mulla on perintönä paljon venäläisiä kuten suomalaisia postimerkkejä,mitä niille voisin tehdä?
Rahaahan niistä olisi mukava saada.
postimerkkeistä
8
3597
Vastaukset
- tatu
...ainakin isommat erät viedä postimerkkiliikkeeseen (tai messuille lokakuussa) arvioitavaksi.
- Mona
missä on messut ja minä päivänä? Mistä löytäisin postimerkki-liikkeen?
- omena
Mona kirjoitti:
Mua kiinnostais kans eli missä ja milloin?
- vähän tietoa
Mona kirjoitti:
Postimerkkimessut ovat tänä syksynä jälleen Helsingin messukeskuksessa. Posti mainostaa niitä kyllä hyvissä ajoin etukäteen.
Helsingissä on useampiakin postimerkkiliikeitä: mm. Annankadulla ja Kasarmitorilla.
Kuitenkin on niin, että tavallisten ihmisten omistamat merkit ovat niitä, joista on otettu useamman miljoonan kappaleen painoksia, joten arvo saattaa olla hyvin vähäinen. Esimerkkinä mainitsen erään Venäjän vallan aikaisen 10p. punaisen merkin (aiheena Venäjän vaakuna) jota painettiin lähes 100 miljoonaa kappaletta. - tatu
omena kirjoitti:
Mua kiinnostais kans eli missä ja milloin?
Postimerkkimessut ovat 28-31.10. messukeskuksessa Helsingissä. Sinne on vapaa pääsy. Tänäkin vuonna paikalla on tunnettu postimerkkikauppias Kaj Hellman arvioimassa merkkieriä ja kokoelmia - tietääkseni ilmaiseksi.
Suomen varmaankin kaikki postimerkkiliikkeet luetteloituna ja paljon muutakin tietoa löydät tuolta:
http://www.filatelia.net
Tässä vielä suora linkki kauppiasluetteloon:
http://www.filatelia.net/linkit/index_fin.html
- jurek
merkit on hyva kayttaa useamalla postimerkki liikkeessa tai asiantuntialla messut yms.. ala jata kokoelmaa kenellekaan seuraavaksi paivaksi.pida hyvaa huolta tai jos innostut niin liity kerhoon ja sita kautta...
- hemppa
käys kattoo kirjastost noit katalogei niis on yleensä ne arvot
- Mr.K.A.T.
hemppa kirjoitti:
käys kattoo kirjastost noit katalogei niis on yleensä ne arvot
Kataloogihinnat on ylin maxiimi, jollei ihan vanhoja loistoleimauksia ole.
Tosiasiassa keräilijöiden markkinoilla hinnat on 1/3..1/2 kataloogihinnoista ja yleisimmät tarra-leijonamerkit saattaa olla 1/5 tai 1/10 hintaan, kun niitä kaikilla on.
Riippuu tietysti iästä ja kunnosta jne.
Ja muista että 90-luvun kataloogihinnat on markoissa eikä euroissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086