallistuminen ja taalan alamaki. Tarkoittanee sita, etta Jaguar tuotantoa siirretaan joko US-mantereelle tai halvempiin maihin. Toinen ratkaisu on lopettaa tuotanto huonommin tuottavista malleista UK:sta. Pelkastaan F1 syo suurimman kakun ns. haviosta.
        Kuulostaa minusta pelkalta politiikalta jolla US voi taas nokkia EU:ta.
        Joka tapauksessa Jaguar tuotanto on tehnyt ennatyksensa ja autoja on myyty ennatymaarat.
        Onhan UK:n veroittaja ennekin pelastanut autotehtailijoita 8D

        -DIYisti


    • JAGX

      Meitä oikein valinneita on jo niin paljon että jatkuvuutta riittää, eli ei tule tuotanto loppumaan.
      Kun on kerran hyvän makuun päässyt ei ole paluuta, eikä ole oikein vaihtoehtojakaan mihin vaihtaa!

    • x-mies

      Vaikka Jaguar jatkaisi niin olen seuraavaksi ajatellut toista Fordia eli tulevaa Discoveryä, sen verran mielenkiintoiselta peliltä vaikuttaa (Range kun on turhan arvokas peli)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe