Kiitoksia Kaupunginvaltuustolle helv... näin vuoden alkuun

Kari.

Jopas oli keksitty täysin puusta temmatut syyt minkä takia Pudasjärvelle pitää ottaa joka toinen vuosi 20 kiintiöpakolaista ja siinä sivussa vielä muitakin,säilyttää lukiot ja ammattikoulut,sillähän nuoret pudasjärveläiset lähtee opiskelemaan muualle kun täällä ei ole tulevaisuuden ammattiin perustuvaa koulutusta ja osasyynä varmaan nämä pakolaiset.
Vaikka tuliskin noin 1,4 miljoonaa valtionosuuksia, olis hyvä tietää mitkä on menot.
Hyvä olis aina tietää näistä muuttovoitto ja tappio puheista kuinka paljon näillä pakolaisten kotoutumisilla pelataan väkimäärässä.
Tuohan se nyt muutamia työpaikkoja mikä sinäänsä on hyvä näinkin korkeassatyöttömyys kunnassa, mutta tulevaisuudeen ei ole katsottu mitkä ongelmat on vasta edessä,ensin töitä omille ja sitten muille,tulevaisuuden työvoimapulasta on täyttä pask... vai onko tarkoitus vieläkin alkaa palkkoja polkee alas näillä pakolaisiilla.

14

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+18

      Koulukirjat kirjoitetaan vuonna 2056 kongon kielellä.

      • ota selvää

        ei oo olemassa kongon kieltä ;)


    • Entinen kannattaja

      Varsinkin perussuomalaisilla pitäs puuttua tälläiseen pakolaispolitiikkaan mutta minkäs teet kun Tykkyläinenkin on oikea takinkääntäjä ja lopuksi kätkeytyy risuparran taakse,youtupessa soittelee ja laulelee pakolaisten kans käsi kaulalla,häpeäis,ihan tyhjän päivänen pelle mitä maailma päällään kantaa

    • äänestäjä

      Ja vielä äänestääkin tyhjää ja sanoo ettei se hyvvää mitää kun me hävitään kuiteski..näin sanoo Tykkyläinen!!!!

    • mää

      no entisenä pudasjärveläisenä olen seurannut teidän kunnan päätöksen tekoa. noh. mutta Pudasjärvihän on sanonut ottavansa mallia Helsingistä, jossa itse asun. helsinkihän ottaa pakolaisia, koska sillä pakolaiskiintiö olemassa. teidän politiikka siellä menee päivä päivältä hullumpaan suuntaan, jos ette ala vastustaan sitä. tuokin kollaja allas hanke toinen, mitä vastustan,

      • Kari.

        Asuessani aikanaan Turussa siellä oli tietyt asuinalueet esim.varissuo,halinen sekä perno joihin oli näitä maahanmuuttajia pesiytynyt suurimmat rikostilastot sekä rauhattomimmat alueet eikä niihin saanut suomalaisia muuttamaan oikein millään.Pudasjärvellä olen pannut merkille saman ilmiön nyt jo toritien ympäristössä.


    • muualla tulevaisuus

      Laittakaa hyvät ihmiset lapsenne Ouluun lukioon. Jo nyt on pätevistä opettajista ja kunnollisista opetustiloista täällä pula. Kun maahanmuuttajia väkisin lukion oppilasmäärien ylläpitämiseksi aletaan puskea Pudasjärven lukioon, opetuksen taso väkisinkin laskee jotta nämä ressukat voidaan raahata Suomessa koko peruskoulun suorittaneiden tahdissa. Pudasjärven nuoret häviää jo nyt kilpailussa jatkokoulutuspaikoista, saatikka että taso vielä tästä laskee.

    • keukoahtautuma

      Onhan se huomattu jo pitempään että Pudasjärven päättäjät on aikoja sitten unohtaneet nuoret,koulujenkin sisäilmaongelmissa alettiin keksiä syitä hajusteista ja koti oloista mikä jo ilmaisee päättäjien kykemättömyyden hoitaa asioita oikealla tavalla,leikitään niitten terveydellä jotka tulevaisuudessa ovat näitten aivottomien päättäjien eläkkeen maksajia jos eivät ole jo heidän ansiostaan itsekkin työkyvyttömiä kaikenlaisten hengitystie sairauksien seurauksena.

    • ölkjhgvfcdx

      Ei.Ei Pudasjärvi tarvi rauhallisia Kongolaisia naisia.Pudasjärvi tarvii pakolaisia Somaliasta ja lähi-idästä.Sillä olisi positiivinen vaikutus Pudasjärven syrjäkylille,sillä tapahtuisi ns. white flight ilmiö mitä tapahtuu jo ainakin pääkaupunkiseulla eli kun lähiöön tulee tarpeeksi pakolaisia kantaväestö muuttaa pois.

    • Matti Meikäläinen

      Kyllä niitä tulijoita on kun tietää maahan päässessä ei tarvitse huolehtia toimeentulosta, kaikki ilmaista. Suomella ja Virolla on samat EU:n sopimukset pakolaisista Viro ottaa n. 20 vuodessa. Ei syy ole niissä terveissä nuorissamiehissä ja naisissa että tulevat tänne, todelliset apua tarvitsevat eivät pääse.

    • VALKONAAMA

      Pudasjärvellä alkaa kaupunkikuvassa näkymään pian joka kymmenes olevan jonkin sortin kikkarapää.tätäkö me Pudasjärveläiset haluamme? EI TODELLAKAAN

    • EiEiEiEiEiEi

      Ja kohta alkaa samanlainen salailu ja peittely kuten Oulussakin. Aina kun jokin rikos tapahtuu, jossa tekijänä on maahanmuuttaja/pakolainen, niin asia vaietaan kuoliaaksi alta aikayksikön.

      • Anonyymi

        Nämä kikkarapäät kulkevat jo huomattavasti paremmissa vaatteissa kuin kantasuomalaiset ,on ilmaiset kyytitykset kaupungin liisinki autoilla asioille niin kuin suomalaiset joutuu omalla rahalla käymään taxilla.nyt yrittävät kerätä meiltä vaatteita,astiastoa ja huonekaluja heille,minulta eivät tule saamaan mitään kaiken ylimääräisen vien roskiin.jokin aika sitten naapuritalon muutti kaksi kikkarapäätä,huoneliikeen auto toi uudet huonekaluista verhoihin asti kaiken,itse olen muutossa joutunut kustantamaan itse kaiken. Ei kestänyt pitkään kun ajoivat ensimmäisillä liukkailla autolla metsään ja eikun henki pois kummaltakin,tais autokin olla meidän verorahoilla heille kustannettu.tässä onnettomuudessa voittaja oli yhteiskunta.hallitus maksaa suomalaiselle työnantajalle nykyään pakolaisen työllistämisestä puolet palkka kustannuksia,ei ole ihme jos suomalaisia on niin paljon työttömänä kun heille ei ole tälläsiä etuisuuksia saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kikkarapäät kulkevat jo huomattavasti paremmissa vaatteissa kuin kantasuomalaiset ,on ilmaiset kyytitykset kaupungin liisinki autoilla asioille niin kuin suomalaiset joutuu omalla rahalla käymään taxilla.nyt yrittävät kerätä meiltä vaatteita,astiastoa ja huonekaluja heille,minulta eivät tule saamaan mitään kaiken ylimääräisen vien roskiin.jokin aika sitten naapuritalon muutti kaksi kikkarapäätä,huoneliikeen auto toi uudet huonekaluista verhoihin asti kaiken,itse olen muutossa joutunut kustantamaan itse kaiken. Ei kestänyt pitkään kun ajoivat ensimmäisillä liukkailla autolla metsään ja eikun henki pois kummaltakin,tais autokin olla meidän verorahoilla heille kustannettu.tässä onnettomuudessa voittaja oli yhteiskunta.hallitus maksaa suomalaiselle työnantajalle nykyään pakolaisen työllistämisestä puolet palkka kustannuksia,ei ole ihme jos suomalaisia on niin paljon työttömänä kun heille ei ole tälläsiä etuisuuksia saatavilla.

        Persulla ei luista ollenkaan tuo kielioppi, varmaan mamut vieneet opiskelupaikan peruskouluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe