Finnmatkojen lennot taas myöhässä

pianpian

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288639263816.html

Onko kokemusta finnmatkojen lomalennoista? Vähän kun googlettelee niin jo vain tulee monta osumaa aiheesta! Tuntuu kuin lähes jokainen lento on teknisen vian vuoksi myöhässä. Tottahan myöhästymisiä nyt saattaa aina tapahtua, mutta ei tuolla siivolla eikä oikein herätä luottamusta kaluston kuntokaan... Noh, matka on jo buukattu, ei voi kun toivoa, ettei omalle kohdalle osuis huono säkä.

36

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lillyu

      Samaa olen tässä kauhistellut, viikon sisällä kaksi thaimaan lentoa myöhässä :/ meillä olisi lento 19.2, pitää toivoa että viat tulisi nyt kerralla korjattua! Mutta jos jotain positiivista, niin olemme lentäneet finnmatkojen lomalennolla 3 kertaa, ilman mitään ongelmi? Joten pitää koputtaa puuta ja toivoa että kaikki menisi hyvin..finnmatkat kuitenkin lentää thaimaahan useita kertoja viikossa, lähes pävittäin, että ei tuo muutama myöhästyminen vuodessa ole tietenkään paha..mutta eihän näitä raportoida sattuvan muille kuin finnmatkoille!

      • Jep Jep

        3 myöhästymistä 3 vkon sisällä. 14 h hesan päässä ja pari pidempää ylin 20 h odotusta Phuketin päässä mikä sinänsä ei niin harmillista jos ei odotutettaisi kentällä =) Toisaalta hyvä jos kippari ei lennä kun varotusvalo palaa jostain osasta mikä ei toimi tai tuulilasi säröilee.


    • pianpian

      Totta. Siihen määrään nähden, mitä thaikkuihinkin lennetään finnmatkojen kautta, niin eihän muutama myöhästyminen nyt mitään olisikaan. Mutta keskustelupalstoilta oon lukenut todella monta katkeraa palautetta kuinka todella usein ovat heidän lennot olleet myöhässä. Mikä sitten lie totuus? Meillä lähtö 19.1 :)

    • Costeira1

      On ne Aurinkomatkojenkin lennot myöhässä tänään.

    • I can`t wait

      Huhhuh. Meillä lähtö Finnmatkojen lomalennolla 15.1. Alan kyllä paskaksi asiakkaaksi jos meinaa lento myöhästyä. Luulisi että ottaisivat opiksi ongelmistaan.

      Onko oikein vaatia matkan pidentämistä loppupäästä jos alkupäästä kone myöhästyy esim. vuorokauden verran?

      • Nooratäti

        Vaatiahan aina voi. Eriasia miten menee vaatimukset läpi. Joulukuun alussa Finnmatkojen lento oli täältä lähdettäessä 9 h myöhässä. Saimme viestin just kun olimme lähdössä kentälle eli odottelimme koktona. Korvauksena saimme 180 e lahjakortin yhteisesti. Rahana olisi ollut 130 e.

        Eilen Krabilta piti lähteä lento Suomeen. Ei ole tainnut vieläkään lähteä. Matkustajat odottivat monta tuntia kentällä. Krabin kenttä on yksi halli, jossa on yksi pieni krääsämyymälä ja yksi "kioski" josta saa jotain syötävää. Siellä odottelu ei tosiaankaan ole mitään " lomaa paratiisisaarella" kuten tuolla jossain pauhattiin.

        Aina sattuu ja tapahtuu. Matkustaessa vaan on pakko taipua siihen totuuteen, että lennot voi viivästyä . Tosin tuy: lla on ollut tosi paljon näitä teknisiä vikoja viime aikoina. Missähän ne koneet huolletaan?


      • Krrabit
        Nooratäti kirjoitti:

        Vaatiahan aina voi. Eriasia miten menee vaatimukset läpi. Joulukuun alussa Finnmatkojen lento oli täältä lähdettäessä 9 h myöhässä. Saimme viestin just kun olimme lähdössä kentälle eli odottelimme koktona. Korvauksena saimme 180 e lahjakortin yhteisesti. Rahana olisi ollut 130 e.

        Eilen Krabilta piti lähteä lento Suomeen. Ei ole tainnut vieläkään lähteä. Matkustajat odottivat monta tuntia kentällä. Krabin kenttä on yksi halli, jossa on yksi pieni krääsämyymälä ja yksi "kioski" josta saa jotain syötävää. Siellä odottelu ei tosiaankaan ole mitään " lomaa paratiisisaarella" kuten tuolla jossain pauhattiin.

        Aina sattuu ja tapahtuu. Matkustaessa vaan on pakko taipua siihen totuuteen, että lennot voi viivästyä . Tosin tuy: lla on ollut tosi paljon näitä teknisiä vikoja viime aikoina. Missähän ne koneet huolletaan?

        Täällä krabilla sitä ollaan.. Lento yli 60h myöhässä, pari ylimääräistä lomapäivää.. Tosin työnantaja ei tykkää! Lento huomenna Phuketista, koska ap. konetta eivät saaneet korjattua. Tähän ei kyllä mikään satasen tai parin lahjakortti kelpaa :D


    • skt

      Meillä joulun aikaan niin meno kuin paluu enemminkin etuajassa ja kaikki sujui Finnmatkoilla muutenkin moitteettomasti...suomalaisilla vaan kun ei ole yleensä tapana ruusuja jaella;)

    • pianpian

      Kiva kuulla että joku on ollut ajoissakin ;)

    • olkeehanraahassa

      on vain ajan kysymys milloin rysähtää ns. tonttiin nämä halvalla vuokratut maximaalista tuottoa ajatellen hankitut koneet ja minä en ainakaan ole niiden kyydissä vaan mielummin maksan hieman enemmän turvallisuudesta yhtiölle jonka ajattelen olevan turvallinen ja sekään ei poista mahdollisuutta vahinkoon mutta riski on huomattavasti pienempi ja usein parempia yhtiöitä käyttävät matkatoimistot käyttävät myös parempia hotelleja ja muutenkin palvelut on paremmat siksi luotan Aurinkomatkoihin

    • lomalento

      Itsellä kokemusta monista Finnmatkojen lomalennoista useiden vuosien ajalta ja joka ainut kerta lennot ovat olleet ajoissa, joskus etuajassakin !! Palvelussa ei muutenkaan mitään valittamista. Yleensä varattu vain lennot, äkkilahtöinä ja edullisesti. Viime syksynä tosin oli pakko ottaa pomppulento Finnairilta Bangkokin kautta kun suoria lentoja Phukettiin / Krabille tuohon aikaan ei ollut.

      Eli eivät lennot aina ole myöhässä, ymmärrän toki että harmittaa jos näin käy, Itse olen kuitenkin täysin tyytyväinen Finnmatkojen lomalentoihin ja jatkossakin aion käyttää Finnmatkoja jos sopiva äkkilähtö tulee eteen.

    • elämää vain

      Kyllä oli eilen myös Finnairin Bangkokin lento liki 3 tuntia myöhässä että sattuuhan näitä.

      • Chang

        Finnairin uusi lippulaiva A 350 on myöhässä lähes joka päivä (AY 89), tänään n. 5 tuntia myöhässä.


    • jeiip

      TuiFlyn ongelma on ehkä siinä että käytetään loppuunkulunutta kalustoa sellaisella aikataululla joka on mahdollinen vain siellä paperilla. Maailma ei ole täydellinen, ja lopputulos on sitten tämä.

      Tänäänkin lähtö 15:05 ja nyt arvioitu 23:00

      Viimeinen matkani Finnmatkoilla, 2 vuotta sitten sama homma, silloin yli vuorokausi.

    • Lento myöhäs

      Finnmatkojen lento 19:30 piti lähtee lähteekin 01:30.
      Korvausta saa jos lento viivästyy yli 12h,
      mutta kuluttajasuoja viraston mukaan pitää korvata kun yli 5h

    • onsehalpaXXX
      • Samalla tiellä

        Ajattelin samoin. Selasin lentoja joulukuussa ja Finnmatkoilla oli pelkät lennot tammikuun lopulle 495. Otin heti, eikä edes yhtään harmita tuo satasella tippunut hinta, en olisi kiuitenkaan päässyt lähtemään noin nopeasti. Mutta toivottavasti joku muu pääsee. :-)
        Nyt kun joku alkaa viisastella, että siihen tulee vielä kaikki lisämaksut, niin se pitää paikkansa: jos ottaa sapuskat mennen tullen se tekee 22 € lisää ja matkatavarat ruumaan nostaa pottia 20 €. Eli mun tapauksessa 537. Ei paha sekään mun mielestä.


      • MILKKIS
        Samalla tiellä kirjoitti:

        Ajattelin samoin. Selasin lentoja joulukuussa ja Finnmatkoilla oli pelkät lennot tammikuun lopulle 495. Otin heti, eikä edes yhtään harmita tuo satasella tippunut hinta, en olisi kiuitenkaan päässyt lähtemään noin nopeasti. Mutta toivottavasti joku muu pääsee. :-)
        Nyt kun joku alkaa viisastella, että siihen tulee vielä kaikki lisämaksut, niin se pitää paikkansa: jos ottaa sapuskat mennen tullen se tekee 22 € lisää ja matkatavarat ruumaan nostaa pottia 20 €. Eli mun tapauksessa 537. Ei paha sekään mun mielestä.

        Itellä olis lähtö 20.1. 3.45. Onko nää lennot ollu myöhään lähteviä jo thaimaan päästä vai vain suomen päässä tökkii. Levosta lähteneitä lentoja vai edestakas suhaavia? Onko kukaan seurannut? Ja miten on ilmoitukset tullu matkatoimistolta?


    • buriman

      no mun mielestä viat kuin viat on parempi korjata ENNEN lähtöä! mä käyttänyt vaan finskin suoria lentoja nykyään, mutta sielläkin viime joulu-aattona lähtö viipyi vantaan kentällä ikuisuuden!!! ainaki 90 min. myöhässä mut perille vei sit kuitenkin :). onnea aina tarvitaan :D

    • Kkrabi

      Onko täällä paikalla ketään kuka oli tällä 64h myöhässä olevalla lennolla? Kuinka toimitte korvauksen suhteen? Tyydyttekö Finnmatkojen tarjoukseen, vai haetteko 600e vakiokorvausta? Huonosti löytyy tietoa.. korvauksen saamisessa/haussa kestää varmasti kuukausia ellei vuosi?

      • Krabi64h

        Hei!
        Olen myös etsinyt kanssamatkustajia tuolle 64 h myöhässä olleelle Krabin lennolla. Finnmatkat maksoivat sen 15 prossaa, mutta lentoyhtiö ei maksa mitään, edes vakikorvausta! Tuo Finnamtkojen korvaus ei kata kaikkea sitä, mitä viivästymisen vuoksi tuli takkiin: pari palkatonta päivää, hotelli Helsingin päässä (varausta ei voinut perua) yms. Korvaa lähinnä mielipahan :( Kuluttaja-asiamieheen olin heti matkan jälkeen alustavasti yhteydessä, nyt otan uudelleen yhetyttä. Se on kuitenkin selvä, että Finnmatkojen reissut on tässä perheessä reissattu!


    • 28x...

      Olen matkaillut nyt noin yli 40 vuotta. Aikoinaan myöhästymisiä yms. ei ollut kuin Aeroflotin lennoilla. Niille naurettiin yleisesti koska tiedettiin että huoltoja ei tehdä. Mutta hinnat olivat ratkaisevasti halvempia useilla reiteillä. En nyt sitten tiedä kuinka korkeaksi jokainen oman henkensä laskee. Itse pidin parinsadan säästöä sopivana. Eihän tuo paljoa ole mutta olen aina ollut pelimies.
      Nyt kyllä huolestuttaa kaikkien lentoyhtiöiden myöhähtymistilanteet. Kilpailu on niin kovaa että koneiden on oltava ilmassa ainakin 20 h/vrk, muutoin homma ei kannata. Finnairilla ei taida olla enää kuin 1 äijä kotomaan huoltohommissa joka ei nyt osaa edes lamppua vaihtaa.
      On todellakin ajan kysymys milloin ikivanhat lentokoneet alkavat tippua taivaalta puuttuvien huoltojen takia. Olen aivan varma että puutteelliset ja tekemättömät huollot näkyvät koneen koneen huoltohistoriassa jos niitä vain pääsisi katsomaan. Finnairin kalusto on n. 20-30 vuotta vanhaa eikä niitä huolleta ikinä. Voihan tämä mennä hieman salaliittoteorioiden puolelle mutta totuus ei kaukana liippaa....

      • santtu 1975

        Kannattaa hieman päivittää tietojaan.

        Finnair lentää mannertenväliset lentonsa tällähetkellä seuraavalla kalustolla:

        8kpl Airbus A330-300E koneita, jotka otettu käyttöön vuosina 2009-2010
        7kpl Airbus A340-300E koneita, jotka otettu käyttöön vuosina 2006-2011
        4kpl Airbus A321-231ER koneita, jotka otettu käyttöön vuosina 2013-2014

        Eli kaukolennot lennetään 19koneella joiden keski-ikä on tällähetkellä noin 4,5v.


      • oh-lqa
        santtu 1975 kirjoitti:

        Kannattaa hieman päivittää tietojaan.

        Finnair lentää mannertenväliset lentonsa tällähetkellä seuraavalla kalustolla:

        8kpl Airbus A330-300E koneita, jotka otettu käyttöön vuosina 2009-2010
        7kpl Airbus A340-300E koneita, jotka otettu käyttöön vuosina 2006-2011
        4kpl Airbus A321-231ER koneita, jotka otettu käyttöön vuosina 2013-2014

        Eli kaukolennot lennetään 19koneella joiden keski-ikä on tällähetkellä noin 4,5v.

        Niinpä kannattaisi. Esim. eilinen Bangkokin lento lennettiin 21 v. vanhalla "Olga"-raadolla. Ei näitä onneksi taida olla enää kuin yksi liikenteessä, pari muuta tainnut jo päätyä kaatikselle uusien koneiden myötä..


      • sormetristissä

        Eihän näistä romuista paljon huudella kun laivastoa esitellään. Kolmehan niitä on vuosikaudet lentänyt, mistä lie haalittu.


      • pakettimatkaaja

        Ja sitten haukutaan että "vyölaukut" lentää vanhoilla tuin koneilla, hah!!


      • eikyytiin

        Vanhoja ne onkin, Fm:n käyttämät bojot, matkustusmukavuus "huipussaan".


      • matkaajiaJamatkaajia

        Finski vetää 4h myöhässä mutta ei täällä kukaan huuda ja paru kohtaloaan. Saati soittele lehtiin. Siinä se ero.


      • NeOvatTaasMyöhässä

        Finnmatkojen reissu Mauritiukselle piti lähteä 16.1 illalla, lähti 17.1 päivällä.....n. 14 tuntia myöhässä.....yhtiönä Thomson, sama kuin se TuiFly.


      • wishiwasther

        No se tietää hyvät rahat.


      • Virho
        wishiwasther kirjoitti:

        No se tietää hyvät rahat.

        Kolme ja puoli kuukautta siinä meni ja eilen tuli myönteinen päätös 600 euron myöhästymiskorvauksesta Thomsonilta. Prosessi meni kuten pitikin.


      • JJV9
        NeOvatTaasMyöhässä kirjoitti:

        Finnmatkojen reissu Mauritiukselle piti lähteä 16.1 illalla, lähti 17.1 päivällä.....n. 14 tuntia myöhässä.....yhtiönä Thomson, sama kuin se TuiFly.

        Kannattaa hakea korvausta thomsonilta. Itse sain myönteisen päätöksen 3,5 kuukauden odottelun jälkeen.


    • <flyingfinn>

      Juu, ei Finnairin kalustossa Aasian lennoilla ole valittamista. Mistä lie tuo "tieto", että 20-30 vuotta vanhoja koneita olisi noila reiteillä. Myös hinnat on nykyään todella kilpailukykyiset. Ei paljon kannata pomppulennoilla enää lennellä. Jos jostain haluaa valittaa, niin lentoemot voisivat olla nuorempia, hoikempia ja iloisempia. Jostain syystä myös thaimaalainen henkilöstö Bangkokin lennoilla on nykyään miespuolista.

    • 28x...

      Juu taisin uskoa kuulopuheisiin noista vanhoista koneista. Uskon kuitenkin että nekin ajat eteen tulevat koska en osaa ajatella positiivisesti. Se taasen johtunee siitä koska olen sosio- ja psykopaatti.
      Näiden taudinkuvien kanssa on mukavaa elellä koska mikään negauutinen ei tule yllätyksenä. Ihan sama vaikka tulisi maailmanloppu.
      Ja tuo lentävän suomalaisen huomio ikääntyneistä lentoemoista on totta. Aivan hirveitä harppuja. Nega- ajattelijana uskon myös että thaikkuhenkilöstö tullaan vähin äänin vaihtamaan ladyboyhin, tekevät siitä maailmanlaajuisen brändin. Voinen julistaa iskulausekilpailun alkaneeksi. Oma heppoinen ehdotukseni on vaikka:
      Lennä aina Thailla, tissiä ja munaa jos oot vailla !

    • Jukkisboy

      Ei varmaan ole teknisestä viasta kysymys vaan siitä että TuiNordic(Tukholma) joutuu kiertämään venäjän eteläpuolitse ja paluumatkalla voi joutua tekemään teknisen välilaskun esim. Budapest.(henkilökunnan työaika saattaa täyttyä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1053
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      730
    7. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    8. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      724
    9. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      710
    10. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    Aihe