Uudenvuoden tuomat uudet haasteet,

sen että seitenvitosena vielä olen elämässä kiinni ja voin katsoa elettyä elämää lähes selkein ajatuksin.
Kiitos tämän keskustelukanavan.
Noin kymmenen vuotta sitten,kun sain nämä näppäimet ja sen hiirulaisen pöydälleni.
Nivelrikkoisille nivelille olihan se haaste.Pidin sitä hiirtä molemmilla käsillä kiinni,etten epäonnistuisi ja ettei hiiri karkaisi.
Olihan minulla tietty Valmetilla oma sisäinen tietokone,mutta olin
toiminnan täysin unohtanut.

Tietokone facepookeineen tuo lapseni painalluksen päähän samoin lastenlapseni.
Olisin täysin hukassa jollei minulla olisi tätä kanavaa.
Omaishoitajuuden kiemuroita voin jakaa omalla kanavalla ja sieltä löytyy aina olkapää johon nojata

41

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akaton aimo

Ollaanhan me vanhempiamme turvallisemmassa yhteiskunnassa. Heillä surkeat sotavuodet vielä kestettävänään.
      Suomi köyhtyi alimpaan rupusakkiluokkaan suurvaltapolitiikan välikappaleena. Sodan jälkeen alettiin kuin tyhjästä.

En uskonut eläväni koskaan 50v päiville, nyt on 25v tullut jo rapioiksi.
      Olen seurannut vuosia yksihoitajaouvan elämää. Mies oli ehkä tahallaan vielä häijykin. Kun mies sitten kuoli. rouva myi talonsa.
      Ei minusta sellaiseen omaishoitajan rooliin olisi. Voimia sinulle Rituliini.

• Kyllähän se sota meistä teki siipirikkoja,meistä sotalapsista,saati maatamme puolustaneista isistä,veljistä,enoista,sedistä.
        Vain se,että sen itsenäisenmaan eteen olen tehnyt neljä veronmaksajaa,joista yksi tosin keskeytti veronmaksun,tekemällä itsarin.

Elämä jatkuu ja tämän vapaan maan haluaisin olevan vapaa.

• *Kukkahame*

En odota mitään haasteita, jaksamista arjessa pienissä juhlantapaisissa, siellä kun aina tapaa läheisiä ja muitakin ihmisiä.
      Terveys jos säilyy tässä tilassa olisi hyvä asia vaikka pieniä muutoksia puoleen ja toiseen on ollut ja ne vaihtelut tulee jatkumaan.

Onhan tämä elämä kantanut hyvissä jos huonoimmissakin ajoissa, pystyssä on pysytty myötä ja vastatuulissa vaikka horjuen mutta kuitenkin.

Jos nyt jotain toiveita mutta ei mitään lupauksia, että jaksaisin joka päivä ulkoilla, vaikka muutama päivä unohtuisi, se ei ole vielä pahenna asiaa.
      Sukulaisiin yhteydenpitoa niin kuin tähänkin asti, eikös tässä ole jo aikamoinen lista.

Olen tämän sanonut ennenkin ja sanon taas, elän elämäni helpointa ja parasta aikaa, se antaa onnellisuutta.

Ulkona paukkuu, suhisee, vinkuu ja rapisee, värejäkin riittämiin.

• Ajoin sisään oman mukaavuusohjelman,jollei painoa enempää,kuin mitä jaksan kantaan,sen siirrän toisten hartioille.
        Ja jollei aurinko paista risukasaan,ei se paista napureillekaan.
        Noi ihomuutoset eivät aurinkoa kaipaakaan,joten olen sinut
        sateenkin kanssa.Tanssivat sadepisarat siis saavat minut melkein hallusanatioihin,silloin voin omia avaimet ja sulkea tämän omaishoitajuuden ulkopuolelle

• Espoossa paukkuu jo 3 t kuin tuntemattomassa sotilaassa, toki se juhlavaa on valokuvioineen.
      Facessa tyttären Kennelkoirilla on vanu & kuulosuojaimet huivilla kiinni leuan alla:D kuin mummeleilla. Hyvin näkyivät kantavan ne kuvissa.

On nämä yhteyskanavat helppoja kontaktimuotoja meillä, ilahduttaa Ritu Sinunkin mukanaolosi aina.

Joskus mietin ettei ole kuulunut mitään vähään aikaan, mutta sitten tajuan käsien olevan joskus täynnä työtäkin siellä.

Maaseudun ihana ympäristö järvineen, metsineen,... laajoine näkymineen, on ajatuksenakin ihana:) Silti tiedän sen työnkin mitä pihapiiri ja kodinhoito,...dementoituneen vahtiminen kauppojenkin etäisyyksineen merkitsee.
      Oppii siinä tankkaamaan kerralla kauppareissuilla, että pärjää!

Voimia ja iloakin, alkavalle vuodelle 2014 !

• Toi maaseudunrauha istuu,kuin nenä päähän nykytilanteeseen.
        Olen ottanut Uuden Vuoden vastaan senaatintorilla aikoinaan teininä,joten sen sivistysaukon olen kohdallani täyttänyt.
        Hymyilevä Apollo on se runo joka kantaa,sen aina kuuntelinTure Juntun lausumana,senjälkeen sen lausui,Eeva-Kaarinä Volanen,nyt en tiedä kuka se antaa tällekin palstalle,etenemisen mahdollisuuden,kun annamme toisillekin mahdollisuuden

• rituliini_38 kirjoitti:

Toi maaseudunrauha istuu,kuin nenä päähän nykytilanteeseen.
        Olen ottanut Uuden Vuoden vastaan senaatintorilla aikoinaan teininä,joten sen sivistysaukon olen kohdallani täyttänyt.
        Hymyilevä Apollo on se runo joka kantaa,sen aina kuuntelinTure Juntun lausumana,senjälkeen sen lausui,Eeva-Kaarinä Volanen,nyt en tiedä kuka se antaa tällekin palstalle,etenemisen mahdollisuuden,kun annamme toisillekin mahdollisuuden

Minuu kyl ottaa päähän sinunki narinas, helevettiäkö joku Hymyilevä Apollo kettään auttaa, voihan se jaaritella mitä vaan. Ja Eeva Kaarina Volanen, varmaan hauras sisimmältään, vielä vähemmän. Runoja lausumallako täs elämäs selvitään.
        Turha aina lässytellä, ite on selvittävä, jos aikoo. Johan sunkin ois aika viimein jotain ratkaisuja tehä, ymmärränhän mie sinuu.
        Tähän aikaan yöstä, ja pauke täällä ylimmillään, on elämä kuitenkin aika täyttä.

• mirella ...
        susmorsian kirjoitti:

Minuu kyl ottaa päähän sinunki narinas, helevettiäkö joku Hymyilevä Apollo kettään auttaa, voihan se jaaritella mitä vaan. Ja Eeva Kaarina Volanen, varmaan hauras sisimmältään, vielä vähemmän. Runoja lausumallako täs elämäs selvitään.
        Turha aina lässytellä, ite on selvittävä, jos aikoo. Johan sunkin ois aika viimein jotain ratkaisuja tehä, ymmärränhän mie sinuu.
        Tähän aikaan yöstä, ja pauke täällä ylimmillään, on elämä kuitenkin aika täyttä.

susmorsian

Nyt kyllä kirjoitit pahan sanan, kun halveksit Rituliinin aatoksia. Tuskin hänkään alvariinsa mitään Apolloa kuuntelee, saati ehtii ajatella.

Mielestäni sinunkin narinasi on arveluttavia, mutta ehkä ne on mielestäsi parempia.

• mirella ... kirjoitti:

susmorsian

Nyt kyllä kirjoitit pahan sanan, kun halveksit Rituliinin aatoksia. Tuskin hänkään alvariinsa mitään Apolloa kuuntelee, saati ehtii ajatella.

Mielestäni sinunkin narinasi on arveluttavia, mutta ehkä ne on mielestäsi parempia.

Sen verran vastaan menneen vuoden puolelle, olemme Amateuksen kanssa niin vanhoja tuttuja, että hän tietää minun sanomiseni. Emme todellakaan halveksi toisiamme. Mutta ´Apolloihin´ oon kyllästynyt. No siirrytään nyt pois menneistä, uusi aloitus odottaa. Tervetuloa tuonne 2014 puolelle, unohdetaan vanha.

• miranda ...
        susmorsian kirjoitti:

Sen verran vastaan menneen vuoden puolelle, olemme Amateuksen kanssa niin vanhoja tuttuja, että hän tietää minun sanomiseni. Emme todellakaan halveksi toisiamme. Mutta ´Apolloihin´ oon kyllästynyt. No siirrytään nyt pois menneistä, uusi aloitus odottaa. Tervetuloa tuonne 2014 puolelle, unohdetaan vanha.

sus.

Tuli heti mieleeni, että nyt puutuin "sisarusten" asiaan ja tunnette toisenne erittäin hyvin.

Vaikka inhoat fraaseja, niin nyt sopisi tällainen.

Olkoon miun sana mitätön ja siun mitään tekemätön. Mie otan puheeni pois.

Tai toinen; Sovitaan pois ne vanhat vihat, syyvään pukilta per..kankku lihat, syö sinä ne pas...set, mie syön ne rasvaset.

Nyt minäkin alan ymmärtämään sellaisen seikan täällä, että toiset tuntevat vuosia toistensa asiat ja voivat heittää pientä herjaa, kuin sisarukset konsanaan suuttumatta siitä, tai jos suuttuu, niin on helpompi sopia.

Tuosta Amateuksesta, niin oletko katsonut elokuvan Amadeus, joka kertoo Motzartin elämästä. Eilen tuli joku ohjelman pläjäys myös siitä.

Minulla on jo sämpylät paistovalmiina, koska talossa ei ole kuin rusina/siirappi leipää, mutta onneksi löytyi kuivahiivaa ja sämpylä jauhoja, joten hätäkö tässä.

Suurin ongelma täällä olikin noiden ruokien syöminen ja pakastus, kun "pakkaset" on täysi ruokaa.

Nyt voin vain esittää, että lähdetään Portugaliin, Tenerifalle, Maltalle tai ehkä Turkkiin. Minulla on kesällä hankittu 5-v passi.

• miranda ... kirjoitti:

sus.

Tuli heti mieleeni, että nyt puutuin "sisarusten" asiaan ja tunnette toisenne erittäin hyvin.

Vaikka inhoat fraaseja, niin nyt sopisi tällainen.

Olkoon miun sana mitätön ja siun mitään tekemätön. Mie otan puheeni pois.

Tai toinen; Sovitaan pois ne vanhat vihat, syyvään pukilta per..kankku lihat, syö sinä ne pas...set, mie syön ne rasvaset.

Nyt minäkin alan ymmärtämään sellaisen seikan täällä, että toiset tuntevat vuosia toistensa asiat ja voivat heittää pientä herjaa, kuin sisarukset konsanaan suuttumatta siitä, tai jos suuttuu, niin on helpompi sopia.

Tuosta Amateuksesta, niin oletko katsonut elokuvan Amadeus, joka kertoo Motzartin elämästä. Eilen tuli joku ohjelman pläjäys myös siitä.

Minulla on jo sämpylät paistovalmiina, koska talossa ei ole kuin rusina/siirappi leipää, mutta onneksi löytyi kuivahiivaa ja sämpylä jauhoja, joten hätäkö tässä.

Suurin ongelma täällä olikin noiden ruokien syöminen ja pakastus, kun "pakkaset" on täysi ruokaa.

Nyt voin vain esittää, että lähdetään Portugaliin, Tenerifalle, Maltalle tai ehkä Turkkiin. Minulla on kesällä hankittu 5-v passi.

Voi hyvät siskot,johan nauru maittoi.noilla nauruilla elän varmaankin sata vuotiaaksi.Se tyttöjen ilta ja vaikka viikkokin täällä maaseudun rauhassa meidän on pakko kokea.
        ja sille veneretkelle ei ukkoja oteta.
        Voi herttileijaa,meillä vois mennä tosi lujaa.
        kailotettas karaokea ja kyllä me ajankulua keksittäis.
        Ottakaas tytyt nyt kalenterit esiin niin voidaan sopia se viikko etukäteen,jälkikäteen sitten muistelllaan

• jahwen oma

Eipä olis uskonu, että tätäkin vaikeeta v. 2013 on enää jälellä 20 minuuttia. Ikäänkuin loppukevennyksenä tämä viikko on kulkenut kevyemmin.
      Meillä kerran pahasti henkisesti ja fyysisesti loppuunpalaneilla on aina iso vaara imaista nuo oireet uudelleen.
      Huono nukkuminen, päreiden kireys ja paikalleen jumittuminen yllätti taas kerran.

Nyt ei huominen eikä pian alkava vuosikaan pelota. Miten lie aamulla tokkeet?

• Älähän hättäile, sus´kin heräs täällä Tampereella tähän ilotulitusmeteliin. Mitä sinä jostain jahwesta, sano et häipyy hus helkkariin. Eihän sulle sen vaikeempaa voi enää tulla, sanot, että pe...le nyt loppu. En tiedä tietenkään vaikeuksiasi, mutta ite ne ratkaisut ja selviämiskeinot pitää löytää, luuletko ainut vaikeuksissa olevasi.
        Tee ratkaisusi, älä vaikerra, kyllä aina, huom. aina, apu löytyy. Jos et itse jaksa, ´nöyrry´ tunnustamaan ettet jaksa, et maailmassa yksin ole.

• Se,että edetään elämässä eteenpäin,ei aina ole veteen piirretty viiva,mutta sen rajapyykin jonka ylittäminen tuntuu nyt vaikealta,senkin voi ylittää .Ole tässä ole itsesi olet tärkeä,me kaikki tarvitsemme sinua.Koe elämäsi yllätykset,koe sen kauneus,vuosien vaihtelut,kulje sen kuilun läpi ja olet voittaja.
        Minä kuljin ja voitin ihanan elämän

• jjoutava

Olokaa ja eläkää oloko ihimisiksi. Esimerkkiä en kyllä ala antamaan.
      alakavana vounna 2014

• Vioi sua joutava rutistan,ja samaa sinulle,onnenkantamoisia

• rituliini_38 kirjoitti:

Vioi sua joutava rutistan,ja samaa sinulle,onnenkantamoisia

Jätähä jottain rutistettavaa muilleki, en mie kyl kyl rutista jos kohalle sattuu, kaappaan ihan sylliini.
        Yö on herkkien tunteitten aikaa, mut paukkuu täällä niin pirusti, ettei kovin herkistytä.

• susmorsian kirjoitti:

Jätähä jottain rutistettavaa muilleki, en mie kyl kyl rutista jos kohalle sattuu, kaappaan ihan sylliini.
        Yö on herkkien tunteitten aikaa, mut paukkuu täällä niin pirusti, ettei kovin herkistytä.

ihan vaan hymmyillen tällä kertaa sus, no voihan mie teiät sylliini ottaa, jos mahutte.

• susmorsian kirjoitti:

ihan vaan hymmyillen tällä kertaa sus, no voihan mie teiät sylliini ottaa, jos mahutte.

Ja suukit, miun sylliin kyl mahtuu.

• Eihän uni heti takaisin tullut, mut miks hätiä ei mitiä, onhan meil aikaa.

Rupesin Rituliini aattelemaan sellasta muille maille maille lähtöö, miehä oon jo ekspertti lähtemään, ja siul varmaan geenit ois kans vaik laivalla mihi tahansa. Minnekä lähettäs, minuu ain kiehtos laiva ja juna. No ne Idän junat on jo utopiaa, mut laiva, sillä lähetään. Ei koskaan ole liian myöhäistä. Nyt jos ei koskaan.

