520d vai 528i?

kumpi parempi?

Koeajossa 528 bensa tuntui paljon paremmalta kuin 520 diesel. Ja hintaeroa ei ole paljon mitään, molemmat siis pari vuotta vanhoja F10-mallisia.

Mitä mieltä Bemarien tuntijat olette? Kumpi kannattaa ostaa?
528:ssa oli valtavasti voimaa ja se oli jotenkin paljon tukevamman oloinen, meni kuin juna. Voiko ero ajettavuudessa johtua renkaista? Vai onko alustoissa eroa?

8

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 520 D 2011

      Kuulostaa oudolta, viissataa sarjan auto menee aina kuin juna. Ajoitkohan talvi- vai kesärenkailla ?
      Olen itse myös ajanut molemmilla ja moottorinsa puolesta diesel on ylivoimainen normikäytössä. Vääntö on se joka ratkaisee ja kulutuskin on 2-3 litraa pienempi.
      Maantielläkin diesel vie jotenkin jouhevammin ja kakistelematta. Molemmathan ovat erittäin äänettömiä ja urat eivät heiluttele 300 versioiden tapaan.
      BMW on edullisin ostaa vähän käytettynä, tahtoo kaikissa uusissa autoissa hinta pudota runsaasti ensimmäisenä parina vuotena. Diesel versioita on myyty moninkertaisesti enemmän joten valikoimaa on vaihdossa paljon enemmän. Kannattaa kiinnittää huomiota varusteluun, joka on uutena kallista.
      Parilla tonnilla voi käytetyssä saada 20 000 €:n varusteet kaupan päälle ja auto muuttuu täysin.
      M-sport on tietysti alustaltaan paras ajettava, mutta niitä on vähän saatavan ja varsinkin 520 versiona.
      BMW diesel versiona on mielestäni ylivoimainen ja voimaakin on yllättävän paljon, bensiini versioita jotuu huudattamaan ja kulkee vasta korkeilla kierroksilla, joka ei sovi viissatasen tyyliin.

      • kumpi parempi?

        Kiitos vastauksestasi! Molemmissa autoissa oli nastarenkaat. Joku sanoi, että renkailla olisi suuri merkitys ajettavuuteen.

        Nimenomaan 520d oli se joka veteli ja joutui koko ajan ohjaamaan. 528 kiihtyi ja kulki aivan eri tavalla ja oli myös suoralla tiellä paljon vakaampi. Ehkä olisi pitänyt ajaa rauhallisemmin pienemmillä kierroksilla jolloin olisi saanut käsityksen tuosta väännöstä. Nyt bensakone tuntui todella paljon paremmalta.

        Lisävarusteita ei ollut oikein kummassakaan ja hintaeroa vain pari tonnia. Vaikea käsittää miksi pitäisi valita pienempikoneinen dieseli. Vuosittainen ajomäärä kun vain noin 20 000 km.


      • 520 D F 10
        kumpi parempi? kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Molemmissa autoissa oli nastarenkaat. Joku sanoi, että renkailla olisi suuri merkitys ajettavuuteen.

        Nimenomaan 520d oli se joka veteli ja joutui koko ajan ohjaamaan. 528 kiihtyi ja kulki aivan eri tavalla ja oli myös suoralla tiellä paljon vakaampi. Ehkä olisi pitänyt ajaa rauhallisemmin pienemmillä kierroksilla jolloin olisi saanut käsityksen tuosta väännöstä. Nyt bensakone tuntui todella paljon paremmalta.

        Lisävarusteita ei ollut oikein kummassakaan ja hintaeroa vain pari tonnia. Vaikea käsittää miksi pitäisi valita pienempikoneinen dieseli. Vuosittainen ajomäärä kun vain noin 20 000 km.

        Tietysti vuosimallista riippuen voi kuutoskoneinenkin 528 löytyä ja sen käyntiääni on nannaa. Jos taas kyseessä on uudempi versio, ovat molemmat kaksi litraisia?
        Yksikään BMW ei vetele talvirenkailla, joten ajamassasi autossa oli jotain vikaa, kulmat ehkä vinkisin vonksin kanttikiveen ajettu. Vetely ongelmat koskevat yleisesti 300 sarjaa ja runflat renkaita, viissatasessa ongelmasta on syytä huolestua.
        Käyppäs koeajamassa jotain toista 520 D autoa, niin pääset vertaamaan. Osta mielummin heti uusin korimalli F 10, niin ei tarvitse jatkuvasti vaihdella. Niitäkin saa jo alle kolmenkympin vähän enemmän ajettuna ja uutenakin jo alle viidenkympin. Siinä 520 D versiossa on hinta, laatu ja voima kilpailukykyinen 528 version kanssa. F 10 version 184 heppaa liikuttaa autoa kevyesti ja maantiellä liikutaan helposti alle viiden litran kulutuksilla.
        Itsellä 520 D F 10 ja takana 275 ja edessä 245 renkaat, eikä vetele edes kesärenkailla mihinkään. Alla on tietysti BMW:n alkuperäisvanteet M. Tarvikevanteilla voi pilata auton, kuin auton ajo-ominaisuudet.
        Olen koeajanut myös 528 bensiini version ja kiihtyy paikaltaan hieman paremmin, mutta 520 D:n ohituskiihtyvyys on vähintään samaa luokkaa. Kuutoskonetta tekisi minunkin mieli, mutta on liian kallis kukkarolleni. BMW:n kuutoskone on yksi maailman hienoimmin käyviä, myös dieselinä.


    • -_-'

      heehehhehhehhehheh, bemari "tuntijat."

    • olga korputseva

      nokivasarat on työ koneita varten, eikä lyhkäsii kauppa reissuja ja sitä paitsi ne saastuttaa ja raksuttaa helevetisti.

      • Tietoa on

        Sinä et sitten ainakaan ole kuullut BMW:n kuutosdieselin käyntiä, helposti ei erota ulkopuoleltakaan bensa koneesta. Sisällä ei kuulu kuin voiman jytinä vaimeana. Kulkee ja kiihtyy paremmin kuin monet bensiinimoottoreilla varustetut. Käyppä kokeilemassa nykydieseliä, enää ei puhuta mistään nokivasarasta.
        Dieselin kunkku on BMW 550 D M !


    • bimmeristi

      Jos tuosta parista pitisi valita ja kilometrit suurin piirtein smoilla luokilla niin ilman muuta 528.

      520d on 5-sarjan perusmalli. Onhan noilla kymppitonnin verran uutenakin hintaeroa.

      • Bemarilla komeasti

        BMW:n hinta kyllä muodostuu yleensä lopulta varustelusta. 520 Diesel voi maksaa vaikka kymppitonnin enemmän uutena. Pienet diesel versiot on yleensä saanut bisnes paketilla, jota 528 versioon ei ole saannut ja saa olla tarkkana voi vaikka Xenonit puuttua.
        528 versio on myös harvemmin aito Suomi auto ja kilometrit kannattaa tarkistuttaa tietokoneelta, ettei tule yllätyksiä. Peilinlämmityskin voi tuontiautoista helposti puuttua, mikä on todella ärsyttävää Suomen talvessa.
        Dieselin kulutus on reilusti pienempi ja vääntö parempi, bensiini sopii ehkä vähän ajavalle. Diesel versioissa uuden korin viissatasissa on käytettynä runsaasti valinnanvaraa ja värinkin saa varmasti mieleisekseen.
        Ajossa ei eroja synny, molemmat kulkevat hienosti ja äänettömästi, sekä ovat erittäin lämpimiä.
        Ei ole lainkaan ihme miksi monet haluaisivat F10 korisen viissatasen autokseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe