Koiran lipoo kieltään

jarno2

Perheen 3 vuotias koira on yhtäkkiä alkanut lipomaan kieltään kun yöllä vessaan mennessä tai aamulla herätessä laitan valot huoneeseen missä koira on yöllä nukkunut. Koira vain makaa lattialla ja lipoo jatkuvasti kieltään. Koira käyttäytyy muuten normaalisti ja sen outo käytös loppuu aamuisin heti kun sen on käyttänyt ulkona tekemässä tarpeensa ja antanut ruokaa.
Voiko koiralla olla stressi vai onko se alkanut jostain syystä pelkäämään öisin jotain?

2

9749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veikkaus

veikkaan että närästää eli nousee mahalaukun happoja ylös?
      tällaista tapahtuu usein juuri aamusta, kun maha on ihan tyhjä ja koira nukkunut.
      koita antaa heti jotain sinne vatsaan, jos auttaa ja nuoleminen loppuu, voi syy olla tämä.

ruokavalio ei saisi olla kovin rasvaista närästyksen aikana, se aiheuttaa tätä. Ruokavalio vähärasvaiseksi vähäksi aikaa, ja siitä takaisin normaaliin vähin erin.
      Myös ruokavaliota voi koittaa vaihtaa, jos vaikka ei sovi ideaalilla tavalla, ja kannattaa antaa ruoka kolmessa, vähintään kahdessa erässä pvässä, jolloin mahalaukku ei ole pitkään ihan tyhjänä.

googlaamalla koiran närästys löytynee lisää.

• Minni M

Monesti koira voi lipoa kielellään huuliaan tai nuolla lattiiaa esim. jos sillä on jotain kipuja. Toiset nuolevat etutassujaankin. Jotain sijaistoimintaahan se on. Minulla on juuri tuosta huulien lipomisesta kokemusta ja kävikin ilmi, että koirallani oli anaalirauhasen tulehdus. Usein koirat vetävät peräpäätä pitkin lattiaa, kun anaalirauhaset peräaukon molemmin puolin ovat täyttyneet ja kipeät, mutta minun koirani ei tehnyt mitään sellaista, ei myöskään yrittänyt rapsuttaa itseään peräpäästä. Silti sillä täytyi olla tosi kovasti kipuja, kun sen peräaukon vieressä oli jopa läpi puhjennut paise, mitä ei karvojen seasta oltu nähty. Ainoa poikkeava oire oli huulien lipominen. Kannattaa tsekata, että koiralla ei ole mitään tämäntyyppisiä kropan vaivoja. Entäs hampaat, onko kaikki suussa kunnossa? Aina ei välttämättä syytä poikkeavalle käytökselle selviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82