MIKSI MOLLATA KAIKKIA VUOKRALAISIA?

eieilisenteerenpoika

Soitin lehdessä olleen ilmoituksen perusteella vuokranantajalle ja tiedustelin tarjolla olevasta kaksiosta. Paljastui että asunto on sama jota Oikotie.fi:stä olen katsellut ja se on ollut siellä kauan. Mies (yrittäjä, mutta sanoi vain etunimensä) valitteli ettei asunto ole mennyt vuokraksi vaikka hänellä on ollut aika kauan aikaa ilmoitus netissä. Jonkun aikaa keskusteltuani hän möläytti, että "... kunhan ei vaan häiritse naapureita eikä hajoita asuntoa, sellaisiahan ne kaikki vuokralaiset nykyisin ovat!" Tällaista sain kuulla edes vielä näkemättä mahdollista vuokranantajaa, huh huh!

Kerran kun soitin erääseen toiseen numeroon ja tiedustelin vuokrattavana olevaa asuntoa, sieltä vastasi humalainen mies joka möläytti, että "Olette varmaan joku kriminaali, kun numeroanne ei näy!"

Miksi ylipäätänsä vuokrata asuntonsa jos kerran on ollut niin paljon huonoja kokemuksia eikä näe mahdollisissa vuokralaisissa mitään hyvää.

Olen kyllä sitä mieltä, että niitä kriminaaleja ovat vuokranantajat: mikään ei heille nykyisin enää riitä, nyhdetään takuuvuokrat ja ennakkovuokrat ja itse vuokrakin hipoo pilviä kun "onhan tässä kuluja ..." Miksi ylipäätänsä maksattaa kaiken mahdollisen vuokralaisella, asuntohan jää vuokranantajalle kuitenkin. TÖRKEÄÄ HYVÄKSIKÄYTTÖÄ.

Miksi ostaa asunto jos ei pysty sitä itse ylläpitämään edes sentin vertaa vaan kaiken joutuu vierittämään vuokralaisen kontolle?

11

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville Vuokranantaja

      Minullakin vuokranantajana nousee heti epäluulot, jos

      -numero on salainen
      -numero on prepaid 046-
      -henkilö ei esittele itseään kuten länsimaissa tapana on: selkeästi artikuloiden Etunimi Sukunimi

      Aika vähän on hyviä syitä olla esittäytymättä.

      Mutta tosiaan onhan tuo asiatonta tuolla tavalla yleistäen aliarvioida asiakaskuntaa.

      • edetkää varovasti

        Onneksi en ole aina esittäytynyt, asunto on useimmiten ollut jo vuokrattu tai kuten tuossa edellä nuo kaksi tapausta. Kukapa itsensä juopolle esittelisi???? Ja kukapa esittelisi vuokranantajalle joka jo etukäteen näkemättä haukkuu mahdollisen vuokralaisensa eikä itsekkään esittele kuin etunimellä itsensä???

        Yhä enemmän on pettymyksiä vuokranantajan suhteen. Kuten nyt se seikka että asuntoa vuokrataan välittäjän kautta. Ei ole kovin turvallista vuokrata jonkun asunto kun ei ole edes nähnyt tulevaa vuokranantajaa saati sitten tietäisi hänen nimensä. Niin että osaa se vuokranantajakin lusmuilla. Tiedän tapauksen että otettiin 3 kuukauden takuuvuokra ja sitten häivyttiin ulkomaille eikä maksettu takuita takaisin vaikka vuokrasuhde oli jo päättynyt.

        Toisaalta - hölmö ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.


      • Saatpitääkämppäsi

        Kyllä on naurettavaa tämä, että jos on prepaid-numero, niin on jotenkin epäluotettava. Meillä esim. puolisollani on Soneran liittymä (ollut jo kymmeniä vuosia). Olemme tehneet hakemuksia vuokra-asunnoista ja näihin hakemuksiin olen pannut oman numeroni, sen pahamaineisen prepaidin! :D
        Ihan vain siksi oman numeroni, että puolison puhelimeen tulee niin paljon soittoja, että on parempi, että hoidan asuntoasiat omalla puhelimellani. Lisäksi olemme sopineet, että minä hoidan asunnon vuokraukseen liittyvät asiat.
        Olenko siis rikollinen, koska olen hankkinut itselleni oman prepaid-liittymän, koska olen todennut, että se riittää minull?. Onhan meillä lisänä puolison Sonera-liittymä, jos tulee enemmän puheluita hoidettavaksi.
        Olenko rikollinen, koska olen kehdannut panna tämän prepaid-liittymänumeron asunnonhakuilmoitukseen?

        Edellä kirjoittaneelle täytyy kyllä sanoa, että sinulta tuskin niin hienoa asuntoa löytyykään, johon me olisimme tuppautumassa. Vaikutat niin epäluotettavalta vuokranantajalta, että luultavasti olisit koko ajan kyttäilemässä vuokralaisen nurkissa.
        Vai että sinulle oikein pitää ARTIKULOIDA nimensä. Hahaha. Artikuloi kuule ihan keskenäs vaan!


    • vuokranantaja94949

      Ymmärtääkö threadin aloittaja että vuokrausbisnes ei ole mikään kultakaivos.
      Vuokranantaja maksaa kuukausittain yhtiövastikkeen sekä ehkä muitakin kuluja. Vuokratulosta maksetaan pääomatuloveroa valtiolle.
      Ei siinä rivin alle jää hirveästi rahaa.

      • Älä valita

        Myy sitten ylihinnoiteltu paskakämppäsi pois.


      • vuokranantaja94949
        Älä valita kirjoitti:

        Myy sitten ylihinnoiteltu paskakämppäsi pois.

        Siinä puhuu vuokralainen joka ei tajua tilannetta.
        Kai käsität että myös yksityisillä vuokranantajilla on oma merkityksensä vuokra-asuntojen tarjonnassa. Jos yksityisiä vuokranantajia ei olisi niin esimerkiksi pääkaupunkiseudun asuntopula olisi pahempi. Kuulemma pks:lla on silti paljon tyhjiä asuntoja joita ei laiteta vuokralle.

        Threadin aloittaja ei ymmärrä mikä on esimerkiksi vakuuden merkitys.
        Vuokranantaja vuokraa tuntemattomalle henkilölle arvokkaan asunnon niin tottakai vuokranantaja turvaa selustansa vaatimalla vakuuden.
        Tämä vakuushan on vuokralaisen rahaa ja se maksetaan takaisin vuokrasuhteen päätyttyä.

        Tottakai vuokrat nousevat myös samalla kun kiinteistön ylläpito- ja korjauskustannukset nousevat. Jätehuolto, kaukolämpö, vakuutukset, isännöinti, verot yms kallistuu ja sen myötä myös vuokrat.


      • tosippa
        vuokranantaja94949 kirjoitti:

        Siinä puhuu vuokralainen joka ei tajua tilannetta.
        Kai käsität että myös yksityisillä vuokranantajilla on oma merkityksensä vuokra-asuntojen tarjonnassa. Jos yksityisiä vuokranantajia ei olisi niin esimerkiksi pääkaupunkiseudun asuntopula olisi pahempi. Kuulemma pks:lla on silti paljon tyhjiä asuntoja joita ei laiteta vuokralle.

        Threadin aloittaja ei ymmärrä mikä on esimerkiksi vakuuden merkitys.
        Vuokranantaja vuokraa tuntemattomalle henkilölle arvokkaan asunnon niin tottakai vuokranantaja turvaa selustansa vaatimalla vakuuden.
        Tämä vakuushan on vuokralaisen rahaa ja se maksetaan takaisin vuokrasuhteen päätyttyä.

        Tottakai vuokrat nousevat myös samalla kun kiinteistön ylläpito- ja korjauskustannukset nousevat. Jätehuolto, kaukolämpö, vakuutukset, isännöinti, verot yms kallistuu ja sen myötä myös vuokrat.

        Ja höpö höpö, mitään takuu- eikä ennakkovuokria ei tarvita, koska jos vuokralainen rikkoo paikkoja niin voihan vedota vahingonkorvauslakiin. Nämä ovat näitä kokoomushallitusten vedätyksiä: rahaa köyhiltä rikkaille.


      • Älä valita
        vuokranantaja94949 kirjoitti:

        Siinä puhuu vuokralainen joka ei tajua tilannetta.
        Kai käsität että myös yksityisillä vuokranantajilla on oma merkityksensä vuokra-asuntojen tarjonnassa. Jos yksityisiä vuokranantajia ei olisi niin esimerkiksi pääkaupunkiseudun asuntopula olisi pahempi. Kuulemma pks:lla on silti paljon tyhjiä asuntoja joita ei laiteta vuokralle.

        Threadin aloittaja ei ymmärrä mikä on esimerkiksi vakuuden merkitys.
        Vuokranantaja vuokraa tuntemattomalle henkilölle arvokkaan asunnon niin tottakai vuokranantaja turvaa selustansa vaatimalla vakuuden.
        Tämä vakuushan on vuokralaisen rahaa ja se maksetaan takaisin vuokrasuhteen päätyttyä.

        Tottakai vuokrat nousevat myös samalla kun kiinteistön ylläpito- ja korjauskustannukset nousevat. Jätehuolto, kaukolämpö, vakuutukset, isännöinti, verot yms kallistuu ja sen myötä myös vuokrat.

        En asu vuokralla vaan omakotitalossa, tosin maaseudulla. Silti kaupunkielämästäkin on runsaasti kokemusta, myös vuokralla-asumisesta. Jos joskus olen vuokra-asuntoa tarvinnut, olen sen välittömästi saanut koska asiani olen aina hoitanut hyvin. Haluan tällä vain sanoa, mikäli asunnon vuokraus on noin kauheaa niin kannattaa luovuttaa. Jätä vuokraus niille jotka sen oikeasti hallitsevat.


      • LuottotiedotONkunnossa
        Älä valita kirjoitti:

        En asu vuokralla vaan omakotitalossa, tosin maaseudulla. Silti kaupunkielämästäkin on runsaasti kokemusta, myös vuokralla-asumisesta. Jos joskus olen vuokra-asuntoa tarvinnut, olen sen välittömästi saanut koska asiani olen aina hoitanut hyvin. Haluan tällä vain sanoa, mikäli asunnon vuokraus on noin kauheaa niin kannattaa luovuttaa. Jätä vuokraus niille jotka sen oikeasti hallitsevat.

        Juu, ei mitään vakuuksia tarvita......
        Luottotiedottomiltahan saa aina täydet vahingonkorvaukset!!!!!!!

        En ikinä enää vuokraa luottotiedottomille- toivottavasti ei kukaan muukaan yksityinen!


    • Hyviä kokemuksia

      Vuokra-asunnoissani asuu kahdeksan asiallista vuokralaista. He pitävät paikat kunnossa, tulevat hyvin toimeen naapuriensa kanssa ja maksavat vuokrat ajallaan tai jos tulee ongelmia, sovimme maksuaikataulusta. Kahdella heistä on maksuhäiriömerkintöjä, mutta silti tarjoan heille asunnon mielelläni.

      Vain kerran olen törmännyt ongelmavuokralaiseen. Tullessaan asukkaaksi hänellä oli luottotiedot kunnossa, vakituinen työpaikka ja elämä hallinnassa. Hän oli muutaman vuoden kuivilla ollut päihdeongelmainen. Puolen vuoden asumisen jälkeen hän sortui päihteisiin uudelleen. Työpaikka ja luottotiedot menivät. Muutaman kuukauden vuokrat jäivät saamatta ennen kuin sain asunnon takaisin hallintaani (hän joutui vankilaan), mutta asunto jäi hyvään kuntoon.

      Kokemusteni perusteella 90 % vuokralaisista on tavallisia kunnon ihmisiä.

    • Näin se on

      Näinhän se on.
      Takuusummatkin on jo niin älyttömät, että alle 1500€ summalla on turha haaveilla edes asunnon saamista ja siihen vielä muut muuttokulut päälle, kun sen kämpän löytää.
      Sitten tällaisista sivukylillä sijaitsevista 20 neliön rotankoloistakin jo kiskotaan vähintään 400€ sähkö vesi, niin ei mitään järkeä.
      Mut tuohan tuntuu ihan ylipäätäänkin olevan yleinen asenne, että vuokra-asujat on jotenkin saastaista tai muuten vain todella huonoa väkeä. Että tuo omistusasuminen on mielestäni nostettu vähän liiankin korkealle jalustalle.
      Kuitenkaan kaikki eivät voi tai halua lähteä satsaamaan 20-30 vuoden maksuajalla sitä omaa kämppää, vaikka se olisi olevinaan edes kuin järkevää tahansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe