hedelmöittymisen ajankohta mietityttää

ei ymmärrä

Hei kaikille, tyhmä ensikertalainen kyselee :) Elikkä, positiivisen raskaustestin tein tiistaina 17.12.2013 eli viikkoa ennen joulua. Sain samalle viikolle torstaille lääkäriajan jossa ultrattiin, silloin näkyi vain ruskuaispussi ja kohtu suurentunut, epäili vähän tuulimunaraskautta joten otettiin uusi aika parin viikon päähän, eli viimeviikolla kävin uudestaan 2.1.2014 torstaina. SIKIÖN KOKO vastasi 8 6. Ja tätä kohtaa tässä nyt en ymmärrä vaikka lääkäri kaiketi sen selvästi yritti kertoa, kysyin että tarkoittaneeko tämä sitä että olen ollut raskaana nyt kahdeksan viikkoa ja 6 päivää. ja hän sanoi kyllä. Noh, kalenterin mukaan tuosta 2.1 päivästä 8 viikkoa ja kuusi päiväää osuisi marraskuun alkuun 1-3 päivä. Eikö??? voiko se olla niin? No viimeisimmät kuukautiseni alkoivat n.31.10. torstaina... ja siitä laskeskelin ovulaatiota niin se olisi ollut n. 13-16 marraskuuta välisenä aikana. laitoin hedelmöittymislaskuriin hedelmöittymispäiväksi tuon 15.11, niin se vastaisi raskausviikkoja kyllä sen laskurin mukaan mutta taasen jos olisin hedelmöittynyt tuolloin niin kalenterin mukaan saisin itse viikoiksi 7 viikkoa? Että miten hitossa tuo nyt menee? tarvitsisin tarkan tiedon hedelmöittymispäivästä, ja en nyt yhtään ymmärrä tätä.

12

1735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja 2

ainiin ja tuossa toisessa ultrassa 2.1. näkyi sydämensyke ja selkärankaa. Ja MUISTAAKSENI kokoa oli n.12mm... en ihan varma tuosta ole.

• Angie73

No ne viikot / alkion koko lasketaan viimeisten kuukautisten alkupäivästä. Hedelmöityshän taas tapahtuu n kaksi viikkoa kuukautisten alusta mutta tässä toki vaihteluja, eli hedelmöityspäivää on hankala aivan varmaksi sanoa ellei nyt sitten ole tyyliin keinohedelmoitetty tiettynä päivämääränä. Hedelmöityksen ajankohta vaihtelee ovulaation mukaan ja kun siittiöt voivat elää useita päiviä.. Ei sitä aivan prikulleen helposti tiedä.

• aloittaja3

en ollut varma lääkärissä edellisten kuukautisten alkamisajankohdasta, joten siksi katsottiin ultralla. Ja jos koko vastasi torstaina 8 6 niin mitä täältä netistä lueskelin niin jo viikolla 6 olisi pitänyt näkyä sydämmen lyönnit ja silloinhan minulla ei näkynyt kuin ruskuaispussi.

• ....................

Onko se loppujen lopuksi niin tärkeää jos sinulla nyt näkyy elossa oleva elämänalku oikeassa paikassa...?
        Vai onko tämä taas sellainen että kun panin yhtä miestä silloin ja toista silloin niin kumpi mahtaa olla isä?
        Kun eri variaationa tulee joka kuukausi nykyään uusi avaus aiheesta....

• aloittaja3
        .................... kirjoitti:

Onko se loppujen lopuksi niin tärkeää jos sinulla nyt näkyy elossa oleva elämänalku oikeassa paikassa...?
        Vai onko tämä taas sellainen että kun panin yhtä miestä silloin ja toista silloin niin kumpi mahtaa olla isä?
        Kun eri variaationa tulee joka kuukausi nykyään uusi avaus aiheesta....

kyllä valitettavasti näin on. erottiin miehen kanssa ja muutama päivä siitä olin kavereitten kanssa ulkona ja minnekkäs se veikään, kun erään toisen matkaan.. :( enkä todellakaan haluaisi vieraalle odottaa lasta, vaikka tämä on ihan minun omaa syytäni. tiedän sen. harmittaa kamalasti.. ja siksi haluaisin tietää tarkalleen että pitääkö nuo ultrat yleensä paikkaansa, vaiko voiko ne hirveästä heitellä... jotenkin en jaksa uskoa noihin raskausviikkoihin, että jos nyt tästä päivästä olisi 9 viikkoa ja 2 päivää niin se todella menisi marraskuun alkuun ja siinä tapauksessa ei hätää olisi, eikä tarvitsisi asiaa miettiä sen kummemmin.

• aloittaja3

ja lähinnä kysymys tässä on nyt se että jos on tänäpäivänä tulee 9 3 niiin milloin olen hedelmöittynyt ja onko tuo uä tarkka yleensä noissa? ja että kauanko siis olen raskaana ollut tästä päivästä taaksepäin!?

• Angie73

Uä on tosi tarkka, eli sen 9 3 kun lasket taaksepäin..... On se noin kuukautistesi alkamisajankohta. Eli jos sitten olet noin kierron puolivälissä ollut kahden kanssa... Ei voi tietää tarkkaa hedelmöitymispäivää eli kai isää.

Mikäli uä koko heittäisi, voisi olla kyseessä jokin kehityshäiriö (itselläni se oli alkuviikoilla liian pieni ja keskeytyi sitten rv 10 eli jotain ongelmaa oli). Mutta yleensä on alkuviikoila siis aika tarkka kyllä.

• epämääräistä..

Milloin sinulla oli mahdollisesti hedelmöittymiseen johtaneet yhdynnät silloin marraskuussa?

Antamillasi tiedoilla ei tarkkaa hedelmöittymispäivää tosiaan voi määrittää. Kuukautisten alkupäivä ja keskimääräisen kiertosi pituus pitäisi tietää, jotta ovulaatioajankohdan pystyisi edes jotenkin arvioimaan. Sekään ei välttämättä auta, jos yhdynnät kahden eri miehen kanssa ovat olleet lähellä toisiaan, kun siittiöt voivat säilyä kohdussa hedelmöittämiskykyisinä useitakin päiviä.

Jos sinulla on säännöllinen n. 28 päivän kierto, silloin sikiön iän perusteella kuukautisesi ovat tosiaan alkaneet marraskuun alussa, ja ovulaatio olisi ollut marraskuun puolivälin paikkeilla. Mutta siis jo useita päiviä ennen ovulaatiota tapahtunut yhdyntä voi johtaa hedelmöittymiseen. Toisaalta munasolu ei ole hedelmöittymiskykyinen kuin n. vuorokauden, joten reilusti marraskuun puolenvälin jälkeen tapahtunut yhdyntä tuskin on johtanut hedelmöittymiseen. Ellei kuukautiskiertosi ole normaalisti hyvin pitkä.

Monta epävarmuustekijää siis tilanteeseesi liittyy, eikä tarkkaa hedelmöittymisajankohtaa välttämättä pysty kohdallasi mitenkään määrittämään.

• aloittaja3

Useita yhdyntöjä ex mieheni kanssa marrakuun alusta marraskuun puoliväliin. 18.11. Yöllä tapahtui tämä yhden illan juttu. Kiertoni on muistaakseni n28 päivää. Tässä tapauksessa niintoivon. Apua.. eli nyt taitaa olla molemmat mahdollisia tosiaan :(?

• aloittaja3
        aloittaja3 kirjoitti:

Useita yhdyntöjä ex mieheni kanssa marrakuun alusta marraskuun puoliväliin. 18.11. Yöllä tapahtui tämä yhden illan juttu. Kiertoni on muistaakseni n28 päivää. Tässä tapauksessa niintoivon. Apua.. eli nyt taitaa olla molemmat mahdollisia tosiaan :(?

Ja viime kuukautiset alkoi n. 30-31 lokakuuta

• aloittaja3
        aloittaja3 kirjoitti:

Ja viime kuukautiset alkoi n. 30-31 lokakuuta

Ja vielä :D tämän yhdenillanjutun seurauksena oltin jälkiehkäisypillerin 20.11 eli reilu vuorokausi sen yhdynnän jälkeen. Siitä meni n. 2 viikkoa jolloin minulla oli "menkat"

• edellinen vastaaja
        aloittaja3 kirjoitti:

Ja vielä :D tämän yhdenillanjutun seurauksena oltin jälkiehkäisypillerin 20.11 eli reilu vuorokausi sen yhdynnän jälkeen. Siitä meni n. 2 viikkoa jolloin minulla oli "menkat"

Noilla tiedoilla todennäköisempää on, että miesystäväsi on lapsen isä, mutta kun kukaan ei voi tarkkaan tietää, koska munasolusi on juuri tuossa kierrossa irronnut, niin täyttä varmuutta ei voi saada ennen kuin dna-testillä lapsen syntymän jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe