Näytönohjaimen vaihto liikkeessä

Anonyymi90

Moi!
Totesin että nyt menis näytönohjain vaihtoon mun HP:n paketti pyötäkoneesta.
En itse kuitenkaan ole kovin hyvä koneiden kanssa, joten en itse näytönohjainta uskalla/halua vaihtaa.
Netistä ei oikeen löydy ehdotuksia missä se voitaisiin vaihtaa tai sitten vaan en osaa etsiä oikeasta paikasta, mutta pääasia on se, että liikessä haluisin sen näytönohjaimen vaihtaa, joten tietääkö kukaan mitään paikkoja, mihin voisin koneen viedä niin että näytönohjain vaihdettaisiin puolestani (kohtuulliseen hintaan tietenkin)

12

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • servise

      Laita googleen haku esim : tietokoneliike /paikkakunta missä asut. Tai lähin kaupunki jos asut maaseudulla jne. Niitten perusteella sitten selvität missä tehdään tuo vaihtotyö ja mihin hintaan.

      • pålli

        R-kioskissa vaihdoin omani. Saa nauraa


      • Tonnze

        joo elikkä pytyykö mihin tahansa pöytätietokeneeseen vaihtamaan minkä tahansa näytön ohjaimen ??


      • 4+19
        Tonnze kirjoitti:

        joo elikkä pytyykö mihin tahansa pöytätietokeneeseen vaihtamaan minkä tahansa näytön ohjaimen ??

        Ei. Liitäntäväylän pitää olla oikea (käytännössä tänä päivänä vain yksi, PCI-E), sellainen paikka toki tulee löytyä emolevyltä ja olla vapaana (käytännössä joo), virtalähteessä pitää olla tarpeeksi potkua näytönohjelmalle ja tarvittaessa lisävirtaliittimet. (pakettikoneiden virtalähteet on mitä on, jos sellaiseen haluaa oikeasti tehokkaan näyttiksen liittää)

        Ja toki sitten se, että näytönohjaimen teho/hintaluokka kannattaa suhteuttaa muuhun koneeseen, jotta hommassa olisi mitään järkeä.


    • kukaan ilmaiseksi...

      Kovin vanhaan ei kannata vaihdattaa. Ennemmin koko laatikko vaihtoon.

    • riippuuvähän

      Jos oletamme että hänellä on joku multicore i7 tai sellaisia, ja on HP:business -kone, hewlett-packard tai compaq, voisivat auttaa mielellään.

    • Lisätuuletusta

      Jos näytönohjain vahdetaan paljon tehokkaampaan, voidaan joutua laittamaan lisätuuletin tietokoneen koteloon, jotta kone ei kuumenisi liikaa esim. pelatessa. Jos ei ole paikkoja lisätuulettimille, voidaan ehkä vaihtaa nykyinen tuuletin tehokkaampaan. Lisäksi voidaan jopa tarvita tehokkaampi virtalahde. Nuo kaikki riippuvat tapauksesta.

      • vaihda cd-asemakin

        Juuri tätähän mää kysyinkin..


      • Kerro ni autetaan
        vaihda cd-asemakin kirjoitti:

        Juuri tätähän mää kysyinkin..

        Onko sinulla niin vanha kone, että siinä on CD-asema? Pitkään on ollut vähintään polttavaa DVD-asemaa ja parhaimmissa on Blu-ray-asemakin. Jos on noin vanha kone, niin paremp vaihtaa kokonaan, kuten joku jo ehdottikin.

        Jos sinä kertoisit paikkakuntasi, HP:n mallin sekä nykyisen ja haluamasi näytönohjaimen, voit saada tarkempia vastauksia. Asennuspalvelu voi sitten tapauksen mukaan ehdottaa myös tehokkaampaa virtalähdettä tai ilmanvaihdon parantamista.

        Yksi työkaveri käräytti HP:n pakettikoneeseensa vaihtamansa näytönohjaimen, kun ei laittanut lisätuuletinta...


      • pitäisijotainosataki
        Kerro ni autetaan kirjoitti:

        Onko sinulla niin vanha kone, että siinä on CD-asema? Pitkään on ollut vähintään polttavaa DVD-asemaa ja parhaimmissa on Blu-ray-asemakin. Jos on noin vanha kone, niin paremp vaihtaa kokonaan, kuten joku jo ehdottikin.

        Jos sinä kertoisit paikkakuntasi, HP:n mallin sekä nykyisen ja haluamasi näytönohjaimen, voit saada tarkempia vastauksia. Asennuspalvelu voi sitten tapauksen mukaan ehdottaa myös tehokkaampaa virtalähdettä tai ilmanvaihdon parantamista.

        Yksi työkaveri käräytti HP:n pakettikoneeseensa vaihtamansa näytönohjaimen, kun ei laittanut lisätuuletinta...

        Joo geforce:n käyttäjille näin yleensä käy jos ei ymmärrä miten tietokone toimii. Itse laitoin juuri hp-compaqin business-masiinaan amd-radeonin, jonkun hd-jutun, aivan täysin toimii ;)

        Vielä passiivijäähyinen, mutta tämä litteä passiivinen jäähy tuossa amd-radeon-hd -kortissa täyttää kyllä melkein kokonaan sen kiihdytinkortin pinta-alankin, mutta hyvin toimii, tökkäisin vain kiinni.


    • Anonyymi

      Koneeni on siis viime vuonna ostettu, HP pavilion p6-2469eo.
      Eli hirveän vanhalla koneella ei mennä. Mietinkin että virtalähde pitäisi vaihtaa, mutta harmi jos pitäisi kaikkea ruveta vaihtelemaan, mietin tässä et pitäisikö vain säästää ja koota itse pelikone :/

      • Kyllä tuohon koneeseen voi näytönohjaimen vaihtaa. Näytönohjaimen lisäksi virtalähde menee pakostakin vaihtoon. Tuo HP:n kotelo on micro-atx kokoinen, niin kannattaa varmistaa, että kortti, minkä aiot hankkia mahtuu tuonne kokonsa puolesta.
        Ainakin mitä kuvia löysin tuosta konemallista, niin siinä on kotelon takaosassa tuuletin, mikä poistaa kuumaa ilmaa kotelosta. Nykyisiä näytönohjaimia on hankala saada tuhottua ylilämmöillä, korteissa on sisäänrakennettu suoja tuota vastaan.

        Mikäli lämmöt nousevat liikaa, koneen pitäisi sammua. nVidian piirien max.lämpötilat pyörivät siinä noin 95-105 asteen tietämillä, eli piirit kestävät lämpöä tuon verran. Lähes jokainen tehokkaampi näytönohjain varaa kaksi korttipaikkaa kotelosta, ja tuo toinen paikka on jollain tavalla avoin, mistä tuulettimet puskevat kuumaa ilmaa ulos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1482
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1309
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1109
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      52
      685
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      626
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    Aihe