Canon EOS 600D vai Nikon D5100?

minävaan

Kumman valitsisin? Olen ostamassa kameran siis itse, mutta mietin näiden kahden välillä. Tähän mennessä olen suosinut Canonia, mutta minua kiinnostaisi myös Nikon. Nikonissa olisi jatkuva automaattitarkennus videon aikana, ja se on ominaisuus, jota Canonissa ei ole. Canonissa tarkentaminen pitää toteuttaa objektiivilla käsin.

Onko teillä kokemuksia kyseisistä kameroista? Kumpaa itse suosittelisitte? Tässä paketit, jotka olen ostamassa:

https://www.digivire.com/fi/p/7184
https://www.digivire.com/fi/p/7653/nikon-d5100-kit-18-55-mm

3

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outoa

      Uskaltaisitko todellakin ostaa kamerasi tuolta Digiviresta?

      • minävaan

        En ole sieltä niitä OSTAMASSA, mutta siis yritän etsiä paketteja joissa olisi nuo objektiivit, en ole vain vielä löytänyt muualta..


      • Ei sitten outoa
        minävaan kirjoitti:

        En ole sieltä niitä OSTAMASSA, mutta siis yritän etsiä paketteja joissa olisi nuo objektiivit, en ole vain vielä löytänyt muualta..

        OK.

        Uskaltaisin ostaa kumman tahansa (jostakin muualta). Canoneista minulla on tällä vuosituhannella kokemusta vain kompakti-/pokkaripuolella. Järkkärimerkikseni on valikoitunut Nikon enkä ole oppinut vielä katumaan. Juuri D5100-mallia minulla ei ole ollut, mutta nykyisessä D7000-kamerassani on sama (mainio!) kenno. Tuo 18–55-millinen VR-obiska tuli tutuksi aikaisemman D3100-kamerani yhteydessä. Hintaisekseen täyttä kamaa! Parempia objektiiveja toki on, mutta ne maksavat reilusti enemmän.

        Ammattivalokuvaaja Matti Sulanto osaa varmaan suositella Nikon D5100-kameraa asiantuntevammin kuin minä, siksi siirrän puheenvuoron hänelle:

        http://sulanto.blogspot.fi/2011/04/d5100-on-nikonin-paras-ensimmainen.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      201
      7748
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4432
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2165
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1736
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe