Nikonin kenno vinossa???

Nikkor69

Omistan Nikonin järkkärin. Ihmettelin, kun kuvat näyttävät olevan vähän kallellaan. Otin kuvia pystysuorista kohteista käyttäen kohdistuksessa apuna etsimen ruudukkoa ja kuvankäsittelyohjelman mukaan kallistusta olisi asteen verran. Mistä tämä voisi johtua? Kenno vinossa vai joku muu vika? Vika ei ole merkittävä, vähän kiusallinen vain.

6

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vika lienee sama kuin minullakin, kamera on hieman vinossa ajoittain ja kenno sen myötä. Osassa kuvia sen huomaa osassa ei.

• jcjhcvjjv

Kenno on aina vinossa, kun pilvenpiirtäjää kuvaa.
      Jos laitat yhden nurkan pystyyn, niin toinen jo kaatuu.
      On parempi antaa kaatua molempiin suuntiin, niin näyttää mukavammalta.

• Nikkor69

Täsmennys: eli tarkoitan sitä, että etsimessä kuva on varmasti suorassa, mutta tietokoneelle siirrettynä ja siellä katsottuna kuva on hieman vinossa. Tämän voi toki kompensoida ottamalla kuvan jo valmiiksi hieman kallellaan.

• kjfjwegfh

Kyllähän noissa kameroissa on vikojakin. Tavallisempi on kuitenkin se, että rajaus ei täsmää johonkin suuntaan ja se riippuu etsimestä. Usein peilin säädöstä.
        Jos häiritsee, niin vie tarkistettavaksi. Kyllä huolto sen suoraksi vääntää.

• Usko pois

Ennen laukaisua etsimessä kuva on varmasti suorassa, mutta kun painat laukaisinta niin kamera kääntyy. Mulle tapahtuu niin kaikilla kameroilla.

• Nikkor69
        Usko pois kirjoitti:

Ennen laukaisua etsimessä kuva on varmasti suorassa, mutta kun painat laukaisinta niin kamera kääntyy. Mulle tapahtuu niin kaikilla kameroilla.

Tätä itsekin epäilen. Täytyy kokeilla jalustalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2206
    2. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1463
    3. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      348
      1461
    4. 185
      1360
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1111
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      988
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      960
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      949
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      28
      885
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      859
    Aihe