Säästöä wc-istuimella

Budjettihuuhtelija

WC:n huuhtelu kattaa noin 27 % tavallisen talouden vedenkulutuksesta, joten kannattaa tarkistaa, voiko vedenkulutusta tältä osin mitenkään pienentää.

Itse säästän jättämällä huuhtelematta pienemmät tarpeet. Ellei suurempaa hätää tule päivän aikana tehtyä, niin huuhtelen wc-istuimen vasta illalla ennen nukkumaan menoa.
Keskimäärin 5 huuhtelua päivässä säästyy, eli 20 litraa vettä. Se on vuodessa jo 7300 litraa. Varsin merkittävä määrä siis.
Tuosta on helppo laskea säästö esim. 5/10 vuodessa, ja raha joka tällä tavalla säästyy!

24

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100 salamaa

      Noita säästäjiä oli 80 luvulla enemmänkin .
      Hyi helevetti sitä kusen hajun määrää - ei ollut vieraan kiva käydä tommosessa paikassa vessassa .

    • Jep jep

      Kyllä aloittajan kirjoituksessa järkeä on! Laskekaapa säästö suomen mittakaavassa, ja vaikka sitten koko maailman.
      Ennen kaikkea kyse onkin veden säästöstä veden puhdistukseen menevistä kuluista. Sitä kautta puhutaan myös aivan valtavista rahamääristä.

    • hupa uuno

      Fixu kirjottaja , kirjottannu Pori palstal saman veisun ja siläki kehuu itteensä samalla jep jep toisella tunnuksellaan .

    • Jep jep

      Eipä muuten kehu! Minä vastasin samalla tekstillä sinne kuin tännekkin. Joten, sinun kannattaa pysyä vaan työttömänä eikä suunnitella uudelleenkoulutusta salapoliisiksi!

    • kusihaisee

      hyi vittu mikä kusen löyhkä aloittajan vessassa varmaan on

    • Kylpemään

      Just, aika pieneltä tuntuu säästö kun kolme-neljä kertaa kuukaudessa täyttää paljuun 1500 litraa vettä.

      Toi mikä v###aa on se että joutuu maksamaan siitä jätevesimaksun vaikka likaisen veden laskee ojaan.

      Mutta niin kauan kuin puhdasta vettä piisaa ja se on halpaa niin nautin kuumista kylvyistä.

    • Säästäjä

      Minä nautin kultasuihkuista.

    • Ulla Urea

      En haluaisi olla pesemässä sitä kusen polttamaa pyttyä. Säästösi menee pesuaineisiin. YÄÄÄÄK!

    • sinuttunnistaahajust

      Taitaa alottaja säästää paskapaperissakin. Monta arkkia säästyy kun jättää pyyhkimättä.

    • Konduktööri
    • kylj

      saahan sitä noinkin säästettyä. Taitaa usein vain paremmat säästökohteet olla muualla, kuten sähkössä,autoilussa, vakuutuksissa, ruuassa jne

    • Vuokko Luusua

      Kuse ulos naapurin puolelle.

      • kusilurtti

        Mä ainakin päästelen pienemmät tarpeet parvekkeelta yli kaiteen jos on sopivan pimeetä sakkia alapuolella.

        Isommat tarpeet ensin ämpäriin ja sitten...


      • Anonyymi
        kusilurtti kirjoitti:

        Mä ainakin päästelen pienemmät tarpeet parvekkeelta yli kaiteen jos on sopivan pimeetä sakkia alapuolella.

        Isommat tarpeet ensin ämpäriin ja sitten...

        Toteutus tapoja on yhtä monta kuin on persereikiä pallon päällä.

        Mahaa saa löysennettyä Daegolax laksatiivilla. Tienaa rahat ensin vaippoihin. Lopuilla rahoilla villisikaa.

        Ripulisin terveisin tohtori daeg


    • Anonyymi

      Ei kai siinä muu auta kuin kaivaa sopivan suojaisaan metsään kuoppa, tyhjentää sinne, täyttää kuoppa, ja mennä sopivaan vesistöön pesulle! Näin säästyisi suuri määrä vettä, kun ei tarvitsisi vetää/painaa kaakeliastian nappulaa, eikä erikseen pestä hanavedellä mitään!

    • Anonyymi

      Kerätkää sadevedet vessojennekäyttöön. Toimii vain okt ja joissakin vanhemmissa rivareissa. Tulee hulevedelle vastinetta.

    • Anonyymi

      Kun pesee kätensä vessakäynnin jälkeen ja kerää sen veden astiaan, niin siitä saa huuhteluvedet kusen päälle. Iso vesikuuppa hanan alla on kätevä ja voi heittää vedet suoraan pyttyyn. kun käyttää saippuaa, niin kusenhajutkaan ei liiemmälti tunnu. Jokainen käyttää käsienpesuun vähemmän vettä, kuin vetäessään vessan. Tällä systeemillä pystyy pienentämään vesilaskua. Jos vieraita ei käy, niin systeemi toimii hyvin oman väen kesken.

    • Anonyymi

      pissin ulkona ämpäriin ja kaadan kukille
      talvella sulatan lunta ämpärissä ja heitän pyttyyn käynnin jälkeen ja se on kaikki minun kukkaroon plussaa......ja vettä säästyy

    • Anonyymi

      Ei kiinnosta. Yhteen aikaan yritin tosissani vähentää kaikkea kulutusta, mutta vihervassarikommarinatsit päätti, että olen kuitenkin syyllinen kaikkeen pahaan maailmassa, niin nyt yritä vaan nauttia elämästä, kuitenkin joudun maksamaan, tein niin tai näin.

    • Anonyymi

      Putkiremontti ja sitten saadaan vesimittari. Niin kuka käyttää vettä, niin maksaa myös, ei tarvi kerrostalokyylän valittaa.

    • Anonyymi

      Autuait ova puupäät sil hee eivä huku.

    • Anonyymi

      paskanpuhuminen ja muiden haukkuminen antaa jokaiselle oikeuden salakuunnella sun kotia, jospa sut sais vaikka vankilaan.


      t:
      Valokuvaaja!
      (TGDM!)

    • Anonyymi

      siesta sibians deatho anno zero:
      (@@), (@@).


      T:
      Valokuvaaja.
      (TGDM!)
      Amen.

      • Anonyymi

        Ei mitää hajua, mitä tarkoitat.?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe