Otsikkohan sen kertoo ... Oireet tulevat kesäisin ja ovat lievittyneet lapsuudesta, mutta eivät suinkaan kadonneet. Pienenä yleensä uimisen jälkeen kädet (siis ranteesta sormenpäihin) turposivat ja alkoi kutittaa, kädet myös tuntuivat lämpimiltä ja käden päälle ilmestyi ällöjä näppylöitä. Pienenä sain niitä piilotella :( nykyään kädet kyllä turpoaa ja kutisevat mutta oireet ei jatku yhtä kauan kuin pienenä, mutta vaativat itsehoitolääkkeitä allergiaan apteekista. Syön siis allergiapillereitä ja käytän voidetta jolla kädet hiukan rauhottuu. Valitettavasti en osaa yhtään arvioida allergia-ajan kestoa. Vaikka nykyään en siis ui niin käymme joka kesä isovanhempien mökillä jonne hanasta tulee järvivettä. Voisiko olla joku leväallergia ?
Ehdotuksia mille olen allerginen ?
4
109
Vastaukset
- pööööh
Kylmäurtikaria?
- 80% allergioista syn
-tyy ohutsuolen limakalvoilla ja allergiat aiheutuvat 3-tärkeimmän(L-a, L-b ja Bif)-hyötybakteereiden tuhoutumisesta limakalvoilta. Ja nykyvitsaus kvht-altistus on turhan usein tuon hyötybakteereiden tuhoutumisen syy! Tee nuo linkin testit niin yllätyt, hoito-ohjeet löydät linkeistä:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/ - Ihme5
Olenko ainoa jolla alkaa vetinen nuha tammikuussa ja jatkuu ainakin kuukausia?
Viime vuonna taisi alkaa helmikuussa.
Ei muita oireita ja olen 6-kymppinen, muuten aika terve mies.
Se taisi alkaa niiihin aikoihin, kun tämän talven pakkaset alkoivat. Olisiko siinä jokin selitys? Suojaan hengitystäni pakkasella kaulaliinalla mahdollisimman hyvin ja vältän kovin hengastyttävää liikuntaa kylmällä. Asun Helsingin alueella, ei kovin saasteisessa kohdassa. Ei kai nyt vielä ole kaukokulkeutunutta siitepölyä? En ole muistanut mainita lääkärissä.
Vihjeistä kiitollinen.
Terveyttä kaikille! - oiroiropr
Tuleeko ne oireet aina siellä isovanhempien mökillä eikä muualla ollessa?
Vaikuttaisi kosketusihottumalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368