Key Westiin autolla?

keywest

Olisi keväällä tarkoitus suunnata Miamiin ja sieltä ajella key westiin. Olen kuullut, että matka sujuu helpointen vuokra autolla? Ne jotka ootte siellä käyneet, niin osaatteko sanoa paljonko ajamiseen kannattaa varata aikaa ja monelta on paras aika lähteä ajamaan jos haluaa väälttyä ruuhkilta ja ajaa valosalla? Lento saapuu Miamiin klo 14 eli kannattaako lähteä siitä heti ajelemaan vai mielummin majoittua yöksi Miamiin ja lähteä ajamaan vasta aamulla? Olen kuullut, että Key westin auringonlaskut ovat näkemisen arvoisia. Monelta siellä laskee aurinko? Tarkoitus olisi viipyä kyseisessä paikassa parisen päivää. Kokemuksia?

15

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      Kannattaa huomioida muuten se, että lennon saapumisajankohta ei vielä merkkaa mitään. Schengen-alueella otat vain laukkusi hihnalta ja menet vihreää linjaa pitkin.

      Miamissa kuitenkin aikaa menee vielä maahantulohaastatteluun jonottamisessa, itse haastattelussa, ja sitten vielä tullissa. Tuossa tosin jonottaminen on kaikista pisin osuus, jos vaikutat rehelliseltä.

      • matkaan7

        Kauanko keskimäärin menee aikaa maahantulokoreografioihin Miamissa? JFK:lla ainakin on paljon kiinni siitä satutko jonoon jossa pelkästään Euroopasta tulijoita vai esim meksikolaisten sukujen keskelle, jolloin menee tunti jos toinenkin. Kokemusta on tuosta. Onneksi ei joka kerta ja jonoa voi toki vaihtaa jos ne ei ole kilometrien mittaisia...Miamiin ollaan menossa helmikuussa.


    • keywest

      Kiitos vinkistä. Tehdäänkö maahantulohaastattelu kaikille maahan saapuville? Kuulostaa melko hankalalta systeemiltä. Riittääkö että kertoo matkan tarkoituksen ja viipymisajan vai haastatellaanko siinä ihan kunnolla? En ole ennen USA:ssa käynyt joten ei tietoa asiasta..

    • miamiiin

      Meiltä ei kysytty ollenkaan matkan tarkoitusta... virkailija alkoi puhumaan mikä häkkisestä miehelle kun miehellä sama sukunimi :D

    • Been there done that

      Itse lähtisin vasta seuraavana päivänä aamupäivällä. Takana kuitenkin pitkä ja väsyttävä lentomatka, jonka jälkeen pitäisi lähteä vielä vieraaseen ympäristöön ajamaan 3-4 tunniksi. Ajaminenhan siellä on ihan yhtä helppoa kuin Suomessakin, jossei jopa helpompaa.
      Saatta jopa tulla jo pimeä ennen perille saapumista. Jos maahantuloon ja autonvuokrauksiin laskee optimistisen 2,5h, niin kello on lähelle 8 kun olette perillä.

    • Maahantulopäivänä ei missään tapauksessa kannata lähteä Key Westiin asti. Pimeä tulee matkalla ja olette väsyneitä lennosta. Vaikka reitiltä ei niin paljoa merta näy kuin olettaa karttaa katsomalla, niin ilman muuta ajaminen kannattaa suorittaa valoisaan aikaan. Itse ajaisin maahantulon jälkeen korkeintaan 100 km:n päähän, joten jääkää johonkin Miamin läheisyyteen ensimmäiseksi yöksi ja jatkakaa sitten seuraavana päivänä herättyänne. Matkaa Miamista Key Westiin tulee noin 260 km ja olen siellä käynyt samankin päivän aikana edestakaisin, mutta se on jo aika rankka reissu ja pimeä tulee joka tapauksessa paluumatkalla. Marathon-nimisessä kaupungissa siinä puolimatkassa on mukavia ja Key Westiä halvempia motelleja, jos on tarvetta yöpyä jompaan kumpaan suuntaan mennessä.

    • Miami lover

      Kannattaa majouttua miamiin sillä aikaero väsyttää, sekäon raskasta ajaa pitkän lennon jälkeen. Lähdimme itse perheeni kanssa heti aamusta ajelemaan vuokra autolla ja hyvin sujui:)

    • keywest

      Kiitos kovasti vinkeistä, mukavaa että täällä löytää avuliaita ihmisiä :) Taidamme siis etsiä ekaksi yöksi majoitusta Miamista ja lähteä ajelemaan Key Westiin vasta seuraavana aamuna, hyvin levänneenä. Lienee mukavampi vaihtoehto ja matkalla voi sit pysähdellä kahvittelemaan ja katselemaan maisemia. Ihanaa!

    • Jemppa81

      Ehdottomasti kannattaa lähteä ajamaan seuraavana aamuna,muutoin missaatte ihanat maisemat joita matkalla riittää, pimeässä kun niitä ei oikein nää;-)). Ollaan mieheni kanssa käyty kahdesti Miamissa 2010ja 2012 ja molemmilla kerroilla tehty reissut Key Westiin. Aivan ihana pikkukaupunki! Ihanaa matkaa teille, mekin ollaan jo maksettu lennot, ensi joulu ja uus vuosi vietetään Miamissa.

      • Niin just

        Suosittelen ensimmäisen yön hotelliksi Homesteadissa olevaa Hampton Inniä! Siisti ja hyvällä paikalla lähellä moottoritietä ja jo Key Westin suunnassa.

        Itse en varaisi tulopäiväksi mitään kummallisempaa ihan senkin takia, että lento voi olla myöhässä. Siinä voi mennä suunnitelmat pahasti mönkään, jos saapuukin paikan päälle puoli vuorokautta myöhemmin.


      • White whale
        Niin just kirjoitti:

        Suosittelen ensimmäisen yön hotelliksi Homesteadissa olevaa Hampton Inniä! Siisti ja hyvällä paikalla lähellä moottoritietä ja jo Key Westin suunnassa.

        Itse en varaisi tulopäiväksi mitään kummallisempaa ihan senkin takia, että lento voi olla myöhässä. Siinä voi mennä suunnitelmat pahasti mönkään, jos saapuukin paikan päälle puoli vuorokautta myöhemmin.

        Hei vaan kaikille täältä Marathonista, justiin tänä aamuna lähdettiin yhdeksän maissa kohti Key Westiä Lantanasta, joka on tosin pari tuntia Miamin yläpuolella reitistä ja ruuhkasta riippuen. Kannattaa lähteä aamulla liikenteeseen, täälläkin on tietöitä ja hitaita ajoneuvoja yms hidastavia tekijöitä. Myös maisemia voi katsella muualtakin kuin autosta.

        3. Kerta Key Westiin autolla kahdenkymmenen vuoden aikana, kovasti on rakennettu lisää kaikenlaista.


      • matkaan71
        White whale kirjoitti:

        Hei vaan kaikille täältä Marathonista, justiin tänä aamuna lähdettiin yhdeksän maissa kohti Key Westiä Lantanasta, joka on tosin pari tuntia Miamin yläpuolella reitistä ja ruuhkasta riippuen. Kannattaa lähteä aamulla liikenteeseen, täälläkin on tietöitä ja hitaita ajoneuvoja yms hidastavia tekijöitä. Myös maisemia voi katsella muualtakin kuin autosta.

        3. Kerta Key Westiin autolla kahdenkymmenen vuoden aikana, kovasti on rakennettu lisää kaikenlaista.

        Kauanko meni ajaa yhteen suuntaan?


      • GTO10
        White whale kirjoitti:

        Hei vaan kaikille täältä Marathonista, justiin tänä aamuna lähdettiin yhdeksän maissa kohti Key Westiä Lantanasta, joka on tosin pari tuntia Miamin yläpuolella reitistä ja ruuhkasta riippuen. Kannattaa lähteä aamulla liikenteeseen, täälläkin on tietöitä ja hitaita ajoneuvoja yms hidastavia tekijöitä. Myös maisemia voi katsella muualtakin kuin autosta.

        3. Kerta Key Westiin autolla kahdenkymmenen vuoden aikana, kovasti on rakennettu lisää kaikenlaista.

        No Lantana ei todellakaan ole kahta tuntia Miamista. Korkeintaan tunti.


    • GTO10

      Suoraan autoon ja Key Westiin. Sinne ajaa Miamista 4 tuntia. Mut Key West on aika tylsä paikka eli ei sille kannata varata montaa päivää. Parempi olla Miamissa tai jos tuntee paikkoja niin siitä Miamista ylöspäin West Palm Beachiin asti. Liikenne ja kaikki on helppoa siellä. Jos saan suositella niin Grove Beach Condos Del Ray Beachissä on sijainniltaan aika hyvä. Ja jos menette off seasonilla niin hinnat on kohdillaan.

    • traveller7

      Key West on kyllä käymisen arvoinen paikka. Itse näkisin että siellä voisi helposti viikkokin vierähtää.

      Pari vuotta sitten oltiin pari viikkoa Floridassa. Ensin Miamissa muutama päivä (se kylä on äkkiä nähty), sitten 4 päivän risteily Bahamalle (suosittelen). Sitten vasta vuokrattiin auto ja ajettiin ensin Orlandoon ja Cape Canaveraliin (ihan must floridassa kun ollaan).

      Sieltä ajelttiin Key Westiin joka oli kyllä molempien mielestä paras paikka koko reissulla.

      Kannattaa varata dollarin seteleitä tietulleihin. Tosin etelä-floridassa homma hoituu kameroilla jotka napsivat kuvia autoilijoista ja autovuokraamo veloittaa ne myöhemmin visatililtä.

      Mukavaa matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe