Villakangas takkiin lisävuori, onnistuuko?

hmphhkkj

Tilasin ulkomailta ihanan villakangastakin. Ihana se olikin kun tuli, mutta villakangas oli kyllä ihan tajuttoman ohutta enkä usko että on minkäänlaista vuorta muuta kuin se takin "sisuskangas" joka on tosi ohutta sekin.. Suomen talvessa (sitten kun semmoinen alkaa, heh :D ) ei takilla kyllä pärjää.

Olen kokematon ompelija, onko mitenkään mahdollista tehdä takkia lämpimämmäksi/ommella sinne vuori? En uskaltaisi lähteä ratkomaan takin ompeleita ainakaan ihan kaikkia..

5

2933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistuuhan tuo

Se sisuskangas on juuri se vuori. Toki toisenkin vuorin voi tehdä. Kaikkein kätevintä olisi tehdä takin linjoja seuraileva, pienillä painonapeilla kinnittyvä vuori, jonka voit irrottaa kevääksi ja napsutella taas kiinni talven tullen.

• hm.

Minulla on yksi talvitakki, jossa on irrotettava vuori. Se on mahdottoman kätevä. Vuori on tehty tikkikankaasta ja se kiinnitetään edestä vetoketjuilla läheltä takin varsinaista vetoketjua sekä niskasta ja hihansuista nappilenkkisysteemillä = vuorissa on pienet lenkit ja takissa vastaavissa kohdissa napit. Varmasti tällaisen voisi tehdä itsekin.

• --------

Mistä olet hankkinut...
        Ostaisin valmiin lisävuorin, olettaen ettei takki ole ihan jämpti kooltaan.

• hmmmphkk

hmm en usko että se takissa oleva kangas sisällä on ihan "vuori", se on siis vain semmoinen tosi ohut musta kangas, mitään vanua siinä ei ole tms.

Tai ehkä se on jonkinlainen vuori mutta tarkoitan siis enemmänkin toppausta.

Takki on asokselta.

Mistähän voisi ostaa valmiita lisävuoria? Ja tuleeko tämä toppaus siis ihan hihoihinkin? Mitenkähän ne nepparit saisi kiinnitettyä ettei tarvitsisi ratkoa niitä saumoja? :S

• --------

Saahan noita ja helppoa tehdä itsekin kun tarkistat koon. Ompele ensin koneella joku reunus vuoriin.
        Ompelet piilopistoilla kiinni kaulukseen ja hihansuihin. Sisävaraan vetoketjun viereen on helpompaa. Ratkomista ei tarvitse tehdä, hiukan vaivaa käsin ompelusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5150
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2944
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      30
      1768
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1593
    Aihe