Nikonin kenno vinossa???

Nikkor69

Omistan Nikonin järkkärin. Ihmettelin, kun kuvat näyttävät olevan vähän kallellaan. Otin kuvia pystysuorista kohteista käyttäen kohdistuksessa apuna etsimen ruudukkoa ja kuvankäsittelyohjelman mukaan kallistusta olisi asteen verran. Mistä tämä voisi johtua? Kenno vinossa vai joku muu vika? Vika ei ole merkittävä, vähän kiusallinen vain.

6

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vika lienee sama kuin minullakin, kamera on hieman vinossa ajoittain ja kenno sen myötä. Osassa kuvia sen huomaa osassa ei.

    • jcjhcvjjv

      Kenno on aina vinossa, kun pilvenpiirtäjää kuvaa.
      Jos laitat yhden nurkan pystyyn, niin toinen jo kaatuu.
      On parempi antaa kaatua molempiin suuntiin, niin näyttää mukavammalta.

    • Nikkor69

      Täsmennys: eli tarkoitan sitä, että etsimessä kuva on varmasti suorassa, mutta tietokoneelle siirrettynä ja siellä katsottuna kuva on hieman vinossa. Tämän voi toki kompensoida ottamalla kuvan jo valmiiksi hieman kallellaan.

      • kjfjwegfh

        Kyllähän noissa kameroissa on vikojakin. Tavallisempi on kuitenkin se, että rajaus ei täsmää johonkin suuntaan ja se riippuu etsimestä. Usein peilin säädöstä.
        Jos häiritsee, niin vie tarkistettavaksi. Kyllä huolto sen suoraksi vääntää.


      • Usko pois

        Ennen laukaisua etsimessä kuva on varmasti suorassa, mutta kun painat laukaisinta niin kamera kääntyy. Mulle tapahtuu niin kaikilla kameroilla.


      • Nikkor69
        Usko pois kirjoitti:

        Ennen laukaisua etsimessä kuva on varmasti suorassa, mutta kun painat laukaisinta niin kamera kääntyy. Mulle tapahtuu niin kaikilla kameroilla.

        Tätä itsekin epäilen. Täytyy kokeilla jalustalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      186
      3101
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      166
      2246
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      67
      2004
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1439
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      82
      1408
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1324
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      97
      1241
    8. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1110
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1103
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      24
      988
    Aihe