Kertokaapas millainen yhteiskuntaopin 4.kurssi on? Onko vaikea? Millaisia kokeita teillä on ollut kurssista?
Yhteiskuntaopin 4.kurssi
2
1347
Vastaukset
- abi
Yhteiskuntaopin 4. kurssi käsittelee Euroopan Unionia ja sen eri toimielimiä. Myös EU:n historiaa käsitellään ihan Hiili- ja teräsyhteisöstä lähtien, eli muistettavaa on paljon, kuten vuosilukuja ja muuta nippelitietoa. Loppupelissä erittäin mielenkiintoinen kurssi, ja toisin kuin aiemmilla kursseilla, tässä käsitellään myös kriittisestä näkökulmasta asioita, kuten demokratiavajetta, byrokratian paljoutta ja Strasbourgin rekkaralleja.
Vaikeudesta en osaa sanoa, joillekin se on helppo kurssi ja joillekin vaikea. Riippuu pitkälti omasta mielenkiinnosta ja siitä, kuinka paljon on valmis näkemään vaivaa. Yhteiskuntaoppia kun tituleerataan muutenkin yhdeksi vaikeimmaksi lukioaineeksi.
Kurssikoe on samanlainen kuin muidenkin reaalien koe, eli opettajasta riippuen 1-2 esseekysymystä.- Lukion suorittanut.
"Yhteiskuntaoppia kun tituleerataan muutenkin yhdeksi vaikeimmaksi lukioaineeksi"
Olen kuullut monen olevan sitä mieltä, että yh on fysiikan ohella yksi kovatasoisimmista reaaleista yo-kirjoituksissa. Olen oikeastaan itse samoilla linjoilla, koska lukion jälkeenhän noiden aineiden takana on "kovia" opiskelupaikkoja (yh: kauppis, oikis ja fy: lääkis, DI).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854