Väestöliiton Helsingin klinikka, naisparit

Vauvatalkoot1

Kuulisin mielelläni kokemuksia Väestöliiton Helsingin klinikasta. Olemme naispari aloittelemassa vauvantekoa (anonyymi luovuttaja). Millainen oli ensikäynti, mitä siellä tapahtui ja mitä kannattaa ottaa huomioon ennen sitä? Mitä tapahtui ensikäynnin jälkeen? Kuinka kauan kesti ennen kuin pääsitte "itse asiaan" ensikäynnin jälkeen? Olivatko kustannukset ns. hinnaston mukaiset ensimmäisellä yrityksellä, entä seuraavilla, eli tuliko yllätyksiä hinnoissa? Mitä mieltä olitte lääkäreistä ja muusta henkilökunnasta?

Ihan kaikenlaiset kertomukset ja vinkit kelpaavat, otan kiitollisena vastaan!

3

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauvakuume

      Suomessahan ei klinikan kautta saa sukusoluja luovuttaa anonyymisti ja eikö ole niin, että Väestöliitto ei naispareille hedelmöityshoitoja tarjoa?

      • Ihan ookoo

        Väestöliitto hoitaa naispareja ja sinkkuja siinä kuin pariskuntiakin. Kysyjä varmaan tarkoitti anonyymilla, että heillä ei ole omaa luovuttajaa. Mutta olet oikeassa, että Suomessa kaikki luovuttajat rekisteröidään ja lapsi saa halutessaan tietää nimen täytettyään 18 vuotta.

        Minulla on hyvät kokemukset Väestöliitosta, vaikka Helsingin klinikalla en ole käynyt. Hitainta oli psykologin lausunto: ensin kesti saada aika, sitten itse lausunto viipyi kauan, vaikka siinä ei ollutkaan mitään varsinaisia ongelmia. Ennen lausunnon saamista mitään ei voida tehdä, joten odottaminen on erittäin piinaavaa. Kannattaa hoitaa noilla klinikoilla asioidessa se psykologijuttu pois alta jo kauan ennen kuin aiotte aloittaa hoidot, jotta aikataulu ei kaadu siihen, tai ainakin varata aikataulussa sille monta kuukautta. Jotkut voivat juoksuttaa montakin kertaa keskustelemassa.


    • Luovuttaja (mies)

      -Millainen oli ensikäynti, mitä siellä tapahtui ja mitä kannattaa ottaa huomioon ennen sitä?

      Olen siis mies ja kävin luovuttamassa; yleensä käyntejä on enemmän, mutta oma tuotteeni ei kestänyt koepakastusta ja se jäi ainoaksi käynniksi. Mukava paikka ja ystävällinen henkilökunta. Vähän kuin lääkärissä olisi ollut. En tiedä naisten kuvioista siellä, mutta siinä on odotuspaikka samaan tapaan kuin esim lääkärissä, labratilat jne ja miehille luovutushuoneet.

      -Mitä tapahtui ensikäynnin jälkeen? Kuinka kauan kesti ennen kuin pääsitte "itse asiaan" ensikäynnin jälkeen?

      Näihin en osaa vastata. Itselläni oli tosiaan vain yksi käynti, jonka jälkeen soitettiin, että muuten ok tuotetta, mutta ei kestä pakastamista.

      -Olivatko kustannukset ns. hinnaston mukaiset ensimmäisellä yrityksellä, entä seuraavilla, eli tuliko yllätyksiä hinnoissa?

      EOS

      -Mitä mieltä olitte lääkäreistä ja muusta henkilökunnasta?

      Lääkäreitä en nähnyt, mutta hyvin ystävällistä palvelua. Onnea matkaan, ainakin itselleni jäi paikasta hyvä vaikutelma. Jos kysyjälle tulee mieleen lisäkysymyksiä, ilmoittele vain.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe