vatsa ja pahanhajuinen hengitys

Ei ole kiva haista pahalle!

Olen kärsinyt pahanhajuisesta hengityksestä useita vuosia. Hampaista ja suusta ei ole löydetty mitään vikaa, ei myöskään nielusta. Ainoa mahdollinen pahan hajun aiheuttaja on kai enää vatsa?

Happolääkkeet eivät ole auttaneet vaivaan eikä minua yleensä edes närästä. Gastroskopiassa ei todettu löystynyttä vatsaporttia että neste sitä kautta voisi nousta suuhun ja aiheuttaa moisen vaivan. Lääkäri tosin sanoi, ettei sitä voi aina silmämääräisesti nähdäkään.
Nyt sitten syön prepulsidia kolmatta viikkoa, sen pitäisi nopeuttaa mahalaukun tyhjenemistä ja estää ruoan nouseminen ruokatorveen ja helpottaa sitä kautta tätä vaivaa. Ei vaan ainakaan vielä ole ollut vaikutusta. Kärsin myös ilmavaivoista ja jatkuvasta ripulista, diagnoosi on ärtyvän suolen oireyhtymä.

Onko jollakin toisella samanlaista vaivaa eli juuri tätä kestämätöntä, aina pahanhajuista hengitystä? Oletteko löytäneet mistään helpotusta? Olen tämän asian kanssa jo todella epätoivoinen, vaiva haittaa kaikenlaista sosiaalista kanssakäymistä ja alentaa itsetunnon minimiin.

18

9865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoo

      Kokeileppa vaikka maidotonta ja hiivatonta diettiä. Annat vatsan kunnolla rauhottua. Laimeita juttuja ja pellavansiemeniä liotettuna veteen, joka päivä.Vihanneksetkin tekee ilmaa varsinkin porkkana,pavut ja sipuli, ..vältä.Juo paljo vettä.Puhdista hammaslangalla joka päivä hampaanvälit.

      • Anonyymi

        Luonnollinen apu pahanhajuiseen hengitykseen - https://nplink.net/82wy5jy0
        Ensimmäinen tuote joka toimii pahanhajuiseen hengitykseen, joka ei johdu hampaista tms huonosta hygieniasta, vaan paha haju tulee sisältäpäin.


    • Sandy

      Hei,
      Tiedän tuon tunteen; itse painin samojen ongelmien kanssa. Samoin kuin siskoni, yksi ystäväni ja yksi kollegani...ja varmaan moni muukin.
      Aivan samaa ihmettelen itsekin, että mistä IHMEESTÄ se johtuu. Hammaslääkäri on todennut hampaiden olevan moittettomassa kunnossa, närästystä ei juurikaan ole, olen luopunut kaikista happamista ruuista; kahvista, teestä, voimakkaista mausteista, alkoholista jne. MUTTA MIKÄÄN EI AUTA. Miesystäväni valittaa myös asiasta ja tekisin mitä vain jos pääsisin eroon tästä. Olen kokeillut Valmarit ja mahahappolääkkeet; mikään ei auta. Minäkin kuulisin mielelläni miten muut ovat selvinneet tai onko tähän edes olemassa parannusta ?!?!?

      • Ei ole kiva haista pahalle

        Olipa hyvä kuulla, että muillakin on sama ongelma, vaikkei se näitä probleemia poistakaan. Minä olen heittänyt kotimaiset viljat pois kokonaan, sipulia ja muuta voimakasta en syö juuri ollenkaan, hammasvälit putsaan joka ikinen päivä ja eikun vain haisee. Hampaiden pesusta ei ole apua kuin pariksi minuutiksi. Maitotuotteitakaan en juuri käytä, purkin viiliä syön päivässä.

        Miten kukaan lääkäri ei osaa tässä asiassa auttaa? Joku kirjoitti, jos oikein muistan, tälle palstalle miehensä hengityksen pahasta hajusta ja kertoi sen helpottavan jos mies söisi vain pelkkää kasvisruokaa. Vieläkö tämäkin pitäisi kokeilla? Menisi vain ruokavalio aika yksitoikkoiseksi kun kotimaisia viljoja en enää uskalla syödä hiivaongelman takia, enkä syö mitään sokeristakaan.

        Ihmisten lähellä on hankala olla, kun ajatus on koko ajan siinä, kuinka pahalle haisee.

        Joku tekijähän sen hajun aiheuttaa???


      • Pallero
        Ei ole kiva haista pahalle kirjoitti:

        Olipa hyvä kuulla, että muillakin on sama ongelma, vaikkei se näitä probleemia poistakaan. Minä olen heittänyt kotimaiset viljat pois kokonaan, sipulia ja muuta voimakasta en syö juuri ollenkaan, hammasvälit putsaan joka ikinen päivä ja eikun vain haisee. Hampaiden pesusta ei ole apua kuin pariksi minuutiksi. Maitotuotteitakaan en juuri käytä, purkin viiliä syön päivässä.

        Miten kukaan lääkäri ei osaa tässä asiassa auttaa? Joku kirjoitti, jos oikein muistan, tälle palstalle miehensä hengityksen pahasta hajusta ja kertoi sen helpottavan jos mies söisi vain pelkkää kasvisruokaa. Vieläkö tämäkin pitäisi kokeilla? Menisi vain ruokavalio aika yksitoikkoiseksi kun kotimaisia viljoja en enää uskalla syödä hiivaongelman takia, enkä syö mitään sokeristakaan.

        Ihmisten lähellä on hankala olla, kun ajatus on koko ajan siinä, kuinka pahalle haisee.

        Joku tekijähän sen hajun aiheuttaa???

        Tuleeko sulla koskaan suuhun valkosia pahanhajusia palleroita kurkusta? Mulla joskus aika-ajoin, tulee kausia että hengitys haisee kumman pahalle ja sitte saattaa nousta valkosia pikkupalleroita, jotka haisee just samalle (tosi pahalle ja tunkkaselle) ku hengitys on lievästi haissu. Oon ite tutkaillu kurkkuani peilin avulla ja niitä tulee tosta risoista, jotka näkyy kurkun sivuilla, ku aukaset suun isolle ja katot. Siellä on paljo onkaloita ja saattaa olla ns. kraatereitaki, joihin sitte ajansaatossa kertyy ruokaa ja muuta suussa muodostuvaa mömmöä ja siinä ne jähii nii kauan, kunnes pallero kasvaa nii isoks, että se lähtee irti ja menee omia aikojaan kurkusta alas, tai nousee suuhun. Tällasen selityksen löysin joskus netistäki joltai lääkärikyselypalstalta..mut aika vähän tästä löyty mitään. Jos jollaki on tää ongelma paha, nii ilmeisesti ne onkaloiset risat voi leikatakki, mut tuskin vaan nuitten ruokakertymien takia, pitäs niitten risojen olla kooltaanki vissii liian isot.

        Mutta mä nykyään pyrin pitämään nämä risat puhtaana, sillee että kaivelen ne pallerot pois, mitkä on näkyvillä. Jos on herkkä oksennusrefleksi, nii se ei onnaa, mutta mulla ei oo sitä vaivaa:)

        Mut kaikki tämä sepostus on ollut turhaa, jos sulla ei ees oo tämmösta palleroilmiötä ilmennyt:) Tsemiä kuiteski sulle toiv. apu löytyy!

        Ainii ja siis ainaku nuo pallerot lähtee pois, nii hengitys ei enää haise:)


      • Anonyymi
        Pallero kirjoitti:

        Tuleeko sulla koskaan suuhun valkosia pahanhajusia palleroita kurkusta? Mulla joskus aika-ajoin, tulee kausia että hengitys haisee kumman pahalle ja sitte saattaa nousta valkosia pikkupalleroita, jotka haisee just samalle (tosi pahalle ja tunkkaselle) ku hengitys on lievästi haissu. Oon ite tutkaillu kurkkuani peilin avulla ja niitä tulee tosta risoista, jotka näkyy kurkun sivuilla, ku aukaset suun isolle ja katot. Siellä on paljo onkaloita ja saattaa olla ns. kraatereitaki, joihin sitte ajansaatossa kertyy ruokaa ja muuta suussa muodostuvaa mömmöä ja siinä ne jähii nii kauan, kunnes pallero kasvaa nii isoks, että se lähtee irti ja menee omia aikojaan kurkusta alas, tai nousee suuhun. Tällasen selityksen löysin joskus netistäki joltai lääkärikyselypalstalta..mut aika vähän tästä löyty mitään. Jos jollaki on tää ongelma paha, nii ilmeisesti ne onkaloiset risat voi leikatakki, mut tuskin vaan nuitten ruokakertymien takia, pitäs niitten risojen olla kooltaanki vissii liian isot.

        Mutta mä nykyään pyrin pitämään nämä risat puhtaana, sillee että kaivelen ne pallerot pois, mitkä on näkyvillä. Jos on herkkä oksennusrefleksi, nii se ei onnaa, mutta mulla ei oo sitä vaivaa:)

        Mut kaikki tämä sepostus on ollut turhaa, jos sulla ei ees oo tämmösta palleroilmiötä ilmennyt:) Tsemiä kuiteski sulle toiv. apu löytyy!

        Ainii ja siis ainaku nuo pallerot lähtee pois, nii hengitys ei enää haise:)

        Ne on proppuja nimeltään😁


    • Ei proffa mut tietävä

      Pahanhajuinen hengitys voi johtua monesta syystä. Kun peset hampaasi niin harjaatko samalla kielesi puhtaaks. Jos et niin kannattaa tehdä se joka ikinen kerta kun peset hampaasi. Kielen pintaan muodostuu useasti bakteerikerrostumaa varsinkin jos tupakoi ja se alkaa haista.
      Toinen syy voi olla nielurisat.Kurkun onkaloihin kerääntyy ajan myötä tavaraa ja se alkaa haista.Oon itse huomannu että varsinkin flunssan aikana tuntuu että kurkussa on jotain. Kannattaa käydä tutkituttamassa asia ja jos nielurisat on ongelman syy, ne kannattaa tosiaan leikkauttaa.
      Lopetin itse tupakan polton koska siitä aiheutuva limaneritys oli yks syy hengityksen pahanhajuisuuteen.
      Sit kannattaa alkaa syömään jotain xylitolpitoista sillä se estää bakteerikasvua suun limakalvoilla.

      • Ei ole kiva haista pahalle

        ...jos kyse olisi vain palleroista tai kielen harjaamisesta. Olen käynyt kurkku-, korva- ja nenätautien erikoislääkärillä, eikä nielusta löytynyt mitään, mikä hajun voisi aiheuttaa. Niitä palleroita minulla ei ole koskaan ollut. Kieltäni kaavin lusikalla aamuin ja illoin, ei apua. Valkoinen peite on ja pysyy, vaikka esimerkiksi hiivasientä ei ole tutkimuksissa löydetty. Kaikki valkojauhotuotteet ja sokeritkin olen jättänyt pois kuukausia sitten, kun ajattelin että jos tämä on hiivasyndroomaa ja haju tulee siitä. Tupakkaa en ole koskaan polttanut ja nuo xylitol-tuotteet on siitä ongelmallisia, että ne aiheuttaa ilmavaivoja. Vatsavaivat ovat jokapäiväinen ongelma muutenkin. Eikä lääkärit ole löytäneet mitään siltäkään puolelta tutkimuksissa.

        Toivo taitaa olla mennyttä. Mutta kiitos kuitenkin avustusyrityksistä!


      • Pallero
        Ei ole kiva haista pahalle kirjoitti:

        ...jos kyse olisi vain palleroista tai kielen harjaamisesta. Olen käynyt kurkku-, korva- ja nenätautien erikoislääkärillä, eikä nielusta löytynyt mitään, mikä hajun voisi aiheuttaa. Niitä palleroita minulla ei ole koskaan ollut. Kieltäni kaavin lusikalla aamuin ja illoin, ei apua. Valkoinen peite on ja pysyy, vaikka esimerkiksi hiivasientä ei ole tutkimuksissa löydetty. Kaikki valkojauhotuotteet ja sokeritkin olen jättänyt pois kuukausia sitten, kun ajattelin että jos tämä on hiivasyndroomaa ja haju tulee siitä. Tupakkaa en ole koskaan polttanut ja nuo xylitol-tuotteet on siitä ongelmallisia, että ne aiheuttaa ilmavaivoja. Vatsavaivat ovat jokapäiväinen ongelma muutenkin. Eikä lääkärit ole löytäneet mitään siltäkään puolelta tutkimuksissa.

        Toivo taitaa olla mennyttä. Mutta kiitos kuitenkin avustusyrityksistä!

        Luetkohan enää tätä ketjua, kun tuo edellinen viestisi oli niin toivottoman kuulonen, ymmärrän kyllä, että siltä sinusta tuntuu!
        Tulipas vielä semmonen mieleeni, että erään ystäväni nielu- ja kitarisat leikataan piakkoin pois, sillä hänellä on ollut täysin selittämättömältä vaikuttavaa kuumeilua, vatsakipuja ja erilaisia kurkunseudun tulehduksia. Pahanhajuisesta hengityksestä hän ei (tietääkseni) kärsi, mutta tuli vain mieleeni,e ttä jospa sinullakin on jotain vikaa noissa risoissa, vaikka sanotkin että ne on moneen kertaan tutkittu. Niin tämä ystävänikin kävi läpi kymmeniä lääkäreitä, kunnes 'se oikea' sattui kohdalle, joka ohjasi ystäväni leikkaukseen. Näennäisesti ystäväni risoissa ei ole mitään vikaa, mutta ne saattavat näköjään jostain syystä aiheuttaa jos jonkinlaisia tulehduksia! Jaksamista!


      • hmmmm
        Pallero kirjoitti:

        Luetkohan enää tätä ketjua, kun tuo edellinen viestisi oli niin toivottoman kuulonen, ymmärrän kyllä, että siltä sinusta tuntuu!
        Tulipas vielä semmonen mieleeni, että erään ystäväni nielu- ja kitarisat leikataan piakkoin pois, sillä hänellä on ollut täysin selittämättömältä vaikuttavaa kuumeilua, vatsakipuja ja erilaisia kurkunseudun tulehduksia. Pahanhajuisesta hengityksestä hän ei (tietääkseni) kärsi, mutta tuli vain mieleeni,e ttä jospa sinullakin on jotain vikaa noissa risoissa, vaikka sanotkin että ne on moneen kertaan tutkittu. Niin tämä ystävänikin kävi läpi kymmeniä lääkäreitä, kunnes 'se oikea' sattui kohdalle, joka ohjasi ystäväni leikkaukseen. Näennäisesti ystäväni risoissa ei ole mitään vikaa, mutta ne saattavat näköjään jostain syystä aiheuttaa jos jonkinlaisia tulehduksia! Jaksamista!

        ja hän uskoi läääriin jolla oli eri diagnoosii 9:ää muuhun verrattuna :) huh-huh


      • doc.
        hmmmm kirjoitti:

        ja hän uskoi läääriin jolla oli eri diagnoosii 9:ää muuhun verrattuna :) huh-huh

        Lääkäreitä ja uskoi sitten tähän yhteen poikkeavaan lausuntoon.


    • yök

      Jos joku vielä käy sivulla, niin ohjelma syömällä terveeksi TLCstä käsittelee vielä nyt illalla tät aihetta.
      Eilen näin osan siitä ja tänään valvon, jotta saan ne rukaohjeet talteen.
      Sipuleita piti välttää ja karkit pois, yleensä makeat. Hapanmaitotuotteet käy ja maitokin. Vihreä tee ja sitrushedelmät käy. Naisella oireet poistui kuukudessa.
      Osa unohtui ja siksi katson uusiksi. Kun ohjelma tulisi vielä illalla aikasemmin uusiksi, koska tuntuu olevan monien riesa.

    • Onollut

      Helicopakteeri mahassa tekee pahanhajuisen hengityksen. Käy testeissä ja jos on niin 3 antibiotin sekoitus tulee lääkkeeksi.

      • Anonyymi

        Eivät julkisella halua teettää tuota helikotestiä.


      • Anonyymi

        Mikä ero on helikobakteereiden kahdella eri labratutkimuksella?

        S-HepyAb
        S-HepyAbG

        Kumpiko kannattaisi ottaa jos menee yksityiselle labrakokeisiin?


    • Anonyymi

      Vaihdat pellin alle osat mutta yhä on liukasta jää
      Eikä vastustajat, vaan peli on elämää
      Ja jos henki haisee, niin vatsa se on, ei pää

    • Anonyymi

      Minullamkerääntyy pieniä valkoisia pahkuroita nielurisoihin jotka haisevat todella kammottavalta , poimin niitä pinseteillä pois ja huuhtelen suuvedellä kestää vähän aikaa ja taas uusiintuvat tasaisin väliajoin

      • Anonyymi

        Kyllä kai hammaslääkäri, siis jos nyt puhutaan tuosta aloittajan tilanteesta, tämmöset huomaa tai olisi ainakin sanonut, että voi tulla.

        Kyseessä voi olla myös itselle sopimattomien ruokien syönti, kuitenkin siten ettei voi allergiasta puhua vaan toiminnallisesta vaivasta. Aika pieni ero noilla loppujen lopuksi voi olla. On hyvin hyvin yksilöllistä mitä kukin voi syödä. Toiset voi vetää mitä vain ja sitten valitettavasti ajattelevat niistä jotka eivät, että nämä olis nirsoja. Mulla itellä ainakin runsas sokerin, hedelmien (paitsi banaani), kaalin,sipulin, valkosipulin,oluen - myös muna ja manteli hyvin todennäköisesti - nauttimen aiheuttaa "raskausmahan", polttoja, siis kovasti kaasua, ihon kutinaa varsinkin genitaalialueella, jopa ulostustarvetta sekä vaikuttaa hikeen ja hengitykseen. Ja nämä viimemainitut se on se kaikkein vmaisin tässä, kun on vähän lihasheikkouttakin, mutta yhä edelleen kuulee noista nirsoiluista ja muuta valitrusta - siis vaikka sanoo oireista tai ne on toisen selvästi havaittavissa! 🥹😠 Välttää vain noita ruokia ja miksei ihmisiäkin. Jos joku sattuu sitten vaikka tarjoon, antaa lahjaksi jotain tms. niin kyllä minusta voi kieltäytyä (kohteliaasti) ja olen minä roskiinkin joskus heittänyt - kuin myös vähänki pilaantuneet!

        Monisairas


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe