Voiko olla nolompia mainoksia kuin nämä Dacian mainokset?
Voi Jeesus, kuinka hävettää nämä mainokset.: menneen aikamuodon näyttelijä mainostaa Tuulipukukansalle jotain Daciaa.
Kyllä kai suomalainen osaa autonsa ostaa ilman Perttiäkin.
Pertsa Koivula Dacia ja myötähäpeä.
37
2568
Vastaukset
- Kiitos, ei
Niinhän sitä ladaakin mainostettiin samalla tavalla tyhmille tuulipukulaisille.
- Rovasti
Haista mitä kerkiät.
- Erähenkisyyttä
Kiitos kyllä, mutta samaa mieltä mainoksista.
- Pertti on OK
Onneksi konserni on kuitenkin tajunnut laittaa Daciaa mainostamaan rehellisen luottamusta herättävän miehekkään ruutupaidan, eikä sitä emoyhtiön tuotteita mainostavaa, kimittävää kännissä sekoilevaa eilisen päivän formulatähteä, joka nyt joutuu yrittämään säälittävää paluuta formuloihin, kun ralli ei onnistunut.
- Persuvankkuri rulaa
kyllä junttityyli ja ruutupaita vetoaa juuri siihen kohderyhmään mihin kyseinen auto on ajateltukin. Persuvankkuri parhaasta päästä.
- 17+12
Mainostaa tuulipukukansalle.
Olet siis nähnyt mainoksen. Sinäkin tuulipukuinen?
Pertti on jämäkkä mies. Jämäkkä on myös auto.
Ei pidä haukkua tai ainakaan häpeissään olla.
Miksi mainos on nolo ja miksi hävetä?
Taidat olla Dacia fani.
Minäkin olen. - sitäsuntätä
Persuvankkuri rulaa kirjoitti:
kyllä junttityyli ja ruutupaita vetoaa juuri siihen kohderyhmään mihin kyseinen auto on ajateltukin. Persuvankkuri parhaasta päästä.
...sanoo kultivoitunut keskieurooppalainen joka on päättänyt viettää uuden vuoden juhlinnan kirjoittelemalla ja vastailemalla itselleen..
- sitäsuntätä
sitäsuntätä kirjoitti:
...sanoo kultivoitunut keskieurooppalainen joka on päättänyt viettää uuden vuoden juhlinnan kirjoittelemalla ja vastailemalla itselleen..
Tätähän minä harrastan aina.
- Hyvä idea
17+12 kirjoitti:
Mainostaa tuulipukukansalle.
Olet siis nähnyt mainoksen. Sinäkin tuulipukuinen?
Pertti on jämäkkä mies. Jämäkkä on myös auto.
Ei pidä haukkua tai ainakaan häpeissään olla.
Miksi mainos on nolo ja miksi hävetä?
Taidat olla Dacia fani.
Minäkin olen.Minunkin mielestä juurikin Pertsa Koivula erottuu hauskasti eduksi Dacia-mainoksissa. Pitkästä aikaa autoa mainostetaan aliarvioimatta katsojaa ja yrittämättä sumuttaa jollain hienoilla sloganeilla tai ulkokullalla, joka ei loppupeleissä edes vastaa myytyjä tuotteita.
Tyyliin on haluttu tuoda hiukan itseironiaa ja maanläheisyyttä, Dacia ei yritäkkään olla muuta kuin edullinen perusauto kansalle joka haluaa luotettavan menopelin pisteestä A pisteeseen B, jolloin sitä myös mainostaa perusjannu perustyylillä..
Dacia-mainosten rehellinen kansanomainen tyyli saa minusta näyttämään typerältä kilpailevien merkkien vastaavien kotteroiden mainostukseen lanseeratut hienostelevat "das auto" ja vastaavat sloganit. Niillehän Pertsa hieman pilke silmäkulmassa naljailee, kun kyse on kuitenkin vaan tavallisista autoista ja useimmille se riittää.
Itseäni ei juurikaan vaikuta automainosten taustalla jytäävät hittilistojen musat, autoja mainostavat maailmanluokan kovapalkkaiset huippu-julkkikset ja jotkut trendikkäät sloganit, jotka eivät itse autoa paremmaksi tee.
Minusta on hyvin oivallettu, että Dacia mainosten koruton tyyli ja Pertsa Koivula kääntää tämän mainostavan tavallaan itselleen eduksi.
Nämä kalliit mainoskampanjathan auton ostaja loppupeleissä maksaa auton hinnassa. Daciassa tavallaan "hinta alas" ajattelu on tuotu myös mainostamiseen.
Tässä on tavallaan hieman sitä ruutupaita-meininkiä ulkomailta, Dacia mainos.
http://www.youtube.com/watch?v=HT8yMwdjtlQ - Skodalla menee hyvin
Hyvä idea kirjoitti:
Minunkin mielestä juurikin Pertsa Koivula erottuu hauskasti eduksi Dacia-mainoksissa. Pitkästä aikaa autoa mainostetaan aliarvioimatta katsojaa ja yrittämättä sumuttaa jollain hienoilla sloganeilla tai ulkokullalla, joka ei loppupeleissä edes vastaa myytyjä tuotteita.
Tyyliin on haluttu tuoda hiukan itseironiaa ja maanläheisyyttä, Dacia ei yritäkkään olla muuta kuin edullinen perusauto kansalle joka haluaa luotettavan menopelin pisteestä A pisteeseen B, jolloin sitä myös mainostaa perusjannu perustyylillä..
Dacia-mainosten rehellinen kansanomainen tyyli saa minusta näyttämään typerältä kilpailevien merkkien vastaavien kotteroiden mainostukseen lanseeratut hienostelevat "das auto" ja vastaavat sloganit. Niillehän Pertsa hieman pilke silmäkulmassa naljailee, kun kyse on kuitenkin vaan tavallisista autoista ja useimmille se riittää.
Itseäni ei juurikaan vaikuta automainosten taustalla jytäävät hittilistojen musat, autoja mainostavat maailmanluokan kovapalkkaiset huippu-julkkikset ja jotkut trendikkäät sloganit, jotka eivät itse autoa paremmaksi tee.
Minusta on hyvin oivallettu, että Dacia mainosten koruton tyyli ja Pertsa Koivula kääntää tämän mainostavan tavallaan itselleen eduksi.
Nämä kalliit mainoskampanjathan auton ostaja loppupeleissä maksaa auton hinnassa. Daciassa tavallaan "hinta alas" ajattelu on tuotu myös mainostamiseen.
Tässä on tavallaan hieman sitä ruutupaita-meininkiä ulkomailta, Dacia mainos.
http://www.youtube.com/watch?v=HT8yMwdjtlQAlle kymppitonnin maksaa tila-auto! Jos joku ostaa muun merkkisen, niin ei ole mieleltään terve!
- Ei ihan totta...
Skodalla menee hyvin kirjoitti:
Alle kymppitonnin maksaa tila-auto! Jos joku ostaa muun merkkisen, niin ei ole mieleltään terve!
Täytyy muistaa, että ulkomaillakin, jossa tuo hinnat alkaen Lodgyn saa todellakin 9990 eurolla (suomessa sama malli n. 15000), kyseessä on viisipaikkainen versio ja niin köyhällä varustelulla, että hypätään ajassa suoraan 90-luvun alkuun. Ei ilmastointia, ei keskuslukkoja, ei mitään...Moottorikin on se janoinen ja laiska iänikuinen kasiventtiili 1,6.
Pistämällä euroja tiskiin, saa sitten tiloiltaan lyömättämän 7-paikkaisen version, huippumodernit bensaturbot ja commonrailturbodieselit ja varusteetkin jo ihan tätäpäivää aina ESP:stä ja ilmastoinnista lähtien. Saksassa nuo kalleimmat 7-paikkaiset diesel-prestiget kera parkkitutkan, nahkarati ja muiden varusteiden maksavat jotain 16000 - 17000 euroa. Joten tuo tila-auto alle kymppitonnin rummutus jää lähinnä mainoslauseeksi, jos kohta jälkimmäinenkin summa on naurettavan vähän verrattuna kilpailijoihin.
Suomessa kallein versio, 107 heppanen diesel Laureate maksaa perusvarusteisena ilman toimituskuluja n. 19800 euroa. Napsimalla siihen muutaman lisäherkun ja metallivärin -sekä talvivarusteet hinta nousee vielä muutaman tonnin. Silti hinta on naurettavan vähän uudesta 7-paikkaisesta isosta diesel-tilautosta. Vastaavat kilpailijat dieselmoottorilla maksavat 10000 - 15000 euroa enemmän.
- Duster rulaa
Dusterin voisi tuoda seuraville Riihimäen erämessuile. Siellä olisi porukkaa ja sopiva kohdeyleisö. Saisikohan sinne jonkun pienen maastolenkinkin viriteltyä?
- Romua Romaniasta
Pahin päiväuni - Romaniassa tehty Renaultti, toimii kuin lumiukko saharassa.
Ei kiiiitos ikinä. - vai niin..
Romua Romaniasta kirjoitti:
Pahin päiväuni - Romaniassa tehty Renaultti, toimii kuin lumiukko saharassa.
Ei kiiiitos ikinä.Hassua, että oikeat Duster käyttäjät ovat aivan päinvastaista mieltä.
No Suomi on ennakkoluuloinen maa. - Armoton realisti
vai niin.. kirjoitti:
Hassua, että oikeat Duster käyttäjät ovat aivan päinvastaista mieltä.
No Suomi on ennakkoluuloinen maa.Kuvitteletteko että jotain hyvää saa halpaan hintaan? Tsekkasin syksyllä Dacian ja huomasin siinä aika paljon hintaa alentavia yksityiskohtia, eli halvalla saa mitä saa.
Moottorit ovat näitä nykytyylin tirrejä, turbon avulla otetaan tehoa "mopon koneista", kauanko kestää ja miten on öljynkulutus? Ikävinä esimerkkeinä nuo VW Skoda Seat TSI myllyt, öljyt vaihtuu koko aika.
Ruostesuojaukset Dacian ostaja saa teettää itse, puuttuu lokaritkin, Alle litrainen moottoriversio herää eloon vasta kovasti kurmuutettaessa ja sehän ei kestoa paranna.
Hämmentynein mielin jätin ostamatta kyseisen merkin, en osannut päättää mitä siinä rahoillaan saa.
No onhan joissain malleissa niitä vanhahtavia isompia myllyjä,mutta Renault konsernin tuotteet ei vakuuta, on kokemusta vuosikymmeniltä kyseisen korporaation työn hedelmistä.
Hinnallahan noita yritetään myydä, tuttua itäautoista jo. - 12+19
Armoton realisti kirjoitti:
Kuvitteletteko että jotain hyvää saa halpaan hintaan? Tsekkasin syksyllä Dacian ja huomasin siinä aika paljon hintaa alentavia yksityiskohtia, eli halvalla saa mitä saa.
Moottorit ovat näitä nykytyylin tirrejä, turbon avulla otetaan tehoa "mopon koneista", kauanko kestää ja miten on öljynkulutus? Ikävinä esimerkkeinä nuo VW Skoda Seat TSI myllyt, öljyt vaihtuu koko aika.
Ruostesuojaukset Dacian ostaja saa teettää itse, puuttuu lokaritkin, Alle litrainen moottoriversio herää eloon vasta kovasti kurmuutettaessa ja sehän ei kestoa paranna.
Hämmentynein mielin jätin ostamatta kyseisen merkin, en osannut päättää mitä siinä rahoillaan saa.
No onhan joissain malleissa niitä vanhahtavia isompia myllyjä,mutta Renault konsernin tuotteet ei vakuuta, on kokemusta vuosikymmeniltä kyseisen korporaation työn hedelmistä.
Hinnallahan noita yritetään myydä, tuttua itäautoista jo.Hämmentynein mielin poistuit.
Ota seuraavalle autoliikekäynnillesi avustaja mukaan. Voit mennä täysin sekaisin.
Halvalla voi saada myös hyvää.
Yksikään automerkki ei mainosta olevansa kallis. Alhaista hintaa kehuvat.
Nykyautoissa moottorit ovat pieniä. Kehittynyt tekniikka korvaa kuutiotilavuuden.
Litraisesta koneesta saa enemmän irti kuin viisilitraisesta 60 vuotta sitten tehdystä.
Et tainnut käydä koeajolla. Ei tarvitse kurmuuttaa.
Minun Daciani on ruostesuojattu ja lokareilla varustettu. Oli jo ostaessa, ei tarvinnut erikseen teettää ja laittaa.
Hyvä takuu antaa turvan mahdollisia ongelmia varten.
Tässä maassa on aika monta autokorjaamoa. Tuskin niitä kaikkia on Daciaa varten perustettu. Ollut myynnissäkin vasta muutaman vuoden.
Omaan Daciaani ole tyytyväinen. - Duster buster
Armoton realisti kirjoitti:
Kuvitteletteko että jotain hyvää saa halpaan hintaan? Tsekkasin syksyllä Dacian ja huomasin siinä aika paljon hintaa alentavia yksityiskohtia, eli halvalla saa mitä saa.
Moottorit ovat näitä nykytyylin tirrejä, turbon avulla otetaan tehoa "mopon koneista", kauanko kestää ja miten on öljynkulutus? Ikävinä esimerkkeinä nuo VW Skoda Seat TSI myllyt, öljyt vaihtuu koko aika.
Ruostesuojaukset Dacian ostaja saa teettää itse, puuttuu lokaritkin, Alle litrainen moottoriversio herää eloon vasta kovasti kurmuutettaessa ja sehän ei kestoa paranna.
Hämmentynein mielin jätin ostamatta kyseisen merkin, en osannut päättää mitä siinä rahoillaan saa.
No onhan joissain malleissa niitä vanhahtavia isompia myllyjä,mutta Renault konsernin tuotteet ei vakuuta, on kokemusta vuosikymmeniltä kyseisen korporaation työn hedelmistä.
Hinnallahan noita yritetään myydä, tuttua itäautoista jo.Moottorit ovat näitä nykytyylin tirrejä, turbon avulla otetaan tehoa "mopon koneista", kauanko kestää ja miten on öljynkulutus? Ikävinä esimerkkeinä nuo VW Skoda Seat TSI myllyt, öljyt vaihtuu koko aika.
Ruostesuojaukset Dacian ostaja saa teettää itse, puuttuu lokaritkin, Alle litrainen moottoriversio herää eloon vasta kovasti kurmuutettaessa ja sehän ei kestoa paranna.
--------------------------------
Kauanko kestää esim. 1.5 dCi? Kone, jota on niin mersun kuin Qashqain nokalla kymmeniä tuhansia ja josta ei ole edes puskaradion puolella mitään pahaa sanottavaa. Sama juttu Tce bensakoneiden kanssa, wokkelon Testaa Sitä Ihmisillä-moottorilla ei näiden kanssa ole onneksi mitään tekemistä.
Ruostesuojaukset vi bilägaren rostregistretin mukaan 2/5 (Marokon tuotanto) - 4/5 (Romanian tuotanto), kun emomerkki Renaultilla on järjestään 5/5. - Jeps.
Duster buster kirjoitti:
Moottorit ovat näitä nykytyylin tirrejä, turbon avulla otetaan tehoa "mopon koneista", kauanko kestää ja miten on öljynkulutus? Ikävinä esimerkkeinä nuo VW Skoda Seat TSI myllyt, öljyt vaihtuu koko aika.
Ruostesuojaukset Dacian ostaja saa teettää itse, puuttuu lokaritkin, Alle litrainen moottoriversio herää eloon vasta kovasti kurmuutettaessa ja sehän ei kestoa paranna.
--------------------------------
Kauanko kestää esim. 1.5 dCi? Kone, jota on niin mersun kuin Qashqain nokalla kymmeniä tuhansia ja josta ei ole edes puskaradion puolella mitään pahaa sanottavaa. Sama juttu Tce bensakoneiden kanssa, wokkelon Testaa Sitä Ihmisillä-moottorilla ei näiden kanssa ole onneksi mitään tekemistä.
Ruostesuojaukset vi bilägaren rostregistretin mukaan 2/5 (Marokon tuotanto) - 4/5 (Romanian tuotanto), kun emomerkki Renaultilla on järjestään 5/5.Vaikka Marokon Lodgy sai ruostetestistä van tyydyttävän 2/5, lopputiivistelmässä todettiin että auto on hintaisekseen varsin hyvin suojattu. Parantamisen varaa toki on, mutta mitään hälyttävää ei löytynyt, mm. alusta oli hyvin suojattu.
Renault on koko mallistollaan ollut jo vuosia kyseisen testin ykkösauto ruosteenestossa. Lähes kaikki mallit 5 tai vähintään neljä tähteä jo vuosien ajan. Parempaa tasoa kuin esim. VW-konsernin tuotteilla joita on pidetty ruosteeneston keulakuvana. - odottava
Jeps. kirjoitti:
Vaikka Marokon Lodgy sai ruostetestistä van tyydyttävän 2/5, lopputiivistelmässä todettiin että auto on hintaisekseen varsin hyvin suojattu. Parantamisen varaa toki on, mutta mitään hälyttävää ei löytynyt, mm. alusta oli hyvin suojattu.
Renault on koko mallistollaan ollut jo vuosia kyseisen testin ykkösauto ruosteenestossa. Lähes kaikki mallit 5 tai vähintään neljä tähteä jo vuosien ajan. Parempaa tasoa kuin esim. VW-konsernin tuotteilla joita on pidetty ruosteeneston keulakuvana.No onko se Dacia ihan kelpo auto? Ei ole vielä selvinnyt.
Puolesta ja vastaan on juttua, Dacian ostaneet vastaan ilman Daciaako?
Onko yhtään sellaista vastaan joka on ajellut Dacialla vaikkapa vuoden pari?
Tokihan täällä voi laskea luikuriakin, mutta se pitää
ottaa huomioon. Auto kiinnostaa,pitäs kai mennä katsomaan ja ajamaan livenä.
Eikai nyt lakikaan anna oikeutta myydä ihan romuja?
Kait ne on koottu ja tehty ihan niinkuin muutkin autot.
Odotan innolla vaikka Autobildin kestotestiä jos sellainen joskus tulee.Missä auto avataan 100.000 jälkeen, se ratkaisee.
Ja kait se tulee, merkki on aika nimekäs jo. - Keijo D.
odottava kirjoitti:
No onko se Dacia ihan kelpo auto? Ei ole vielä selvinnyt.
Puolesta ja vastaan on juttua, Dacian ostaneet vastaan ilman Daciaako?
Onko yhtään sellaista vastaan joka on ajellut Dacialla vaikkapa vuoden pari?
Tokihan täällä voi laskea luikuriakin, mutta se pitää
ottaa huomioon. Auto kiinnostaa,pitäs kai mennä katsomaan ja ajamaan livenä.