No mihin? Lentokoneella mie en mielelläin lähe, ei se suora päämäärä oo tärkein, vaan matkallaolo. Purjevenettä meil ei oo, ja se matka meille kuiteski liian hidas,
      Mie täs vuonna 2014 suunnittelen jo lähtöö kello taitaa olla jottain kolme..Jos sittenki sinne Portugaliin saakka päästäs, oisha meil kykyjä pyykkäri-ym. hommiin. Ja herranen aika, miulla ois ollu jo sillon muutama vuosi sitten se asuinpaikkakin lähellä piti vuokraamista. Sinne ois mahtunu porukkaa enemmänkin, mut kukaan ei loppujen lopuks uskaltanut lähtee.

Minä kyl lähtisin, jos ois joku järkevämpi kuin mie mukana. Aatella, viikunapuutki pihassa, pukkeutumisestakaan ei niin väliä.
      Ihan oikeesti minulla lienee vielä tiedostossa jopa kuvatkin siitä paikasta, mikä oli vuokralla.
      Tudo bem? Tudo bem, obrigada.

• miranda ...

sus. Onneksi aloit sovintoa hieromaan Rituliinin kanssa. Mainitsit tuon Portugalin, niin minun lapseni perhe lähti sinne 29.12.2013 ja tulevat 7.1.2014.

Lämpöä siellä on mukamas 8-14 , joten mereen ei ole asiaa uimiseen ja hotellin katto-uima-allas oli tyhjennetty "talveksi".

Minä kyllä lähden Rituliinin kanssa vielä johonkin. Jos ei edistytä ulkomaille, niin ainakin Tampereelle. Ei, ei, ei. Sinähän oletkin Tampereella! Hitsinvitsi, ainakin Espooseen, minun toiseen kotiini.

Harkitaan, harkitaan, otammeko sinut mukaan. Ainakin sinun täytyy ensin suusi siivota Rituliinia kohtaan. Viro/Eesti on ainakin pois listoilta, kuten myös nuo Venäjän suuntaiset maat, paitsi Mustanmeren rannat on kyllä "mukiinmenevät".

Aluksi sus. pyydät anteeksi julkisesti Rituliinilta tuota kirjoitustasi, johon minäkin ehdin kommentoida, kunnes luin loppuun nämä viestit.

• early bird

Happy New Year !

Susmorsio.
      Ei taia olla omaishoitajalla aikaa matkustaa, vaan saahan sitä mielkuvin matkata vaikka toiselle planeetalle.

Minä taas haluan Austraaliaan.
      Sinne varaan seuraavan matkan, siitä en luovu. Yksi matka kyllä tässä kiehtoo ja hiertää, ehkä se pieni viikon halpamatka tuliskin käytettyä.

Laivalla, vaan ei purjeveneellä kuten joskus joukolla haaveiltiin, ja lentäen. Siivillä pääsee kauas ja korkeella.

Olisinpa lintu.
      Ottaisin ilmaa siipeini alle ja liitelisin myötätuulen viemänä aina sinne minne tuuli kantaa. Avomerelle en halua laskeutua, vesi on kovin raaka elementti linnullekin. Paitsi, jos on vesilintu, tietenkin, mutta enhän minä vesilintu, komea kolibri mieluumminkin. Tai riikinkukon höyhenissä, vaikka kurki, riikinkukko kun ei tietääkseni lennä korkeella.

Eiköhän me jonnekin päästä. Kootaan porukka ja tilataan matka, vuokrataan mökki tai kaks ja pannaan elämä ranttaliks`!

• susmorsian ek.

Hyvää huomenta vuosi 2014. Mukava hymyillä koht herätessään..
      Oli täällä meillä varmaan neljään saakka kova pauke, mut sehän on tosiaan vaan elämää.
      Aikanen lintu minuu ennen heräsit, kiva.

Tuossa höpäjähin aamuyöstä,niinhä sitä pittääkin, mutta kun joku muukin, hyvältä tuntuu.Minä en koko omaishoitaja-asiaan puutu, se on niin vaikea asia. Ja miksi sitä täällä pitää vatvoa, sama jos minäkin tai joku muu vaikeita lähimmäisongelmia vatvoisimme, on niitä meillä useammilla.

Ai Australiaan...en minä, vaikka mielenkiintoinen manner aboriginaaleineen ja omine erkoisine eläimineen on. Enemmän tykkään tästä Euroopan kulttuurista, pitkät lentokonematkat ahtaassa koneessa ovat aina rasitus ihmisen hengelle, koska sellainen ei ole luonnollista.
      Sinä kolibrista mainitsit, se kesy ja kaunis lintu, mutta kurki se on lintujen kuningas, vahva ja ylväs. Nämä pitkät matkat Afrikasta Pohjolaan,
      flamencotanssit sun muut.

Jotkut uskaltavat , jotkut eivät. Jäävät pirttiin pimeään. Siinä ei ole mitään ylpeilemistä, jos kokee sen vaan taakaksi.

No Portugalista todella helppo suomalaisten- kin vuokraamia mökkejä ja taloja, jospa viel löytäisin sen minulle silloin varatun tänne nähtäväksi.

Kuvitella voi vaikka mitä, vaikka järki sanoisi jotain muuta, Parempi niinkin kuin jonkin lastenlorun ´vanhempien´ palstalle kirjoittaminen,
      Hyvä sinänsä, jos jokin asia innostaa.

• early bird

Portugalin huhtikuu..
      Olishan se kevätmatka mahtavaa, vaikka silloin muuttolinnut lentävät vastavirtaan kun ovat palaamassa soille, niityille ja lehtoihin laulamaan.
      Jää niitä sinnekin.

Vuosia sitten vanha äitini totesi Marokon aurinkoisessa marraskuussa, " että varpuset laulaa suomeksi!" Sama laulu, eri maa ja Välimeri välissä.

Hassua muuten, olin Turkissa, siellä näin västäräkin, eipä paljon muita lintuja ollut, olivat kai jossain lähempänä meitä, kun tämä sää sallii.

Kunhan kaivelet kätköjäsi, jospa se maja löytyisi, innolla lähden mukaan.
      Olen museoiden ja kirkkojen koluaja, kivien ja kasvien ihailija, lekottelu auringon poltteessa ei ole se juttu johon minut saa mukaan.
      Vanha arkeologia, linnat, kartanot ja kulttuuri, niissä on se jokin.

Ehkä se tästä, en nukkunut paukkeessa ja kun se loppui, alkoi autoralli ja vei loputkin unet, hyvähän tässä, lämpimässä köökissä, kahvia mukissa ja netti auki.

• Ikkuna auki Vuoteen 2014
        Olette tehneet jo kaukomatkoja,hyvä niin.Vain unelmissa voin
        matkakassini pakata.
        On minulla voimassa oleva passi.Mielikuvitusmatkoihin sitä ei edes tarvita.
        Suske olet sama "rämäpää"ihanaa lukea sinun räväkkää mielenilmaisuasi.
        Aikainen lintu,olet aivan oikeassa,olen lentokyvytön,mitä irtiottoihin elämästä,voin tehdä.

Voin vain istahtaa koneelleni ja olla olevinaan osa toimivaa yhteiskuntaa.
        Masennuksen kiemuroista pyristelyä ollut toi eteneminen omaishoitajuuden velvotteista.
        Käkikellokin jäänyt vetämättä,puntit osui lattiaan,voi sitäkin raasua.

Voi hattivatti,nyt ama ottaa uuden suunnan ja siihen ei kompassia tarvita,vain teidän ihanaa myötäelämistä.
        Suske,olet aivan ihana,kun potkit perseelle ja sanot,että ruikutuksen voin jättää.
        Uutta puhtia teille kaikille ja kirjoitellaan

• jjoutava

Kaikista ketjuista valitsin tämän tuohon ihimisiksi olo toivomukseen täksi vuodeksi. Mutta ihimisiksihän tämän ketjun kirjoittajat ovat mitä suurimmassa määrin. Sain halauksiakin vaikka en ihimisiksi etes itse luvannut olla.

Mihinkään matkasuunnitelmiin en tälläkertaa osallistu sen takia kun nykysin ne on osottautunu utopioiksi. Utopia niminen paikka jos olisi niin sinne voisin lähteä.

• Voi herttileijaa sun ajatelmias jjoutava,olipa hyvä matkakohde.
        Ihanaa toi sinun hersyvä huumorisi.Sen itkun,jolla yleensä päiväni alan ja pääni tyhjennän sijaan sainkin naurulla alkaa.
        Kiitos jjoutava olet aarre näillä teurastusmarkkinoilla,joilla ihmisestä vedetään kaikki negatiivinen ulos.
        Raatelijat eivät jätä yhtään mieliipidettäsi paitsioon,vaan raateluhampaattomat tekevät kaikesta silppua

• Totuus irti
        rituliini_38 kirjoitti:

Voi herttileijaa sun ajatelmias jjoutava,olipa hyvä matkakohde.
        Ihanaa toi sinun hersyvä huumorisi.Sen itkun,jolla yleensä päiväni alan ja pääni tyhjennän sijaan sainkin naurulla alkaa.
        Kiitos jjoutava olet aarre näillä teurastusmarkkinoilla,joilla ihmisestä vedetään kaikki negatiivinen ulos.
        Raatelijat eivät jätä yhtään mieliipidettäsi paitsioon,vaan raateluhampaattomat tekevät kaikesta silppua

Etköhän nyt liiottele,, itse elät luuloissasi ja lietsot vihaa ja kaunaa mielialaasi ja sitten tulet palstalle voivottelemaan ja purkamaan vihaasi, Olisi oikein jos kävisit tarkastuttamassa terveytesi.

Muista sekin, että jokainen on oman elämänsä itse rakentanut.

Turha on muita syyttää.

• Totuus irti kirjoitti:

Etköhän nyt liiottele,, itse elät luuloissasi ja lietsot vihaa ja kaunaa mielialaasi ja sitten tulet palstalle voivottelemaan ja purkamaan vihaasi, Olisi oikein jos kävisit tarkastuttamassa terveytesi.

Muista sekin, että jokainen on oman elämänsä itse rakentanut.

Turha on muita syyttää.

Teen sen mielihyvin.Olin viipalekuvauksessa kolme vuotta sitten,aivoni olivat ihan yes.
        Ja miten minun mielipitteeni voivat keikuttaa sinun venettäsi?
        Olet tuntematon,ehkä tunteetonkin.
        Kerrohan nyt,kuinka olen sinun elämäsi jatkuu tämän terveyskeskuskäynnin jälkeen.
        Olemmeko saamassa uusia nousevia kykyjä tänne
        sammaloituneeseen palstaamme.
        Aivan innolla odotan,minut olet alas ampunut,kiitos siitä

• susmorsian ek.

kyllä meni nämä nukkumiset sikin sokin heti vuoden alkuun, nukahdin uudelleen pariksi tunniksi, joten uudella aamukahvilla nyt. Nyt pitää virkistyy, parin tunnin kuluttua tulee tyttärentytär . Jatketaan sitten ´utopioita. ´

• Hyvä Suske,sinun myötävaikutuksella jaksan vetää vaikka kivirekeä perässäni.
        Olet helmi,kirjoittelijoiden aatelistoa sanoisin,nyt rytisee miikkoja tiedän sen.
        Olemme samalla kalkkiviivalla(kalkkeutuneita),mutta aivotoimintaa,siis kirjoittelua emme saa laiminlyödä.
        Pyydän nöyrimmin Ruune sinulta anteeksi,kaiketi sen jo teinkin jossakin ketjussa.

• No nyt voi taas istahtaa tähän, presidentin puhuessa pittää kunnioittavasti seistä, tuo vasen jalka vähän väsyilee enemmän. Mitä lie haastanut, sitä en kuullut. Aaattelin, jos otettas jutut tään vuoden puolelle, menneet on menneitä, hetki, hyppään uuteen alkuun.

• L - L

Jo tämä aamu oli haaste. Lipittelin eilen illan mittaan yhden pullon valkkaria ja valvoin yli puolen yön.
      Aamulla oli nuhjake olo joten jätin normaalin aamupäivän rituaalin hoitamatta ja löytyihän kotoinen vaihtoehtokin.

En tiedä pitemmälle menevistä haasteista. On asioita joihin en voi vaikuttaa kuten viikon kuluttua tehtävän kuvauksen tulos.
      Sen mukaan on vaan elettävä ja sitten tehtävä suunnitelmia ja valmisteluja loppuvuodella.

Alustavia, yhteisiä kaavailuja on ja vaimo valmistelee helmi- maalikuun vaihteen tienoille viikon tai kahden tyttöjen matkaa mutta mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

• Näinhän ne näreet siis kuviot kutakuinkin meni.
        Kiitos Lasse ja hyvin jatkukoon alkava vuosi.
        Olemme samanikäistä porukkaa ja hauta saa vielä odottaa.
        Oikeammin krematorio,haluan haitua,kuin tuhka tuuleen.

Joskus tuntuu toi häkkielämä,siis kun elät ja hengität vain vajaata elämää,olemalla aivot kahdelle.
        Jossain musikkiosiossa kerroin,että tosta rakkaasta ihmisestä jää vain kuoret,kun hän kuihtuu pois

• hyvääuuttavuotta!
      • Kiitos sinulle linkistä.Tämän runon todella halusin kuulla

• Sinulle linkittäjä ,kiitos.Se että olen ollut ilkeyden huipentuma saitilla,kaiketi johtuu horroskooppi merkistäni,leijona.
        En laske luulojen varaan,en halua selitellä,huonoa päivää,joskus myötäkulkijani sanoi,että naisella ei luonnetta ole lainkaan,heillä on vain kiukku/per päivä.minulla tuskin yhteen jää

• Upea ketju,tsekkasin lukijoiden määrä vastaajiin,lähes sama.
      Me kaikki olemme omine milipiteidemme saaneet tavallaan jatkojalostusta,siis toinen mielipide ja sillei
      Kukaan ei ole aloitetta lytännyt päinvastoin kehittänyt sitä.
      Näinhän aloitteellisuus kuuluisikin edetä,meinasin sanoa palkita,siihen ei rahkeet riitä

• Tämä ketju se antaakin toiveita paremmasta ajasta tälle rakkaalle kirjoitusalustallemme. Ihanhan olette värikästä ja elämänmakuista juttua saaneet aikaan. Mistä ihmeestä olette tuon energian ammentaneet. Olette vissiin kunnon ruokaa saaneet kun oli tuo joulu ja kaikki.

Niin lensi juttu komlelle mantereelle asti, Portugaliin, Turkkiin, Marokkoon ja mihin lie. Tuli mieleen että nyt on minunkin lähdettävä tästä johonkin. Täällä olen paikoillani ollut kuin vuori ja muut ovat tulleet vuoren luo niin kuin Muhammed. Kiva kun kävivät.
      Päivällä nuo juttunne luin, mutta vasta klo kuusi sain itseni liikkeelle köppikävelemään. Toista tuntia taapersin raitteja pitkin ja katselin niskat vinossa ihmisten jouluvaloja. Kyllä tuo ulkoilma vaan tekee hyvää.
      Hymyä huuleen ja katsotaan mitä tämä vuosi meille kullekin tarjoaa.

• Vieläkö haaveillaan

UUden Vuoden haasteet.
      Vieläkö on jäljellä toiveita?
      Mukavia hetkiä täällä oli hetken aikaa, taitaa olla myrsky tuulet tulossa meillekin.
      Nythän ne raivoavat Britanniankin rannikolla.

• Älä muuta viserrä. Toivon kanssa on näin; tulloo männöö, tulloo, männöö §;-- \

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3808
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3133
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      281
      3002
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      1990
    5. 241
      1729
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1520
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1311
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      1311
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      36
      1114
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1091
    Aihe