Tietääkö kukaan/onko kokemuksia, pystyykö yläastetta vaihtamaan ilman ns. Pätevää syytä (esim. Muuttoa tai kiusaamista)? Ku mulla tuntuu välillä kurjalta olla koulussa ku ei ole aitoja kavereita. :( tän takia tulee kamala olo ja on inhottava katsoa muiden kuvia esim facebookissa kun pitävät hauskaa kaverin kanssa ja ovat hyviä kavereita. Pystyisimpä vaihtaa koulua yhden hyvän kaverin kouluun :( apua?
Onnistuuko koulun vaihtaminen ?
11
438
Vastaukset
- Kysy rehtorilta
jos se on kiva, nii varmasti.
- laurazzz
Pystyisinköhän tän lisäks hakee enää kuvisluokalle vaik oon seiskal nyt ja se luokka niinku on kuvispainotteine ?
- Mm..
Up
- Realisti/(
En usko, että rehtorilla olisi paljon sananvaltaa siinä jos tahdot vaihtaa koulua. Kunhan vaan saat vanhempasi suostuteltua viemään asiaa eteenpäin kanssasi. Koska sinulla ei tosin ole hätäistä syytä vaihtaa koulua, niin saatat tosin joutua vaihtamaan koulua vasta tyyliin kesäloman jälkeen, ettet joudu vahingossakaan käymään samoja kursseja kuin mitä entisellä yläastella luokallasi on jo ollut yms. Koulunvaihto-prosessi olisi silti hyvä aloittaa mahdollisimman aikaisin. Ties vaikka onnistuisi jo tällä lukukaudella.
Ja et pystyt hakemaan enää kuvataideluokalle, kun sinne pääsy olisi vaatinut sen, että olisit suoriutunut pääsykokeesta. Vain jos jokin paikka vapautuisi luokalla, niin sitten olisi mahdollisuus sinne.- laurazzz :)
Mutta mitäs teen ku vanhemmat ei varmaan haluis vaihtaa mun kouluu tost noi vaa ku ei oo kunnon syytä? // oon sitte alottaja mut en voi kirjautuu sisää täl hetkel.
- ???
En tiedä mutta kannattaa soittaa rehtorille
- Enosaaauttaaenempää
Kuvataide luokalle ainaki on hankala päästä. Mut kanttii kysyy koulun rehtorilta
- ^^^
^^
- Laurazzz :)
Apuu??
- Laurazzz :)
Help?? :(
- luulis et näin
Mulla ainakin onnistui vitosella, puhut vaan vanhempies kanssa ja selität kunnolla miks haluisit vaihtaa koulua. Sit ne hoitaa soitot rehtorille tms. Kurssien suhteen voi kyllä tulla ongelmia ja voit joutua ramppaamaan toisten luokkien tunneilla/erityisopettajalla tms. et saat suoritettuu kaiken. Järkevintä ois varmaankin vaihtaa syksyksi uuteen kouluun, mutta järjestyis varmaan nytkin. Onko sielä koulussa minkäpituset jaksot? Meidän luokalle tuli uus oppilas seiskan syksyllä, me oltiin opiskeltu jo n. kuukausi ruotsia, sen entisessä koulussa ei vielä yhtään, se jäi sitten ihan jälkeen ja joutui ruotsissa tukiopetukseen. Sinuna vaihtaisin siis jaksojen vaihteessa.
Oon varmaan myöhässä tän viestin kans mut laitan silti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893