Eikai nyt lakikaan anna oikeutta myydä ihan romuja?
Kait ne on koottu ja tehty ihan niinkuin muutkin autot.
Odotan innolla vaikka Autobildin kestotestiä jos sellainen joskus tulee.Missä auto avataan 100.000 jälkeen, se ratkaisee.
Ja kait se tulee, merkki on aika nimekäs jo.Olen kanssasi samaa mieltä ja myös kiinnostunut vaihtamaan Daciaan.
Ainakin siinä on puolet pidempi takuu kuin monessa muussa euromerkissä.
Jo se kertoo paremmasta laadusta. - 22600 euroa
Keijo D. kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä ja myös kiinnostunut vaihtamaan Daciaan.
Ainakin siinä on puolet pidempi takuu kuin monessa muussa euromerkissä.
Jo se kertoo paremmasta laadusta.Kahden viikon päästä ajellaan tuliterällä Dacialla, olisihan sitä saanut samalla rahalla vaikka mitä mutta se kun on nyt niin että autolla ei tarvitse päteä, autolla vaan ajellaan.
- aika näyttää.
odottava kirjoitti:
No onko se Dacia ihan kelpo auto? Ei ole vielä selvinnyt.
Puolesta ja vastaan on juttua, Dacian ostaneet vastaan ilman Daciaako?
Onko yhtään sellaista vastaan joka on ajellut Dacialla vaikkapa vuoden pari?
Tokihan täällä voi laskea luikuriakin, mutta se pitää
ottaa huomioon. Auto kiinnostaa,pitäs kai mennä katsomaan ja ajamaan livenä.
Eikai nyt lakikaan anna oikeutta myydä ihan romuja?
Kait ne on koottu ja tehty ihan niinkuin muutkin autot.
Odotan innolla vaikka Autobildin kestotestiä jos sellainen joskus tulee.Missä auto avataan 100.000 jälkeen, se ratkaisee.
Ja kait se tulee, merkki on aika nimekäs jo.Mitä noita vielä aika vähäisiä käyttäjä-kokemuksia Daciasta lukee suomessa, käyttäjät ovat pääosin suht tyytyväisiä. Jos haluaa laajentaa käsitystään, google-kääntäjä päälle ja selaamaan Eurooppalaisia palstoja, luettavaa materiaalia löytyykin sitten vaikka päiväkausiksi. Pääosin välittyy viesti, että autoihin ollaan aika tyytyväisiä, etenkin kun ottaa huomioon edullisen hinnan. Mitään katastrofaalisia tyyppivikojakaan ei ole ilmennyt tai erityisesti kokoonpanosta johtuvia ongelmia. Mitä noita juttuja tullut luettua myös ulkolaisilta palstoilta, en muista lukeneeni moitteita, että kokoonpanon laadusta kukaan valittaisi.
Moni varmasti ostaa Dacian kokeilumielessä ja vähin melko odotuksin... ja kun auto ylittää kevyesti odotukset, voidaan kauppojen sanoa olevan erittäin onnistuneita, mikä ei ole aina niin itsestään selvää monien kalliiden nykyautojen rinnalla.
Yleensähän Daciassa puhe kääntyy varusteluun. Halpa hinta tuo tietysti tingityt varusteet, joskin siinäkin asiassa Dacia on jo hiukan hypännyt eteenpäin alkuvuosien malleistaan. Toki aivan äärimmäisenä karvalakkina Daciankin vielä saa, mutta se onkin Dacian hinnoittelun kulmakivi. Uuteen autoon pääsee muihin verrattuna todella halvalla kiinni, jos on valmis tinkimään.
Kalleimmissakaan malleissa mistään ylenpalttisesta luksuksesta tai uusimmista mukavuus/turvallisuus-innovaatioista on turha haaveilla, mutta perustarpeet täyttyvät varmasti, vähintään ruksimalla niitä lisävarusteita.
Toinen asia on Dacian design, joka jakaa jatkuvasti mielipiteitä. On selvää, että kun halutaan pitää välimatka emoyhtiön kalliimpiin tuotteisiin, muotoilu on karumpaa ja tarkoituksenmukaisempaa. Minusta Dacian uusin muotoilukieli on aivan silmään käypää.
Esm. Stepway on millä mittapuulla tahansa jo varsin hyvännäköinen auto. Duster miellyttää toisia, toisia kammottaa. Eikä Lodgykään luokassaan mikään pahan näköinen ole.
Daciahan ei ole mikään "romaanimuotoiltu", vaan nykyään Dacian muotoilujohtana toimii Renaultilta siirtynyt David Durand ja tietty "rellumaisuushan" noissa uusissa Dacioissa on aiempaa enemmän läsnä.
Itse käytettävä tekniikka onkin yllättäen erittäin modernia. Löytyy 1,2 suorasuihkuturboa muuttuvalla venttiilin ajoituksella, uudet edistykselliset Renaultin 3-sylinteriset pikkuturbot, modernit commonrail turbodieselit hiukkassuodattimilla, 6-vaihteista lootaa, CAN-väylät, samat Continentalin valmistamat ESP-järjestelmät kuin emoyhtiön tuotteissa. ABS on näissä uusimmissa Dacioissa sama Boschin 8.0 kuin useimmissa eurooppalaisissa muissakin autoissa. Pohjalevyt perustuvat suoraan Renault-Nissan allianssin muihin malleihin.
Mitään Lada-vertauksia on turha enää tehdä, jos vähänkin perehtyy Dacian tekniikkaan.
Dacia on edullinen auto hieman tingityin varustein, mutta tekniikan laadusta ei enää viimemalleissa ole tingitty. Kun ostaa Dacian siihen käyttöön mihin kukin korimalli on tarkoitettu, eikä näyttelyesineeksi tai egon-kohottajaksi, saa varmasti luotettavan ja edullisen auton.
Jälleenmyyntiarvoa on vielä vaikea ennustaa, sen näyttää mihin suuntaan Dacian maine ja haluttavuus menee. Kestävyys ja laatu on ainakin nykyvalossa osoittautunut odotettua paljon paremmaksi. Juna kääntyy hitaasti autojen asenteiden suhteen. Aikalailla jakaantuu puolet ja puolet. 50% sanoo, että mielenkiintoinen merkki ja voisi kokeilla, toiset 50% ei ottaisi ikina "romanian sontaa" pihalleen. dacia lienee samassa tilanteessa kun Skoda oli joskus 2000-luvun alussa ja Kia aikanaan niillä ensimmäisillä Ceratoillaan ja Sportageillaan. - kiitos..
aika näyttää. kirjoitti:
Mitä noita vielä aika vähäisiä käyttäjä-kokemuksia Daciasta lukee suomessa, käyttäjät ovat pääosin suht tyytyväisiä. Jos haluaa laajentaa käsitystään, google-kääntäjä päälle ja selaamaan Eurooppalaisia palstoja, luettavaa materiaalia löytyykin sitten vaikka päiväkausiksi. Pääosin välittyy viesti, että autoihin ollaan aika tyytyväisiä, etenkin kun ottaa huomioon edullisen hinnan. Mitään katastrofaalisia tyyppivikojakaan ei ole ilmennyt tai erityisesti kokoonpanosta johtuvia ongelmia. Mitä noita juttuja tullut luettua myös ulkolaisilta palstoilta, en muista lukeneeni moitteita, että kokoonpanon laadusta kukaan valittaisi.
Moni varmasti ostaa Dacian kokeilumielessä ja vähin melko odotuksin... ja kun auto ylittää kevyesti odotukset, voidaan kauppojen sanoa olevan erittäin onnistuneita, mikä ei ole aina niin itsestään selvää monien kalliiden nykyautojen rinnalla.
Yleensähän Daciassa puhe kääntyy varusteluun. Halpa hinta tuo tietysti tingityt varusteet, joskin siinäkin asiassa Dacia on jo hiukan hypännyt eteenpäin alkuvuosien malleistaan. Toki aivan äärimmäisenä karvalakkina Daciankin vielä saa, mutta se onkin Dacian hinnoittelun kulmakivi. Uuteen autoon pääsee muihin verrattuna todella halvalla kiinni, jos on valmis tinkimään.
Kalleimmissakaan malleissa mistään ylenpalttisesta luksuksesta tai uusimmista mukavuus/turvallisuus-innovaatioista on turha haaveilla, mutta perustarpeet täyttyvät varmasti, vähintään ruksimalla niitä lisävarusteita.
Toinen asia on Dacian design, joka jakaa jatkuvasti mielipiteitä. On selvää, että kun halutaan pitää välimatka emoyhtiön kalliimpiin tuotteisiin, muotoilu on karumpaa ja tarkoituksenmukaisempaa. Minusta Dacian uusin muotoilukieli on aivan silmään käypää.
Esm. Stepway on millä mittapuulla tahansa jo varsin hyvännäköinen auto. Duster miellyttää toisia, toisia kammottaa. Eikä Lodgykään luokassaan mikään pahan näköinen ole.
Daciahan ei ole mikään "romaanimuotoiltu", vaan nykyään Dacian muotoilujohtana toimii Renaultilta siirtynyt David Durand ja tietty "rellumaisuushan" noissa uusissa Dacioissa on aiempaa enemmän läsnä.
Itse käytettävä tekniikka onkin yllättäen erittäin modernia. Löytyy 1,2 suorasuihkuturboa muuttuvalla venttiilin ajoituksella, uudet edistykselliset Renaultin 3-sylinteriset pikkuturbot, modernit commonrail turbodieselit hiukkassuodattimilla, 6-vaihteista lootaa, CAN-väylät, samat Continentalin valmistamat ESP-järjestelmät kuin emoyhtiön tuotteissa. ABS on näissä uusimmissa Dacioissa sama Boschin 8.0 kuin useimmissa eurooppalaisissa muissakin autoissa. Pohjalevyt perustuvat suoraan Renault-Nissan allianssin muihin malleihin.
Mitään Lada-vertauksia on turha enää tehdä, jos vähänkin perehtyy Dacian tekniikkaan.
Dacia on edullinen auto hieman tingityin varustein, mutta tekniikan laadusta ei enää viimemalleissa ole tingitty. Kun ostaa Dacian siihen käyttöön mihin kukin korimalli on tarkoitettu, eikä näyttelyesineeksi tai egon-kohottajaksi, saa varmasti luotettavan ja edullisen auton.
Jälleenmyyntiarvoa on vielä vaikea ennustaa, sen näyttää mihin suuntaan Dacian maine ja haluttavuus menee. Kestävyys ja laatu on ainakin nykyvalossa osoittautunut odotettua paljon paremmaksi. Juna kääntyy hitaasti autojen asenteiden suhteen. Aikalailla jakaantuu puolet ja puolet. 50% sanoo, että mielenkiintoinen merkki ja voisi kokeilla, toiset 50% ei ottaisi ikina "romanian sontaa" pihalleen. dacia lienee samassa tilanteessa kun Skoda oli joskus 2000-luvun alussa ja Kia aikanaan niillä ensimmäisillä Ceratoillaan ja Sportageillaan.Ilo lukea asialisiakin kirjoituksia täällä(aika näyttää)
- fadfadf
aika näyttää. kirjoitti:
Mitä noita vielä aika vähäisiä käyttäjä-kokemuksia Daciasta lukee suomessa, käyttäjät ovat pääosin suht tyytyväisiä. Jos haluaa laajentaa käsitystään, google-kääntäjä päälle ja selaamaan Eurooppalaisia palstoja, luettavaa materiaalia löytyykin sitten vaikka päiväkausiksi. Pääosin välittyy viesti, että autoihin ollaan aika tyytyväisiä, etenkin kun ottaa huomioon edullisen hinnan. Mitään katastrofaalisia tyyppivikojakaan ei ole ilmennyt tai erityisesti kokoonpanosta johtuvia ongelmia. Mitä noita juttuja tullut luettua myös ulkolaisilta palstoilta, en muista lukeneeni moitteita, että kokoonpanon laadusta kukaan valittaisi.
Moni varmasti ostaa Dacian kokeilumielessä ja vähin melko odotuksin... ja kun auto ylittää kevyesti odotukset, voidaan kauppojen sanoa olevan erittäin onnistuneita, mikä ei ole aina niin itsestään selvää monien kalliiden nykyautojen rinnalla.
Yleensähän Daciassa puhe kääntyy varusteluun. Halpa hinta tuo tietysti tingityt varusteet, joskin siinäkin asiassa Dacia on jo hiukan hypännyt eteenpäin alkuvuosien malleistaan. Toki aivan äärimmäisenä karvalakkina Daciankin vielä saa, mutta se onkin Dacian hinnoittelun kulmakivi. Uuteen autoon pääsee muihin verrattuna todella halvalla kiinni, jos on valmis tinkimään.
Kalleimmissakaan malleissa mistään ylenpalttisesta luksuksesta tai uusimmista mukavuus/turvallisuus-innovaatioista on turha haaveilla, mutta perustarpeet täyttyvät varmasti, vähintään ruksimalla niitä lisävarusteita.
Toinen asia on Dacian design, joka jakaa jatkuvasti mielipiteitä. On selvää, että kun halutaan pitää välimatka emoyhtiön kalliimpiin tuotteisiin, muotoilu on karumpaa ja tarkoituksenmukaisempaa. Minusta Dacian uusin muotoilukieli on aivan silmään käypää.
Esm. Stepway on millä mittapuulla tahansa jo varsin hyvännäköinen auto. Duster miellyttää toisia, toisia kammottaa. Eikä Lodgykään luokassaan mikään pahan näköinen ole.
Daciahan ei ole mikään "romaanimuotoiltu", vaan nykyään Dacian muotoilujohtana toimii Renaultilta siirtynyt David Durand ja tietty "rellumaisuushan" noissa uusissa Dacioissa on aiempaa enemmän läsnä.
Itse käytettävä tekniikka onkin yllättäen erittäin modernia. Löytyy 1,2 suorasuihkuturboa muuttuvalla venttiilin ajoituksella, uudet edistykselliset Renaultin 3-sylinteriset pikkuturbot, modernit commonrail turbodieselit hiukkassuodattimilla, 6-vaihteista lootaa, CAN-väylät, samat Continentalin valmistamat ESP-järjestelmät kuin emoyhtiön tuotteissa. ABS on näissä uusimmissa Dacioissa sama Boschin 8.0 kuin useimmissa eurooppalaisissa muissakin autoissa. Pohjalevyt perustuvat suoraan Renault-Nissan allianssin muihin malleihin.
Mitään Lada-vertauksia on turha enää tehdä, jos vähänkin perehtyy Dacian tekniikkaan.
Dacia on edullinen auto hieman tingityin varustein, mutta tekniikan laadusta ei enää viimemalleissa ole tingitty. Kun ostaa Dacian siihen käyttöön mihin kukin korimalli on tarkoitettu, eikä näyttelyesineeksi tai egon-kohottajaksi, saa varmasti luotettavan ja edullisen auton.
Jälleenmyyntiarvoa on vielä vaikea ennustaa, sen näyttää mihin suuntaan Dacian maine ja haluttavuus menee. Kestävyys ja laatu on ainakin nykyvalossa osoittautunut odotettua paljon paremmaksi. Juna kääntyy hitaasti autojen asenteiden suhteen. Aikalailla jakaantuu puolet ja puolet. 50% sanoo, että mielenkiintoinen merkki ja voisi kokeilla, toiset 50% ei ottaisi ikina "romanian sontaa" pihalleen. dacia lienee samassa tilanteessa kun Skoda oli joskus 2000-luvun alussa ja Kia aikanaan niillä ensimmäisillä Ceratoillaan ja Sportageillaan.Huh huh.
Kunno eurooppalaisissa autoissa on ollut jo vuosikausia Boschin ESP/ABS versio 9. Tuosta versio 9:stä on käytössä kolmea eri revisiota.
http://www.bosch-automotivetechnology.cz/media/db_application/downloads/pdf/safety_1/en_4/abs_esp_generation9_de.pdf - Vai huhhuh.
fadfadf kirjoitti:
Huh huh.
Kunno eurooppalaisissa autoissa on ollut jo vuosikausia Boschin ESP/ABS versio 9. Tuosta versio 9:stä on käytössä kolmea eri revisiota.
http://www.bosch-automotivetechnology.cz/media/db_application/downloads/pdf/safety_1/en_4/abs_esp_generation9_de.pdfVuosia ja vuosia...Bosch 9.0 järjestelmä tuli vähitellen käyttöön vuosimalleihin 2011, ensimmäisenä kalliimpiin premium-luokan autoihin, mutta vähitellen myös halvempiin autoihin. Dacian nykymallisto on Dusteria lukuunottamatta (pari vuotta vanhempi) kehitelty ja ensiesitelty vuoden 2012 kevään ja loppusyksyn aikana, joten niissä on vielä käytetty edeltävää sinäänsä jo erinomaista 8.0 järjestelmää joka tuolloin oli autoissa, mutta vain ABS-jarruissa.
ESP:n, aliohjautuvuuden ja kaarrejarrutuksen hallinnan, sekä ASR:n ohjauksen hoitaa uusissa ESC:llä varustetuissa Dacioissa, kuten Relluissakin Continentalin mark mk 100 järjestelmä, joka on kyseisen valmistajan uusin revisio, julkaistu myös 2011.
Se sisältää myös ohjelman perävaununvakautukseen
http://www.conti-online.com/www/automotive_de_en/themes/passenger_cars/chassis_safety/ved/ebs_family_en.html
Ainakin ESC:llä varustettu Lodgy tuntuu pysähtyvän kyseisellä järjestelmällä ihan kelvollisesti. TM:stä 16/2013 lainattua:
"Jarrutuskokeesta Dacia selviää kelvollisesti. 41 metrin tulos on sama kuin edellisen numeron Mercedes-Benz S-sarjassa. Poljintuntokin on vähintään yhtä hyvä."
Eiköhän tämä riitä referenssiksi, pärjääkö Dacian jarruilla.
Luultavasti tulevissa Dacioissa onkin jo Bosch 9.0 tai em. Continental, mallista riippuen. - Vai että vuosikausia
fadfadf kirjoitti:
Huh huh.
Kunno eurooppalaisissa autoissa on ollut jo vuosikausia Boschin ESP/ABS versio 9. Tuosta versio 9:stä on käytössä kolmea eri revisiota.
http://www.bosch-automotivetechnology.cz/media/db_application/downloads/pdf/safety_1/en_4/abs_esp_generation9_de.pdfItseasiassa Bosch julkaisi 9.0 ESP:nsä elokuussa 2012, miten kyseinen järjestelmä olisi voinut ehtiä Dacia malleihin, jotka ovat nähneet päivänvalon ensimmäisen kerraan suunnilleen samaan aikaan tai jo ennen sitä??
http://www.themotorreport.com.au/54874/bosch-launches-new-esp-9-system-for-performance-prestige-cars - toivoo
aika näyttää. kirjoitti:
Mitä noita vielä aika vähäisiä käyttäjä-kokemuksia Daciasta lukee suomessa, käyttäjät ovat pääosin suht tyytyväisiä. Jos haluaa laajentaa käsitystään, google-kääntäjä päälle ja selaamaan Eurooppalaisia palstoja, luettavaa materiaalia löytyykin sitten vaikka päiväkausiksi. Pääosin välittyy viesti, että autoihin ollaan aika tyytyväisiä, etenkin kun ottaa huomioon edullisen hinnan. Mitään katastrofaalisia tyyppivikojakaan ei ole ilmennyt tai erityisesti kokoonpanosta johtuvia ongelmia. Mitä noita juttuja tullut luettua myös ulkolaisilta palstoilta, en muista lukeneeni moitteita, että kokoonpanon laadusta kukaan valittaisi.
Moni varmasti ostaa Dacian kokeilumielessä ja vähin melko odotuksin... ja kun auto ylittää kevyesti odotukset, voidaan kauppojen sanoa olevan erittäin onnistuneita, mikä ei ole aina niin itsestään selvää monien kalliiden nykyautojen rinnalla.
Yleensähän Daciassa puhe kääntyy varusteluun. Halpa hinta tuo tietysti tingityt varusteet, joskin siinäkin asiassa Dacia on jo hiukan hypännyt eteenpäin alkuvuosien malleistaan. Toki aivan äärimmäisenä karvalakkina Daciankin vielä saa, mutta se onkin Dacian hinnoittelun kulmakivi. Uuteen autoon pääsee muihin verrattuna todella halvalla kiinni, jos on valmis tinkimään.
Kalleimmissakaan malleissa mistään ylenpalttisesta luksuksesta tai uusimmista mukavuus/turvallisuus-innovaatioista on turha haaveilla, mutta perustarpeet täyttyvät varmasti, vähintään ruksimalla niitä lisävarusteita.
Toinen asia on Dacian design, joka jakaa jatkuvasti mielipiteitä. On selvää, että kun halutaan pitää välimatka emoyhtiön kalliimpiin tuotteisiin, muotoilu on karumpaa ja tarkoituksenmukaisempaa. Minusta Dacian uusin muotoilukieli on aivan silmään käypää.
Esm. Stepway on millä mittapuulla tahansa jo varsin hyvännäköinen auto. Duster miellyttää toisia, toisia kammottaa. Eikä Lodgykään luokassaan mikään pahan näköinen ole.
Daciahan ei ole mikään "romaanimuotoiltu", vaan nykyään Dacian muotoilujohtana toimii Renaultilta siirtynyt David Durand ja tietty "rellumaisuushan" noissa uusissa Dacioissa on aiempaa enemmän läsnä.
Itse käytettävä tekniikka onkin yllättäen erittäin modernia. Löytyy 1,2 suorasuihkuturboa muuttuvalla venttiilin ajoituksella, uudet edistykselliset Renaultin 3-sylinteriset pikkuturbot, modernit commonrail turbodieselit hiukkassuodattimilla, 6-vaihteista lootaa, CAN-väylät, samat Continentalin valmistamat ESP-järjestelmät kuin emoyhtiön tuotteissa. ABS on näissä uusimmissa Dacioissa sama Boschin 8.0 kuin useimmissa eurooppalaisissa muissakin autoissa. Pohjalevyt perustuvat suoraan Renault-Nissan allianssin muihin malleihin.
Mitään Lada-vertauksia on turha enää tehdä, jos vähänkin perehtyy Dacian tekniikkaan.
Dacia on edullinen auto hieman tingityin varustein, mutta tekniikan laadusta ei enää viimemalleissa ole tingitty. Kun ostaa Dacian siihen käyttöön mihin kukin korimalli on tarkoitettu, eikä näyttelyesineeksi tai egon-kohottajaksi, saa varmasti luotettavan ja edullisen auton.
Jälleenmyyntiarvoa on vielä vaikea ennustaa, sen näyttää mihin suuntaan Dacian maine ja haluttavuus menee. Kestävyys ja laatu on ainakin nykyvalossa osoittautunut odotettua paljon paremmaksi. Juna kääntyy hitaasti autojen asenteiden suhteen. Aikalailla jakaantuu puolet ja puolet. 50% sanoo, että mielenkiintoinen merkki ja voisi kokeilla, toiset 50% ei ottaisi ikina "romanian sontaa" pihalleen. dacia lienee samassa tilanteessa kun Skoda oli joskus 2000-luvun alussa ja Kia aikanaan niillä ensimmäisillä Ceratoillaan ja Sportageillaan.ukstep
- tas iA
Koirat haukkuu, Dacia kulkee kuten mainoksessa sanotaan
- laatu_Mies
Ei se pertsa itsekään millään renault-sontarasialla aja.
- sponssia...
Noi julkkikset - etenkin urheilijat, tangokuninkaat ja sen semmoiset ajavat usein sponsoriautoilla. Jos tangomarkkinoiden yksi pääsponsoreista on vaikkapa Volvo, silloin autotkin ovat voittajilla liisattu sen mukaan. Eikös voice of finlandinkin voittaja saanut ainakin aikaisemmalla kaudella palkinnoksi uuden Opelin vuodeksi käyttöönsä?? Ja mitkä autot ovat näkyvästi kyseisessä sarjassa esillä??
Tietysti on näitä Selänteitä, Sukareita ja muita harvinaisempia ökyrikkaita julkkiksia, joilla ihkaomat Ferrarit ja S-Mersut autotalleissaan.
Jos joku persaukinen työtön/opiskelija big brother tähti ajaa jollain uudella kärryllä, ei se välttämättä sen oma ole. Tuntuu, että yli puolet suomalaisista julkisuuden henkilöistä on jo ulosotossakin. Ei silloin osteta uusia autoja itselle. Laina -tai sponsorivehkeitä ne on.
En tiedä millaiset sopimukset Pertsalla on Dacian kanssa, mutta usein kyllä edustavat mainostamaansa merkkiä ajamalla mainostamiensa merkkien sponsoriautoilla siviilissäkin. - kovastikkin ajelee
Ainakin Dacialla ajaa. Dacian verkkosivuilla Logan MCV mainosvideolla hän todistettavasti hyppää kuljettajanpaikalle ja liikuttaa autoa ainakin 3 metriä.
- Datsia tuster
On kyllä auton veroinen mainos, kunnon junttimeininki.
- Järki ja hinta
Jos on itsensä kanssa ongelmia ja heikko itsetunto niin niitä voi yrittää korjata kalliilla autolla. Dacia on järkivalinta. Näillä näkyminen seuraavakin auto on Dacia.
Dacia Dusterilla ajaa sinnekin minne muiden ns. katummaastureiden omistajat kävelevät.- Realisti
Tuolla aiemmin joku kehui että Daciat ovat varustettu ruostesuojauksella ja lokareilla, mutta ainakaan Hämeen Autovaruste /Joensuu koeajo Stepway ei ollut sellainen ja myyjä kertoi etteivät lokarit kuulu hintaan!
Alle litran moottori on kyllä toimiva kierroksilla, mutta tiedä noiden kestosta ja nythän tuli sitten uutinen siitäkin, että nämä pienet bensaturbot tuottavat isot pienhiukkaspäästöt, eli likaista tekniikkaa!!
Mutta eihän noita kai ympäristöstään huolehtivat ostakkaan, hinta lienee ratkaisevin tekijä?
Varustettuna kaikella tarpeellisella, sekään ei sitten ole esim. Stepwayssa enää kaukana kilpailijoista.
Vaihdossa käytetään kuulemma "nettohinnoittelu" politiikkaa, eli hyvitys entisestä hyvästäkin vaihtoon tarjotusta on tuhansia alempi kuin monella kilpailijalla.
Suoralla ostolla tilanne ehkä parempi? - TCe115
Realisti kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku kehui että Daciat ovat varustettu ruostesuojauksella ja lokareilla, mutta ainakaan Hämeen Autovaruste /Joensuu koeajo Stepway ei ollut sellainen ja myyjä kertoi etteivät lokarit kuulu hintaan!
Alle litran moottori on kyllä toimiva kierroksilla, mutta tiedä noiden kestosta ja nythän tuli sitten uutinen siitäkin, että nämä pienet bensaturbot tuottavat isot pienhiukkaspäästöt, eli likaista tekniikkaa!!
Mutta eihän noita kai ympäristöstään huolehtivat ostakkaan, hinta lienee ratkaisevin tekijä?
Varustettuna kaikella tarpeellisella, sekään ei sitten ole esim. Stepwayssa enää kaukana kilpailijoista.
Vaihdossa käytetään kuulemma "nettohinnoittelu" politiikkaa, eli hyvitys entisestä hyvästäkin vaihtoon tarjotusta on tuhansia alempi kuin monella kilpailijalla.
Suoralla ostolla tilanne ehkä parempi?Ei ole suoralla ostollakaan sen edullisempi, kysytty viideltä eri liikkeeltä ympäri Suomea ja suoran kaupan alennus 100-540 euroa, silti hinta yli 7500 euroa halvempi kuin sen sisarensa, eli Grand Scenicin TCe:n, paikkoja seitsemän ja lähtöhinta 18990 euroa, loppusumman ollessa 22000 euroa
- 12+19
TCe115 kirjoitti:
Ei ole suoralla ostollakaan sen edullisempi, kysytty viideltä eri liikkeeltä ympäri Suomea ja suoran kaupan alennus 100-540 euroa, silti hinta yli 7500 euroa halvempi kuin sen sisarensa, eli Grand Scenicin TCe:n, paikkoja seitsemän ja lähtöhinta 18990 euroa, loppusumman ollessa 22000 euroa
Valmistaja myöntää Dacia autoille 6 vuoden puhkiruostumattomuustakuun.
Maalipinnan takuu on 2 vuotta. Ei kilometrirajoituksia.
En edes huomioinut koko lokari-asiaa liikkeessä ostotilanteessa.
Kävin katsomassa autosta ja paikoillaan olivat.
Pienhiukkaspäästöt koskevat kaikkia pieniruokaisia autoja. Kaikki automerkit mainostavat olevansa bensapihejä.
Näin siis minun autossa, muista en tiedä.
En levitä väärää tietoa. - väärin menee..
Realisti kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku kehui että Daciat ovat varustettu ruostesuojauksella ja lokareilla, mutta ainakaan Hämeen Autovaruste /Joensuu koeajo Stepway ei ollut sellainen ja myyjä kertoi etteivät lokarit kuulu hintaan!
Alle litran moottori on kyllä toimiva kierroksilla, mutta tiedä noiden kestosta ja nythän tuli sitten uutinen siitäkin, että nämä pienet bensaturbot tuottavat isot pienhiukkaspäästöt, eli likaista tekniikkaa!!
Mutta eihän noita kai ympäristöstään huolehtivat ostakkaan, hinta lienee ratkaisevin tekijä?
Varustettuna kaikella tarpeellisella, sekään ei sitten ole esim. Stepwayssa enää kaukana kilpailijoista.
Vaihdossa käytetään kuulemma "nettohinnoittelu" politiikkaa, eli hyvitys entisestä hyvästäkin vaihtoon tarjotusta on tuhansia alempi kuin monella kilpailijalla.
Suoralla ostolla tilanne ehkä parempi?Nyt menee realistilla puurot ja vellit hieman sekaisin tuossa päästöasiassa. Nimittäin tutkitusti lisääntyneet pienhiukkaspäästöt ovat nimenomaan suorasuihkutteisten bensiiniturbomoottorien ongelma. Renaultilla 1,4 tCe ja tuo Stepwayn 0,9 tCe eivät ole suorasuihkuturboja, vaan epäsuoralla suihkutuksella varustettuja bensiiniturboja. 1,2 tCe on ensimmäinen ja toistaiseksi vielä ainoa suorasuihkuturbo Rellulla/Dacialla, mutta sitä ei saa stepwayhyn. Eli Stepway kuski ajaa periaatteessa puhtaammin kuin monet kalliimmat kilpailijat.
Jatkossa on selvää, että kaikki bensiinimoottorit muuttuvat vähitellen suorasuihkutustekniikkaa käyttäviksi ja viimeisetkin vaparit saavat turbot kylkeensä. Sen jälkeen avainsana on puristussytytteinen suorasuihku. Siinä vaiheessa alkaa varmaan bensiinimoottoreiden loukuttaminen dieselien tapaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41819