Atopia tehnyt kaulan ihosta ruman

Rumakaula

Minulla on siis atooppinen iho, jonka nyt olen saanut suht hyvin kuriin oikeanlaisilla rasvoilla ja ruokavaliolla. Ongelmaksi onkin tullut nyt se, että vaikka olen vasta 18v, kaulani iho on luultavasti atopian, raapimisen ja kortisonin seurauksena muuttunut todella rumaksi. Iho on jotenkin paksuuntuneen oloinen ja "ruttuinen", ei nyt varsinaista ryppyä mutta iho on epätasaista.
Saako iholle tehtyä enää mitään? Mikä kaulan ihoa voisi saada paremmaksi? :(

4

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivakkana

      Atoopikolla on monesti just tuollainen iho, joskus silmien ympärillä. Tullee kai helpoiten ohuelle iholle. Ainut keino lienee jatkuva rasvaaminen, raapimisen välttäminen ja ärsyttävien materiaalien välttäminen kauluksissa ym. Ihon kestää parantua pitkään, pari kuukautta.

    • paranet

      Kaulasi iho uusiutuu ajan kanssa. Kasvojen iho uusiutuu nopeammin kuin muu iho. Käytä merinovillaa kaulallasi esim. kaulahuivin muodossa ulkona ja muuten vaatteet aitoa puuvillaa ja kemikaalit pois ja hajusteet.

      Onko atopiasi allergiaa?

      Kuuntele tämä:

      [23.18] Paleo vs. THL:n viralliset ohjeet.
      https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode23


      Atopia on yksi monista sairauksista, joiden edessä virallinen lääketiede on aivan voimaton. Näin sairausteollisuuden toimesta atopia onkin julistettu parantumattomaksi sairaudeksi. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta, sillä atopia on ainakin useimmissa tapauksissa täysin parannettavissa oleva ongelma. Itse asiassa jo hyvin pienillä teoilla voi saada aikaiseksi dramaattista apua tähän ikävään vaivaan. Jos itselläni olisi atopia, niin toimisin seuraavasti:

      1. Huolehtisin riittävästä D-vitamiinin saannista. Aikuiselle tuo riittävä tarkoittaa 100 µg päiväannosta.

      2. Atopia voi liittyä maksan vajaatoimintaan ja entsyymien puutokseen (etenkin lipaasi). Suosisin mahdollisimman paljon raakaruokaa ja rasvoista erityisesti kookosöljyä ja avokadoa. Maksaa voi hoitaa myös vähentämällä myrkkyjen käyttöä, ulkoilemalla enemmän ja myös maarianohdakkeen sekä voikukanjuuren avulla.

      3. Gluteeniviljat pois! Tämän neuvon voi antaa melkein minkä sairauden kohdalla tahansa ja se toimii. Koita ja hämmästy.

      4. Prosessoitu maito pois.

      5. Ihmisille uskotellaan, ettei atopia johdu millään tapaa kivennäisaine- tai vitamiinivajareista. On kuitenkin erittäin tyypillistä, että atopiaa sairastavilla on tosi ankara vitaaliaineiden puute. Eli kannattaa harkita perusteellista tankkausta, jossa käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…

      6. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.

      7. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.

      8. MSM!


      Kuuntele tämä ohjelmapätkä:

      29.09.13

      Osa 1/5 (5:26)
      Osa 2/5 (4:42)
      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle. Ainoa koe on oma välttämiskoe, jolla saa selville, jos viljat ja/tai maito ei sovi.

      Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/

      Kookosöljyä iholle ja sisäisesti:
      http://www.primifit.fi/artikkelit/kookosoljy.html

      Myydään markettien öljyhyllyssä.

      Suoliston kunto vaikuttaa myös ihon kuntoon. Ruokavalio on tässäkin keskeisessä roolissa, jos haluaa jotain parantumista tapahtuvan. Siis jos haluaa.

      Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:

      Jokainen antibioottikuuri muuttaa bakteeristoa jopa vuosien ajaksi.
      http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto9_1.pdf

      Normaali apteekin tai marketin probiootti kasvatetaan suojatusti laboratoriossa, pakastekuivataan ja laitetaan makeutusainetta evääksi imeskelypilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 90%. Saat siis vain 10% "elossa" olevia bakteereita jotka ottavat kovasti turpaan vatsahapoiltasi eivätkä pääse ohutsuoleen asti elävinä. Apua näistä ei ole.


      Hyviä valmisteita:
      ProbiMage
      Acidophilus Plus
      Acidophilus Forte
      Replete Intensive
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus


      Lisäksi paljon mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja (Activia, Actimel, Gefilus, Valio olo jne...), joissa on 5 palaa sokeria per 1 dl (sokeri on hyvien bakteerien vastavaikuttaja) tai vastaavasti makeutus- sekä lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista". Näitä tuotteita EI saa mainostaa terveysvaikutteisiksi, koska sitä ne eivät ole. Pitää tosin tietää, mitä bakteereja käyttää ja onko niistä tutkimusnäyttöä. Herkästi mainostetaan terveellisinä sellaisiakin probiootteja, jotka eivät mene edes elävänä ohutsuoleen asti.

    • Vihaan pakkasta

      Minulla on myös nyt tullut pakkasten mukana ihottumaa silmien ympärille,kaulaan sekä pieni läikkä poskeen.
      Iho kuivuu,punoittaa,hilseilee paljon,kirvelee. Joskus ihottuma lähtee pois kun ei ole pakkasta.
      Pakkanen kun kiristyy niin iho kuivuu. Olen hoitanut apteekin perusrasvoilla,vähän hydrokortisonilla, Bepanthen rasvalla yöksi (toimii) ja muualle ihoon Bepanthen Anti-exem voidetta.
      Myös hyvä voide on ollut luomu kookosöljy. Nyt kuitenkin iho taas temppuilee ja kosmetologi sanoi että minulla on silmissä atooppista ihottumaa.
      Auttaako siis esim. perusvoiteella ihon peseminen ja mikä muu voide silmiin? Kun meikkaan iho menee taas hilseileväksi. Todella rumannäköistä ja ehkä kipeääkin kun iho niin paljon kuivuu :(

      Auttakaa ja kertokaa OIKEASTI toimivat rasvat että ihoa voisi päivittäin rasvata.

    • toimii.

      Osta merinovillalankaa ja kudo itsellesi kaulaliina.

      On hyvä iholle.

      Kutominen ja virkkaaminen ovat rentouttavaa ja terapeuttista.

      Kesään mennessä sulla on hyvä iho, jos maltat hoitaa sitä ravinnolla ja ravintolisillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe