Haluaisinpa TODELLA vastauksen

mieti tätä(se aito)

-Kysymys :
"Ketkä ovat kristittyjä? "
-Vastaus:
Jeesus kertoo tämän selkeästi Markuksen evankeliumissa:

17" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Jos nämä merkit eivät seuraa, tietää, ettei kyseessä ole kristitty.

-Kysymys:
Tuohan on hyvä keino. Et tarvitse kiistellä kasteista tai uskontunnustuksesta. Pistetään pöytään vain annos kuningasvettä ja jos hän juotuaan jää henkiin ,on aito uskova

-Vastaus papilta:
Toisaalta Korinttolaiskirjeessä puhutaan hengen hedelmistä ja eri lahjoista. Eli kaikilla kristityillä ei ole samoja lahjoja, koska Jumala on on luonut meistä persoonia. Näin ollen Kristuksen seuraajia ovat he, jotka uskovat, että Jeesus on kuollut ristillä ja noussut ylös kuolleista ja hallitsee nyt taivaassa. Tästä huolimatta samme olla erilaisia, eikä meidän tarvitse osata kaikkien samaoja asioita.

Syntien anteeksi saamiseen uskomiseen ja sen varassa saamme lähteä vuoteen 2014. Erilaisina, Jumalan kuvaksi luotuina ihmisinä. Siihen armoon luottaen,jonka Jeesuksessa saamme.

Muistetaan sekin, että Jumala meidät luodessaan, antoi meille myös järjen käyttöön.

Tuula -pappi



-Toteamus ja kysymys :
:Kaikella kunnioituksella totean, että Jeesuksen sanoja ei siis pidä ottaa todesta?

41

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti tätä(se aito) sanoi :
      Jos nämä merkit eivät seuraa, tietää, ettei kyseessä ole kristitty.
      ______________
      1.Korinttolaiskirje :
      12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

      Otas uusi alku sinä valheen levittäjä.

      • mieti tätä(se aito)

        Toivottavasti Pertsa ei kuittaa kirkon papin puolesta vastausta!!
        Odotan , TAAS KERRAN ( ha haa) papin vastausta.


      • mieti tätä(se aito)
        mieti tätä(se aito) kirjoitti:

        Toivottavasti Pertsa ei kuittaa kirkon papin puolesta vastausta!!
        Odotan , TAAS KERRAN ( ha haa) papin vastausta.

        mieti tätä(se aito)
        31.12.2013 16:50

        Kokemuksesta tiedän että minulle EI vastata. Syitä voin ja olenkin arvaillut. Joten palaan tuttuun tapaani ajatella ääneen:

        Kysyin/ toesin: "Kaikella kunnioituksella totean, että Jeesuksen sanoja ei siis pidä ottaa todesta?"
        Sain vastauksen että: Muistetaan sekin, että Jumala meidät luodessaan, antoi meille myös järjen käyttöön.

        Tuula -pappi

        Vastaus liittynee myrkyn juomiseen?



        Minä en kaivanut tuota Raamatuntekstiä esiin mutta käsitin että se on suoraan Jeesuksen suusta.
        "17" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.""
        "Minun" on siis Jeesus.

        Ihmettelen ja olisin halunnut tietää tarkoittaako kaikki Jeesuksen sanoma sitä mitä hän sanoo? Järjen käyttö on sallittua joten järkevästi ajatellen Hän tarkoittaa mitä sanoo, eikö totta? Siitä katsoen voin hyvällä syyllä esittää tämän kysymyksen, eikö totta?

        Jos kaikki huimimmat väitteet, jota Jeesus esittää, ei pidä järkeen nojaten uskoa, niin missä kulkee raja?
        Onko ristiinnaulitsemisen pelastava vaikutus liian järjetöntä niin että se järjen syistä voidaan unohtaa,
        onko kaksi päivää ja yksi yö haudassa ja sieltä ylösnousu liian järjetöntä että järkeä käyttäen sen voi ymmärtää vääräksi väitteeksi?

        Vastauksia papilta (turhaan) odottaen


      • mieti tätä(se aito)
        mieti tätä(se aito) kirjoitti:

        mieti tätä(se aito)
        31.12.2013 16:50

        Kokemuksesta tiedän että minulle EI vastata. Syitä voin ja olenkin arvaillut. Joten palaan tuttuun tapaani ajatella ääneen:

        Kysyin/ toesin: "Kaikella kunnioituksella totean, että Jeesuksen sanoja ei siis pidä ottaa todesta?"
        Sain vastauksen että: Muistetaan sekin, että Jumala meidät luodessaan, antoi meille myös järjen käyttöön.

        Tuula -pappi

        Vastaus liittynee myrkyn juomiseen?



        Minä en kaivanut tuota Raamatuntekstiä esiin mutta käsitin että se on suoraan Jeesuksen suusta.
        "17" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.""
        "Minun" on siis Jeesus.

        Ihmettelen ja olisin halunnut tietää tarkoittaako kaikki Jeesuksen sanoma sitä mitä hän sanoo? Järjen käyttö on sallittua joten järkevästi ajatellen Hän tarkoittaa mitä sanoo, eikö totta? Siitä katsoen voin hyvällä syyllä esittää tämän kysymyksen, eikö totta?

        Jos kaikki huimimmat väitteet, jota Jeesus esittää, ei pidä järkeen nojaten uskoa, niin missä kulkee raja?
        Onko ristiinnaulitsemisen pelastava vaikutus liian järjetöntä niin että se järjen syistä voidaan unohtaa,
        onko kaksi päivää ja yksi yö haudassa ja sieltä ylösnousu liian järjetöntä että järkeä käyttäen sen voi ymmärtää vääräksi väitteeksi?

        Vastauksia papilta (turhaan) odottaen

        mieti tätä(se aito)
        31.12.2013 17:15

        Joita varsinainen kysymykseni ei katoa perusteluihin, niin kysyn siis:


        1)Et tarvitse kiistellä kasteista tai uskontunnustuksesta. Pistetään pöytään vain annos kuningasvettä ja jos hän juotuaan jää henkiin ,on aito uskova?
        ja siitä johdattaen:
        2)"Kaikella kunnioituksella totean, että Jeesuksen sanoja ei siis pidä ottaa todesta?"


      • Mitä valhetta mieti tätä(se aito) levitti?

        Jeesuksen opetusta siitä ketkä ja mitkä teot näkyvät Jeesuksen uskovissa. Mutta ei tämä minua pertsan syytös yllätä; olenhan todennut hänet jo lukemattomia kertoja mieheksi, joka ei piittaa Jeesuksen opeista mitään.

        Ja sitten hän pertsa vihaa ja syytää niitä, jotka laittavat sitä Jeesuksen opetusta.


    • En tiedä, mieti tätä (se aito) miksi aloitit alusta tämän aiheen, kun juuri puoli tuntia tai vajaat tunti sitten olen kommentoinut aihetta toisessa ketjussa ja vielä lainaat tekstiäini tänne. Eikö tälle päivälle olisi riittänyt yksi aloitus, kun emme edes montaa tuntia täällä ole. Ehkä haluat profosoida, eikä minun pitäisi profosoitua....

      Siis voi olla, että kristityillä useimmallakin, on näitä henkien pois ajamislahjoja ja niitä ehkä Lähi-Idässä, Afrikasssa on tarvittukin enemmän, kuin meillä täällä Pohjolassa. Näkemykseni mukaan Jumala ei pakota näitä käyttämään, vaikka niitä piilevästi oliskin. Luontaisesti ujo ihminen tuskin haluaa olla henkiä ajamassa.
      Eikä tarvitsekkaan.

      Eräs kristitty ajattelija sanoi kerran: "Sinulle lapseni minä annan toiset lahjat...."
      En usko, että Jumala on luonut meistä samanlaisia, toistemme kopioita. Se olisi tylsääkin ja miksi sitten olisimme esim. ulkoisesti eri näköisiä jne, jos meidän täytyisi toimia, kuin propotit kaikkien samoin.

      Pertsa kirjoitti mm _______
      "1.Korinttolaiskirje :
      12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?"

      Lue psalmi 139, jossa Jumala kertoo ihmiselle, että hänet on luotu ainutlaatuiseski ihmiseksi.

      Kristitylle, uskovaiselle riittää, kun hän uskoo Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan. Teot ei ketään pelasta, vaikka hyvät teot saattavat parhaassa tapauksessa seurata, jos elämä muuttuu uskon mukana. Ihmisen persoonahan säilyy uskoon tullessa tai uskoon lapsuudesta asti kasvaneilla.

      Tämä ei silti tarkoita, että vähättelen raamatun sanaa.

      mieti tätä(se aito) Onneksi on niin, että seillä viimeisellä tuomiolla on Kristus meidän puolesta puhujamme, etkä sinä ole, emmekä me muutkaan ihmiset olla ylimmäisenä tuomarina, vaan Jumala ja Krtistus ajaa meidän asiaamme taivaan portilla.

      Sinulle ilmeisesti ainoa oikea vastaus olsi, että sinä olet oikeassa ja muut väärässä, mutta elämä ei oe niin yksin kertaista.

      Olkoon tämä testamenttini tällä palstalla, kun se päättyy tässä muodossaan. Käännä katseesi Kristukseen, joka Golgatalla kuolessaan ja ylösnousessaan kuolleista on sovittanut sinun syntisi omalla kuolemallaan ja ylösnousemisellaan. Jos tahdot kulkea Kristustietä elämässäsi, olet siunattu, vaikka elämä ei aina helppoa olisikaan.

      Hyvää vuotta 2014 tavataan yhteisösivuilla ensi vuonna¨

      Tuula -pappi

      • Auts ☺

        @Tuula -pappi:

        Provosoida :)))))
        ja
        provosoi ♪♫


      • ihminen.....

        Tuula-pappi, sanoit: "Kristitylle, uskovaiselle riittää, kun hän uskoo Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan. Teot ei ketään pelasta, vaikka hyvät teot saattavat parhaassa tapauksessa seurata, jos elämä muuttuu uskon mukana. Ihmisen persoonahan säilyy uskoon tullessa tai uskoon lapsuudesta asti kasvaneilla."

        Jumalan Sanaa tekoihin liittyen:

        Jaakobin kirje 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Matt. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät. 21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Kirje efesolaisille 2:10 Mekin olemme Jumalan takoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut.

        Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        ***

        Jumalan Sana on Totuus. Raamattu on alusta loppuun Jumalan Sana.

        Kyllä, vain Yeshua / Jeesus Pelastaa. Mutta on äärettömän tärkeää ettei valahda illuusioon, että teoilla ei olisi merkitystä. Usko on myös tekoja. Kun Jeesuksesta tulee ihmisen elämä, ihmisen Isä on Taivaan Isä ja ihminen saa Pyhän Hengen - ihmisestä tulee Jumalan lapsi - Jumalasta tulee ihmisen elämä, Jumalan pitää olla nro. Yksi ihmisen elämässä ja hedelmälliset teot seuraavat. Alla Totuutta, Jumalan Sanaa:

        1 Johanneksen kirje 3:

        6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Tuula-pappi, sanoit: "Kristitylle, uskovaiselle riittää, kun hän uskoo Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan. Teot ei ketään pelasta, vaikka hyvät teot saattavat parhaassa tapauksessa seurata, jos elämä muuttuu uskon mukana. Ihmisen persoonahan säilyy uskoon tullessa tai uskoon lapsuudesta asti kasvaneilla."

        Jumalan Sanaa tekoihin liittyen:

        Jaakobin kirje 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Matt. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät. 21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Kirje efesolaisille 2:10 Mekin olemme Jumalan takoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut.

        Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        ***

        Jumalan Sana on Totuus. Raamattu on alusta loppuun Jumalan Sana.

        Kyllä, vain Yeshua / Jeesus Pelastaa. Mutta on äärettömän tärkeää ettei valahda illuusioon, että teoilla ei olisi merkitystä. Usko on myös tekoja. Kun Jeesuksesta tulee ihmisen elämä, ihmisen Isä on Taivaan Isä ja ihminen saa Pyhän Hengen - ihmisestä tulee Jumalan lapsi - Jumalasta tulee ihmisen elämä, Jumalan pitää olla nro. Yksi ihmisen elämässä ja hedelmälliset teot seuraavat. Alla Totuutta, Jumalan Sanaa:

        1 Johanneksen kirje 3:

        6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

        Tuula-pappi, liittyen mitä mainitsit "Ihmisen persoonahan säilyy uskoon tullessa tai uskoon lapsuudesta asti kasvaneilla.""

        Raamatun mukaan ihminen uudistuu... esimerkiksi:

        Kirje efesolaisille 4:23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

        Kirje kolossalaisille 3:10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.

        Töistä, jotka kantavat hedelmää... esimerkiksi

        Kirje efesolaisille 5:1 Pitäkää siis Jumalaa esikuvananne, olettehan hänen rakkaita lapsiaan. ... 10 Pyrkikää saamaan selville, mikä on Herran mielen mukaista. 11 Älkää osallistuko pimeyden töihin: ne eivät kanna hedelmää. Tuokaa ne päivänvaloon. ... 15 Katsokaa siis tarkoin, miten elätte: älkää eläkö tyhmien tavoin, vaan niin kuin viisaat... 17 Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto.

        Kirje efesolaisille 6:14 Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan 15 ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. 16 Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. 17 Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana. ...

        ***

        Kristuksesta ihmisen elämänä puhutaan läpi Raamatun, esim. Kirje kolossalaisille 3:4

        ***

        Lukekaa koko Raamattua ja eläkää Jumalan tahdon mukaisesti kaikin tavoin, uskoa ovat myös teot.


      • ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

        Tuula-pappi, liittyen mitä mainitsit "Ihmisen persoonahan säilyy uskoon tullessa tai uskoon lapsuudesta asti kasvaneilla.""

        Raamatun mukaan ihminen uudistuu... esimerkiksi:

        Kirje efesolaisille 4:23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

        Kirje kolossalaisille 3:10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.

        Töistä, jotka kantavat hedelmää... esimerkiksi

        Kirje efesolaisille 5:1 Pitäkää siis Jumalaa esikuvananne, olettehan hänen rakkaita lapsiaan. ... 10 Pyrkikää saamaan selville, mikä on Herran mielen mukaista. 11 Älkää osallistuko pimeyden töihin: ne eivät kanna hedelmää. Tuokaa ne päivänvaloon. ... 15 Katsokaa siis tarkoin, miten elätte: älkää eläkö tyhmien tavoin, vaan niin kuin viisaat... 17 Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto.

        Kirje efesolaisille 6:14 Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan 15 ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. 16 Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. 17 Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana. ...

        ***

        Kristuksesta ihmisen elämänä puhutaan läpi Raamatun, esim. Kirje kolossalaisille 3:4

        ***

        Lukekaa koko Raamattua ja eläkää Jumalan tahdon mukaisesti kaikin tavoin, uskoa ovat myös teot.

        Usko ilman tekoja on kuollutta (esim. Jaakobin kirje 2:17)


    • mieti tätä(se aito)

      kuunteleva_kirkko
      31.12.2013 17:22

      Tuula -pappi



      " mieti tätä(se aito) Onneksi on niin, että seillä viimeisellä tuomiolla on Kristus meidän puolesta puhujamme, etkä sinä ole, emmekä me muutkaan ihmiset olla ylimmäisenä tuomarina, vaan Jumala ja Krtistus ajaa meidän asiaamme taivaan portilla.

      Sinulle ilmeisesti ainoa oikea vastaus olsi, että sinä olet oikeassa ja muut väärässä, mutta elämä ei oe niin yksin kertaista. "


      Vastaamatta muuhun tekstissäsi, sanon tämän:

      On kaikkien etu jos vetäydyt hetkeksi talvilomalle. Näyt röyhkeästi ajattelevan
      että minulla ei ole oikeutta keskustella täällä ja olla eri mieltä kanssasi.
      No, toivon sinulle kaikkea hyvää vaikka ajattelet minusta mitä ajattelet.
      Muista kuitenkin että kun Elia saapuu, et tunne häntä näöltä. Ole siis varovainen ettei sattuisi loukkaus tärkeään henkilöön. Minä en ole Elia, onneksesi.

    • mieti tätä(se aito) sinulla on ilman muuta oikeus keskustella täällä ja olla eri mieltäkin. meillä molemmilla on. Ja on oikeus olla eri mieltä myös ja toki on oikeus aloittaa uusi ketjukin.

      On vain tärkeä muistuttaa, kuka on tuomari ja kuka ei.

      Kaikessa ystävyydessä Hyvää ja siunauksellista vuotta 2014 myös sinulle.

      Tuula -pappi

      • mieti tätä(se aito)

        kuunteleva_kirkko
        31.12.2013 18:05

        Tuula -pappi


        Noin on parempi. Kummallakin sattuu välillä virheitä joten saat anteeksi siinä kuin minäkin.
        Hyvää jatkoa!


    • mieti täät(se aito)

      mieti tätä(se aito)
      1.1.2014 03:33

      Nyt kun on kulunut tarpeeksi aikaa voin vastata omasta puolestani sinulle
      varsinaiseen asiaan, myrkyn juominen ja provoaminen

      Ensiksikin en oleta että muut olisi väärässä omassa uskonnossaan kuten sinä kristinuskossasi. Uskonto on sellaista asiaa jossa ei ulkopuolinen sanoa että toisin uskova uskoo väärin o m a s s a uskonnossaan. Hän voi silti ymmärtää väärin sen kysyjän uskonnossa olevia asioita. Nämä ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.
      En siis tarkoita sanoa että sinun uskontosi olisi väärä tai että uskoisit väärin. Toivottavasti selvisi?

      Toinen asia : Viimeinen tuomio ei ole minun arvosteltavissani. Katso yllä.

      Kolmas asia:
      Valitsin varmaan väärin esimerkkini joten esitän ajatukseni uudelleen:
      Kun Jeesus sanoi että
      "18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.""
      sinä vastasit minulle: "järjen käyttö on sallittua". Ymmärsin sanasi niin, että vastoin Jeesuksen lupausta, uskova ei voi juoda myrkkyä vahingoittumatta.

      Jotta varmistuisin siitä, että Jeesuksen sanat oli järjen mukana pidettävä " ei- totena" varmistin asian kysymällä muutamaa muutakin lupausta, jotka järjellä ajatellen ovat ei -totta. Harmillisesti otin esimerkiksi asioita joiden kohdalla loukkaannuit. Tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa oikeuttasi uskoa.
      Toisin sanoen haarukoin sitä, missä menee raja siihen että Jeesuksen sanat pitää uskoa kirjaimellisesti.
      Sinähän vastasit: järjen käyttö on sallittua.


      Vastaat: "Luontaisesti ujo ihminen tuskin haluaa olla henkiä ajamassa. Eikä tarvitsekkaan."

      Tämä voi olla totta mutta ei vastaa kysymykseeni. En puhunut ujoudesta vaan myrkystä. Jostain syystä tätä uskovainen ja Jeesuksen lupaukset- kohtaa ei saa ilmeisesti kysyttyä niin ettei siitä loukkaannuta. Tällaiseen auttaisi minusta se, että vastattaisiin siihen mitä kysytään. Tunnen vastauksen väistelyksi.

      No niin, omalta puoleltani olen nyt selvittänyt asiaa niin kuin osaan.

      • sasqad

        Kun Raamatussa lukee myrkyn juomisesta, se ei tarkoita, että PITÄÄ JUODA MYRKKYÄ, aivan kuin kokeillakseen pitääkö Jeesuksen sanat paikkaansa. No ei varmasti pidä, jos tahallaan menee juomaan. Mutta silti Jeesuksen sanat ovat totta. Tässä on paradoksi, joita paradokseja Raamattu on täynnä ja joihin kristinuskon ulkopuoliset kompastuvat. Vaikka heille selittää, ei se mene jakeluun.

        Minusta pappi selitti yleisellä tasolla, ettei kaikki kristityt tee samoja asioita. Miksi se ei riitä sinulla, en ymmärrä. Ja miksi yleensä piti tehdä samasta asiasta uusi aloitus, se on aika itsekästä.

        Itse en mene koskaan juomaan myrkkyä tahallaan. Mutta jos joskus käy niin, että tapahtuu vahinko, että olen saanut sisääni jotain myrkyllistä, jos olen pysynyt Jeesuksen yhteydessä etten ole luisunut kauaksi hänestä, myrkky ei vahingoita, siihen uskon.

        Se järjen käyttö tarkoittaa juuri sitä, ettei mene juomaan tahallaan myrkkyä, vaikka Raamatussa sanotaan juuri noilla sanoilla, ettei se vahingoita. Se pitää ymmärtää oikein eli käyttää järkeänsä. Jokaisella on omat tehtävänsä. Kaikki ei ole esirukoilijoita, kaikki ei paranna sairaita, kaikki ei julista evankeliumia, kaikki ei profetoi, kaikki ei puhu kielillä. Eikä kaikilla ole niin suurta uskoa, että voisivat tarttua käärmeeseen paljain käsin.


      • sasqad kirjoitti:

        Kun Raamatussa lukee myrkyn juomisesta, se ei tarkoita, että PITÄÄ JUODA MYRKKYÄ, aivan kuin kokeillakseen pitääkö Jeesuksen sanat paikkaansa. No ei varmasti pidä, jos tahallaan menee juomaan. Mutta silti Jeesuksen sanat ovat totta. Tässä on paradoksi, joita paradokseja Raamattu on täynnä ja joihin kristinuskon ulkopuoliset kompastuvat. Vaikka heille selittää, ei se mene jakeluun.

        Minusta pappi selitti yleisellä tasolla, ettei kaikki kristityt tee samoja asioita. Miksi se ei riitä sinulla, en ymmärrä. Ja miksi yleensä piti tehdä samasta asiasta uusi aloitus, se on aika itsekästä.

        Itse en mene koskaan juomaan myrkkyä tahallaan. Mutta jos joskus käy niin, että tapahtuu vahinko, että olen saanut sisääni jotain myrkyllistä, jos olen pysynyt Jeesuksen yhteydessä etten ole luisunut kauaksi hänestä, myrkky ei vahingoita, siihen uskon.

        Se järjen käyttö tarkoittaa juuri sitä, ettei mene juomaan tahallaan myrkkyä, vaikka Raamatussa sanotaan juuri noilla sanoilla, ettei se vahingoita. Se pitää ymmärtää oikein eli käyttää järkeänsä. Jokaisella on omat tehtävänsä. Kaikki ei ole esirukoilijoita, kaikki ei paranna sairaita, kaikki ei julista evankeliumia, kaikki ei profetoi, kaikki ei puhu kielillä. Eikä kaikilla ole niin suurta uskoa, että voisivat tarttua käärmeeseen paljain käsin.

        SADQAD. Vai muuttuu Jeesuksen sanat " he voivat juoda myrkkyjuomaa vahingoittumatta" sellaiseksi, että ei pidä ainakaan tahallaan juoda. Et luota Jeesukseen tippaakaan.

        Itse ymmärrän, että Jeesuksen mielestä häneen uskova voi juoda yhtä hyvin viiniä kuin myrkkjuomaa. Siitä uskovaisuus saa todistuksen.


      • mieti tätä(se aito)
        sasqad kirjoitti:

        Kun Raamatussa lukee myrkyn juomisesta, se ei tarkoita, että PITÄÄ JUODA MYRKKYÄ, aivan kuin kokeillakseen pitääkö Jeesuksen sanat paikkaansa. No ei varmasti pidä, jos tahallaan menee juomaan. Mutta silti Jeesuksen sanat ovat totta. Tässä on paradoksi, joita paradokseja Raamattu on täynnä ja joihin kristinuskon ulkopuoliset kompastuvat. Vaikka heille selittää, ei se mene jakeluun.

        Minusta pappi selitti yleisellä tasolla, ettei kaikki kristityt tee samoja asioita. Miksi se ei riitä sinulla, en ymmärrä. Ja miksi yleensä piti tehdä samasta asiasta uusi aloitus, se on aika itsekästä.

        Itse en mene koskaan juomaan myrkkyä tahallaan. Mutta jos joskus käy niin, että tapahtuu vahinko, että olen saanut sisääni jotain myrkyllistä, jos olen pysynyt Jeesuksen yhteydessä etten ole luisunut kauaksi hänestä, myrkky ei vahingoita, siihen uskon.

        Se järjen käyttö tarkoittaa juuri sitä, ettei mene juomaan tahallaan myrkkyä, vaikka Raamatussa sanotaan juuri noilla sanoilla, ettei se vahingoita. Se pitää ymmärtää oikein eli käyttää järkeänsä. Jokaisella on omat tehtävänsä. Kaikki ei ole esirukoilijoita, kaikki ei paranna sairaita, kaikki ei julista evankeliumia, kaikki ei profetoi, kaikki ei puhu kielillä. Eikä kaikilla ole niin suurta uskoa, että voisivat tarttua käärmeeseen paljain käsin.

        sasqad
        1.1.2014 18:23

        Kun Raamatussa lukee myrkyn juomisesta, se ei tarkoita, että PITÄÄ JUODA MYRKKYÄ, aivan kuin kokeillakseen pitääkö Jeesuksen sanat paikkaansa. No ei varmasti pidä, jos tahallaan menee juomaan. Mutta silti Jeesuksen sanat ovat totta.

        "8 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä"

        Siis tarkoitat että teksti "ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä" tarkoittaakin:

        "jos sattuisi niin että he tahattomasti ja vahingossa juovat tappavaa myrkkyä, niin se ei vahingoita heitä".

        Tässä ei sanota "juokaa tappavaa myrkkyä sillä se ei vaningoita teitä. En ole sellaista VÄITTÄNYTKÄÄN.
        Siten sanot turhaan:se ei tarkoita, että PITÄÄ JUODA MYRKKY
        Ole tarkkana siinä mitä ajattelet minun sanoneen OK?.



        Kysyt:
        Minusta pappi selitti yleisellä tasolla, ettei kaikki kristityt tee samoja asioita. Miksi se ei riitä sinulla, en ymmärrä.

        Vastaan: Siksi että minä halusin tekstini tulevan käsittelyyn. jossakin muiden tekstien lomassa se voi " kiireen" takia hautautua massaan. Toisaalta papin vastausta olen jo papin kanssa puinut ja tehtiin sovinto joten annetaanko asian olla? Tarkemmin olen puinut omaa ajatustani kohdassa mieti täät(se aito)
        1.1.2014 03:37
        Nyt kun on kulunut tarpeeksi aikaa voin vastata omasta puolestani sinulle
        varsinaiseen asiaan, myrkyn juominen ja provoaminen.


        Ymmärrän intosi vastata koska oletat vastaamisen olevan helppoa. Ei se ole. Et ole tehnyt muuta kuin toistanut papin ajatuksia.

        Koska en halua sinun pettyneenä poistuvan, heitän kysymyksen:

        Pappi sanoi:
        Siis voi olla, että kristityillä useimmallakin, on näitä henkien pois ajamislahjoja ja niitä ehkä Lähi-Idässä, Afrikasssa on tarvittukin enemmän, kuin meillä täällä Pohjolassa.


        Kysyn:
        Miksi Lähi-Idässä, Afrikassa on henkien ajamislahjoja tarvittu enemmän kuin
        meillä täällä Pohjolassa? Ajatteletko kolonialistiseen tapaan että siellä ne "mustat" ovat niin primitiivisiä? Entä valkoiset orjakauppiaat? Ne, jotka rahtasivat "mustia"
        ihmisiä orjiksi sokeriruokopelloille ja orjat saivat lohtua vain voodoostaan? Kummatko olisivat tarvinneet apua?


      • sasqad
        mieti tätä(se aito) kirjoitti:

        sasqad
        1.1.2014 18:23

        Kun Raamatussa lukee myrkyn juomisesta, se ei tarkoita, että PITÄÄ JUODA MYRKKYÄ, aivan kuin kokeillakseen pitääkö Jeesuksen sanat paikkaansa. No ei varmasti pidä, jos tahallaan menee juomaan. Mutta silti Jeesuksen sanat ovat totta.

        "8 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä"

        Siis tarkoitat että teksti "ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä" tarkoittaakin:

        "jos sattuisi niin että he tahattomasti ja vahingossa juovat tappavaa myrkkyä, niin se ei vahingoita heitä".

        Tässä ei sanota "juokaa tappavaa myrkkyä sillä se ei vaningoita teitä. En ole sellaista VÄITTÄNYTKÄÄN.
        Siten sanot turhaan:se ei tarkoita, että PITÄÄ JUODA MYRKKY
        Ole tarkkana siinä mitä ajattelet minun sanoneen OK?.



        Kysyt:
        Minusta pappi selitti yleisellä tasolla, ettei kaikki kristityt tee samoja asioita. Miksi se ei riitä sinulla, en ymmärrä.

        Vastaan: Siksi että minä halusin tekstini tulevan käsittelyyn. jossakin muiden tekstien lomassa se voi " kiireen" takia hautautua massaan. Toisaalta papin vastausta olen jo papin kanssa puinut ja tehtiin sovinto joten annetaanko asian olla? Tarkemmin olen puinut omaa ajatustani kohdassa mieti täät(se aito)
        1.1.2014 03:37
        Nyt kun on kulunut tarpeeksi aikaa voin vastata omasta puolestani sinulle
        varsinaiseen asiaan, myrkyn juominen ja provoaminen.


        Ymmärrän intosi vastata koska oletat vastaamisen olevan helppoa. Ei se ole. Et ole tehnyt muuta kuin toistanut papin ajatuksia.

        Koska en halua sinun pettyneenä poistuvan, heitän kysymyksen:

        Pappi sanoi:
        Siis voi olla, että kristityillä useimmallakin, on näitä henkien pois ajamislahjoja ja niitä ehkä Lähi-Idässä, Afrikasssa on tarvittukin enemmän, kuin meillä täällä Pohjolassa.


        Kysyn:
        Miksi Lähi-Idässä, Afrikassa on henkien ajamislahjoja tarvittu enemmän kuin
        meillä täällä Pohjolassa? Ajatteletko kolonialistiseen tapaan että siellä ne "mustat" ovat niin primitiivisiä? Entä valkoiset orjakauppiaat? Ne, jotka rahtasivat "mustia"
        ihmisiä orjiksi sokeriruokopelloille ja orjat saivat lohtua vain voodoostaan? Kummatko olisivat tarvinneet apua?

        Sinulla on kyllä mahdottoman sekava tyyli esittää kysymyksiä ja lainaukset toisten teksteistä ovat edelleen sitä samaa puuroa oman tekstisi kanssa kun ne pitäisi laittaa lainausmerkkien sisälle helpottamaan lukemista. Olet aika epäluuloinen tyyppi, sen olen huomannut aiemminkin. Nyt luulet papin ilmaisseen ettei hän halua sinun olevan palstalla. Mitään tähän viittaavaakaan en kyllä papin tekstistä näe. Sitten annat anteeksi vaikkei pappi edes anteeksi pyytänyt kun ei ollut anteeksipyydettävääkään.

        Teet tulkinnan, että Jeesuksen sanat järjellä ajatellen ovat ei -totta. Näinhän pappi ei vastannut enkä nähnyt myöskään loukkaantumista.

        Kyllähän sinä sitä myrkyn juomista painotit. Ja kyllä meidän vastaukset olivat hieman erilaisia, en siis toistanut papin sanoja kuten väität. Pappi ei tuosta myrkyn juomisesta maininnut, minä taas otin sen esiin siinä merkityksessä kuten se tulee ymmärtää.

        #Siis tarkoitat että teksti "ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä" tarkoittaakin:
        "jos sattuisi niin että he tahattomasti ja vahingossa juovat tappavaa myrkkyä, niin se ei vahingoita heitä".#

        Kyllä.

        #Tässä ei sanota "juokaa tappavaa myrkkyä sillä se ei vaningoita teitä. En ole sellaista VÄITTÄNYTKÄÄN. #

        Enhän sitä tarkoittanut että olisit väittänyt niin vaan yritin vastata kysymykseesi, pitääkö Jeesuksen sanat paikkaansa. Ja täydensin sen lauseen ajatuksen, mitä se tarkoittaa. En siis laittanut sanojani suuhusi. Äläpä ole noin epäluuloinen.

        #Ymmärrän intosi vastata koska oletat vastaamisen olevan helppoa#

        Etpä ymmärtänyt. Minä vastasin siksi, koska pappi ei maininnut tuosta myrkystä. En siis toistanut papin ajatuksia vaan täydensin niitä tai selvensin.

        #Koska en halua sinun pettyneenä poistuvan, heitän kysymyksen:#

        Mistä minun pettymykseni tiedät? Etköhän nyt asetu toisen yläpuolelle, papille annoit anteeksi ja minut diagnosoit pettyneeksi. Pieleen meni.

        Kysymykseesi sitten. Suomi on ollut kauemmin evankeliumin kohteena eikä täällä ole aikoihin askarreltu henkien kanssa kuten Afrikassa, jossa on ollut poppamiehet, noidat ja muut henkijutut paljon yleisempiä ihmisten keskuudessa nykyaikaan asti. Mitään kolonialismiin viittaavaa ei papin lausahdus tarkoittanut. Mutta kyllä niitä pahuuden henkivaltoja on Suomessakin, luterilaiseen kirkkoon ne ei vaan ole istuneet kait vuosisatoihin.


      • mieti tätä(se aito)
        sasqad kirjoitti:

        Sinulla on kyllä mahdottoman sekava tyyli esittää kysymyksiä ja lainaukset toisten teksteistä ovat edelleen sitä samaa puuroa oman tekstisi kanssa kun ne pitäisi laittaa lainausmerkkien sisälle helpottamaan lukemista. Olet aika epäluuloinen tyyppi, sen olen huomannut aiemminkin. Nyt luulet papin ilmaisseen ettei hän halua sinun olevan palstalla. Mitään tähän viittaavaakaan en kyllä papin tekstistä näe. Sitten annat anteeksi vaikkei pappi edes anteeksi pyytänyt kun ei ollut anteeksipyydettävääkään.

        Teet tulkinnan, että Jeesuksen sanat järjellä ajatellen ovat ei -totta. Näinhän pappi ei vastannut enkä nähnyt myöskään loukkaantumista.

        Kyllähän sinä sitä myrkyn juomista painotit. Ja kyllä meidän vastaukset olivat hieman erilaisia, en siis toistanut papin sanoja kuten väität. Pappi ei tuosta myrkyn juomisesta maininnut, minä taas otin sen esiin siinä merkityksessä kuten se tulee ymmärtää.

        #Siis tarkoitat että teksti "ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä" tarkoittaakin:
        "jos sattuisi niin että he tahattomasti ja vahingossa juovat tappavaa myrkkyä, niin se ei vahingoita heitä".#

        Kyllä.

        #Tässä ei sanota "juokaa tappavaa myrkkyä sillä se ei vaningoita teitä. En ole sellaista VÄITTÄNYTKÄÄN. #

        Enhän sitä tarkoittanut että olisit väittänyt niin vaan yritin vastata kysymykseesi, pitääkö Jeesuksen sanat paikkaansa. Ja täydensin sen lauseen ajatuksen, mitä se tarkoittaa. En siis laittanut sanojani suuhusi. Äläpä ole noin epäluuloinen.

        #Ymmärrän intosi vastata koska oletat vastaamisen olevan helppoa#

        Etpä ymmärtänyt. Minä vastasin siksi, koska pappi ei maininnut tuosta myrkystä. En siis toistanut papin ajatuksia vaan täydensin niitä tai selvensin.

        #Koska en halua sinun pettyneenä poistuvan, heitän kysymyksen:#

        Mistä minun pettymykseni tiedät? Etköhän nyt asetu toisen yläpuolelle, papille annoit anteeksi ja minut diagnosoit pettyneeksi. Pieleen meni.

        Kysymykseesi sitten. Suomi on ollut kauemmin evankeliumin kohteena eikä täällä ole aikoihin askarreltu henkien kanssa kuten Afrikassa, jossa on ollut poppamiehet, noidat ja muut henkijutut paljon yleisempiä ihmisten keskuudessa nykyaikaan asti. Mitään kolonialismiin viittaavaa ei papin lausahdus tarkoittanut. Mutta kyllä niitä pahuuden henkivaltoja on Suomessakin, luterilaiseen kirkkoon ne ei vaan ole istuneet kait vuosisatoihin.

        sasqad
        1.1.2014 21:36

        -Sinulla on kyllä mahdottoman sekava tyyli esittää kysymyksiä ja lainaukset toisten teksteistä ovat edelleen sitä samaa puuroa oman tekstisi kanssa kun ne pitäisi laittaa lainausmerkkien sisälle helpottamaan lukemista

        Varmaan totta. Ikävä kyllä.

        -Olet aika epäluuloinen tyyppi, sen olen huomannut aiemminkin. Nyt luulet papin ilmaisseen ettei hän halua sinun olevan palstalla. Mitään tähän viittaavaakaan en kyllä papin tekstistä näe. Sitten annat anteeksi vaikkei pappi edes anteeksi pyytänyt kun ei ollut anteeksipyydettävääkään.


        Varmaan totta tuokin. Hyvä että minä olen tässä syyllinen eikä pappi. Turhan anteeksiantoni pappi voi käyttää jossakin sopivassa tilaisuudessa vaikka pannunalusena.

        -Teet tulkinnan, että Jeesuksen sanat järjellä ajatellen ovat ei -totta. Näinhän pappi ei vastannut enkä nähnyt myöskään loukkaantumista

        Minä näin loukkaantumista ja siihen väärinnähtyyn (?) loukkaantumiseen olisi anteeksianto sopiva. Se oli kaksipuolista ja sen voi käyttää kumminkin päin, kumpaakin koskettaen.

        Mitä tulee Jeesuksen sanaan, niin järjellä ajatellen ne eivät ole totta. Koetapa juoda kuningasvettä ja palaa kertomaan, miltä maistui. Kun pappi sanoi järjen käytön olevan oikeutettua, niin olin miettinyt sitä ennen mitä muuta Jeesuksen sanomaa järjellä käyttäen pitää ei -totena. Esitin pari esimerkkiä, jotka oli huonosti valittu sikäli että ne loukkasi. Jos siis olettamukseni oli väärä niin haastan kenet tahansa juomaan kuningasvettä todistajien ja minun läsnäollessa.
        Kuka tahansa saa tehdä minusta naurettavan pellen kumoamalla väitteeni.
        Väite kumotaan juomalla kuningasvettä ja jäämällä henkiin. Tämä oli kai kylliksi selvä haaste sille ,joka ei ymmärtänyt väitettäni " Jeesuksen lupaus jäädä henkiin juomisen jälkeen ei ole totta!

        Tästä seuraa ihmettelyni, miten paljon muuta ei-totta onkaan sanottu....


        -Kyllähän sinä sitä myrkyn juomista painotit. Ja kyllä meidän vastaukset olivat hieman erilaisia, en siis toistanut papin sanoja kuten väität

        Selvä.

        -Pappi ei tuosta myrkyn juomisesta maininnut, minä taas otin sen esiin siinä merkityksessä kuten se tulee ymmärtää.

        Missä merkityksessä se tulee ymmärtää. Minä ymmärsin sen niin kuin se oli kirjoitettu, sananmukaisesti. Sinä et.

        -Äläpä ole noin epäluuloinen.

        Hyvinpä tiedät tunteeni. Tulet menestymään noilla taidoilla elämässäsi.


        -#Ymmärrän intosi vastata koska oletat vastaamisen olevan helppoa#
        -Etpä ymmärtänyt. Minä vastasin siksi, koska pappi ei maininnut tuosta myrkystä. En siis toistanut papin ajatuksia vaan täydensin niitä tai selvensin.

        Hyvä.


        #Koska en halua sinun pettyneenä poistuvan, heitän kysymyksen:#
        -Mistä minun pettymykseni tiedät? Etköhän nyt asetu toisen yläpuolelle, papille annoit anteeksi ja minut diagnosoit pettyneeksi. Pieleen meni.

        Minun ei olisi pitänyt ollenkaan nousta aamulla vuoteesta kun määrittelen sinut väärin perustein, epäluuloisuuteni on huomattu, käsitän papin väärin (ikään kuin en tuntisi tätä hänen / minun keskustelua aiemmilta kerroilta), asetuin muiden yläpuolelle, annan anteeksi aiheetta. .ja kokonaistulos on : pieleen meni.


        Sanot:
        Suomi on ollut kauemmin evankeliumin kohteena eikä täällä ole aikoihin askarreltu henkien kanssa kuten Afrikassa, jossa on ollut poppamiehet, noidat ja muut henkijutut paljon yleisempiä ihmisten keskuudessa nykyaikaan asti.

        Täälläkin on aina ollut "henkijuttuja" Kuka hakee metsästä voimaa halaamalla puita, poimimalla tuotteita joissa on vitamiinien lisäksi mitä merkillisintä,
        liitytään lahkoihin/ryhmiin/oppeihin ja olla kristittyjä mutta ei "sillä tavalla vaan toisella", kävellään keltaisissa kaavuissa eikä syödä sipulia. Kristinuskossa nähdään demoneja, piruja ja kaikkea muuta mukavaa. Haetaan muista kulttuureista vaikutteita kuten budhalaisuudesta.

        Jos esität afrikkalaiselle että hän on primitiivinen, hän kohentaa silkkisolmiotaan ja kiillottaa sormustimanttiaan. Sanoin kolonialismista siksi että jotkut näyttää ajattelevan että muualla on n i i n primitiivistä. Ainakin Afrikassa, tietenkin. Siellä ihmiset herää kuoltuaan henkiin.

        :


    • Hyvä tulevaisuus

      Ihmelahjoilla oli oma paikkansa juuri perustetulle kristillisille seurakunnalle se todisti kristityille ja muille ihmisille että heillä oli todella Jumalan tuki.He tarvitsivat sitä,he olivat erottautunut valta uskonnosta joka sääteli kaikkea toimintaa yhteiskunnassa ja he oli pieni ryhmä.Jos joku tekee erilailla kuin muut,vaikkakin se on oikein,ei ollut suosittua silloin eikä se ole nytkään.
      Mutta ihmelahjojen piti loppua kun ne oli täyttänyt tarkoituksena,kuten sanoo 1 kirje korinttilaisille 13 : 8 - 13.
      Voimme itse todeta että näin on käynyt,enää ei pananneta sairaita,herätetä kuolleita ja kielet on opiskeltava jos "kielillä haluaa puhua "
      Kun lukee raamattua pitää huomata että asiat etenee koko ajan kohti Jumalan alkuperäistä tarkoitusta,aikaa jolloin ei edes tarvitse parantaa sairaita kun kaikki on terveitä ja maapallolla on rauha.

      • taikurin niksit

        Ihmeet loppuivat siihen, kun joku meni paljastamaan taikurin niksit huijatuille.


      • mieti tätä(se aito)

        Hyvä tulevaisuus
        1.1.2014 10:03

        Sinultakin kysyn sanojesi perustetta. Nytkinhän ihmiset "puhuu kielillä" jos helluntaislaisia on uskominen. Jotkut papit täällä sanoo ihmisessä olevan riivaajia tai miksikä niitä demoneja ym kutsutaan ja sairaat voidaan parantaa rukouksella ."Siis voi olla, että kristityillä useimmallakin, on näitä henkien pois ajamislahjoja ja niitä ehkä Lähi-Idässä, Afrikasssa on tarvittukin enemmän, kuin meillä täällä Pohjolassa"
        Tuula -pappi
        Joten mistä saat oman vastauksesi?
        Toinen kysymys olisi sitten että miksi juuri Afrikassa ja Lähi-Idässä on tarvittukin?


    • Ariell

      "17" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.
      18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

      Selitys: Käärmeillä tarkoitetaan pahoja ihmisiä. Tappava myrkky on harha opit.
      Sairailla tarkoitetaan synnin sairaita. Huomatkaa, henkinen puhe tarkoittaa aina henkisesti ymmärrettävää tapahtumaa. Raamattu on hengen kirja.

      Fyysisesti sairaat menkööt lääkärien luo ja tulkoot autetuiksi.
      Sanoihan Jeesus:" Minun valtakuntani ei ole tässä maailmassa" ( vaan hengen maailmassa so. Taivaassa, siellä tapahtuu paranemiset kyllä)

      • ARIELL on yski esimerkki uskovista, jotka antavat uskovista sairaan ja valheessa elävän kuvan. Uskovaisuus on siis pahe, ei hyve.


    • mieti tätä(se aito)

      Ariell
      1.1.2014 10:41


      "Selitys: Käärmeillä tarkoitetaan pahoja ihmisiä"....

      Aina uteliaana kysyn, mistä päättelet että tämä pitää selittää ja tällä tavalla? Missä on "selitä" etumerkki ja millainen se merkki on?

    • etumerkki

      Olen lukenut Raamattua yli 40 v. ajalla ja ymmärrän henkisen lukemisen merkityksen. Selitä etumerkki on siis HENKI.

      • mieti tätä (se aito)

        etumerkki
        1.1.2014 11:10

        Tarkoitat että oivallat mielessäsi että etumerkki on
        HENKI.(?)


    • -31-

      "Haluaisinpa TODELLA vastauksen
      mieti tätä(se aito)
      31.12.2013 16:39

      -Kysymys :
      "Ketkä ovat kristittyjä? "
      -Vastaus:
      Jeesus kertoo tämän selkeästi Markuksen evankeliumissa:
      17" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
      Jos nämä merkit eivät seuraa, tietää, ettei kyseessä ole kristitty"

      Kirjoituksistasi päätellen nimimerkki "mieti tätä(se aito)" miellät itsesi kristityksi.
      Ajat siis Jeesuksen nimessä pois pahoja henkiä, puhut vierailla kielillä, tartut käsin käärmeisiin, juot tappavaa myrkkyä, joka ei vahingoita sinua, panet kätesi sairaiden päälle ja he paranevat.

      Näytät olevan vielä median ulottumattomissa, kun se ei ole ym. teoistasi kertoillut.
      Joten ilmoittaudupa kykyinesi vaikkapa YLE:lle, joka testaisi kykysi kaiken kansan nähtäväksi.

      .

      • mieti tätä(se aito)

        -31-
        1.1.2014 11:23

        Kiitos kirjeestäsi. Valitettavasti tässä on sattunut sinulle väärinkäsitys. Syy on
        varmasti pitkälti minun. Lainasin kirjoittajaa koska ajattelin että sanat itsessään riittää. Tehokeino kääntyi vietin ymmärtämistä vastaan.

        Otsake: Ketkä ovat kristittyjä?
        Kirjoittaja 1:
        Simple as that
        31.12.2013 14:39

        Jeesus kertoo tämän selkeästi Markuksen evankeliumissa:

        17" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit


        Minä vastaan:
        mieti tätä(se aito)
        31.12.2013 15:06

        Simple as that
        31.12.2013 14:39

        "18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä"

        Tuohan on hyvä keino....


        Toisin sanoen, tässä näet etten väitä pystyväni juomaan myrkkyä kuolematta enkä väitäkään sellaista. Ihmettelin Jeesuksen lupausta uskovaisille ja siitä rulla lähti vyörymään.


    • *Faith*

      "Luontaisesti ujo ihminen tuskin haluaa olla henkiä ajamassa.
      Eikä tarvitsekkaan."

      Tuula-papin kirjoitukset tässä ketjussa ovat mielestäni hyviä, mutta tähän asiaan haluaisin tuoda mukaan hieman kokemusperäistä tietoa.

      Monenkin silmään tuntuu palstalla pistäneen se, että olen usein ottanut kantaa riivaajia ja niiden karkottamista koskeviin aiheisiin. Onpa täällä joskus väitetty sellaistakin, että olisin kiinnostunut pimeyden voimista väärällä tavalla. Kyse on kuitenkin Jumalan minulle antamasta tehtävästä, jota en oikein kykene mieltämään armolahjaksi. Se on pelkkä työ.

      Ennen uskoon tuloani en ollut vähimmässäkään määrin kiinnostunut demonisista voimista. Uskoon tulemiseni jälkeen aloin kuitenkin päätyä tilanteisiin, joissa ihmiset pyysivät minulta neuvoa kummitteluun ja riivauksiin, vaikka tunsin olevani yhtä ymmälläni kuin hekin. Aloin kuitenkin tutkia asiaa, kiinnostuin siitä, ja vähitellen oivalsin että Jumala oli antanut minulle työn. En ole mikään erityisen ulospäin suuntautunut tai sosiaalinen ihminen, eivätkä riivaukset ole mitään mukavia asioita, mutta Jumala valitsee sen jonka parhaaksi katsoo.

      • voima kolmikko

        Joo, sä sai työksesi demoneista löpisemisen, tt11 Jalovaaran himmenevän kilven kiillotuksen ja Pertsa homojen hommat pappien solvaamisen. Siinä on Jumalla ollut huumorintajua kyllä.


      • mieti tätä(se aito)
        voima kolmikko kirjoitti:

        Joo, sä sai työksesi demoneista löpisemisen, tt11 Jalovaaran himmenevän kilven kiillotuksen ja Pertsa homojen hommat pappien solvaamisen. Siinä on Jumalla ollut huumorintajua kyllä.

        Hyvä tulevaisuus
        1.1.2014 10:03

        "Ihmelahjoilla oli oma paikkansa juuri perustetulle kristillisille seurakunnalle se todisti kristityille ja muille ihmisille että heillä oli todella Jumalan tuki..He tarvitsivat sitä,he olivat erottautunut valta uskonnosta joka sääteli kaikkea toimintaa yhteiskunnassa ja he oli pieni ryhmä.Jos joku tekee erilailla kuin muut,vaikkakin se on oikein,ei ollut suosittua silloin eikä se ole nytkään"


        Kysyn:.

        Tarkoitatko että oli aika, aivan krst-syyden alussa jolloin ihmiset olivat voineet juoda myrkkyä kuolematta, kuten ehdottamaani kuningasvettä? Nostella myrkkykäärmeitä jne?

        Missä on todisteesi?


      • *Faith*
        mieti tätä(se aito) kirjoitti:

        Hyvä tulevaisuus
        1.1.2014 10:03

        "Ihmelahjoilla oli oma paikkansa juuri perustetulle kristillisille seurakunnalle se todisti kristityille ja muille ihmisille että heillä oli todella Jumalan tuki..He tarvitsivat sitä,he olivat erottautunut valta uskonnosta joka sääteli kaikkea toimintaa yhteiskunnassa ja he oli pieni ryhmä.Jos joku tekee erilailla kuin muut,vaikkakin se on oikein,ei ollut suosittua silloin eikä se ole nytkään"


        Kysyn:.

        Tarkoitatko että oli aika, aivan krst-syyden alussa jolloin ihmiset olivat voineet juoda myrkkyä kuolematta, kuten ehdottamaani kuningasvettä? Nostella myrkkykäärmeitä jne?

        Missä on todisteesi?

        Olipa kysymyksesi tarkoitettu kenelle hyvänsä, olen maininnut täällä kerran aiemminkin tuntevani erään tavallisen "rivikristityn", joka joi kirjaimellisesti lasillisen myrkkyä eikä hänelle käynyt kuinkaan. Asia valkeni hänelle vasta jälkikäteen ja hän oli asiasta aluksi hyvin huolissaan, mutta voi edelleen (vuosikymmeniä tapauksen jälkeen) hyvin.

        Uskon, että uskova saa Jumalalta työn, joka kestää niin kauan kuin Jumala tahtoo, ja armolahjat ovat työhön tarvittavaa "varustusta". Eikä "ihmeteossa" ole kyse mistään Jumalan halusta vakuuttaa olemassaoloaan ihmisille. Ei epäuskoinen ala uskoa Jumalan olemassaoloon, vaikka katselisi kuinka monta eksorkismi- tai uskollaparantamisvideota YouTubesta! Riivaajista vapautuminen, paraneminen ja jopa kuolleista herääminen tapahtuu, jos Jumala niin suo.

        Ihmeitä tapahtuu tänäkin päivänä. Ei ainoastaan alkuseurakunnan aikona.


      • *Faith*
        mieti tätä(se aito) kirjoitti:

        Hyvä tulevaisuus
        1.1.2014 10:03

        "Ihmelahjoilla oli oma paikkansa juuri perustetulle kristillisille seurakunnalle se todisti kristityille ja muille ihmisille että heillä oli todella Jumalan tuki..He tarvitsivat sitä,he olivat erottautunut valta uskonnosta joka sääteli kaikkea toimintaa yhteiskunnassa ja he oli pieni ryhmä.Jos joku tekee erilailla kuin muut,vaikkakin se on oikein,ei ollut suosittua silloin eikä se ole nytkään"


        Kysyn:.

        Tarkoitatko että oli aika, aivan krst-syyden alussa jolloin ihmiset olivat voineet juoda myrkkyä kuolematta, kuten ehdottamaani kuningasvettä? Nostella myrkkykäärmeitä jne?

        Missä on todisteesi?

        Omaan silmääni pistää nimimerkin "Hyvä tulevaisuus" kirjoituksessa erityisesti tämä kohta:

        "Kun lukee raamattua pitää huomata että asiat etenee koko ajan kohti Jumalan alkuperäistä tarkoitusta,aikaa jolloin ei edes tarvitse parantaa sairaita kun kaikki on terveitä ja maapallolla on rauha."

        Ei Raamatussa ole mitään terveyttä kaikille ja maapallolle rauhaa luvattu. Tuollaiset ajatukset ovat silkkaa new agea! Raamatun ennustukset kertovat ihan muusta ja siihen suuntaan kehitys menee alati kiihtyvällä nopeudella, että ihmiskunta joko tuhoaa itse itsensä tai Jumala pistää jossain vaiheessa pelin poikki.


      • foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

        Olipa kysymyksesi tarkoitettu kenelle hyvänsä, olen maininnut täällä kerran aiemminkin tuntevani erään tavallisen "rivikristityn", joka joi kirjaimellisesti lasillisen myrkkyä eikä hänelle käynyt kuinkaan. Asia valkeni hänelle vasta jälkikäteen ja hän oli asiasta aluksi hyvin huolissaan, mutta voi edelleen (vuosikymmeniä tapauksen jälkeen) hyvin.

        Uskon, että uskova saa Jumalalta työn, joka kestää niin kauan kuin Jumala tahtoo, ja armolahjat ovat työhön tarvittavaa "varustusta". Eikä "ihmeteossa" ole kyse mistään Jumalan halusta vakuuttaa olemassaoloaan ihmisille. Ei epäuskoinen ala uskoa Jumalan olemassaoloon, vaikka katselisi kuinka monta eksorkismi- tai uskollaparantamisvideota YouTubesta! Riivaajista vapautuminen, paraneminen ja jopa kuolleista herääminen tapahtuu, jos Jumala niin suo.

        Ihmeitä tapahtuu tänäkin päivänä. Ei ainoastaan alkuseurakunnan aikona.

        Eli olet tuntenut kristitytn, joka on väittänyt juoneensa tai jolle on kerrottu juoneensa myrkkyä. Epäilemättä mitään todisteista tämän kertomuksen tueksi ei ole.

        Joiden kristittyjen uskohan on niin heikko, että myrkkykäärmeiltä poistetaan myrkky ennen kuin ryhtyvät niitä käsittelemään.


      • *Faith*
        foksmalder kirjoitti:

        Eli olet tuntenut kristitytn, joka on väittänyt juoneensa tai jolle on kerrottu juoneensa myrkkyä. Epäilemättä mitään todisteista tämän kertomuksen tueksi ei ole.

        Joiden kristittyjen uskohan on niin heikko, että myrkkykäärmeiltä poistetaan myrkky ennen kuin ryhtyvät niitä käsittelemään.

        No, sinä saatanan eksyttämä pidät käärmettä povellasi ja olet täynnä sen myrkkyä.


      • *Faith*
        *Faith* kirjoitti:

        No, sinä saatanan eksyttämä pidät käärmettä povellasi ja olet täynnä sen myrkkyä.

        ... Sinustakin on poistettava myrkky, ennen kuin Jumala voi ruveta telemään työtään sinussa. Etsi hyvä eksorkisti.


    • Faithille vastaus

      Psalmi 37 : 9 - 11 tuo esiin vanhurskaat perivät maan. Johanneksen ilmestys kertoo meille 21 : 4 Kuolema ja murheet on poissa.Jesaja 65 : 21,22 elämme tavallista elämää rakentaen taloja ja viljelemällä maata.
      Tämä kaikki oli Jumalan alkuperäinen tarkoitus ja se tulee toteutuun.

      • *Faith*

        Vaihda Uuden testamentin puolelle ja katso, millaisen esimerkin ja ohjeet Jeesus antoi seuraajilleen.


    • uskova eli kristitty

      Kelpaanko esimerkiksi alun kysynykseen?

      >>>17" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

      • uskova eli kristitty

        Etsinkö niitä kirjoittelujeni kohtia tänään vai huomenna?
        (tosin käärmejutusta en muistaakseni ole ainakaan kovin paljoa kirjoitellut)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      170
      1175
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      25
      947
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    6. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      774
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe