Hiiren kursori liikkuu itsekseen.

Karakoo

Hei olen huomannut,että hiireni kursori välillä joskus liikkuu hiljaa yksikseen vasemmalle päin, vaikka en itse hiirtä liikutakaan.Yhtenä päivänä se teki sitä kun kirjoitin sähköpostiviestiä ja siinä välillä pysähdyin,mutta kursori kuitenkin liikkui sen jälkeen itsekseen.Ja sama juttu tänään myös,kun käsittelin kuvatiedostojani,joten mistähän se voisi johtua?

30

5940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko hiiri tasaisella alustalla? Entä onko sen pohja puhdas? ( Laser paikka).

• Anonyymi

Olen kanssa ihmetellyt, mutta ainostaan w10 tekee sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kanssa ihmetellyt, mutta ainostaan w10 tekee sitä.

Minulla tuota teki ubuntu, mutta kun vaihdoin Windowsiin, se loppui kuin seinään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla tuota teki ubuntu, mutta kun vaihdoin Windowsiin, se loppui kuin seinään?

Valehtelet. Windows 10 aiheuttaa käyttäjässään vainoharhaisuutta ja siitä johtuvaa hihhulointia joten se on luokiteltu haittaohjelmaksi. Vaikutukset ovat täälläkin helposti todettavissa, hyvä esimerkki yllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet. Windows 10 aiheuttaa käyttäjässään vainoharhaisuutta ja siitä johtuvaa hihhulointia joten se on luokiteltu haittaohjelmaksi. Vaikutukset ovat täälläkin helposti todettavissa, hyvä esimerkki yllä.

Minulla vastaavaa teki linuks mint, mutta Windowsilla ei ole tehnyt ollenkaan.

• jkfhsdjkfhsjk

Onko käyttämäsi alusta puhdas ja sellainen, että se soveltuu hiiren sensorille?

"( Laser paikka)."

:DD

• painaaitsekseen

Yleensä johtuu siitä että alusta on epätasainen. Ei kannata heti säikähtää, että nyt varmasti kummittelee ja että kohta hiiri on riivattu, liikkuu itsekseen ja painelee nappuloita luvattomasti.

• painoiomaaloitteises

..mutta jatkan kun on omakohtaista kokemusta, tuollaisestakin että hiiri painaa itsekseen nappeja, nimittäin oli viallinen nappi hiiressä, se todellakin painoi aina välillä itsekseen vasemmanpuolimmaista nappia.

• Anonyymi
        painoiomaaloitteises kirjoitti:

..mutta jatkan kun on omakohtaista kokemusta, tuollaisestakin että hiiri painaa itsekseen nappeja, nimittäin oli viallinen nappi hiiressä, se todellakin painoi aina välillä itsekseen vasemmanpuolimmaista nappia.

Hiiri on melko herkkä kapine, joten siinä voi olla todella huomaamattomia oikosulkuja ym. jotka aiheuttavat juuri noita aloittajan mainitsemia oireita.

• Vapustellen
    • Karakoo

Kiitos paljon kaikille vastanneille!!!

Ja siinähän sitä olikin mukavan paljon vinkkejä mistä se voisi johtua .Ja se voi ollakin kyllä mahdollista, että se hiireni alusta on vähän epätasainen,joka johtuu ihan siitä,että tää meidän talo on niin vanha mökki jossa lattia saattaa olla vähän vino,joten johtuisikohan ehkä siitä sitten.

Ja hiiren alle ostinTokmannilta sellaisen hiirimaton, jossa on koirankuvia ja en tiedä onko sen materiaali sitten ihan kaikkein parasta mahdollista hiiren alustaksi.

Ja aika mielenkiintoista oli kuulla sekin mahdollisuus kyllä myös,että hiiressä voisi olla sellainen vikakin myös, että se itsekseenkin painelee nappeja,,joten täytyypä seurailla ja katsoa jos ei muuta vikaa löydy niin, jos vaikka mullakin sitten tuollainen "kummitushiiri" sattuisi olemaan myös.

Mutta hiiren pohjan sekä hiirimaton pinnan olen kyllä pyrkinyt pitämään puhtaana.Mutta täytyypä tosiaan ihan ensi töiksi ottaa ja katsoakin vatupassilla kuinka suora tää meidän mökin lattia sitten mahtaa tosiaan olla missä tietokoneeni pöytäni seisoo,jos se tosiaankin johtuisikin ihan siitä sitten vaan.

Joka tapauksessa kiitos kaikista vinkeistä ja tuosta linkistä myös,jos vaikka hiiren hankinta sattuisi eteen sitten tulemaan kuitenkin vielä myös!!!

• sama juttu

iMacin hiiri liikkuu itsekseen myös, joskus niin että vetää äänen täysille. Yöllä voi naapuri ihmetellä. :( Netissä ja kirjoittaessa, milloin tahansa voi liikkua.

• yfuisdyfsui

Justiinsa tuollaiset kovinkin kirjavat hiirimatot ovat joillekin hiirille hankalia.

• Karakoo

Kiitos jälleen vastauksista!!

Mä en osaa sen tarkemmin sanoa,että mikä tää mun hiiri on,muuta kuin että se tuli HP merkkisen pöytäkoneeni mukana kun sen ostin.Se on väriltään musta ja pohjassa näkyy punainen valo.

Ja aika hurjaltahan se kuulosti kyllä tuon iMacin hiiren toiminta,jos se jopa äänenkin täysille vetää välillä myös. Sellaista mulla ei ole onneksi kuitenkaan sentään tapahtunut .

Ja jos nuo tuollaiset kirjavat hiirimatot voivat hankalia olla myös,niin täytyy varmaan hankkiakin sitten vähän parempilaatunenja yksivärinen hiirimatto sen tilalle myös.Ja aika hassua sinänsä vaan myös se, että sellaisia sitten myyntiin tekevät,mutta mitäpä ne ei lemmikki bisneksessä tekisi kunhan rahaa vaan saavat,ja eivät näytä monessa muussakaan asioissa ottavan sen tarkemmin selvää että minkälaisia ne niiden myymät tuotteet pitäis olla, että olisivat sitten kunnollisia ja toimivia myös.Mutta sellaistahan se on ja minkäs sille sitten voi.

• Kannattaa joo kokeilla eri hiirimattoa tai alustaa. Jos hiiri toimii niissä paremmin niin vika on alkuperäisessä alustassa.

• yngwe proot

Oma kokemus viittaa kasarikarvoihin hiiren pohjan reiässä, pinseteillä karvat ppis ja vieno henkäys päälle niin itseliikunta on lakannut. On tuollainen kallis pelihiiri, kohta 10 vuotias joten on nähnyt pintoja ja ainut jossa ei suostu toimimaan on lasipöytä, joten vapusen hupia herättänyt kommentti laseralustoista kertoo taas vaan oman tarinansa siitä kuka tietää ja kuka ei. Jättäkää ne vatupassit sinne työkalulaatikkoon.

• reiät kiinni

>Hei olen huomannut,että hiireni kursori välillä joskus liikkuu hiljaa yksikseen vasemmalle päin, vaikka en itse hiirtä liikutakaan.Yhtenä päivänä se teki sitä kun kirjoitin sähköpostiviestiä ja siinä välillä pysähdyin,mutta kursori kuitenkin liikkui sen jälkeen itsekseen.Ja sama juttu tänään myös,kun käsittelin kuvatiedostojani,joten mistähän se voisi johtua? <

Talo remonttiin jos on vanha! Huomioi lattian tasaisuus remontin jälkeen!

• Karakoo

Ja jälleen kiitos kaikista vinkeistä!!

Meillä on jossain entisen vanhan koneemme hiirimatto kyllä, joka on sellainen aika sileä ja harmaa väriltään,joten täytyy sitä kokeilla kunhan vaan taas muistan,että minne sen olen niin "tosi hyvään talteen "laittanut että en tällä hetkellä ole sitä vielä löytänyt kun tuossa sitä etsiskelin,joten taitaa tulla vastaan siinä vaiheessa vasta sitten, kun jotain ihan muuta taas etsiskelen heh.

Ja ne kasarikarvat olisi yksi vaihtoehto sitten myös,joten täytyypä tutkiakin hiiri uudestaan vielä oikein tarkasti,jos vaikka sellaisia löytyisi minunkin hiirestä sitten myös.
      Joo, ja niinhän se pitäisi kyllä tehdä jossain vaiheessa sekin kyllä myös, että pistäisi talon remonttiin,mutta rahastahan se on vaan taas jälleen kerran kiinni, niinkuin monet muutkin tärkeät jutut, joka on huono juttu kyllä,mutta joskus sitten...

• qwerfhdjskakks

Itselläni kuluu pelikäytössä paljon hiiriä. Yleensä loppuuun kuluneena vasemmanpuoleinen näppäin rupeaa tuplaklikkailemaan ja maalaamaan itsekseen, sekä kursori saattaa liikkua itsekseen ym.

• Karakoo

Kiitos vastauksesta jälleen!!

Eli ilmeisesti hiiretkin ahkerassa käytössä kuluvat helposti myös ja niiden elinkaari jossain vaiheessa vaan sitten loppuu, jonka jälkeen näppäimet ehkä sitten jotenkin löystyvät tai jotain sen tapaista ja sen jälkeen alkavat sitten reistailla ja tehdä noita omia temppujaan.Ja tuo vasen näppäinhän se taitaa muutenkin vissiin yleensä olla juuri enemmän käytössä kuin se oikea ja se sitten kuluukin juuri myös.
      Minulla tämä hiireni on kuitenkin vielä aika uusi, kun se on vasta kolmisen kuukautta vanha ja en ole edes pelannut sillä pelejäkään, vaan se on ollut ihan tavallisessa muussa käytössä mulla vaan.
      Mikähän muuten mahtaa yleensä olla hiirien tavallisessa käytössä oleva keskiverto ikä ennenkuin ne sanovat yhteistyösopimuksensa irti sen käyttäjän kanssa?

• digi-info

Hiirimatto tai pöytä on liian peilaava, hiiressä tapahtuu jotain minkä se valopää lukee liikkeenä - mutta pitkälti peilautumisefekti useimmassa tapauksessa. Voi olla viallinen anturi tai joku virtaongelma että se saa sen sahaamaan liikepulsseja piirille. Aika moni hiiri tekee tollasia, vaatii aika mattapintasen alustan ettei tuu harhoja. Asia on eri jos se hyppää paikasta toiseen itsekseen. Sillon sovelluspuolella tapahtuu jotain.

• digi-info

Kaksoisnäyttötilanteissa voi tulla myös tilanne, että hiiri hyppää toisen näytön puolelle työpöydän ollessa laajennettu kahteen näyttöön.
        Kannattaa tarkistaa hiiren hyppiessä, onko jotain etäyhteyksiä avoinna jonnekin päin maailmaa tai joku toiminto päällä mikä kutsuu hiirtä sovellusikkunalle. Jos hiiri loikkii pitkin ruutua niin katsoo ettei koneeseen ole kytketty langattomia tai piirtopöytiä millä joku räplää tai mille jokin tökkii ....

Skannailla haitakkeet ja käynnistää uudelleen ja pyyhkii välimuistista kaikki pois windowsissa sekä selaimessa ja seurailla tilannetta uudelleen. Mutta hidas liukuminen johtuu aina peilauksista tai vuotopulsseista hiiren sisällä ja usein huono hiirimatto eikä itse hiiri viallinen.

• Ajurit

Meillä ollut samaa vikaa usean hiiren kanssa. Vasta ajuripäivitykset auttaneet.

• Karakoo

Kiitos jälleen paljon hyvistä vinkeistä!!

Olen sen verran tyhmä mäissä tietokonejutuissa,että pitääkin kysäistä tässä se nyt sitten, että mistä sen saa tarkistettua,että onko mulla ehkä niitä jotain etäyhteyksiä jonnekin päin maailmaa.Itse en tietoisesti ainakaan ole tehnyt mitään joka sellaisen olisi aikaseksi saanut,mutta voiko sellainen tulla jostain muualta ehkä jonkun toisen tekemänä sitten?Niinkuin noi piirtopöydätkin esmes myös,sillä itsellä eikä muillakaan meidän perheessä niitäkään ole myöskään.

Ja siitäkin pitää kysyä neuvoa myös,että miten ne hiiren ajuripäivitykset saan tehtyä samoin myös ja mistä ne ajurit siihen löytyvät ja miten se muutenkin tapahtuu sitten myös?Minä kun olen todellakin niin tietämätön tumpelo näiden asioiden kanssa,että oikein hävettää tuoda se täällä ilmi.

Mutta nuo välimuistit olen säännöllisesti sitten pyyhkinyt kyllä aina pois.

Mutta nuo peilaukset ehkä sitten varmaan saattavat mullakin olla kyllä sitten häiritsemässä myös.Ja totesin tuossa nyt tänään,että näköjään hiireni onkin taas välillä käyttäytynyt ihan niinkuin pitääkin,joten olisiko ollut sitten joku väliaikainen vaikkapa juuri sellainen joku peilaushäiriö tosiaan sitten vaan.Täytyypä seurailla nyt tilannetta,että miten hiireni jatkossamyös toimii.

• Palomuurin lokista voi saada selville. Tosin en usko että etäyhteyksiä on muodostettu koneeseesi.

Hiiren ajuripäivitykset tehdään sen valmistajan sivuilta. Sieltä löytyy yleensä uusimmat ajurit.

• Anonyymi

w10 hiiri tulee viiveella ja kulkee senkin jälkeen ku kädet on irti.
        w10 myös se tuntuu nykivän koko ajan johonkin suuntaan.
        w7 ei mista ilmene.

• Karakoo

Kiitos vapunen jälleen!!

Ja niin minäkin vähän ajattelin,ettei mulla mitään etäyhteyksiä varmaan ehkä olisi.Ja täytyy lähteä katsomaan niitä hiiren ajureita kun huomasin nyt sen hiiren pohjasta minkä valmistajan hiirikin se on,joten kiitti neuvoista jälleen!!!

• Anonyymi

hiiri kiikkuu kun joku yrittää tunkeua koneesi sisään.kato joku valvoo meitä . vitun suomi.

• Anonyymi

Itsellä sama ongelma ja kursori myös klikkailee itsestään videon pois päältä ja joskus takaisin päälle ja väilillä kokonaan toiseen videoon. Ei auta vaikka irrotan langattoman hiiren tietokoneesta, silti kursori tekee omiaan ja häiritsee. En tiedä mitä tehdä.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe