Omistan kaksi vuotta vanhan samsung s2 jota ei ole ikinä päivitetty eikä siinä ole mitään virussuojaustakaan... Voiko kännykässäni olla viruksia/ vakoiluohjelmia vaikken ole itse huomannut mitään outoa?
Kännykällähän on selailtu nettiä aivan normaalisti ja joskis käyty aikuisviihde sivuillakin... Eikös ole suuri riski että jotain tartuntoja voisi olla?
Mitä virukset tekevät kännyköille ja voiko niistä olla suurtakin vaaraa?
eniten minua huolettaa se kun olen hommannut uuden tietokoneen ja minun pitäisi ladata kännykästä tietokoneeseen matkakuvia, niin uskaltaako toimen piteen tehdä vai voiko olla suurikin riski että mahdolliset kännykän virukset siirtyvät koneeseen?
Kuvien lataamisen jälkeen ajattelin että kännykän voisi palauttaa tehdas asetuksille ja tyhjentää täysin. Poistaisiko tuo toiminta mahdolliset virukset? Miten se tehdään ja onko siihen jotain koodia...?
virus kännykässä...
kännykkäpelle
2
288
Vastaukset
Ei ole suuri riski mutta päivitykset kannattaa aina pitää ajantasalla. Se on jo itsessään tietoturvariski jos jättää päivitykset asentamatta.
Haittaohjelmat eivät tule Androidiin itsekseen vaan yleensä Google Playn kautta. Niitä on eri tyyppisiä ja osa voi lähettää kalliita tekstiviestejä ym.
Haittaohjelmat poistuu yleensä tehdasasetusten palautuksella.- aloittaja.........
Kiitoksia neuvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233041Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122119Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.661968Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001833Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761563Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥391336Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141282Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265- 1111065
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151046