apuja piirtämiseen

piirtäjä

Moikka kaikille! Tykkään paljon piirtämisestä, ja haluaisin piirtää ihmisiä (naamasta).

En kuitenkaan osaa, ja usein minulla menee piirtää ihminen n. 10 minuuttia, en tykkää piirtää hitaasti hahmotellen. (tietekin kaikki naaman etäisyydet mittaan sun muut, mutta muuten vaa vedän suoraan kädellä.

Olen normaali tyttö, 12v. (kuvis 9) ja tarvtsiin neuvoja! kaikki neuvot ja ohjeet auttaisivat todella paljon!!!!

Tällä hetkellä piirrän Marilyn Monroeta.

14

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arttari

      Toisilla taitaa mennä piirtämiseen kauemman aikaa!

    • Tampi

      Itsekkin tykkään piirtämisestä,ja olen aika hyvä siinä.hhmm...kannattaa mitata mitta suhteet ja sitten tehdä pienillä vedoilla niin että saat oikean muodon kasvoihin.Viirrätkö värikynillä vai lyijy kynillä??Kannattaa katsoa netistä opetus videoita jos ei vielä kasvot ole niin omaa alaa.Itse suosittelen tekemään lyijykynillä koska niillä saa tasaisemman värin aluksi.Olen 13 v ja tässä yksi kuva jonka tein 9 vuotiaana.Toivottavasti oli jotain apua.
      https://picasaweb.google.com/104757077712613442874/PetraTaide?gsessionid=klml3zsBhkZxtdZGBDjFxg#5548848448033772466

    • Juhannustuuba

      Aloittaja voisi kenties mennä vaikka Tiimariin ja ostaa sieltä värityskirjan, jos kerran luulee, että peruskoulun "kuviksen" numerolla on jotakin merkitystä. Sillä voi heittää vaikka vesilintua! Piirtämään et opi kunnolla ilman vuosien päivittäistä harjoittelua, joten käyhän se koulu vaan ensin ihan loppuun ja mieti sitten. Taidekouluun et nykypäivänä valitettavasti kuitenkaan pääse Schjerfbeckin iässä, vaikka olisit kuinka lahjakas.

    • ei-oo-oikotietä-ei

      Yleensä halutaan nopeesti ja vähällä vaivalla hyvää jälkeä mut tuo onnistuu vain elokuvissa tai 10000 tunnin harjoittelun kautta :)

    • tyttö12v

      moi! Mä oon 12v ja luokkani parhaiden piirtäjien joukossa XD . onko sul facebook sivua... jos on nii tehään niin et sä lähetät mulle sun piirustukset mun facebook on Pou Pullanen muistakseen... tai joku sellanen. no kyl sä varmaan löydät! lähetä mulle 3 sun hienointa piirustusta ja mä vastaan onk sul mitään mahiksii ... Älä jää oottamaan vaan vastaa onko sul facebookkii

    • sausis

      Piirtäminen se vasta on hieno harrastus. Paras tapa oppia on yksinkertaisesti kokeilemalla, ottamalla tuntumaa omaan käteen, mutta tämähän on vain meikäläisen oma mielipide. Käy kirjastosta lainaamassa vaikka piirrustusopas, jos se ei tunnu luontevalta niin vie takasin. Kokeile eri tekniikoita, välineitä ja malleja. Yritä välillä piirtää täysin randomeja ihmisiä ilman minkäänlaista mallia. Harjoittele, harjoittele, harjoittele, mutta jos alkaa puuduttaa pidä taukoa kunnes alkaa taas maistua.

      Kymmenen minuuttia ihmisen piirtämiseen on muuten huippuhyvä aika! Itse olen 18-vuotias ja ihmistä piirtäessä menee vähintään tunti luonnosteluun, puhumattakaan itse puhtaaksipiirtämisestä ja maalauksesta.

    • hydrocortison7777

      Kyky piirtää elävästä mallista ihan oikeesti näkönen on harvinainen taito ammattimaalareillakin, nimiä mainitsematta. Kun kattoo niiden tekemiä julkkisten muotokuvia niin ei ne oo näkösiä.

      Toiset oivaltaa sen jonku juju ja ilmeen mikä on ihmisessä, toiset ei opi sitä 20 vuoden harjottelullakaan, tää on itse asiassa vanha vitsi ja sen takii monet ammattitaiteilijatkaan ei viittii tuhlata aikaansa muotokuviin jos se ei oo se oma juttu.

      Ite ku kävin taidekouluu ni meille opetettiin "globaamaan" mustavalkosesta kuvasta muotokuva, jotku ehkä muistaa tän systeemin 70-80-luvulta, hirveetä huijausta.
      Ite tein kuvat kuitenki valokuvista enkä globaamalla, mutta ei sekään ole sitä mitä sen pitäis olla, se on siis maalaus valokuvasta.

      Tollanen alottajan juttu, "nyt piirrään Marilyn Monroeta", no sen vois unohtaa.
      Marilynin piirteet on suht helppo piirtää kuvasta - Tosiaan mäkin suosittelen jotain kursseja sen koulu kuvistuntien ohella. Kyl se siitä.

    • Piirtäjä14v

      Kannattaa vaan pirtää ja pirtää ja piirtää, vaikka ei onnistuiskaan,koska et muuten opi. Piirtämistä ei opi kun vain piirtämällä. Sun pitää myös nähdä vaivaa sen työn eteen, ei vaan hutasta tosta noin vain. Ja joskus voi olla niin, että työ ei näytä 'oikealta' mutta silti sun pitää vaan piirtää. Ja oma näkemys on paras näkemys.

    • Piirustus harrastus

      Se vaatii kyllä taitoa piirtää elävästä mallista ja vielä noin lyhyessä ajassa.
      Elävästä mallista en ole koskaan piirtänyt, vaikka olenkin harrastanut piirtämistä ja maalaamista yli 20 vuotta, mutta en usko, että elävästä mallista onnistuisi.

      Niin ja sitten sellainenkin juttu, että eihän koko mallia ole pakko aina piirtää, jotkut piirtävät mallista jokun osan, kuten pelkän silmän tai muun.

      • entajunnut

        Miten elävän mallin piirtäminen eroaa muusta piirtämisestä? En näe siinä mitään eroa.


    • Sklddldkdl
    • cruu

      Minulla saattaa upota helposti yhteen A3 lyijjykynä mielikuvitus hahmoon 4 tuntia helposti

    • 89898978

      Paras apu on Betty Edwardsin kirja Luovan piirtämisen opas. Muita piirtämisoppaita ei kannata lukea, koska niistä ei opi mitään. Edwardsin kirja on ainoa jossa oikeasti opetetaan piirtämään. Oli ainakin minulle melkoinen kokemus.

    • trolleibus

      Älkää sekoilko tytöt. Kolmeko teitä on siellä ja yksi poika.
      Hyvin olette piirtäneet. Onneksi olkkoon.
      Onko muuten valkohiuksista herrasmiestä näkynyt, jolla on otsatukka?
      Onko hän opettaja?

      Ihan hyviä piirroksia muuten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe