Paljono koirasi syö raakaa lihaa päivässä?

lihaa

Koirasi koko ja montako kertaa syö päivässä?

28

3147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anojjjj

      6kk, 20kg, 500gx2/pv

      1.ruoka: kasviksia lihaa
      2 ruoka:lihaisia luita

      • hellanlettass

        näin nuorelle koiralle paljon ruokaa, ei se nälkään kuole vaikka vähemmän saisikin.


      • Fifty-fifty22
        hellanlettass kirjoitti:

        näin nuorelle koiralle paljon ruokaa, ei se nälkään kuole vaikka vähemmän saisikin.

        Ei ole liikaa, puolet ravinnosta luuta ja kasviksia = pelkkää vatsantäytettä ilman energiaa tai ravintoaineita.

        "Pannaan puolet petäjäistä." Samalla tyylillä tuotakin ruokitaan. Ei ne grammat, vaan oikeanlaisen, hyvälaatuisen protskujen ja valkuaisen määrä.


    • ....

      Sakemanni uros 43kg.
      Raakaa lihaa 500g/pv kuivamuonaa 5dl ja sekaan ruuantähteitä tai koiralle tehtyjä liha/kalapullia.

      • Hirmuisia määriä

        mut empähän rupea väittelemään kenenkään kanssa. Minulla on ollut koiria vasta 31 vuotta joten en ehkä vielä tiedä miksi raakaa lihaa pitää syöttää noin paljon... mutta ehkä vielä opin.


      • höhheli
        Hirmuisia määriä kirjoitti:

        mut empähän rupea väittelemään kenenkään kanssa. Minulla on ollut koiria vasta 31 vuotta joten en ehkä vielä tiedä miksi raakaa lihaa pitää syöttää noin paljon... mutta ehkä vielä opin.

        Aina oppii jotain uutta! Kuten sen että koira on lihansyöjä ja tarvitsee lihaa.


      • Aijjaaaaaahas
        höhheli kirjoitti:

        Aina oppii jotain uutta! Kuten sen että koira on lihansyöjä ja tarvitsee lihaa.

        Onhan koira alunperin lihansyöjä, kyllä minä sen jo tiesin. Mutta mitä ihmettä saatte aikaiseksi tuollaisilla lihamäärillä???? Elääkö kenties koira terveenä 25 vuotiaaksi kun syöttää sille kottikärrillisen lihaa viikossa? Jos ei niin mitä sitten? Kertokaa minulle tyhmälle niin mun porokoirat alkaa vetämään puhvelin viikossa.


      • dghjkkkkk
        höhheli kirjoitti:

        Aina oppii jotain uutta! Kuten sen että koira on lihansyöjä ja tarvitsee lihaa.

        Koira on sekasyöjä. Mulla on sekä kissoja ja koiria ollut vuosia. Kissa ei maista mitään puuroja ja vihanneksia, se syö vain pelkkää lihaa. Koira hotkii kaiken minkä nenänsä eteen saa. Jos koira olisi täyspäiväinen lihansyöjä kuten kissa, sekään ei välittäisi muusta.


      • maailma muuttuu
        dghjkkkkk kirjoitti:

        Koira on sekasyöjä. Mulla on sekä kissoja ja koiria ollut vuosia. Kissa ei maista mitään puuroja ja vihanneksia, se syö vain pelkkää lihaa. Koira hotkii kaiken minkä nenänsä eteen saa. Jos koira olisi täyspäiväinen lihansyöjä kuten kissa, sekään ei välittäisi muusta.

        Ihminenkin käveli ennen neljällä jalalla mutta nyt on vetänyt kahdella koivella aatamin ajoista lähtien. Pitäskö tässä ruveta uudestaan konttaamaan? En minä rupea ainakaan.
        Että löytyykö sille ylettömälle lihansyöttämiselle jotain oikeasti perusteltavaa syytä? Kumma kun tuli niin hiljaista...
        Meillä kyllä menee raakaa jauhelihaa mutta niin vähän että 400g paketista saa 14 annosta pakastimeen. Lisäksi menee koirapuuroa ja piimää. Monasti myös samaa mitä itse syön. Perusruokana on Golden Eagle duck with oatmeal. Koirani ovat olleet terveitä, kovakuntoisia ja pitkäikäisiä.
        Olen valmis syöttämään koirilleni vaikka vanhoja mummoja jos sillä saan parhaat ystäväni vielä terveemmiksi ja pitkäikäisemmiksi.
        Voisiko joku "lihaguru" laittaa faktoja pöytään tästä liha-asiasta? Älkääkä jauhako sitä että koira oli ennen lihansyöjä. Miten pitkään ne silloin elivät? 50 vuotta?
        Keskustelua keskustelua...


      • Kehveli sentään
        maailma muuttuu kirjoitti:

        Ihminenkin käveli ennen neljällä jalalla mutta nyt on vetänyt kahdella koivella aatamin ajoista lähtien. Pitäskö tässä ruveta uudestaan konttaamaan? En minä rupea ainakaan.
        Että löytyykö sille ylettömälle lihansyöttämiselle jotain oikeasti perusteltavaa syytä? Kumma kun tuli niin hiljaista...
        Meillä kyllä menee raakaa jauhelihaa mutta niin vähän että 400g paketista saa 14 annosta pakastimeen. Lisäksi menee koirapuuroa ja piimää. Monasti myös samaa mitä itse syön. Perusruokana on Golden Eagle duck with oatmeal. Koirani ovat olleet terveitä, kovakuntoisia ja pitkäikäisiä.
        Olen valmis syöttämään koirilleni vaikka vanhoja mummoja jos sillä saan parhaat ystäväni vielä terveemmiksi ja pitkäikäisemmiksi.
        Voisiko joku "lihaguru" laittaa faktoja pöytään tästä liha-asiasta? Älkääkä jauhako sitä että koira oli ennen lihansyöjä. Miten pitkään ne silloin elivät? 50 vuotta?
        Keskustelua keskustelua...

        Vuottelet ihan turhaan.


      • drgg
        maailma muuttuu kirjoitti:

        Ihminenkin käveli ennen neljällä jalalla mutta nyt on vetänyt kahdella koivella aatamin ajoista lähtien. Pitäskö tässä ruveta uudestaan konttaamaan? En minä rupea ainakaan.
        Että löytyykö sille ylettömälle lihansyöttämiselle jotain oikeasti perusteltavaa syytä? Kumma kun tuli niin hiljaista...
        Meillä kyllä menee raakaa jauhelihaa mutta niin vähän että 400g paketista saa 14 annosta pakastimeen. Lisäksi menee koirapuuroa ja piimää. Monasti myös samaa mitä itse syön. Perusruokana on Golden Eagle duck with oatmeal. Koirani ovat olleet terveitä, kovakuntoisia ja pitkäikäisiä.
        Olen valmis syöttämään koirilleni vaikka vanhoja mummoja jos sillä saan parhaat ystäväni vielä terveemmiksi ja pitkäikäisemmiksi.
        Voisiko joku "lihaguru" laittaa faktoja pöytään tästä liha-asiasta? Älkääkä jauhako sitä että koira oli ennen lihansyöjä. Miten pitkään ne silloin elivät? 50 vuotta?
        Keskustelua keskustelua...

        Riittääkö vastaukseksi se, että lihasta aika suuri osuus on vettä?


      • koiraihminen-taas
        maailma muuttuu kirjoitti:

        Ihminenkin käveli ennen neljällä jalalla mutta nyt on vetänyt kahdella koivella aatamin ajoista lähtien. Pitäskö tässä ruveta uudestaan konttaamaan? En minä rupea ainakaan.
        Että löytyykö sille ylettömälle lihansyöttämiselle jotain oikeasti perusteltavaa syytä? Kumma kun tuli niin hiljaista...
        Meillä kyllä menee raakaa jauhelihaa mutta niin vähän että 400g paketista saa 14 annosta pakastimeen. Lisäksi menee koirapuuroa ja piimää. Monasti myös samaa mitä itse syön. Perusruokana on Golden Eagle duck with oatmeal. Koirani ovat olleet terveitä, kovakuntoisia ja pitkäikäisiä.
        Olen valmis syöttämään koirilleni vaikka vanhoja mummoja jos sillä saan parhaat ystäväni vielä terveemmiksi ja pitkäikäisemmiksi.
        Voisiko joku "lihaguru" laittaa faktoja pöytään tästä liha-asiasta? Älkääkä jauhako sitä että koira oli ennen lihansyöjä. Miten pitkään ne silloin elivät? 50 vuotta?
        Keskustelua keskustelua...

        "Ihminenkin käveli ennen neljällä jalalla"

        Lukasepa ne alakoulun bilsankirjat uudestaan.


    • ghjkghjk

      1) Koirien poskihampaat soveltuvat sekä lihan, että kuituisen kasvimateriaalin jäyhtämiseen.

      2) Koirat pystyvät sulattamaan lähes 100% syömistään hiilihydraateista, kuten myös tärkkelyksen ja glukoosin.

      3) Koiran ohutsuoli on 23% koko ruoansulatuselimistöstä, kuten muillakin sekasyöjillä. Kissojen ohutsuoli on vain 15%. Ravinto hajoaa ja imeytyy suurimmaksi osaksi ohutsuolessa.

      4) Koiran pystyvät itse tuottamaan A vitamiinia joistakin kasviksista löytyvästä beetakaroteenista.

      5) Koirat, kuten muutkaan sekasyöjät, eivät tarvitse paljoa tauriinia.
      Koirat pystyvät tuottamaan itse arakidonihappoa syömistään kasviöljyistä.


      Ei koira ole sama asia kuin susi. Koiran ruoansulatus elimistö on muuttunut tehokkaan kesyttämisen ja kasvattamisen/jalostuksen vuoksi, ovat sopeutuneet syömään viljoja ja muita kasvikunnan tuotteita.

      • molossi ei rek

        "Ei koira ole sama..."Juuri näin.Ja siitä on jo nykyvuosina saatu aika lailla tietoakin...
        Toki tuossa lihan syöttämisessä kukin tehköön miten tekee.Lopputulokset näkyy kunnolla sitten aikojen saatossa.Toisaalta tämä on mielestäni aihe,mikä ei ole ihan yksinkertainen.Kun siihen vaikuttaa koko ruokkimispaletti,ei pelkästään yksi osa.Kuin myös ruokkiiko koko iän,vai vasta aikuisena,miten ruokkiikin ym.
        Mutta nämä koiran vertaaminen suteen ja ns.täydelliseen lihansyöjään tuntuu silti vaan iskevä toisiin vähän turhankin kirjaimellisesti...

        Ja aloitukseen.Koirat syöneet aina kahdesti päivässä,siis aikuiset.
        Pelkkää kotiruokaa.Lihaa saa joka päivä,välillä korvataan muulla proteiinillä.Määrät riippuu niin iästä,rodusta,kuin muusta "vaativista" tekijöistä.Mutta karkeasti sanottuna neljännes/kolmannes.Mutta viimekädessä siis yksilöllisesti määrä kuitenkin loppupeleissä.


    • joopasta joo

      Koiramme syövät 6-7 kertaa viikossa eli noin 1 krt/ pv. Kupin täytteestä noin kolmannes on kuivamuonaa ja loppu on koiranmakkaraa, raakaa lihaa ja keitettyä kalaa (joskus ruoantähteitä, ruokaöljyä, juustoa, kananmunaa, jne.) Lihan osuus siitä annoksesta on keskimäärin noin 1/3 - 1/4.

      • labbis 5v.

        On tämä hankalaa... miten voi tietää että ruokkii juuri oikein? Lihansyöttäjät vannovat lihan nimeen. Onko siitä varmaa tietoa että koira on terveempi ja elää pitempään kuin valmisruoalla tai "sekasyötöllä"? Tarviiko silloin lisäravinteita, vitamiineja, kivennäisaineita jne? Onko lihansyöttäjällä hivenainepurkkeja kuin vanhoilla ihmisillä? Onko valmisruoat vaarallisia? Niissähän on kaikki valmiina ja säilöntäaineet kaupanpäälle, lienevät haitallisia.. Sitten onhan vitamiineilla säilöttyjä valmisruokia, varmasti kalliita? Entä niiden turvallisuus? Voiko koira saada liikaa esim. kalsiumia(tai jotain muuta) sekasyötöllä? Siis jos valmisruoan sekaan lisätään vaikka piimää?
        Kamalan vaikeaa.. ennenhän koirille syötettiin ties mitä jätteitä ja ulkoa löysivät lisää syötävää. Tuttuni borderterrieri on 15 vuotias ja on aina syönyt halpaa markettiruokaa, HauHauta. Toisen tuttuni dreeveri eli 16 vuotta ja se söi aina pelkkää kotiruokaa.


      • joopasta joo
        labbis 5v. kirjoitti:

        On tämä hankalaa... miten voi tietää että ruokkii juuri oikein? Lihansyöttäjät vannovat lihan nimeen. Onko siitä varmaa tietoa että koira on terveempi ja elää pitempään kuin valmisruoalla tai "sekasyötöllä"? Tarviiko silloin lisäravinteita, vitamiineja, kivennäisaineita jne? Onko lihansyöttäjällä hivenainepurkkeja kuin vanhoilla ihmisillä? Onko valmisruoat vaarallisia? Niissähän on kaikki valmiina ja säilöntäaineet kaupanpäälle, lienevät haitallisia.. Sitten onhan vitamiineilla säilöttyjä valmisruokia, varmasti kalliita? Entä niiden turvallisuus? Voiko koira saada liikaa esim. kalsiumia(tai jotain muuta) sekasyötöllä? Siis jos valmisruoan sekaan lisätään vaikka piimää?
        Kamalan vaikeaa.. ennenhän koirille syötettiin ties mitä jätteitä ja ulkoa löysivät lisää syötävää. Tuttuni borderterrieri on 15 vuotias ja on aina syönyt halpaa markettiruokaa, HauHauta. Toisen tuttuni dreeveri eli 16 vuotta ja se söi aina pelkkää kotiruokaa.

        On se hankalaa jos asiasta haluaa hankalan tehdä. Jos mainitsemani dieetti on mielestäsi hankala, niin olkoon. Jokainen taapaltkoon tavallaan. Jos vain koira on valitun ruokavalion jälkeen terveturkkinen; iho, korvat ja silmät kunnossa ja juoksu maittaa on ruoka riittävän hyvää. Ruoasta ei tosiaan tule ongelmaa tehdä. Pentuaikana kannattaa jossain määrin tarkkana olla (erit. proteiinin suhteen), mutta aikuisen ja luustonsa kehittäneen koiran kanssa ei ole niin tarkkaa. Syökööt paskoja, öttiäisiä ja mädäntyneitä kalanperkeitä jos vain maittaa. Yhtäkään koiraa en ole omistanut, joka olisi ulkoa löytämästään "herkusta" varsinaisesti sairaaksi tullut.


    • Lihaa

      Vajaa 6 kilonen koira, 200g päivässä lihaa

      • EEssa

        Hommasi juuri nyt hirvikoiran pennun. Sain pennun myyjältä kuivamuonaa, mukaan itselläni on nyt runsaasti tuoretta hirven lihaa. pentu syö lihaaa paljon paljon helpommin kuin kuiva muonaa . koira nukkuu paljo ja on hereillä leikkisä. mielestäni pennun ykkös ravinto on liha.


    • Raakaruoka

      Koira noin 8 kg, ruokaa saa 200g päivässä. Vaihtelevasti eri lihoja(nauta, lammas, poro, kalkkuna, sika), kalaa 1-2 krt viikossa, 1 ateria viikossa sisäelimiä ja 1 ateria maksaa. Päivittäin toinen ateria on liha/luu seos (50/50) tai lihainen luu. Ei saa valmisaterioita enää, eikä nappulaa. Välillä ruokaan lisätään merilevää, mustikoita, öljyjä..kasviksia ei saa paitsi ruoanlaiton yhteydessä.

    • Kotiruokaa koirille

      Meillä kolmella pienellä koiralla (10 kg, 12 kg, 16 kg) menee 150 kiloa (kevyesti keitettyä) lihaa vuodessa: siis 150 g päivässä per kuono. Vuodessa keittelen siis liha-kasvis-riisi-öljyruokaa tuommoiset 270 kiloa.

      Vanhin on syönyt sitä koko ikänsä ja on 12-vuotiaaksi niin virkeä ja hyväkuntoinen, että edes eläinlääkärit eivät usko, että on niin vanha.

      Onneksi me lauman ihmisjäsenet olemme kasvissyöjiä…

    • Ihq.koissu

      Koira Amstaffi, semmonen tavallisen kokoinen, syö kaikkea lihaa mitä vastaan tulee. Lapsen potka on Hänen herkkuaan!

      • Lihansyöjäpedot

        Meidän noutaja syö mielellään vanhuksia.


    • reepula

      Meillä on 15kg villakoira. Syönyt koko elämänsä kaupan sika-nauta jauhelihaa, naudanjauheliha uppoaa vain irvistellen pakon edessä, maustamattomasta kananlihasta tykkää. Näiden lisäksi vain kaupan friskies kuivamuonaa. Sitä saa olla tarjolla koko ajan. Ei ole ahmiva kupin tyhjentäjä. Syö vain nälkäänsä. Kuivamuonat on hänelle vain täydennyt. Ruokaa pyytää haukahtamalla jääkaapin edessä. Haluaa silloin lihaa. Saa sitä pari kertaa päivässä.

      Viljaa tai kasviksia ei syö. Joskus saa ihmisten syömää ruuantähteitä kuten makaronilaatikkoa.. joskus hän pummaa outoja juttuja kuten tykkää maustamattomasta maitorahkasta.

      Nyt terve hyväkuntoinen 15v. Ei ole sairastellut.

      • reepula

        niin ja tarkennuksena että jauhelihansa syö raakana aina, kanan kypsennettynä.


    • meijänkoiruus

      Meillä päivässä esim.raakana broilerinkoipi, 200 g vaihdellen eri lihoja tai pakastepyöryköitä kuusi.
      Lisänä laatunappulaa ja purutikkuja nahkarullia halujensa mukaan.Päivittäin myös hapanmaitotuotteita vaihdellen erilajeja.
      Koira noin 20kg, ei siis pelkällä raakaruualla ole.

    • Paavalniemenpate

      Meillä on 3 vuotias Ylämaan Mastiffi Jaska, 95kg. Se syö 3 kertaa viikossa raakaa liihaa noin 2,5 kg päivässä. Joka toinen päivä se syö kokonaisen lohen. Vain Tenon lohta, sillä Itämeresä uinutta kalaa ei voi antaa kuin anopille ja sen kissalle. Yleensä viikonloppuna annetaan sille hummeria, kun itsekin samaa syödään.

    • guccigang

      Koirani on 5- vuotias painaa 13kg. (mäyriksen ja pystykorvan sekotusta)
      Aamuisin saa kaurapuuroa ja pellavansiemeniä murskattuna.
      Iltaisin saa riisiä ja vihreitä papuja.
      (päivän aikana saa joko itsetehtyjä herkkuja ja jäädytettyjä ananaksia)
      Ei ole koskaan syönyt raakalihaa, eikä tule koskaan syömään. näillä on pärjätty tähän asti, koira pysynyt terveenä, kaikki arvot kohdillaan ja suolisto toimii nii ei tästä tapoja muuttamaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe