Lähihoitajat, Apua!

Apua kaipaileva

Hei! Olen 9-luokkalainen tyttö vailla apua. Olen hakemassa yhteishaussa lähihoitaja kouluun Jyväskylään ja Tampereelle. Kyselisinkin nyt, että onko mitään mahdollista päästä 8.0 keskiarvolla ? Ja kyselisin myös millainen soveltavuuskoe oikein on? Millaisia kysymyksiä siinä on? Onko se vaikea ? Kiitos etukäteen avunantajille ! (:

2

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joujou3

      Moi

      Tuolla keskiarvolla ei pitäisi olla mitään vaikeuksia päästä sisään. Jos vain soveltuvuus on paikallaan.
      Jos olet peruspositiivinen, avoin nuori nainen, niin selviät soveltuvuuskokeesta. Jos niissä paikoissa mihin haet on ryhmäkeskusteluja, niin osallistu niihin sopivasti: ota osaa keskusteluun, mutta anna muillekin puheenvuoro, kuuntele muita.
      Haastattelussa vastaan siihen mitä kysytään. Ota vähän selvää, mitä lähihoitajat tekee työkseen ja mitä sinä haluaisit tehdä.

    • tsemppiä

      Hei

      Jyväskylään ainakin pääsee tuolla keskiarvolla, jos muuten olet sopiva alalle.
      Pääsykokeissa (n.4 v sitten) oli siis ryhmätehtävä (esim. suunnitellaan ryhmässä lapsille joku viriketoimintapäivä), opon haastattelu sekä tämä "teoriaosuus" vai mikskä lie sitä kutsutaan.

      Opon haastattelussa kysellään vähän, että miksi haet lähihoitajaksi ja kenen kanssa haluaisit tulevaisuudessa työskennellä (vanhukset, lapset, vammaiset jne). Vastaat kysymyksiin rehellisesti ja avoimesti. Ei ole olemassa "oikeita" vastauksia.

      Ja tosiaan, niin kuin edellinen vastaaja kommentoi, niin ryhmäkeskustelussa kannattaa sekä ottaa osaa keskusteluun, että antaa muillekkin puheenvuoron. Jos huomaat, että joku ei esim uskalla sanoa mielipidettään voit myös kysyä itse häneltä, että mitä mieltä hän olisi tästä tai tuosta. Siinä ryhmäkeskustelussa helposti erottuu ne puheliaat ja hiljaisemmat, eli varmasti sitä arvostetaan jos yrittää saada kaikki mukaan keskusteluun.

      Teoriaosuudesta en muista niitä tehtäviä, mutta ei se vaikea ollut. Luulisin, että tulet pääsemään kouluun, jos olet elämäniloinen ja "kunnollinen" nuori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe