Tyhmelin kirjoitti oksista että kuivat oksat on viinapuussa eikä niitä saa karsia.
Tarkistaisin onko niin, kun Jeesus sanoo näin:
"Pysykäät te minussa, ja minä teissä. Niinkuin ei oksa taida itsestänsä hedelmää kantaa, ellei hän viinapuussa kiinni ole, niin ette tekään, jollette minussa pysy.
Minä olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua ette voi mitään tehdä.
Jos ei joku minussa pysy, se heitetään ulos niinkuin oksa, ja kuivettuu, ja ne sidotaan kokoon, ja heitetään tuleen, ja palavat."
Siitä saisi sen käsityksen että vasta irtautumisen ja ulosheiton jälkeen oksa kuivuu?
1. irti viinapuusta
2. heitetään ulos
3. kuivuu
4. sidotaan kokoon
5. palavat
Kysymys: onko viinapuussa oikeasti kuivia oksia vai onko ne vaan kuivan näköisiä.
Oksamysteeri
55
153
Vastaukset
- tesa..
>Kysymys: onko viinapuussa oikeasti kuivia oksia vai onko ne vaan kuivan näköisiä.<
Matt. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
7:25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
7:27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."- tesa..
Mat. 3:10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa." - jonseredi
tesa.. kirjoitti:
Mat. 3:10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."kun jeesus on puu niin ei sen puun juurelle ole kirvestä viety, mutta jos yksilö on puu niin sitten.
Tässäkin on huomattavaa ei Suomen metsänhakkaaja toimi niin että menee viemään kirveen ensin ja sitten pitää kaffepaussia ja sitten alottaa,( tod näk m-sahalla.)
Hakkuuväline kulkee mukana eikä sitä sinne ensin kiikuteta.
Tämä tarkoittaa siis jotain. ei Juudeassakaan varmaan kirveitä levitelty pitkin metsiä vaan tällä on nyt jokin sanoma. - muuttis
Matt. 13:26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
Matt. 13:27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
Matt. 13:28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
Matt. 13:29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
Matt. 13:30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Eikö tässä ole vastausta tuohon kuivettuneiden oksien kysymykseen? muuttis kirjoitti:
Matt. 13:26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
Matt. 13:27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
Matt. 13:28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
Matt. 13:29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
Matt. 13:30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Eikö tässä ole vastausta tuohon kuivettuneiden oksien kysymykseen?Muuttis ehtikin ensin kaivaa esiin tämän kohdan Matt. 13. Kiitos muuttis.
Ulosheitto tapahtuu vasta viimeisellä tuomiolla.
Kasteessa saadun uudestisyntymisen jälkeen tapahtunut lankeemus ei tarkoita, että tuhlaajalapsi muuttuisi per.keleen lapseksi. Hän pysyy edelleen Jumalan lapsena, tosin hän on lankeemuksessaan kadotettu omasta syystään - oman väärän valintansa perusteella. Lankeemuksen tila tarkoittaa samaa kuin kuiva oksa.- näitä mietin
tyhmelin kirjoitti:
Muuttis ehtikin ensin kaivaa esiin tämän kohdan Matt. 13. Kiitos muuttis.
Ulosheitto tapahtuu vasta viimeisellä tuomiolla.
Kasteessa saadun uudestisyntymisen jälkeen tapahtunut lankeemus ei tarkoita, että tuhlaajalapsi muuttuisi per.keleen lapseksi. Hän pysyy edelleen Jumalan lapsena, tosin hän on lankeemuksessaan kadotettu omasta syystään - oman väärän valintansa perusteella. Lankeemuksen tila tarkoittaa samaa kuin kuiva oksa.Mikä on lankeemus? Kristitylläkin on epäuskoa, silloinhan on langennut pois uskon tilasta väliaikaisesti? Onko langennut tuhlaajapoika enemmän langennut, tehnyt enemmän syntiä. Pääseekö hänkin samalla tavalla uudestaan Jeesuksen tykö?
- epäily ei epäuskoa
näitä mietin kirjoitti:
Mikä on lankeemus? Kristitylläkin on epäuskoa, silloinhan on langennut pois uskon tilasta väliaikaisesti? Onko langennut tuhlaajapoika enemmän langennut, tehnyt enemmän syntiä. Pääseekö hänkin samalla tavalla uudestaan Jeesuksen tykö?
Epäilykset ei ole epäuskoa. Epäilykset liittyvät usein sdiihen että ihminen alkaa katsomaan Jeesuksen Kristuksen sijasta omaan poveensa, josta ei tietenkään löydy sitä mitä JUmala vaatii.
Epäusko on sitä ettei ihminen enää TAHDOKKAAN uskoa. - muuttis
näitä mietin kirjoitti:
Mikä on lankeemus? Kristitylläkin on epäuskoa, silloinhan on langennut pois uskon tilasta väliaikaisesti? Onko langennut tuhlaajapoika enemmän langennut, tehnyt enemmän syntiä. Pääseekö hänkin samalla tavalla uudestaan Jeesuksen tykö?
Epäilys on sielunvihollisen vaikuttamaa kristityssä ihmisessä. On vaikeaa elämän koettelemuksissa ja vihollisen kääntäessä katseen omaan itseen, pysyä uskossa vahvana. Mutta vaikka oma usko onkin heikko, se riittää, sillä riipumme kiinni Jeesuksessa ja Hänen uskossaan joka on täydellinen ja vahva.
Jumala viisaudessaan tämän tietää ja on siksi antanut meille Ehtoollisen, jossa saamme Kristuksen konkreettisesti, käsin koskien ja juoden itsellemme omistaa uskomme vahvistukseksi ja myös syntiemme anteeksi antamiseksi. Samoin Hän on Kasteessa sitonut itsensä aineeseen, veteen, Sanansa kautta.
Samoin Sana neuvoo pysymään seurakuntayhteydessä, jossa saamme Sanan ja sakramenttien kautta hoitoa kasvaaksemme armossa ja Kristuksen tuntemisessa täyteen "miehuuteen". Naisena piti laittaa nuo ripsut tuohon .-)
Epäusko on lankeemus. Syntiongelma on sovitettu jo Golgatalla. jokaisen ihmisen puolesta. Mutta langennut saa palata takaisin Jumalan armoliittoon kun herää kuulemaan Hyvän Paimenen kutsun. Sillä Jumala on liittouskollinen, sen raamattu todistaa.
Kaiken Jumala on rakkaudessaan tehnyt valmiiksi. Tyhjin käsin ottaaksemme kaikki vastaan lahjana josta koskaan emme kykene yhtään mitään maksamaan Hänelle.
Näin uskon ja olen kokenut.
Mitä sitten uskostamme seuraa on kokonaan Jumalan työ ja tahtominen, ei meidän omaamme ja omasta tahdosta ja voimin tulevaa. - Jumalan työtä
muuttis kirjoitti:
Matt. 13:26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
Matt. 13:27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
Matt. 13:28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
Matt. 13:29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
Matt. 13:30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Eikö tässä ole vastausta tuohon kuivettuneiden oksien kysymykseen?Viljankasvu (hedelmän kasvua toki sekin) on eri verteus kuin viinipuu ja sen oksien tuottama hedelmä.
Nämä ovat hyvin mielenkiitoisia vertauksia monessakin mielessä. Vilja kylvetään ja se kasvaa hyvässä maassa itsekseen pikkuhiljaa. Kunnes sitten suotuisten kasvuolosuhteiden ja hyvän siemenen tuottona kasvaa uuden sadon täyteen tähkäpäähän.
Nämä kaikki vertaukset ovat SAMAN asian tarkastelua monilta eri puolilta.
SE on Jumalan viisautta kertoa meille syntisille pelastussuunnitelmastaan, kuinka kaikki toimii hienosti Jumalan maailmassa. Mutta samalla vertauksissa tuodaan viisaasti esiin se kuinka ovelasti vihollinen toimii tehdäkseen evankeliumin sanoman tyhjäksi. - teu,
tesa.. kirjoitti:
Mat. 3:10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."MAT. 3:10 -12. Myös Mark. kirjoittaa !:4 , Ja Luuk.3:3 Johanneksen sanat
että, parannuksen Kastetta syntien anteeksisaamiseksi,
Vert.Mark. 1:1, 14-15. Parannuksen ja syntienanteeksiantamuksen hedekmänä
oli synnistä luopuminen ja vaellus Jumalan nsanan kuuliasuudessa . Kaikki
4, Evankeliumia , kertovat Johanneksen julistaneen ,että HÄNEN JÄLKEENSÄ OLI TULEVA SUUREMPI KUIN HÄN , MESSIAS/KRISTUS , JOKA OLI KASTAVA
PYHÄLLÄ HENKELLÄ ,
jOHANNES OLI mESSIÄÄN EDELLÄKÄVIJÄ /TIEN VALMISTAJA , VERT. mAL. 4:5 lUUK. 3:3-18 ,. jOHANNES kASTAJAN JA jEESUIKSEN SUHTEISTA KS. jOH. 3:27-35. . tULEVA VIHA LOPULLISESSA MUODOSAAN ON VIIMEISELLÄ
TUOMIOLLA PARANNUKSEEN NÖYRTYMÄTTÖMILLE EPÄUSKOISILLE SYNTISILLE TULEVA kadotus .
sopivat 3:14. saakka - näitä mietin
muuttis kirjoitti:
Epäilys on sielunvihollisen vaikuttamaa kristityssä ihmisessä. On vaikeaa elämän koettelemuksissa ja vihollisen kääntäessä katseen omaan itseen, pysyä uskossa vahvana. Mutta vaikka oma usko onkin heikko, se riittää, sillä riipumme kiinni Jeesuksessa ja Hänen uskossaan joka on täydellinen ja vahva.
Jumala viisaudessaan tämän tietää ja on siksi antanut meille Ehtoollisen, jossa saamme Kristuksen konkreettisesti, käsin koskien ja juoden itsellemme omistaa uskomme vahvistukseksi ja myös syntiemme anteeksi antamiseksi. Samoin Hän on Kasteessa sitonut itsensä aineeseen, veteen, Sanansa kautta.
Samoin Sana neuvoo pysymään seurakuntayhteydessä, jossa saamme Sanan ja sakramenttien kautta hoitoa kasvaaksemme armossa ja Kristuksen tuntemisessa täyteen "miehuuteen". Naisena piti laittaa nuo ripsut tuohon .-)
Epäusko on lankeemus. Syntiongelma on sovitettu jo Golgatalla. jokaisen ihmisen puolesta. Mutta langennut saa palata takaisin Jumalan armoliittoon kun herää kuulemaan Hyvän Paimenen kutsun. Sillä Jumala on liittouskollinen, sen raamattu todistaa.
Kaiken Jumala on rakkaudessaan tehnyt valmiiksi. Tyhjin käsin ottaaksemme kaikki vastaan lahjana josta koskaan emme kykene yhtään mitään maksamaan Hänelle.
Näin uskon ja olen kokenut.
Mitä sitten uskostamme seuraa on kokonaan Jumalan työ ja tahtominen, ei meidän omaamme ja omasta tahdosta ja voimin tulevaa.Ihanaa on Jumalan rakkaus! Epäilyksessä tuntuu että ei jaksa/saa uskoa. Usko tuntuu olevan poissa, mutta toivo ja ikävä on valtavaa. Onko toivokin uskoa kuitenkin? Pelkkä toivo ei riitä?
näitä mietin kirjoitti:
Ihanaa on Jumalan rakkaus! Epäilyksessä tuntuu että ei jaksa/saa uskoa. Usko tuntuu olevan poissa, mutta toivo ja ikävä on valtavaa. Onko toivokin uskoa kuitenkin? Pelkkä toivo ei riitä?
Toivo ja ikävöinti riittää tässä vaiheessa. Sehän on sanaton rukous - avuksihuuto Herran puoleen. Jos ei toivo, ei usko. Ateisti ei toivo - hän on kuin puupökkelö. Jos toivot, niin teet sen Pyhän Hengen voimasta. Jos siis toivot, siitä tiedät että olet elossa. Toivolla on kohde - se sanoo: "Auta Herra ja pelasta !." Ja silloin kun niin sanoit, uskoit jo. Usko on tyhjä käsi. Odota, että Isä ehtii tulla antamaan sinulle uskonvarmuuden.
Jumala on kasteessa jo ottanut sinut lapsekseen, miksi epäilet lapseuttasi?
Gal. 4:7 Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.- Mene rauhassa
näitä mietin kirjoitti:
Ihanaa on Jumalan rakkaus! Epäilyksessä tuntuu että ei jaksa/saa uskoa. Usko tuntuu olevan poissa, mutta toivo ja ikävä on valtavaa. Onko toivokin uskoa kuitenkin? Pelkkä toivo ei riitä?
Toivo ei ole uskoa, mutta ilman uskoa ei olisi toivoa. Koska meillä siis on toivo, on myös usko, joka sen vaikuttaa.
"Olkaat toivossa kärsivälliset"
"
24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa? - 10+3
Mene rauhassa kirjoitti:
Toivo ei ole uskoa, mutta ilman uskoa ei olisi toivoa. Koska meillä siis on toivo, on myös usko, joka sen vaikuttaa.
"Olkaat toivossa kärsivälliset"
"
24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?Mene rauhassa. Kiitos että toit nuo Sanan paikat juuri tähän kohtaan.!
Ole kiitetty ja ylistetty Herrani Jeesus!
Meillä on Abba, iskä, joka rakastaa meitä. - Mene rauhassa
10+3 kirjoitti:
Mene rauhassa. Kiitos että toit nuo Sanan paikat juuri tähän kohtaan.!
Ole kiitetty ja ylistetty Herrani Jeesus!
Meillä on Abba, iskä, joka rakastaa meitä.Kiitos itsellesi todistuksestasi! Jumalan sana on elävä ja voimallinen! Jeesus elää ja kantaa meitä heikkoja ja ymmärtämättömiä omia teitänsä taivaaseen.
- näitä mietin
Mene rauhassa kirjoitti:
Toivo ei ole uskoa, mutta ilman uskoa ei olisi toivoa. Koska meillä siis on toivo, on myös usko, joka sen vaikuttaa.
"Olkaat toivossa kärsivälliset"
"
24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?Kiitos muuttis ja tyhmelin ja Mene rauhassa kun jaksatte neuvoa ja lohduttaa heikkoa! Rauha palaa sydämeeni ja pelot hälvenee. Kiitos Taivaan Isä!
- mene rauhassa
näitä mietin kirjoitti:
Kiitos muuttis ja tyhmelin ja Mene rauhassa kun jaksatte neuvoa ja lohduttaa heikkoa! Rauha palaa sydämeeni ja pelot hälvenee. Kiitos Taivaan Isä!
Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
- teuta.
tesa.. kirjoitti:
Mat. 3:10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.""tesa "
tämä on kaikille , olen tehnyt ketjun jossa , kirjoitetaan Oksasteus .oksastaminen .
Pieni matkakertomus: 1988 menimme lomailemaan lokakuun alkupuolella Kyprokselle. Kohde oli Limassol ja lentokenttä Larnaka. Matka taitettiin bussilla, jonka ikkunasta uteliaana tarkastelin maisemaa, joka oli suuri pettymys. Kuolottunutta ja kuivaa joka puolella. Sitten oli iso pelto, jossa oli arviolta puolentoista-parinmetrin pölkkyjä pystyssä ja maa oli mullalla. Asia selvisi, että se oli viinitarha. Mielikuva romuttui täysin. Joku sitten kertoi, että niihin pölkkyihin kasvaa joka vuosi oksat, ne kukkivat ja tuottavat sadon. Syksyllä sadonkorjuun jälkeen kaikki oksat karsitaan pois ja poltetaan. Karu maa, karua touhua, mutta hyvää hedelmää.
- !!! HÄN HOITAA !!!!
Avauksessa asiayhteydestä oli "karsittu tärkeitä asioita. Kopioin ne nyt tähän
*** merkkien väliin.:
Joh. 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää,
*** hän karsii pois; ***
ja jokaisen, joka kantaa hedelmää,
*** hän puhdistaa, ***
että se kantaisi runsaamman hedelmän.
Joh. 15:3 Te olette jo puhtaat
*** sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. ***
Joh. 15:4
*** Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. ***
Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa,
*** niin ette tekään, ellette pysy minussa. ***
- HÄN karsii.
- HÄN puhdistaa.
- Puhtaus tulee Kristuksen SANAN kautta.
- Pysy Jeesuksessa, niin hän pysyy sinussa.
- Ellet pysy Jeesuksessa, et voi kantaa JUmalalle hedelmää.
xxxxxxxxxxxxxxx
Nyt tulemme sitten ongelman ytimeen. Heikkouskoisiin hmisiin jotka kuvittelevet olevansa Jumalan asemassa.
- HE ryhtyvät karsimaan oksia viinipuusta.
- HE ryhtyvät määrittelemään ehtoja kuinka ja kuka on kiinni viinipuussa.
- HE alkavat määrittelemään kuka on kuiva oksa.
- HE ryhtyvät karsimaan oksia sillä tavalla, että oksat tyydyttäisivät parhaiten heidän OMIA sairaita vallan ja hallitsemisen himojaan.
Esikoislestadiolaisen johdon toimenkuvassa on nyt käymässä tällä tavalla.
Johto on käsittänyt olevansa Jumalan sijainen, ja siksi on ominut Jumalalta vallan, jolla sitten "hoitavat" Jeesuksen omistamaa ja hallitsemaa seurakuntaa omien karsimakirveidensä avulla.
Jotenkin johdolle pitäisi saada tämä sana. Heidän tehtävänsä on julistaa Kristusta joka on seurakunnan Herra ja seurakunta- ruumiin vapahtaja.
Parannussaarna on sitä, että syntisiä ohjataan Kristuksen sanan hoitoon.
Syntiluettelot eivät ole parannussaarnaa, Kukaan ei hyödy syntien rimpsuista mitään, silla pelastus on Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme
ja Vapahtajassamme.- muuttis
Aamenet nimim HÄN hoitaa.
On hyvin turvatonta olla ja elää ihmisen/ihmisten hoidettavana. - teu,
muuttis kirjoitti:
Aamenet nimim HÄN hoitaa.
On hyvin turvatonta olla ja elää ihmisen/ihmisten hoidettavana.Tästä olemme puhuneet jo 3-4 vuotta . eikä mitään ole saatu aikaiseksi
luulen että vasta nyt kaikki tajuaa mikä on menosa , Se on sellaINEN TILA
josta OS mainitsi jo mointakertaa , mutta ei vain kaikki uskonut hän sanoi
Etytä se oli si hyvä kun lapin veikot menisai niin kauaksi asioissa ja vaati-
muksissa että sen jokainen tajuaisi ,,joko nyt olemmae siellä asti .
kenenkään ei tule luulla että me emme ole tukineet sanaa ,taikka että
olisimme tulkinneet vä'ärin EI sitä ei ole tehty , sillä me on Rukouksen
kanssa tutkittu Raamattuja , ja sietä havaittu virheet .
"hän hoitaa " on nyt sata oikeassa ja lapoin veikot väärässä.
Uskon että tämä tie vie perille , ainakin sen tulee viedä. Onko
kemelläkään mitään parempaa ..
Kysyn niinkuin se Etiopialainen Hoviherra Filippukselta ,, Tässä
on vettä , estääkö mikään kastamasta minua , siihen Filippus sanoo
Jos sinä uskot Jeesuksen Jumalan pojaksi , ja että Häneltä saata
synnit anteeksi, niin ei mikään. ja heti antoi Hoviherra kulettajalle
käskyn pysähtyä , ja Kohta oli molemmat miehet vedessä ,
eikä aikaakan kuin Hänet oli Kastettu ja Hoviherra jatkoi iloisena maatkaansa
ja kohta oli JUMALAN henki tarttunut häneen (Filippukjseen ) ja vei hänet
välimeren rantaan josta hän jatkoimatkaa ja saarnasi kunnes tuli Kesareaan .
ja siellä hän oli tunnettu nimellä Evangelista - mariia2
Johannes Kastajalle on aikanansa näytetty koko tämä ihmiskunnan elämä ja loppu.Hän kastaa vedellä parannukseen ja hänen jälkeensä on tuleva se joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella.Elikkä se joka uskoo ja ottaa Pyhän Hengen Kasteen Jeesukselta(kastetaan Jeesuksen nimeen),Hän on puhdas jyvä,joka on perattu viskimellä,viskurilla,joka erottaa jyvät akanoista ja se on se tulikaste,joka polttaa r
uumenet sammumattomalla tulella,Jeesukseen uskomattomat ihmiset.
Olenko ymmärtänyt sinnepäinkään? mariia2 kirjoitti:
Johannes Kastajalle on aikanansa näytetty koko tämä ihmiskunnan elämä ja loppu.Hän kastaa vedellä parannukseen ja hänen jälkeensä on tuleva se joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella.Elikkä se joka uskoo ja ottaa Pyhän Hengen Kasteen Jeesukselta(kastetaan Jeesuksen nimeen),Hän on puhdas jyvä,joka on perattu viskimellä,viskurilla,joka erottaa jyvät akanoista ja se on se tulikaste,joka polttaa r
uumenet sammumattomalla tulella,Jeesukseen uskomattomat ihmiset.
Olenko ymmärtänyt sinnepäinkään?Olet ymmärtänyt ihan oikein sinnepäin. Johanneksen kaste erosi kristilisestä kasteesta siten, että Johanneksen kasteessa ei saatu Pyhää Henkeä.
Apt 2: 38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kristillinen kaste on se tulikaste, joka pelastaa. Kasteessa elävä ihminen naulitsee vanhaa ihmistään ja riippuu Kristuksessa.- 19+14
tyhmelin kirjoitti:
Olet ymmärtänyt ihan oikein sinnepäin. Johanneksen kaste erosi kristilisestä kasteesta siten, että Johanneksen kasteessa ei saatu Pyhää Henkeä.
Apt 2: 38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kristillinen kaste on se tulikaste, joka pelastaa. Kasteessa elävä ihminen naulitsee vanhaa ihmistään ja riippuu Kristuksessa.Aamen!
- mariia2
tyhmelin kirjoitti:
Olet ymmärtänyt ihan oikein sinnepäin. Johanneksen kaste erosi kristilisestä kasteesta siten, että Johanneksen kasteessa ei saatu Pyhää Henkeä.
Apt 2: 38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kristillinen kaste on se tulikaste, joka pelastaa. Kasteessa elävä ihminen naulitsee vanhaa ihmistään ja riippuu Kristuksessa.Tässä matt:3 sanotaan Pyhällä Hengellä ja tulella,eikä Pyhän Hengen tulella.Tässä puhutaan mielestäni kahdesta asiasta,elikkä uskovaisten pelastumisesta ja uskottomien kadottamisesta.
mariia2 kirjoitti:
Tässä matt:3 sanotaan Pyhällä Hengellä ja tulella,eikä Pyhän Hengen tulella.Tässä puhutaan mielestäni kahdesta asiasta,elikkä uskovaisten pelastumisesta ja uskottomien kadottamisesta.
Mariia2: Olipa muuten hyvä huomio. Täytyykin tutkia asiaa.
- muuttis
mariia2 kirjoitti:
Johannes Kastajalle on aikanansa näytetty koko tämä ihmiskunnan elämä ja loppu.Hän kastaa vedellä parannukseen ja hänen jälkeensä on tuleva se joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella.Elikkä se joka uskoo ja ottaa Pyhän Hengen Kasteen Jeesukselta(kastetaan Jeesuksen nimeen),Hän on puhdas jyvä,joka on perattu viskimellä,viskurilla,joka erottaa jyvät akanoista ja se on se tulikaste,joka polttaa r
uumenet sammumattomalla tulella,Jeesukseen uskomattomat ihmiset.
Olenko ymmärtänyt sinnepäinkään?Eikö se ollut Apostoli Johannes, jolle näytettiin ihmiskunnan kohtalo Ilmestyskirjassa?
Johannes Kastaja, Jumalan valittu hänkin, oli omassa tehtävässään, eli parannussaarnaajana ja kastajana nimensä mukaan. tyhmelin kirjoitti:
Mariia2: Olipa muuten hyvä huomio. Täytyykin tutkia asiaa.
Kasteen esikuva, vedenpaisumus oli kadottava "suruttomille".
Toinen kasteen esikuva, Punaisenmeren ylitys oli kadottava faaraon "suruttomalle" joukolle.
Kasteella näyttäisi olevan siis kaksi toislleen päinvastaista tehtävää, kuten ehtoolisellakin. Uskovaiset se pelastaa, epäuskoiset saattaa turmioon.
Onko jollain tähän lisättävää?- tesa..
mariia2 kirjoitti:
Tässä matt:3 sanotaan Pyhällä Hengellä ja tulella,eikä Pyhän Hengen tulella.Tässä puhutaan mielestäni kahdesta asiasta,elikkä uskovaisten pelastumisesta ja uskottomien kadottamisesta.
Johannes kastoi vedellä parannukseen, samoin Jeesuksen opetuslapset alkoivat myös kastamaan.
Apt 2 luvussa helluntaipäivänä tuli pyhänhengen kaste.
Apt 4 luvussa tuli tulikaste.
>Tässä matt:3 sanotaan Pyhällä Hengellä ja tulella,eikä Pyhän Hengen tulella.<
Tulella kastaminen poikkeaa helluntaipäivän kasteesta. Helluntaipäivänä kääntyi 3000 ja joka päivä uskovien määrä kasvoi.
Apt 4 luvussa koko paikka vavahti ja sen jälkeen sanottiin ettei kukaan muu enää uskaltanut liittyä heihin. Ananias ja Safira menettää henkensä ja sen jälkeen Pietarin varjokin paransi sairaita ja kansa piti heitä suuressa arvossa
"Apt 5:12 Apostolien kätten kautta tapahtui kansan keskuudessa monia tunnustekoja ja ihmeitä. Uskovat pitivät yhtä ja kokoontuivat Salomon pylväikössä; 13 kukaan muu ei rohjennut liittyä heidän seuraansa. Mutta kansa piti heitä suuressa arvossa, 14 ja Herraan uskovien määrä kasvoi yhä, niin miesten kuin naistenkin. 15 Ihmiset toivat sairaita kaduille ja panivat heidät vuoteille ja paareille, jotta Pietarin kulkiessa ohi edes hänen varjonsa koskettaisi jotakuta heistä. 16 Myös Jerusalemin ympärillä olevista kaupungeista tuli ihmisiä suurin joukoin. He toivat mukanaan sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja kaikki nämä tulivat terveiksi. " - HÄN vilja & ruumenet
mariia2 kirjoitti:
Tässä matt:3 sanotaan Pyhällä Hengellä ja tulella,eikä Pyhän Hengen tulella.Tässä puhutaan mielestäni kahdesta asiasta,elikkä uskovaisten pelastumisesta ja uskottomien kadottamisesta.
Tarkka on mariia2,- kyllä. Tästä on ksymys!
Jostakin syystä samaan asiayhteyteen Matt. 3:11 kanssa kuuluva Matt. 3:12 jätetään lukematta. Näin jää tämäkin asia ymmärtämättä, - oikealla tavalla.
Syykin 12 jakeen poisjättämiseen toki tiedetään, kysymys on kasteenhalveksijoiden (kahden kasteen - vesi & tulikaste-porukan) korvasyyhystä. Tämä on yksi oivallisista esimerkeitä, kuinka Raamattua
EI PIDÄ lukea ja tulkita.
Asiaan:
Matt. 3:11-12 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; ...
... hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
***) Hänellä on viskimensä kädessään, ...
- ja hän puhdistaa puimatanterensa
- ja kokoaa nisunsa aittaan,
- mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa." HÄN vilja & ruumenet kirjoitti:
Tarkka on mariia2,- kyllä. Tästä on ksymys!
Jostakin syystä samaan asiayhteyteen Matt. 3:11 kanssa kuuluva Matt. 3:12 jätetään lukematta. Näin jää tämäkin asia ymmärtämättä, - oikealla tavalla.
Syykin 12 jakeen poisjättämiseen toki tiedetään, kysymys on kasteenhalveksijoiden (kahden kasteen - vesi & tulikaste-porukan) korvasyyhystä. Tämä on yksi oivallisista esimerkeitä, kuinka Raamattua
EI PIDÄ lukea ja tulkita.
Asiaan:
Matt. 3:11-12 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; ...
... hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
***) Hänellä on viskimensä kädessään, ...
- ja hän puhdistaa puimatanterensa
- ja kokoaa nisunsa aittaan,
- mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."Oppia ikä kaikki. Kiitos mariia2lle.
- tesa..
tesa.. kirjoitti:
Johannes kastoi vedellä parannukseen, samoin Jeesuksen opetuslapset alkoivat myös kastamaan.
Apt 2 luvussa helluntaipäivänä tuli pyhänhengen kaste.
Apt 4 luvussa tuli tulikaste.
>Tässä matt:3 sanotaan Pyhällä Hengellä ja tulella,eikä Pyhän Hengen tulella.<
Tulella kastaminen poikkeaa helluntaipäivän kasteesta. Helluntaipäivänä kääntyi 3000 ja joka päivä uskovien määrä kasvoi.
Apt 4 luvussa koko paikka vavahti ja sen jälkeen sanottiin ettei kukaan muu enää uskaltanut liittyä heihin. Ananias ja Safira menettää henkensä ja sen jälkeen Pietarin varjokin paransi sairaita ja kansa piti heitä suuressa arvossa
"Apt 5:12 Apostolien kätten kautta tapahtui kansan keskuudessa monia tunnustekoja ja ihmeitä. Uskovat pitivät yhtä ja kokoontuivat Salomon pylväikössä; 13 kukaan muu ei rohjennut liittyä heidän seuraansa. Mutta kansa piti heitä suuressa arvossa, 14 ja Herraan uskovien määrä kasvoi yhä, niin miesten kuin naistenkin. 15 Ihmiset toivat sairaita kaduille ja panivat heidät vuoteille ja paareille, jotta Pietarin kulkiessa ohi edes hänen varjonsa koskettaisi jotakuta heistä. 16 Myös Jerusalemin ympärillä olevista kaupungeista tuli ihmisiä suurin joukoin. He toivat mukanaan sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja kaikki nämä tulivat terveiksi. "Ps.
Näitä kolmea kastetta voidaan nimittää myös Jumalan kirkkauden asteiksi, jossa kirkkaus kirkastuu. "Vanhurskaan (oikeamielisen) askeleet ovat kuin aamun kajo joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään asti."
Tai. "Herran kirkkautta katselemalla, muututte saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen."
Apt 4 kuvaa viimeistä kirkkauden astetta, jossa tuomio ja Jumalan valtakunta on "maanpäällä niin kuin taivaassa" (Jumalan tahto tapahtuu). Tai, "kaikki maa on täynnä Herran kunniaa (kirkkautta)."
Tuomio seuraa heti niin kuin saamme lukea Ananiasta ja Safirasta ja myös parantuminen seuraa heti (varjokin parantaa), kukaan ei kärsi puutetta yms. - Parannuksen kaste
muuttis kirjoitti:
Eikö se ollut Apostoli Johannes, jolle näytettiin ihmiskunnan kohtalo Ilmestyskirjassa?
Johannes Kastaja, Jumalan valittu hänkin, oli omassa tehtävässään, eli parannussaarnaajana ja kastajana nimensä mukaan.Johanneksen tulo oli Raamatussa ennustettu. Johannes kastoi vedellä parannukseen ja hän saarnasi TULEVASTA Kristuksesta.
Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi:
***) "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Joh. 1:32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
Joh. 1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle:
***) 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä.' (kopioijan huom! EI siis TULELLA)
Joh. 1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
Joh. 1:35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
Joh. 1:36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
Joh. 1:37 Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta. - teu,
tyhmelin kirjoitti:
Kasteen esikuva, vedenpaisumus oli kadottava "suruttomille".
Toinen kasteen esikuva, Punaisenmeren ylitys oli kadottava faaraon "suruttomalle" joukolle.
Kasteella näyttäisi olevan siis kaksi toislleen päinvastaista tehtävää, kuten ehtoolisellakin. Uskovaiset se pelastaa, epäuskoiset saattaa turmioon.
Onko jollain tähän lisättävää?"tyhmelin "
Ei minulla kai mitään lisättä siihen ole , mutta kysyisin ,
Miksi sinä katsot ne 118 jotka oli Helluntaina yläsalissa ,
ja saivat vain PYHÄN HENGEN KASTETTAS PELKÄSTI .
Kun ulkona oli 3000 miestä ja he saivat Kristillisen Kasteen
ja Pyhän Hengen siinä mukan tai heti jälkeen , ennen kuin
vielä oli poistuneet , Tämä on askarruttanyt minua pitkaan . - Leiff,
muuttis kirjoitti:
Eikö se ollut Apostoli Johannes, jolle näytettiin ihmiskunnan kohtalo Ilmestyskirjassa?
Johannes Kastaja, Jumalan valittu hänkin, oli omassa tehtävässään, eli parannussaarnaajana ja kastajana nimensä mukaan."muuttis"
oledt ,oikeaSSA - muuttis
mariia2 kirjoitti:
Tässä matt:3 sanotaan Pyhällä Hengellä ja tulella,eikä Pyhän Hengen tulella.Tässä puhutaan mielestäni kahdesta asiasta,elikkä uskovaisten pelastumisesta ja uskottomien kadottamisesta.
mariian kanssa samaa mieltä olen minäkin. Odottelen mitä tyhmelin selvittää asiasta.
- muuttis
tyhmelin kirjoitti:
Oppia ikä kaikki. Kiitos mariia2lle.
-hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.-
Ei varmaankaan ole turhaan tuossa tuo *ja sana. Olisi nyt mukava saada tietää alkukielestä onko tuo juuri noin. - mariia2
muuttis kirjoitti:
mariian kanssa samaa mieltä olen minäkin. Odottelen mitä tyhmelin selvittää asiasta.
Erään saarnaveljen kanssa otin tämän asian puheeksi saarnan jälkeen,hän ei halunut asiasta puhuttavankaan,mieluummin niin, että älä yritä tuoda uutta oppia kristillisyyteen.
Jotenkin olen ymmärtänyt näin,kun Raamattu sanoo Yksi usko,yksi kaste jne..kasteen alle kuuluu kaikki Jumalan suuret työt,se on sellainen sinetti Jumalan puolelta,jota hän ei tule muuttamaan.
Se joka ei usko ja on kastettu tulee saamaan iankaikkisen tulen.
Tämä on vakava asia. muuttis kirjoitti:
mariian kanssa samaa mieltä olen minäkin. Odottelen mitä tyhmelin selvittää asiasta.
2. Piet 3: 5-7
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat SAMALLA SANALLA talletetut TULELLE, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
Tämä tukee sitä, että tulikaste on viimeinen tuomio tai helve.tti.
Vedenpaisumus oli kasteen esikuva:
1. Piet 3:20..kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena...
Vesi pelastaa ja vesi tuhoaa.
Vesi tuhosi ihmiskunnan ja pelasti Nooan perheen.
Kasteessa vesi tappaa vanhan ihmisen. Uskoville se on uuden elämän vesi. Lapsikaste on todellinen uskovien kaste.
Niille, jotka torjuvat tai halveksivat kastetta, siitä tulee tuomion vesi. Se todistaa heitä vastaan !
Kasteella on Jumalan ominaisuuksia:
- Kaste pelastaa ja tuomitsee.
- Armo ja totuus.
- rakkaus ja lempeys, mutta samalla ankara vanhurskaus.
Kristillisessä kasteessa meille inkarnoituu Jumala näkyvällä tavalla, sanan kautta.
Seuraavissakin jakeissa viitataan kasteen tuhovoimaan:
Ps. 69:15 Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.
Ps 88:7 Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.tyhmelin kirjoitti:
2. Piet 3: 5-7
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat SAMALLA SANALLA talletetut TULELLE, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
Tämä tukee sitä, että tulikaste on viimeinen tuomio tai helve.tti.
Vedenpaisumus oli kasteen esikuva:
1. Piet 3:20..kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena...
Vesi pelastaa ja vesi tuhoaa.
Vesi tuhosi ihmiskunnan ja pelasti Nooan perheen.
Kasteessa vesi tappaa vanhan ihmisen. Uskoville se on uuden elämän vesi. Lapsikaste on todellinen uskovien kaste.
Niille, jotka torjuvat tai halveksivat kastetta, siitä tulee tuomion vesi. Se todistaa heitä vastaan !
Kasteella on Jumalan ominaisuuksia:
- Kaste pelastaa ja tuomitsee.
- Armo ja totuus.
- rakkaus ja lempeys, mutta samalla ankara vanhurskaus.
Kristillisessä kasteessa meille inkarnoituu Jumala näkyvällä tavalla, sanan kautta.
Seuraavissakin jakeissa viitataan kasteen tuhovoimaan:
Ps. 69:15 Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.
Ps 88:7 Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.Jes 4:4 silloin kun Herra on pessyt pois Siionin tytärten saastan ja huuhtonut Jerusalemista sen verenviat tuomion ja puhdistuksen hengellä.
muuttis kirjoitti:
-hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.-
Ei varmaankaan ole turhaan tuossa tuo *ja sana. Olisi nyt mukava saada tietää alkukielestä onko tuo juuri noin.ἐν πνεύματι ἁγίῳ καὶ πυρί
en Pneumati Hagio kai pyri
en = kanssa (prepositio)
Pneumati Hagio = Pyhä Henki
kai = ja
pyri = tuli (pyri: tästä meille tulee sana pyrotekniikka)tyhmelin kirjoitti:
ἐν πνεύματι ἁγίῳ καὶ πυρί
en Pneumati Hagio kai pyri
en = kanssa (prepositio)
Pneumati Hagio = Pyhä Henki
kai = ja
pyri = tuli (pyri: tästä meille tulee sana pyrotekniikka)Hän siis kastaa meidät ei vain pyhällä Hengellä vaan myös tulella. Sitä varten meillä pitää olla Kristus puettuna päällemme, muuten palamme poroksi !
- muuttis
tyhmelin kirjoitti:
Hän siis kastaa meidät ei vain pyhällä Hengellä vaan myös tulella. Sitä varten meillä pitää olla Kristus puettuna päällemme, muuten palamme poroksi !
Kiitos, Herra on ihmeellinen! Hänen sanansa ovat sitä. Hänhän on Sana,.
"Hän siis kastaa meidät ei vain pyhällä Hengellä vaan myös tulella. Sitä varten meillä pitää olla Kristus puettuna päällemme, muuten palamme poroksi !" Aamen. - muuttis
tyhmelin kirjoitti:
Jes 4:4 silloin kun Herra on pessyt pois Siionin tytärten saastan ja huuhtonut Jerusalemista sen verenviat tuomion ja puhdistuksen hengellä.
Kuka vielä uskaltaa mitätöidä Pyhän Kasteen luettuaan nuo mariian ja tyhmelinin viestit ja oli muidenkin kirjoittamia todistuksia. Vahvaa todistusta ja raamatullista niinkuin on kirjoitettu.
- tesa..
tyhmelin kirjoitti:
2. Piet 3: 5-7
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat SAMALLA SANALLA talletetut TULELLE, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
Tämä tukee sitä, että tulikaste on viimeinen tuomio tai helve.tti.
Vedenpaisumus oli kasteen esikuva:
1. Piet 3:20..kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena...
Vesi pelastaa ja vesi tuhoaa.
Vesi tuhosi ihmiskunnan ja pelasti Nooan perheen.
Kasteessa vesi tappaa vanhan ihmisen. Uskoville se on uuden elämän vesi. Lapsikaste on todellinen uskovien kaste.
Niille, jotka torjuvat tai halveksivat kastetta, siitä tulee tuomion vesi. Se todistaa heitä vastaan !
Kasteella on Jumalan ominaisuuksia:
- Kaste pelastaa ja tuomitsee.
- Armo ja totuus.
- rakkaus ja lempeys, mutta samalla ankara vanhurskaus.
Kristillisessä kasteessa meille inkarnoituu Jumala näkyvällä tavalla, sanan kautta.
Seuraavissakin jakeissa viitataan kasteen tuhovoimaan:
Ps. 69:15 Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.
Ps 88:7 Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.>Tämä tukee sitä, että tulikaste on viimeinen tuomio tai helve.tti. tyhmelin<
Viimeinen tuomio ja helv.etti tulee vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.
Sitä ennen odotamme vanhurskauden aikaa joka synnytyskivut on kuvattu ilmestyskirjassa.
Apt 4 kuvaa tulikastetta joka poikkeaa apt 2 helluntai Hengen vuodatuksesta.
Tässä Jumalan tuomiot tulee heti, ja heti tulee myös Jumalan huolenpito niin kuin taivaassa.
"Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat."
APT 5:1 Muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan, 2 mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun. 3 Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? 4 Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle." 5 Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan. 6 Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
7 Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä. 8 Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen. 9 Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut." 10 Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen. 11 Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat. - älä heitä toivoasi
tyhmelin kirjoitti:
Hän siis kastaa meidät ei vain pyhällä Hengellä vaan myös tulella. Sitä varten meillä pitää olla Kristus puettuna päällemme, muuten palamme poroksi !
tyhmelin 9.1.2014 klo 17:25
Kuten Raamatussa sanotaan Matt. 3:12 Jeesuksella on viskin kädessään.
Me maalla eläneet, maatalouskoneet tuntevat, tiedämme mikä on viskin.
NO Jeesuksen aikana viskimellä heitettiin jyvät Araonan puimatantereen tuuleen, jolloin ruumenet kevyinä menivät tuulen mukana ja jyvät raskaampina tippuivat maahan.
Jos usko ei perustu Kristuksen tekoon, niin se on palavaa ruumenta.
Tosin meille on, kiitos Herralle toisaalta Raamatusta voimme lukea toisenlaisistakin rakennustarpeista, jotka nekin palavat, mutta rakentaja kuitenkin pelastuu, ikään kuin tulen läpi.
Tuli siis merkitsee myös sitä Jumalan voimaa joka polttaa pois synnin kuonan.
Meidän Jumalalamme on myöskin kuluttavainen tuli. älä heitä toivoasi kirjoitti:
tyhmelin 9.1.2014 klo 17:25
Kuten Raamatussa sanotaan Matt. 3:12 Jeesuksella on viskin kädessään.
Me maalla eläneet, maatalouskoneet tuntevat, tiedämme mikä on viskin.
NO Jeesuksen aikana viskimellä heitettiin jyvät Araonan puimatantereen tuuleen, jolloin ruumenet kevyinä menivät tuulen mukana ja jyvät raskaampina tippuivat maahan.
Jos usko ei perustu Kristuksen tekoon, niin se on palavaa ruumenta.
Tosin meille on, kiitos Herralle toisaalta Raamatusta voimme lukea toisenlaisistakin rakennustarpeista, jotka nekin palavat, mutta rakentaja kuitenkin pelastuu, ikään kuin tulen läpi.
Tuli siis merkitsee myös sitä Jumalan voimaa joka polttaa pois synnin kuonan.
Meidän Jumalalamme on myöskin kuluttavainen tuli.Sieltä se tuli tuli. Olen koko illan takaraivossani pohtinut olisiko se näinkin. Ja on se. Jumala on kuluttavainen tuli, ei pelkästään armoa vaan myös totuutta..
- teu,
tyhmelin kirjoitti:
Kasteen esikuva, vedenpaisumus oli kadottava "suruttomille".
Toinen kasteen esikuva, Punaisenmeren ylitys oli kadottava faaraon "suruttomalle" joukolle.
Kasteella näyttäisi olevan siis kaksi toislleen päinvastaista tehtävää, kuten ehtoolisellakin. Uskovaiset se pelastaa, epäuskoiset saattaa turmioon.
Onko jollain tähän lisättävää?" Tyhmelin " tässä olisi kysymys , Kun asiat oli Kasten esikuvia , oliko asiat
saman laiset vaikka Kastetta ei ollut , vielä määrätty : olipa Ympärileikkaus ,
n. 2068. eKr. Jota pidettiin kasteen vertaisena sikisi kun annettiin nimi ,ja se
tapahtui kahdeksantena päivänä . .
Mutta Vedenpaisumus oli n.3400 eKr .. Ja Punaisenmeren ylitys vaikka se olikin
kuin alitus, se oli kadottava Faarolle ja sotilaille , esimihille kaikki kuilivat yksikään
ei jäänyt heistä eloon , paitsi se jalkaväki ,joka ei ehtinyt sinne. ja tämä papahtui
n,1447 eKr. Väki joka täällä tuhoutui , oli keskisen Egyptin , Faarao ja muut. .
Goosenin maa oli ala-Egyptiä jossa Orjuus oli ollut
Ylä -Egyptiä jossa, jossa Job. oli asunut n.2300. - 235 = 2065 eKr.
Ja Saaban Kuninkatar 958 eKr oli 6 kk Salomonin vierailulla
Ja josta se Hoviherra tuli rukoilemaan ja pyhäiinvaelluskkeen, Kasteelle
Filippuksen aikana Evangelista, n.oo32-3. jKr. JA SAI KASTEEN JOTA
OLI RUKOILLUT KOKO AIKA TULOSTAAN JERUSALEMIIN JA SIELTÄ
POISTUTTUAAN KASTE OLI HÄNELLE TÄRKEÄ .
JERUSALEMISSA NÄN OLI , OSTANUT RAAMATUN ,SELLAISEN
RULLA RAAMATUN (JOTA ENNEN OLI NIMITETTY TOORA)
TÄMÄ OLI RULLARAAMATTU SIINÄ OLI ENEMMÄN KLUIN PENTA -TEUKKI
KREIKKALAISET OLI JO TEHNEET N . 200 eKr. KIRJA RAAMATUN JOLLE
ANNETTIIN NIMI SEPTUGINTA ,LXX. eli 70. TÄMÄ RAAMATTU OLI RULLA
RAAMATUNA , JA JUURI SEN TULI HOVIHERRA OSATAMAAN ..
Tässä on pikkusen muutakin .. - teu,
tyhmelin kirjoitti:
Hän siis kastaa meidät ei vain pyhällä Hengellä vaan myös tulella. Sitä varten meillä pitää olla Kristus puettuna päällemme, muuten palamme poroksi !
Apt. 2:1-2 . Kun Helluntaipäivä oli tullut , olivat he kaikki yhdessä koolla
2:2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaastaa , niinkuin olisi käynyt väkevä' tuulispää , ja täytti huoneen , jossa he istuivat , 2:3 ,ja he näkivät ikäänkuin kuin tulisia kieliä , jotka jakaantuivat heidän itsekunkin päälle . 2:4 ja he tulivat kaikki Pyhälä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muita kieliä , sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi ..
Jatkan . - TEU,
teu, kirjoitti:
Apt. 2:1-2 . Kun Helluntaipäivä oli tullut , olivat he kaikki yhdessä koolla
2:2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaastaa , niinkuin olisi käynyt väkevä' tuulispää , ja täytti huoneen , jossa he istuivat , 2:3 ,ja he näkivät ikäänkuin kuin tulisia kieliä , jotka jakaantuivat heidän itsekunkin päälle . 2:4 ja he tulivat kaikki Pyhälä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muita kieliä , sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi ..
Jatkan .Nytkun kaikki puhuu 50 pv helluntaina siis pääsiäisestä , ja kun Kristus
telki 1. Pääsiäistä Sedrakunnan , siis viikon ensimmäisenä päivänä ja
vahvisti sen viikon päästä kun tuomas olisi mukana , Silloin on seurakunta
perustettu , ei kai sitä uudelleen perustettu .
Nimittäin kun Jeesus astui taivaaseen 40 pv . sen jälkeen se olisi ihmisteko
vai ymmärränkö nyt oikein, Tarkoitan sitä että seurakunta oli perustettu samanapäivänä kun Herra herätti Poikansa kuolleista , ja näin ollen myös
jokaisen kristityn oli tultava sillä toimeen ehkä he saivat USKOA ISÄLTÄ
Että jaksoivat siihen asti kun PYHÄ HEKI tuli ja antoi hengen voimaa 50 pv.
Jälkeen PÄÄSIÄISEN ,
SE OLI ELONKORJUU JUHLAA (siis se oli ensisadon elonkorjuu juhla ,siellä saatiin 2 satoa ,vuodessa ) Juutalainen Talmud selitti sen SIINAIN LIITON PERUSTAMISEN MUISTOKSI . Kummassakin suhteessa , se oli tässä kuvatun
Uuden liiton perustavan helluntain esikuva/tyyppi. Pyhän Hengen vuodatus helluntaina oli Uudenliiton varsinainen alku , kristillisen seurakunnan ( sanan täydessä merkityksessä ), SYNTYMÄPÄIVÄ , JA SEN sielujen SADON KORJUUN "ALKU .
2:2-12. Tällä tavalla toteutui Johannes kasytajan ENNUSTUS :että
Messias /Kristus oli " Kastava Pyhäkkä Hengegellä ja tulella . " Mat. 3:11. ;
Luuk. 3:16.; Jeesus puhui Joh. 16:7-14, siitä mitä Puhä Henki oli vaikuttava
Tämä toteutui helluntaina niissä ,jotka silloin saivat tämän lahjan , he julistivat
Hengen vaikutuksesta evankeliumia Kristuksesta läsnäoleville eri maista juhlille tulleille tai Jerusalemiin asumaan asettuville heidän kielellään monet heistä ( ja
samana päivänä vähä'n myöhemmin n. 3000 lisää PIETARIN saarna,, vaikutuksesta ) Vartmaan tulivat uskoon ja saivat Kristillisen Kastyeen ja PYHÄN
HENGEN , Ne jotka palasi kotimaihinsa He veivät evangeliumin niiden kansöille . näin Evankelium alkoi levitä , jo samana vuonna POHJOISAFRIKKAAN :
MESOPOTANIAAN , JA VÄHÄÄN AASIAAN , ITALIAAN
"JUMALAA PELKÄÄVÄISET " JAE 5. ;"kÄÄNNYHNNÄISET " JAE 10 ..
KS. MAT. 23:13,15. .
- tesa..
Pietarin ensimmäinen puhe helluntaipäivänä on kirjoitettu raamattuun. Sen johdosta 3000 kääntyi seuraamaan Kristusta. Puhe on tavallinen puhe jossa ei ole mitään sellaista joka selittäisi näin suuren vastaanoton. Jos sama puhe pidettäisiin uudelleen eri kaupungeissa tai vaikka kopioitaisiin tänne, niin se ei saisi ensimmäistäkään kääntymään jos Pyhä Henki ei ole valmistanut kuuliaa.
Tämä kertoo siitä "ettei Jumalan valtakunta ilmene sanoissa vaan voimassa."
Opetetaan puuta, heinää ja olkia, tai vastaavasti niin että jokainen sana löytyy raamatusta on lopputulos sama jos Pyhä Henki ei ole mukana.
Vain Pyhä Henki voi antaa Sanan oikeaan aikaan ja paikkaan. Myös saat.ana osaa raamatun ulkoa ja tuli kiusaamaan Jeesusta kirjoitetulla sanalla.
Jos julistamme armoa sinne mihin Pyhä henki julistaa tuomiota, tai tuomiota sinne mihin Pyhä Henki julistaa armoa. Silloin olemme vihollisen asialla, vaikka sana olisi suora kopio raamatusta. Kerron esimerkin keskustelusta jonka kerran kävin yhden uskovan kanssa joka oli pettynyt puolisoonsa ja suunnitteli avioeroa. Hän sanoi: "Kyllä Jeesus antaa anteeksi avioeronkin". Siihen vastasin kysymällä: "Antaako armo sinulle luvallisuuden ja rohkeuden tehdä syntiä?" Ei aina ole helppoa sanoa sitä mitä Pyhä Henki antaa koska sihen loukkaanutaan ja sanat koetaan pois leikkaavaksi. - 1+10
Irti viinapuusta.
Tuomaan evankeliumissa Jeesus sanoo Tuomalle, " En minä ole sinun opettajasi, olet juonut lähteestä, jonka minä olen mitannut ja tullut humalaan. "
Tulkaa raittiiksi. Tämä on puhdas Evan-keli- teu,
tESA
Tuomaan evankeliumia ei ole MT: eikä LXX. muita raamattuja en tunnusta
enkä ole ostanmut tuota Tuomaan evankeliumia, koska en pidä sitä opikeana
älä pidä sinäkään .
Kun sanotaan Raamatun kielellä tulkaa raittiiksi , se tarkoittaa ( että meidän oppimme on raitis, ja kun joku eksyy vuorille , minne hän eksyy, Hän eksyy omiin oppeihin
eikä niistä ole helppo päästä pois.
Sitten , sellainen seikka ( joka liippaa lä'heltä ). että vaimo hukkaa rahan , niin
vertauksessa sanotaan (penninkin ) ja Vaimo keväisi huoneen ja reunoilta kes-
kelle päin , Ja KUN VAIMO LÖyTÄÄ kadottamansa rahan , hän ilotsee siitä ja kutsuu naapurinkin vaimot iloitsemaan kanssaan , tätä on veivattu moneen suuntaan , mutta kuulin tässä taannoin hyvön selityksen ,,
Se vaimo on seurakunta , ja ne muut vaimot on muita seurakuntia, ja se raha
on yksi köyhä kristitty joka häviää joksikin ajaksi , ja kun hän taas tulee näkyviin
SEURAKUNTAAN hänen vuokseen tulisi kutsua muitten seurakuntien ihmisiä
sinne ja iloita näiden kanssa , ja vahvistaa yhteisiä siteitä .. - tesa..
teu, kirjoitti:
tESA
Tuomaan evankeliumia ei ole MT: eikä LXX. muita raamattuja en tunnusta
enkä ole ostanmut tuota Tuomaan evankeliumia, koska en pidä sitä opikeana
älä pidä sinäkään .
Kun sanotaan Raamatun kielellä tulkaa raittiiksi , se tarkoittaa ( että meidän oppimme on raitis, ja kun joku eksyy vuorille , minne hän eksyy, Hän eksyy omiin oppeihin
eikä niistä ole helppo päästä pois.
Sitten , sellainen seikka ( joka liippaa lä'heltä ). että vaimo hukkaa rahan , niin
vertauksessa sanotaan (penninkin ) ja Vaimo keväisi huoneen ja reunoilta kes-
kelle päin , Ja KUN VAIMO LÖyTÄÄ kadottamansa rahan , hän ilotsee siitä ja kutsuu naapurinkin vaimot iloitsemaan kanssaan , tätä on veivattu moneen suuntaan , mutta kuulin tässä taannoin hyvön selityksen ,,
Se vaimo on seurakunta , ja ne muut vaimot on muita seurakuntia, ja se raha
on yksi köyhä kristitty joka häviää joksikin ajaksi , ja kun hän taas tulee näkyviin
SEURAKUNTAAN hänen vuokseen tulisi kutsua muitten seurakuntien ihmisiä
sinne ja iloita näiden kanssa , ja vahvistaa yhteisiä siteitä ..Kirjoititko teu minulle?
Tuomaan evankeliumiin en usko itsekkään, olen sen joskus lukenut enkä löytänyt Hengen yhteyttä.
Apkryyffikirjoista voin suositella, tobian kirjaa, Jeesus siirakin kirjaa, viisaudenkirjaa ja Eenokin kirjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453076- 1082503
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402168Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461781Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4631749- 1011729
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91624Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151567R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221384