Meidän bichon frise narttu sai pennut naapurin perhoskoiran kanssa. Pentuja tuli 3. Pidämme itse yhden narttupennun, ja toinen narttu menee naapuriin, mutta yksi uros olisi vielä vailla hyvää kotia. Molemmat vanhemmat ovat luonteeltaan erinomaisia perhekoiria, lempeitä ja hiljaisia, eivät mitään hermostuneita räksyjä. Ja tämä onkin syy, miksi teimme pennut. Kummatkin vanhemmat ovat ostajan nähtävissä, samoin vanhempien rekisteröinti- ja terveystodistukset. Pentuja ei tietenkään ole rekisteröity, kun ovat sekarotuisia. Emän polvet on tutkittu (tulos 0/0), mutta isää ei ole tutkittu mutta isäkään ei ole sairastellut näkyvästi. Pennut on nyt 6-viikkoisia ja madotettuja (2 kertaa). Käytän pennut vielä eläinlääkärillä ennen luovutusta tarkastuksessa (siitä tulee todistus), mutta näin maallikon silmin katsottuna ovat kyllä pirtsakoita ja terveitä. Luovutan pennun vasta 9-viikkoisena.
Pennun hinta on 400 euroa
myydään sekarotuinen pentu!
78
7572
Vastaukset
- hanna
isä on siis papillon, puhun aina perhoskoirasta kun en muista että niistäkin on kaksi versiota
- Minä
Taas tahallaan teetettyjä sekarotuisia pentuja! Ja hintaakin on LIIKAA.
ei tainut sulle mieleen tulla että pentuja saattaakin tulla enemmän kun se tilattu kaksi kappaletta?? Kallis pentu kun edes isää ei ole tutkittu! - Ajokoiran
saapi 350€:lla ja on sitäpaitsi rekisteröity ja ajavista vanhemmista. Törkee hinta seropista!
- hanna
Pentujen teettäminen ei ole ihan halpaa puuhaa. Myös emän hyvä hoito on kallista. Tai kyllähän niiden kanssa halvemmallakin pääsee jos ei hoida kunnolla. Jospa ne ajokoiran pennut eivät olleet hyvinhoidettuja? Haluan myös että pentu saa hyvän kodin, että omistaja joutuu vähän harkitsemaan sijottaako koiraan. Tuo 400 on kuitenkin murto-osa siitä mitä koiran hoito koko sen eliniän tulee maksamaan. Tiedätkö miksi ihmiset ottavat sekarotuisia? Koska niitä saa jopa ilmaiseksi! Tällöin ihmiset eivät yhtään mieti vaan ottavat vain söpön pennun. Pentua ei ehkä edes rokoteta, koska jos se sairastuu niin voidaan ottaa uusi ilmainen koira. Jos koirasta on joutunut vähän maksamaan, se yleensä myös hoidetaan kunnolla ja sairauksien ennaltaehkäisystä huolehditaan paremmin.
Meidän pennut on perhepiirissä kasvaneita, niille on uhrattu paljon aikaa jotta niistä tulisi ihmisläheisiä seuralaisia. Ovat tottuneet myös lapsiin ja kissaan. Unohtu sanoa, että annan pennun mukaan ruokaa (nutron lammas riisi penturuoka 2 kg), köysilelun ja hoito-ohjeita yms. koiratietoutta (iso nippu!). - kitty
hanna kirjoitti:
Pentujen teettäminen ei ole ihan halpaa puuhaa. Myös emän hyvä hoito on kallista. Tai kyllähän niiden kanssa halvemmallakin pääsee jos ei hoida kunnolla. Jospa ne ajokoiran pennut eivät olleet hyvinhoidettuja? Haluan myös että pentu saa hyvän kodin, että omistaja joutuu vähän harkitsemaan sijottaako koiraan. Tuo 400 on kuitenkin murto-osa siitä mitä koiran hoito koko sen eliniän tulee maksamaan. Tiedätkö miksi ihmiset ottavat sekarotuisia? Koska niitä saa jopa ilmaiseksi! Tällöin ihmiset eivät yhtään mieti vaan ottavat vain söpön pennun. Pentua ei ehkä edes rokoteta, koska jos se sairastuu niin voidaan ottaa uusi ilmainen koira. Jos koirasta on joutunut vähän maksamaan, se yleensä myös hoidetaan kunnolla ja sairauksien ennaltaehkäisystä huolehditaan paremmin.
Meidän pennut on perhepiirissä kasvaneita, niille on uhrattu paljon aikaa jotta niistä tulisi ihmisläheisiä seuralaisia. Ovat tottuneet myös lapsiin ja kissaan. Unohtu sanoa, että annan pennun mukaan ruokaa (nutron lammas riisi penturuoka 2 kg), köysilelun ja hoito-ohjeita yms. koiratietoutta (iso nippu!).sanon minä!!!!!
itselläni on rotukoira ja maksoin siitä
600e,vanhemmat loistoyksilöitä ja
erittäin terveitä useista näyttelyistä
palkittuja!
koiramme oli haettaessa:madotettu,lääkärintarkastettu,sirutettu ja mukaan saimme ruokaa,peiton,tyynyn,leluja ja tietysti älyttömästi infoa!!!!!!
kyllä on TÖRKEÄ hinta sekarotusesta!
no,toivottavasti pentu saa hyvän kodin silti! - Kahden seropin omistaja
kuuluu metsällä kävijälle, eikä kerrostaloon! Vaikka saakin halvalla niin tuon rotuista en ikinä itse ottaisi..
- hanna
kitty kirjoitti:
sanon minä!!!!!
itselläni on rotukoira ja maksoin siitä
600e,vanhemmat loistoyksilöitä ja
erittäin terveitä useista näyttelyistä
palkittuja!
koiramme oli haettaessa:madotettu,lääkärintarkastettu,sirutettu ja mukaan saimme ruokaa,peiton,tyynyn,leluja ja tietysti älyttömästi infoa!!!!!!
kyllä on TÖRKEÄ hinta sekarotusesta!
no,toivottavasti pentu saa hyvän kodin silti!minkä rotuinen koira on kyseessä? Joku ajokoirako? Haluan vain tietää minkärotuisen puhdasrotuisen saa noin halvalla? Meidän puhdasrotuinen huippusukuinen bichon maksoi 1300 euroa...
- issu56
Kahden seropin omistaja kirjoitti:
kuuluu metsällä kävijälle, eikä kerrostaloon! Vaikka saakin halvalla niin tuon rotuista en ikinä itse ottaisi..
ylempänä taidettiin vain verrata hintaa, niin minä sen ainakin ymmärsin.
- issu56
hanna kirjoitti:
minkä rotuinen koira on kyseessä? Joku ajokoirako? Haluan vain tietää minkärotuisen puhdasrotuisen saa noin halvalla? Meidän puhdasrotuinen huippusukuinen bichon maksoi 1300 euroa...
jos on huippusukuinen, niin miksi ihmeessä teetit seropipennut sillä? Mitäköhän huippusukuisen koirasi kasvattaja on asiasta mieltä?
Vai 2kg. itse annan 15kg ruokaa, kasan leluja, puruluita, siankorvia jne. sekä rotuyhdistyksen jäsenyyden vuodeksi. - hgfsdaufygo
Kahden seropin omistaja kirjoitti:
me ainaki asutaan kerrostalossa ja o ajokoira eikä siin mitään haittaa oo ja kyl se silöti metsällä käy....
- ihminen,
issu56 kirjoitti:
ylempänä taidettiin vain verrata hintaa, niin minä sen ainakin ymmärsin.
eihän bichon frisen ja perhoskoiran sekoituksen hintaa voi verrata ajokoiran hintaan. Ihminen joka haluaa tällaisen koiran, ei tee ajokoiralla yhtikäs mitään. Hintaa pitää verrata lähinnä vastaavien eli bichon frisen tai papillonin tai muun vastaavan pienen seurakoiran hintaan.
- hanna
issu56 kirjoitti:
jos on huippusukuinen, niin miksi ihmeessä teetit seropipennut sillä? Mitäköhän huippusukuisen koirasi kasvattaja on asiasta mieltä?
Vai 2kg. itse annan 15kg ruokaa, kasan leluja, puruluita, siankorvia jne. sekä rotuyhdistyksen jäsenyyden vuodeksi.siis siankorvia PENNULLE????? huh huh
15 kg penturuokaa mahtas aika äkkiä homehtua :)
Itse opastan laittamaan teollista ruokaa kotiruaan sekaan, teollisessa ruuassa kun on ravinteet joskus huonosti imeytyviä. Ei edes eläinkaupassa ollu kuin tätä yhtä kokoa penturuokaa joka sopii mielestäni näille pennuille: bichon rodulla kun on taipumusta allergioihin. Kyllä tuo 2 kg säkki pentuajan pitäs riittää ja sitten aikuisen koiran ruokaa / vitamiinilisä kotiruuan lisäksi.
Halusin bichonia pienemmän koiran itelleni (jos niistä vanhempien keskiarvo tulis niin noin 3 kg painoisia pitäs olla aikuisena) ja vanhempien hyvä luonne on minusta tärkeintä. - issu56
ihminen, kirjoitti:
eihän bichon frisen ja perhoskoiran sekoituksen hintaa voi verrata ajokoiran hintaan. Ihminen joka haluaa tällaisen koiran, ei tee ajokoiralla yhtikäs mitään. Hintaa pitää verrata lähinnä vastaavien eli bichon frisen tai papillonin tai muun vastaavan pienen seurakoiran hintaan.
nyt vähän tarkemmin, mihin viestiin vastaustasi änkeät.
Siis tarkoitatko nyt ihan oikeasti, että seropin hintaa pitäisi verrata puhdasrotuisiin vastaaviin?? Nounou, sanon minä! - oikku04
hanna kirjoitti:
siis siankorvia PENNULLE????? huh huh
15 kg penturuokaa mahtas aika äkkiä homehtua :)
Itse opastan laittamaan teollista ruokaa kotiruaan sekaan, teollisessa ruuassa kun on ravinteet joskus huonosti imeytyviä. Ei edes eläinkaupassa ollu kuin tätä yhtä kokoa penturuokaa joka sopii mielestäni näille pennuille: bichon rodulla kun on taipumusta allergioihin. Kyllä tuo 2 kg säkki pentuajan pitäs riittää ja sitten aikuisen koiran ruokaa / vitamiinilisä kotiruuan lisäksi.
Halusin bichonia pienemmän koiran itelleni (jos niistä vanhempien keskiarvo tulis niin noin 3 kg painoisia pitäs olla aikuisena) ja vanhempien hyvä luonne on minusta tärkeintä.Miksi ei siankorvia pennuille? Niitähän eläinlääkärikin suosittelee sekä kasvattajat.
15 kg koiranruokaa ei kyllä homehdu kovin nopeasti. Meinaan vaan että ne kun ovat kuivia nappuloita niin ne säilyvät pakkauspäivämäärästä vuoden eteenpäin. Että näin.
Kannattaako sitä allergiaan taipuvaista koiraa/rotua sitten pennuttaa? Etenkään kun tekee seropipentuja. Tuskin kukaan ostaja haluaa sekarotuista koiraa millä on taipumusta allergioihin.
Se, että haluaa tiettyä koirarotua pienemmän koiran itselleen, ei tarkoita sitä että menisi teettämään omalla nartulla sekapennut. Miksi et yksinkertaisesti vaan voi ostaa jotakin pienemmän rodun yksilöä? - säilyy
oikku04 kirjoitti:
Miksi ei siankorvia pennuille? Niitähän eläinlääkärikin suosittelee sekä kasvattajat.
15 kg koiranruokaa ei kyllä homehdu kovin nopeasti. Meinaan vaan että ne kun ovat kuivia nappuloita niin ne säilyvät pakkauspäivämäärästä vuoden eteenpäin. Että näin.
Kannattaako sitä allergiaan taipuvaista koiraa/rotua sitten pennuttaa? Etenkään kun tekee seropipentuja. Tuskin kukaan ostaja haluaa sekarotuista koiraa millä on taipumusta allergioihin.
Se, että haluaa tiettyä koirarotua pienemmän koiran itselleen, ei tarkoita sitä että menisi teettämään omalla nartulla sekapennut. Miksi et yksinkertaisesti vaan voi ostaa jotakin pienemmän rodun yksilöä?pakkauspäivämäärästä vuoden eteenpäin, avaamattomana.
- issu56
säilyy kirjoitti:
pakkauspäivämäärästä vuoden eteenpäin, avaamattomana.
vielä kukaan kasvattieni ostaja näiden vuosien aikana ole sanonut, että mukaan saatu ruoka olisi homehtunut!
- mihinkään
issu56 kirjoitti:
vielä kukaan kasvattieni ostaja näiden vuosien aikana ole sanonut, että mukaan saatu ruoka olisi homehtunut!
homehdu kuivissa sisätiloissa. Tää vaan on niin typerää kinastelua turhista asioista, että tulee itsekkin ihan piruuttaan tartuttua noihin juttuihin, mistä vaan kiinni saa.
- Viiru
hanna kirjoitti:
Meidän pennut on perhepiirissä kasvaneita, niille on uhrattu paljon aikaa jotta niistä tulisi ihmisläheisiä seuralaisia. Ovat tottuneet myös lapsiin ja kissaan. Unohtu sanoa, että annan pennun mukaan ruokaa (nutron lammas riisi penturuoka 2 kg), köysilelun ja hoito-ohjeita yms. koiratietoutta (iso nippu!).Ei mikään ihme, että koirien yleisillä/myyntipalstoilla on rotukasvattajien vihaisia kommentteja seropien hinnoista.
Useimpia rotukoiria saa jo tuohon hintaan, joilta vanhemmat tutkittu ja pennut ell. tarkastamia. - Sakemanni.
Viiru kirjoitti:
Ei mikään ihme, että koirien yleisillä/myyntipalstoilla on rotukasvattajien vihaisia kommentteja seropien hinnoista.
Useimpia rotukoiria saa jo tuohon hintaan, joilta vanhemmat tutkittu ja pennut ell. tarkastamia.nyt kovin montaa rotua tuohon hintaan saa. Eikä varsinkaan pienikokoista rotukoiraa. Mielestäni hinta on ihan kohtuullinen ja ostajia lienee jonoksi asti, jos vaan ilmoituksen laittaa vaikkapa Apulaan.
- issu56
mihinkään kirjoitti:
homehdu kuivissa sisätiloissa. Tää vaan on niin typerää kinastelua turhista asioista, että tulee itsekkin ihan piruuttaan tartuttua noihin juttuihin, mistä vaan kiinni saa.
olla vähän yhdellä jos toisella sama juttu ;)
- viiru
Sakemanni. kirjoitti:
nyt kovin montaa rotua tuohon hintaan saa. Eikä varsinkaan pienikokoista rotukoiraa. Mielestäni hinta on ihan kohtuullinen ja ostajia lienee jonoksi asti, jos vaan ilmoituksen laittaa vaikkapa Apulaan.
mutta järjestöjen suositushinnoista puhuin, koiran kokoon katsomatta. Kasvattajat kyllä pyytävät suositusten yli, sen tiedän.
- oikku04
viiru kirjoitti:
mutta järjestöjen suositushinnoista puhuin, koiran kokoon katsomatta. Kasvattajat kyllä pyytävät suositusten yli, sen tiedän.
Tällä hetkellä apulassa on myynnissä Tallinnassa asuva, REKISTERÖITY tiibetinspanieli, hyvlätä kasvattajalta hintaan 400 euroa.
cavaljeerin pentuja, rekisteröityjä, hintaan 800 euroa.
Japaninpystykorvan pentuja, rekisteröityjä, hintaan 650 euroa.
Suomenlapinkoiran pentuja, rekisteröityjä, hintaan 500 euroa.
Japanice chin, rekisteröity 650 euroa.
Mopsit, rekisteröidyt (kysyin s-postilla kasvattajalta), hinta 580 euroa.
Näinkin edullisesti saa rekisteröityjä rotukoiria. Miksi ihmeessä sekarotuisista kehdataan pyytää samaa hintaa kun puhtaista, rekisteröidyistä? - Lauri
viiru kirjoitti:
sun lompakosta pois jos joku tahtoo maksaa tuon pyydetyn hinnan???
Kannattaa kaikin puolin olla varovainen ja tarkka siitä kenelle koiraa kaupittelee, meinasin vaan kun olen autoa tässä ajatellut hankkia ja ilmoituksissa usein lukee: Ei renkaanpotkijoille, mites teillä koirakauppiailla....? - viiru
oikku04 kirjoitti:
Tällä hetkellä apulassa on myynnissä Tallinnassa asuva, REKISTERÖITY tiibetinspanieli, hyvlätä kasvattajalta hintaan 400 euroa.
Näinkin edullisesti saa rekisteröityjä rotukoiria. Miksi ihmeessä sekarotuisista kehdataan pyytää samaa hintaa kun puhtaista, rekisteröidyistä?jotka seropeja myy, itsekin haluaisin tietää.
- viiru
Lauri kirjoitti:
sun lompakosta pois jos joku tahtoo maksaa tuon pyydetyn hinnan???
Kannattaa kaikin puolin olla varovainen ja tarkka siitä kenelle koiraa kaupittelee, meinasin vaan kun olen autoa tässä ajatellut hankkia ja ilmoituksissa usein lukee: Ei renkaanpotkijoille, mites teillä koirakauppiailla....?en myy koiria, kysy niiltä jotka myyvät koiria.
- Lauri
viiru kirjoitti:
en myy koiria, kysy niiltä jotka myyvät koiria.
joku sitten kysynyt sinulta jotain??
- Lauri
oikku04 kirjoitti:
Näinkin edullisesti saa rekisteröityjä rotukoiria. Miksi ihmeessä sekarotuisista kehdataan pyytää samaa hintaa kun puhtaista, rekisteröidyistä?Tuolla rahallahan saa hyväkuntoisen auton ja tankillisen bensaa.
- viiru
Lauri kirjoitti:
joku sitten kysynyt sinulta jotain??
kirjoittamaani taisit kuitenkin vastata, siksi kysyin.
- hanna
oikku04 kirjoitti:
Miksi ei siankorvia pennuille? Niitähän eläinlääkärikin suosittelee sekä kasvattajat.
Se, että haluaa tiettyä koirarotua pienemmän koiran itselleen, ei tarkoita sitä että menisi teettämään omalla nartulla sekapennut. Miksi et yksinkertaisesti vaan voi ostaa jotakin pienemmän rodun yksilöä?meinaatko että aikuisellekin koiralle pitäs vielä antaa sitä penturuokaa siitä 15 kilon säkistä? pentujen ruoka ja aikuisten ruoka on koostumukseltaan aika erilaista, enkä ainakaan itse syöttäis aikuiselle pennun ruokaa. Enkä kyllä itse viittis syöttää koiralle vuoden avattuna olleesta pussista ruokaa!
- Juuhh...
issu56 kirjoitti:
olla vähän yhdellä jos toisella sama juttu ;)
osaavat niellä kiukkunsa hiljaa ja toisten on päästävä pätemään jatkuvasti!
- oikku04
hanna kirjoitti:
meinaatko että aikuisellekin koiralle pitäs vielä antaa sitä penturuokaa siitä 15 kilon säkistä? pentujen ruoka ja aikuisten ruoka on koostumukseltaan aika erilaista, enkä ainakaan itse syöttäis aikuiselle pennun ruokaa. Enkä kyllä itse viittis syöttää koiralle vuoden avattuna olleesta pussista ruokaa!
Noh lasketaan näin. Penturuokasäkki painaa 15 kg. Pentu syö vuorokaudessa 8pieni rotu) keskimäärin 0,2 kg. Eli 200 grammaa. Se ei 7 viikkoisena niin paljon syö mutta taas 20-viikkoisena se syö enemmän. Nyt lasketaan että kuinka kauan tämä 15 kg ruokaa riittää kun päivän ruokatarve on keskimäärin 0,2 kg
15:0,2=75
Eli tulokseksi saadaan 75 päivää. Eli käytännössä se on 2,5 kuukautta.
eipä mikään pentu kasva aikuiseksi 2,5 kuukauden aikana. pennun luovutusikä plus tämä 2,5 kuukautta on yhteensä 4,5 kuukautta. Penturuokaa syötetään usein vuoden ikään asti. saa kuule monta säkkiä ostaa sitä penturuokaa vielä. - Juuhh...
hanna kirjoitti:
meinaatko että aikuisellekin koiralle pitäs vielä antaa sitä penturuokaa siitä 15 kilon säkistä? pentujen ruoka ja aikuisten ruoka on koostumukseltaan aika erilaista, enkä ainakaan itse syöttäis aikuiselle pennun ruokaa. Enkä kyllä itse viittis syöttää koiralle vuoden avattuna olleesta pussista ruokaa!
..täytyy mainostaa erinomaisuuttaan vaikka liioittelemalla asioita 15kg hah...
Uskokoon ken tahtoo...
Ja onhan se pikkasen eri asia antaa kolmenkymmenen kilon painoiselle koiralle 15kg ruokaa mukaan, kuin 3kg painoiselle (täysikasvuisena). - issu56
Juuhh... kirjoitti:
..täytyy mainostaa erinomaisuuttaan vaikka liioittelemalla asioita 15kg hah...
Uskokoon ken tahtoo...
Ja onhan se pikkasen eri asia antaa kolmenkymmenen kilon painoiselle koiralle 15kg ruokaa mukaan, kuin 3kg painoiselle (täysikasvuisena).sanon minä nyt jo kyllä! Ihan oikein olet lukenut, eli minä todellakin annan pennun mukana 15kg:n säkillisen ruokaa! Eikä se ole mikään uskonasia. Minä ja kasvattieni ostajat tietävät asian olevan niinkuin kirjoitin, muilla ei ole paskankaan merkitystä!
-Issukka- - hanna
oikku04 kirjoitti:
Noh lasketaan näin. Penturuokasäkki painaa 15 kg. Pentu syö vuorokaudessa 8pieni rotu) keskimäärin 0,2 kg. Eli 200 grammaa. Se ei 7 viikkoisena niin paljon syö mutta taas 20-viikkoisena se syö enemmän. Nyt lasketaan että kuinka kauan tämä 15 kg ruokaa riittää kun päivän ruokatarve on keskimäärin 0,2 kg
15:0,2=75
Eli tulokseksi saadaan 75 päivää. Eli käytännössä se on 2,5 kuukautta.
eipä mikään pentu kasva aikuiseksi 2,5 kuukauden aikana. pennun luovutusikä plus tämä 2,5 kuukautta on yhteensä 4,5 kuukautta. Penturuokaa syötetään usein vuoden ikään asti. saa kuule monta säkkiä ostaa sitä penturuokaa vielä.En tiedä miten on isojen koirien pentujen ruokinnan kanssa, mutta pienille roduille annetaan penturuokaa 6 kk ikään saakka. Jos meinais tuolla ruualla pennun ruokkia kokonaan (niin ettei antas kotiruokaa ollenkaan mitä en suosittele) annostelu olisi:
9-11 viikkoiselle, kääpiökoiran pentu painaa noin 800-900 grammaa tuossa iässä => pennulle 30-35 grammaa /päivä
12-16 viikkoiselle => 35-45 grammaa / päivä
17-28 viikkoiselle => 90 grammaa / päivä
En jaksa laskea paljonko tuosta tulee. Ruokana on Nutron lamb&rice. Sitä ei tarvi antaa koiralle kauheita määriä koska se on tutkittu ravitseva tuote. En kuitenkaan ota riskiä, että pennulle syötettäisiin vain tuota, koska olen todennut kotiruuan koirille parhaaksi. Vahvistusta mielipiteelleni sain luettuani Koiran luonnonmukainen hoito-kirjan. Teollisesti valmistettujen ruokien osa vitamiineista tuhoutuu näissä valmistusmenetelmissä - Ozie
hanna kirjoitti:
En tiedä miten on isojen koirien pentujen ruokinnan kanssa, mutta pienille roduille annetaan penturuokaa 6 kk ikään saakka. Jos meinais tuolla ruualla pennun ruokkia kokonaan (niin ettei antas kotiruokaa ollenkaan mitä en suosittele) annostelu olisi:
9-11 viikkoiselle, kääpiökoiran pentu painaa noin 800-900 grammaa tuossa iässä => pennulle 30-35 grammaa /päivä
En jaksa laskea paljonko tuosta tulee. Ruokana on Nutron lamb&rice. Sitä ei tarvi antaa koiralle kauheita määriä koska se on tutkittu ravitseva tuote. En kuitenkaan ota riskiä, että pennulle syötettäisiin vain tuota, koska olen todennut kotiruuan koirille parhaaksi. Vahvistusta mielipiteelleni sain luettuani Koiran luonnonmukainen hoito-kirjan. Teollisesti valmistettujen ruokien osa vitamiineista tuhoutuu näissä valmistusmenetelmissäKumma juttu kun ei meidän kääpiöpinseri tullut toimeen noin pienillä ruokamäärillä! Ja neuvottiin syöttämään penturuokaa vähintään 8 kuukauden ikään asti mielummin vuoden ikäiseksi!
- hanna
Ozie kirjoitti:
Kumma juttu kun ei meidän kääpiöpinseri tullut toimeen noin pienillä ruokamäärillä! Ja neuvottiin syöttämään penturuokaa vähintään 8 kuukauden ikään asti mielummin vuoden ikäiseksi!
mitä ruokaa mahdoitte antaa ja minkäkokoinen kääpiöpinseristänne tuli / minkäkokoinen oli pentuna? Ainakin normaalikokoinen kääpiöpinseri on näitä isompi, tiedän 7-viikkoisen kääpiöpinserin joka painaa jo melkein 2 kiloa!!! Meidän 6-viikkoiset pennut on puolen kilon painoisia nyt ja ehkä aikuisena jotain 3 kiloisia. Kääpiöpinseri on aikuisena käsittääkseni noin 6 kiloinen! Joten ehkä´tarvii enemmän ruokaakin. Noi annosteluohjeet laskin tuosta pussin kyljestä en omasta päästäni ja ne voi jokainen tarkistaa siitä pussista. Alle 3 kiloisten pentujen kohdalta (jaoin tämän luvun niin että sain oikean kilomäärän, eihän nuo pikkuiset jaksa enempää syödä).
- ozie
hanna kirjoitti:
mitä ruokaa mahdoitte antaa ja minkäkokoinen kääpiöpinseristänne tuli / minkäkokoinen oli pentuna? Ainakin normaalikokoinen kääpiöpinseri on näitä isompi, tiedän 7-viikkoisen kääpiöpinserin joka painaa jo melkein 2 kiloa!!! Meidän 6-viikkoiset pennut on puolen kilon painoisia nyt ja ehkä aikuisena jotain 3 kiloisia. Kääpiöpinseri on aikuisena käsittääkseni noin 6 kiloinen! Joten ehkä´tarvii enemmän ruokaakin. Noi annosteluohjeet laskin tuosta pussin kyljestä en omasta päästäni ja ne voi jokainen tarkistaa siitä pussista. Alle 3 kiloisten pentujen kohdalta (jaoin tämän luvun niin että sain oikean kilomäärän, eihän nuo pikkuiset jaksa enempää syödä).
On narttu, pentuna painoi 0,8 kiloa, nyt aikuisena se on 4 kiloa yläraja painolle on se 6 kiloa. Pentu sai ruokaa bento kronen happy life puppyä. Koiramme on ihan normaalikokoinen en usko että mikään 7 viikkoa vanha käkkäpentu painaa 6 kiloa se on varmaankin ihan vaan pinserin pentu!
- hanna
hanna kirjoitti:
En tiedä miten on isojen koirien pentujen ruokinnan kanssa, mutta pienille roduille annetaan penturuokaa 6 kk ikään saakka. Jos meinais tuolla ruualla pennun ruokkia kokonaan (niin ettei antas kotiruokaa ollenkaan mitä en suosittele) annostelu olisi:
En jaksa laskea paljonko tuosta tulee. Ruokana on Nutron lamb&rice. Sitä ei tarvi antaa koiralle kauheita määriä koska se on tutkittu ravitseva tuote. En kuitenkaan ota riskiä, että pennulle syötettäisiin vain tuota, koska olen todennut kotiruuan koirille parhaaksi. Vahvistusta mielipiteelleni sain luettuani Koiran luonnonmukainen hoito-kirjan. Teollisesti valmistettujen ruokien osa vitamiineista tuhoutuu näissä valmistusmenetelmissänoin 1 kg 300 grammaa koko pentuaikana
- hanna
ozie kirjoitti:
On narttu, pentuna painoi 0,8 kiloa, nyt aikuisena se on 4 kiloa yläraja painolle on se 6 kiloa. Pentu sai ruokaa bento kronen happy life puppyä. Koiramme on ihan normaalikokoinen en usko että mikään 7 viikkoa vanha käkkäpentu painaa 6 kiloa se on varmaankin ihan vaan pinserin pentu!
sanoin että kyseinen 7 viikkoinen painaa hieman alle 2 kiloa.
ilmeisesti ruokamerkeissä on sitten iso ero! Vai annoitko koirallesi ruokaa yli annosteluohjeen? Jos jollain on tuota bento kronen happy life puppya, haluaisin tietää annosteluohjeen, kiitti:) - villis
issu56 kirjoitti:
sanon minä nyt jo kyllä! Ihan oikein olet lukenut, eli minä todellakin annan pennun mukana 15kg:n säkillisen ruokaa! Eikä se ole mikään uskonasia. Minä ja kasvattieni ostajat tietävät asian olevan niinkuin kirjoitin, muilla ei ole paskankaan merkitystä!
-Issukka-kyllä huomattu että toisten mielipiteillä ei ole sinulle paskankaan merkitystä;) Jos nyt ymmärät riitelemättä edes sitä.
- hanna
hanna kirjoitti:
En jaksa laskea paljonko tuosta tulee. Ruokana on Nutron lamb&rice. Sitä ei tarvi antaa koiralle kauheita määriä koska se on tutkittu ravitseva tuote. En kuitenkaan ota riskiä, että pennulle syötettäisiin vain tuota, koska olen todennut kotiruuan koirille parhaaksi. Vahvistusta mielipiteelleni sain luettuani Koiran luonnonmukainen hoito-kirjan. Teollisesti valmistettujen ruokien osa vitamiineista tuhoutuu näissä valmistusmenetelmissä39 grammaa tuota ruokaa on 1 dl, joten mielestäni annostelussa ei ole mitään vikaa! Ei luovutusikäinen 800-900 gramman painoinen pentu sentään yli desiä syö, vähän myöhemmin sitten syö jo paljonkin yli...
- hanna
issu56 kirjoitti:
sanon minä nyt jo kyllä! Ihan oikein olet lukenut, eli minä todellakin annan pennun mukana 15kg:n säkillisen ruokaa! Eikä se ole mikään uskonasia. Minä ja kasvattieni ostajat tietävät asian olevan niinkuin kirjoitin, muilla ei ole paskankaan merkitystä!
-Issukka-riittääkö se 15 kiloa ruokaa kultaisen noutajan pennulle puolen vuoden ikään asti??? minun antamani ruoka riittää ja jää vielä 700 grammaa ylimääräistäkin!
- hanna
hanna kirjoitti:
riittääkö se 15 kiloa ruokaa kultaisen noutajan pennulle puolen vuoden ikään asti??? minun antamani ruoka riittää ja jää vielä 700 grammaa ylimääräistäkin!
ettei varmasti kultsun pennulle tuo minun 2 kiloa riittäisi mutta näille kääpiöille kyllä riittää yli puolen vuoden ikään
- Tässä
hanna kirjoitti:
sanoin että kyseinen 7 viikkoinen painaa hieman alle 2 kiloa.
ilmeisesti ruokamerkeissä on sitten iso ero! Vai annoitko koirallesi ruokaa yli annosteluohjeen? Jos jollain on tuota bento kronen happy life puppya, haluaisin tietää annosteluohjeen, kiitti:)Suoraan kyseisien ruoan tuoteselosteeseen!
http://www.bentokronen.fi/koirasivut/junior.htm - issu56
Juuhh... kirjoitti:
osaavat niellä kiukkunsa hiljaa ja toisten on päästävä pätemään jatkuvasti!
silloin, kun sen aika on - nyt ei ole.
En halua päteä, olen vain tiettyä mieltä erinäisistä asioista. - issu56
hanna kirjoitti:
riittääkö se 15 kiloa ruokaa kultaisen noutajan pennulle puolen vuoden ikään asti??? minun antamani ruoka riittää ja jää vielä 700 grammaa ylimääräistäkin!
kasvattajan velvollisuuksiin todellakaan kuulu koko pentuaikaisen ruuoan menekistä vastaaminen.
Se riittää sen tietyn ajan ja loppu onkin omistajan harteilla - ainakin rotukoirilla näin on jo ties miten pitkään toimittu. - hanna
issu56 kirjoitti:
kasvattajan velvollisuuksiin todellakaan kuulu koko pentuaikaisen ruuoan menekistä vastaaminen.
Se riittää sen tietyn ajan ja loppu onkin omistajan harteilla - ainakin rotukoirilla näin on jo ties miten pitkään toimittu.enhän sitä tarkoittanutkaan että pitäisi, mutta tuolla aikaisemmin morkkasit kun annan "vain" 2 kg sinun 15 kg sijaan. Vaikka tosiasiassa 2 kiloa kääpiökoiran pennulle riittää koko sen pentuajaksi kun taas 15 kiloa kestää vain hetken kultsun pennulle! Pointti: Minä annan enemmän :)
- Lauri
tulisikohan rakki toimeen minun 2vuotiaan suomenhevos-ruunani kanssa??
- helli ent. heli
söpöjä ovat, mutta miks noin törkeen hintasia?
- issu56
kun joku fiksu tuolla ylempänä kertoili, että pitää verrata puhdasrotuisten vastaavien hintaan!
Älyttömintä, mitä minä olen koskaan kuullut! - Lauri
issu56 kirjoitti:
kun joku fiksu tuolla ylempänä kertoili, että pitää verrata puhdasrotuisten vastaavien hintaan!
Älyttömintä, mitä minä olen koskaan kuullut!että koirista pyydetään "liikaa".
Se kun nostaa kynnystä ottaa koira hetken mielijohteesta.. - helli ent. heli
issu56 kirjoitti:
Älyttömintä, mitä minä olen koskaan kuullut!mutta joku roti pittää olla, mut kumma että ihmiset kuitenki maksaa koirista miltei mitä vaan jos se on vaan pienikokoinen,melkonen kilohinta kaksrotusella!
- issu56
Lauri kirjoitti:
että koirista pyydetään "liikaa".
Se kun nostaa kynnystä ottaa koira hetken mielijohteesta..totta, mutta toisaalta innostaa myös muita tehtailijoita samaan mielikuvitusmaailmaan :)
- Lauri
helli ent. heli kirjoitti:
mutta joku roti pittää olla, mut kumma että ihmiset kuitenki maksaa koirista miltei mitä vaan jos se on vaan pienikokoinen,melkonen kilohinta kaksrotusella!
Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa
- hanna
Mielestäni 400 euroa koiranpennusta (vaikka sekarotuinen onkin) ei ole mikään ISO raha. Monet kasvattajat antavat pentunsa jo 7-viikkoisina mutta itse luovutan vasta aikaisintaan 9-viikkoisena (tuleehan siitä enemmän työtä ja hoitokuluja). En usko että kaikille on merkitystä sillä onko koira paperillinen rotukoira vaiko ei... kunhan on vain kiva kaveri ja luonneperimä ja elämän alkukokemukset näillä ainakin on hyvät, sen voi itse todeta kun molemmat vanhemmat on nähtävillä!! Kuinka moni teistä hienon rotukoiran ostaneista on nähnyt myös pentueen isän?? Monestihan rotupentujen isä asuu jossain hyvin kaukana, jopa eri maassa. Rotukoirat valitaan jalostukseen yleensä ulkonäön (näyttelyt!) perusteella. Vaikka suurin osa ihmisisistä varmaan haluaisi mielummin hyväluontoisen kuin kauniin koiran. Eipä silti, söpöjä näistä sekarotuisistakin tulee, vaikka eivät virallisiin näyttelyihin kelpaakaan.
- oikku04
Milloinkohan menee jakeluun että ei sitä isäkoiraa pelkkien näyttelytulosten perusteella valita.
Koirille tehdään jalostustarkastus.
Koiran täytyy olla tutkittu ja terve (tämän tekee hyvä kasvattaja myös roduille jotka ei kuulu pevisaan!!).
Koiran luonteen tulee olla rotumääritelmän mukainen, hyvä. - Koirallinen
oikku04 kirjoitti:
Milloinkohan menee jakeluun että ei sitä isäkoiraa pelkkien näyttelytulosten perusteella valita.
Koirille tehdään jalostustarkastus.
Koiran täytyy olla tutkittu ja terve (tämän tekee hyvä kasvattaja myös roduille jotka ei kuulu pevisaan!!).
Koiran luonteen tulee olla rotumääritelmän mukainen, hyvä.Kun kysyin noilta seropien "kasvattajilta" noita kriteerejä uroksen valintaan, niin kovin on hiljaista, tai sitten se vastaus oli, että kun se vaan on kiva ja pörröinen... Tai sitten rodut on edes suht samat kuin nartulla, kun ei haluta "sekametelisoppaa"...
- Noh
että kalliita ovat. Mitä tulee tuohon kommenttiin, että rotukoirat valitaan jalostukseen vain ulkonäön perusteella, ei nyt ihan pidä paikkaansa. Esim. oman koirani tapauksessa, vanhemmat läpikäyneet terveystarkas- tukset, jalostustarkastukset, näistä vielä saatin dokumentit luettaviksi ja molemmat vanhemmat myös nähtiin useamman kerran. Ja oma vankkumaton mieli-
piteeni on, että mieluimmin koira papereilla kuin ilman. Sitä sen enempää kommentoimatta! - oikku04
Koirallinen kirjoitti:
Kun kysyin noilta seropien "kasvattajilta" noita kriteerejä uroksen valintaan, niin kovin on hiljaista, tai sitten se vastaus oli, että kun se vaan on kiva ja pörröinen... Tai sitten rodut on edes suht samat kuin nartulla, kun ei haluta "sekametelisoppaa"...
Outoa sekarotuisten kasvatusta, eikös idea olekkin se että ne ovat tosi sekaisia, ei vaan jotakin tiettyä rotua tuijoteta? Hah, nyt naurattaa. Varmaan vielä myyvät sekarotuisia koiria niin että "nämä ovat melkein puhtaita, ihan vähän on muutakin rotua seassa mutta näyttää puhtaalta". Vitsit, päivän oivalluksen sain nyt.
- minä
Minäpäs aloitankin nyt seropien kasvattamisen, kun sillä noin hyvin tienaa. Kasvatin ennen rotukoiria, mutta kun sillä ei lyö leiviksi, niin taidanpas vaihtaa sekarotuisiin, tai sitten ihan vaan paperittomiin "puhdasrotuisiin." Eipä tartte tehdä kalliita tutkimuksia, eipä tarvitse maksaa suuria astutusmaksuja, jotta saa sopivan uroksen, eipöä tarvitse matkustaa useita satoja kilometrejä päästäkseen tuon sopivan uroksen luokse ym. Kun nyt voi laittaa yhteen vaikka tuon meidän Tiitun ja naapurin jonkun koiran, kait tuo saksanpaimenkoiralta näyttävä koira olis hyvä. Juu näin teenkin. Sitten vaan seuraavaa juoksua odottamaan, ei enää vastuuta pentujen vioista, kulut vähenee heti yli puolella ja rahaa tulee.
Hyviä tappeluhetkiä, minä menen nyt viettämään lokoisia eläkepäiviä ja odottamaan, että rahaa alkaa tulemaan. - hanna
minä kirjoitti:
Minäpäs aloitankin nyt seropien kasvattamisen, kun sillä noin hyvin tienaa. Kasvatin ennen rotukoiria, mutta kun sillä ei lyö leiviksi, niin taidanpas vaihtaa sekarotuisiin, tai sitten ihan vaan paperittomiin "puhdasrotuisiin." Eipä tartte tehdä kalliita tutkimuksia, eipä tarvitse maksaa suuria astutusmaksuja, jotta saa sopivan uroksen, eipöä tarvitse matkustaa useita satoja kilometrejä päästäkseen tuon sopivan uroksen luokse ym. Kun nyt voi laittaa yhteen vaikka tuon meidän Tiitun ja naapurin jonkun koiran, kait tuo saksanpaimenkoiralta näyttävä koira olis hyvä. Juu näin teenkin. Sitten vaan seuraavaa juoksua odottamaan, ei enää vastuuta pentujen vioista, kulut vähenee heti yli puolella ja rahaa tulee.
Hyviä tappeluhetkiä, minä menen nyt viettämään lokoisia eläkepäiviä ja odottamaan, että rahaa alkaa tulemaan.Meidän koira on kyllä polvitarkastettu. Astutusmaksuna olimme sopineet yhden pennun niinkuin jotkut puhdasrotuisiakin kasvattavat tekevät. Tämä yhdistelmä ei ole vain kahden "jonkun koiran" yhdistelmä vaan hyväluontoisten vanhempien yhdistelmä. Täytyy kyllä sanoa että paljon en tienaa. Ala kasvattaa puhdasrotuisia bichon frisejä jos haluat tienata hyvin niistä maksetaan surutta 1300 euroa. Jos minä haluaisin tienata niin ehkä olisin tehnyt puhdasrotuiset bichon pennut????? Mutta minusta luonne on tärkeämpää kuin raha.
- juuhhh...
oikku04 kirjoitti:
Outoa sekarotuisten kasvatusta, eikös idea olekkin se että ne ovat tosi sekaisia, ei vaan jotakin tiettyä rotua tuijoteta? Hah, nyt naurattaa. Varmaan vielä myyvät sekarotuisia koiria niin että "nämä ovat melkein puhtaita, ihan vähän on muutakin rotua seassa mutta näyttää puhtaalta". Vitsit, päivän oivalluksen sain nyt.
..että teidän rotukoirien kasvattajien korvien välissä ei ole mitään toimintaa...mutta taitaa sielä jotain olla.
- Jeba jee
minä kirjoitti:
Hyviä tappeluhetkiä, minä menen nyt viettämään lokoisia eläkepäiviä ja odottamaan, että rahaa alkaa tulemaan... käy vaan kasvattamaan niitä seropeja, sillä mikään laki ei sitä kiellä. HARMITTAAKO...
Käykääs nyt koirien oikeat "kasvattajat" keräämään nimilistaa jolla saisitte aikaan lakialoitteen jossa kiellettäisiin seropeilla rahastuksen ja samalla rotukoirilla rahastuksen myös! siihen voisin nimeni laittaakin. - oikku04
juuhhh... kirjoitti:
..että teidän rotukoirien kasvattajien korvien välissä ei ole mitään toimintaa...mutta taitaa sielä jotain olla.
että mistä lähtien minä olen ollut kasvattaja? Kun tuo viestisi oli minulle osoitettu!
Ja mitäköhän rotua mahdollisesti kasvatan? Kumma juttu kun itse en ole huomannut että olisin koiria kasvattanut.... - Koirallinen
juuhhh... kirjoitti:
kasvattaja minäkään. Kiva yleistys että rotukoirien kasvattajilla/omistajilla ei liiku päässä mitään...
- Lauri
seka rotuinen ei ole yhdyssana
- Matleena
joku jotain kysynyt?
- Nikke
Sekarotuinen ON yhdyssana ja kunnon suomea.
- villis
...etkös taannoin kirjoittanut, että oikeinkirjoitukseen puuttuminen on lapsellista ja lastentarhamaista käytöstä! mites on, onko kurahousut mukana?
- Matleena
ostaa:
[email protected] - hennaaaaaaa
Hei! :)) voisitko laittaa viestiä ja kuvia osoitteeseen: [email protected]
- Ei löydy enää
on kirjoitettu kuusi vuotta sitten.
- tyttö&hava(t)
Ei löydy enää kirjoitti:
on kirjoitettu kuusi vuotta sitten.
aika vanhan koiran saat ostaa. Ja jos nyt vielä puuttuttais tohon 400e hintaan seropista nii sehän ois nykymaailmas pikkuraha.
- vain_kysymys
tyttö&hava(t) kirjoitti:
aika vanhan koiran saat ostaa. Ja jos nyt vielä puuttuttais tohon 400e hintaan seropista nii sehän ois nykymaailmas pikkuraha.
siis mistä täällä nyt kinastellaan?
Minulla itsellä on isokoira,ja se syö n.10kg ruokaa/kk... (suurinpiirtein).
Miten?...jos siis ymmärsin oikein yksi 2kg säkki voi riittää pikku-koiralle yli.6kk??... onko se totta,vai satua? Minusta se kuulostaa hirmu vähältä..kissanikin (4kpl)syövät kuussa n.4kg kissan kuiva ruokaa...
- poika vailla koiraa
Hei. onko koiran pentu vielä ostettavissa olisin kiinnostunut
- hae apua
VOI HELEVETTI johan pentu on 8-vuotias !!!!!!!!!!!!!!!!!
Etkös ymmärrä lukemaasi ??????????????
- tahtoo koiruuden
Minulla olisi pysyvä koti. Ota yhteyttä. [email protected]
- miinä
minusta hanna pyytää hienoista sekarotuisista liian vähän. korota hinta 500e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36831Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6784Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.146732- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690