Yö Fort Lauderdalessa

DUM-dum-dum-dum

Koneenvaihto ja aikaa illasta alkaen 14 tuntia. Kannattaako huokeaa majoitusta etsiä jopa kauempaakin? Tarkoitan nimittäin Miamia, joka näyttääkin olevan alle 50 km päässä...

Onko aamuliikenne kentälle kenties hieman takkuista?

Minne asti pääsee julkisella ja minne asti kannattaa mennä julkisella, jos yöunelle jättäisi esim. klo 1:00 - 8:00 välin? Jatkolento aamulla klo 11:00.

11

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 + 11

      Jos teillä on vain yö aikaa Fort Lauderrdalessa, niin helppo ratkaisu olisi ottaa yöpyminen jostain lentokentän lähellä olevasta hotellista, joihin kuuluu ilmainen kyyti kentältä hotelliin ja takaisin. Matka hotellille kestää max. varttitunnin, ns. lentokenttähotelleja on runsaasti (katso vaikka booking.com:sta). Toki jos haluaaa sitten vaikka käydä tutustumassa Fort Lauderdalen keskustan "yöelämään" niin taxit kulkevat (matkaa hotelleilta joitakin kilometrejä, mihinkään julkiseen liikenteeseen en luottaisi). 14 tuntia varten ei kannattane Miamii lähteä - vaikka teoriassa matka on lyhyt, niin joskus ruuhkat tai vaikka liikenneonnettomuudet voivat hidastaa matkatekoa (olenpa tuohon väliin saanut kulumaan kaksikin tuntia huonolla onnella).

    • DUM-dum-dum-dum

      Varasin jatkolennon niin, että saapumispäivänä jää ilta ja kaksi kokonaista päivää vapaaksi. Varmasti parempi näin.

      Yksi päivä Sawgrass Mills outletissä, matkat bussilla (?) ja jos kuulemani hurjat jutut pitävät paikkansa, niin otan esim. majoituksen hinnan takaisin halpojen vaatteiden hinnoissa.

      Toinen päivä kiertäen ja kuvaten ikonisia Miami Vicen kuvauspaikkoja. En vielä tiedä mikä on paras tapa liikkua, mm. Ocean Driveltä löytyy matskua.

      Katsoin motellien hintoja; 50-60 €, mutta optimi sijainti vaatii vielä suunnittelua. Jatkolento edelleen klo 11:00 aamulla.

    • 5+11

      Kannattanee vuokrata auto liikkumista varten kun teillä nyt onkin enemmän aikaa . Ainakin jos motellin tyyppisessä aikoo asustella, niissä on yl. ilmaiset parkkipaikat ja sijainnit voi olla hieman syrjemmässä (tai siis kuitenkin isojen teiden varsilla eli käteviä autoilijoille). Autolla sitten hujauttaa Sawgrass Millsiin ja Miamin South Beachille (josta on kyl vaikea löytää parkkipaikkaa) ja ehkä (halutessaan) Miami Downtowniinkin. Auton vuokraus ja palautus FLL lentokentälle, jos teillä kerran lennot sitä kautta. Itse olemme joskus pari päivää liikkuneet Miamin/FLL seudulla jopa ihan julkisilla (bussit, metromover, taksit) mutta jos vähänkin enemmän haluaa liikkumisen vapautta ja vaivattomuutta, niin vuokraa auto!
      Halpoja ostoksia varten kannattaa etsiä esim. Marshalls, Ross tai Burlington nimisiä liikkeitä - niitä sijaitsee isommissa ja pienemmissä ostoskeskuksissa (ehkä myös Sawgrassissa) - ovat sotkuisen näköisiä "anttiloita" mutta myyvät merkkitavaraa todella edullisesti. Valikoima vaihtuu jatkuvasti, hintataso saattaa olla huomattavasti halvempi kuin "virallisissa outleteissä". Eli jos kuljet tällaisen ohi, käy sisällä penkomassa...

      • mtaman

        South Beachillä kun ajaa Ocean Drivea 5 kadun alapuolelle, niin parkkipaikkaa löytyy helpommin, esim. 1:n kadun kohdalla on Pier Park niminen yleinen parkkipaikka. Kävelymatkaa kyllä taas tulee vähän lisää, mutta ei kuitenkaan kovin paljon.


      • DUM-dum-dum-dum
        mtaman kirjoitti:

        South Beachillä kun ajaa Ocean Drivea 5 kadun alapuolelle, niin parkkipaikkaa löytyy helpommin, esim. 1:n kadun kohdalla on Pier Park niminen yleinen parkkipaikka. Kävelymatkaa kyllä taas tulee vähän lisää, mutta ei kuitenkaan kovin paljon.

        Hyvä vinkki, googlailin kuvia Marshallsista, Rossista ja Burlingtonista.

        Paljonko autosta (pienin koko) sitten kannattaa maksaa per vuorokausi? Kannattaisiko, saadakseen paremman hinnan, jopa vuokrata vaikka hieman kauempaa lentokentästä? Tällaisilla firmoillahan on kentällekuljetuspalvelu eli taksia/julkista bussia ei tarvita missään vaiheessa. Onko rajoitettua kilometrimäärää ym. ylläreitä?


      • Matkaajaksi
        DUM-dum-dum-dum kirjoitti:

        Hyvä vinkki, googlailin kuvia Marshallsista, Rossista ja Burlingtonista.

        Paljonko autosta (pienin koko) sitten kannattaa maksaa per vuorokausi? Kannattaisiko, saadakseen paremman hinnan, jopa vuokrata vaikka hieman kauempaa lentokentästä? Tällaisilla firmoillahan on kentällekuljetuspalvelu eli taksia/julkista bussia ei tarvita missään vaiheessa. Onko rajoitettua kilometrimäärää ym. ylläreitä?

        Vuokraa auto suomen toimipisteistä. Näin on helpompaa setviä lisämaksut pois. Kun olet juuri saapunut väsyneenä vuoraamoon niin yleensä saavat puoliväkisin jotain ylimääräistä laskutettavaa. Suomessa tehty sopimus aina selvempi kun setvitään hintaa jälkikäteen. Avis.fi tai Hertz ja Suomessa niin se on helpompaa.


      • DUM-dum-dum-dum
        Matkaajaksi kirjoitti:

        Vuokraa auto suomen toimipisteistä. Näin on helpompaa setviä lisämaksut pois. Kun olet juuri saapunut väsyneenä vuoraamoon niin yleensä saavat puoliväkisin jotain ylimääräistä laskutettavaa. Suomessa tehty sopimus aina selvempi kun setvitään hintaa jälkikäteen. Avis.fi tai Hertz ja Suomessa niin se on helpompaa.

        Avisilta tuli vastaus, että varata kyllä voi, mutta sopimus on allekirjoitettava Floridassa.

        Ainakin halpoja, mutta minkähänlaisia noin muuten ovat firmat Alamo ja AutoNow?

        http://carrentalfortlauderdale.com/resultsondemand.html?search_uuid=fort-lauderdale-hollywood-airport|fort-lauderdale-hollywood-airport|20140128T1600|20140131T0930|FI|38|Z


      • mtaman
        DUM-dum-dum-dum kirjoitti:

        Avisilta tuli vastaus, että varata kyllä voi, mutta sopimus on allekirjoitettava Floridassa.

        Ainakin halpoja, mutta minkähänlaisia noin muuten ovat firmat Alamo ja AutoNow?

        http://carrentalfortlauderdale.com/resultsondemand.html?search_uuid=fort-lauderdale-hollywood-airport|fort-lauderdale-hollywood-airport|20140128T1600|20140131T0930|FI|38|Z

        Minä olen viimevuosina autot vuokrannut Alamosta eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut.
        Autot ovat olleet uusia ja vähän ajettuja, esim. viime joulukuussa vuoden 2014 mallin Camaro.
        Suomen Alamon sivuilta kun auton vuokraat, niin se sisältää kaikki tarvittsvat vakuutukset omavastuun poistoineen.
        Paikanpäällä autoa hakiessa ei tarvi päättää muusta kuin ostaako polttoaineen mikä on tankissa, vai palauttaako auton tankattuna.
        Myös todennäköisesti yrittävät saada sinut vaihtamaan varaamasi auton vähän kalliimpaan ja parempaan. mikä ei suinkaan ole paha asia, auton vuokraushan tuolla on todella edullista. Itse maksoin tuosta Camaron vuokrauksesta 360 eur. 8vrk. kun alunperin oli tarkoitus ottaa keskikokoinen auto, mikä olisi maksanut alta 200 euron.


      • DUM-dum-dum-dum
        mtaman kirjoitti:

        Minä olen viimevuosina autot vuokrannut Alamosta eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut.
        Autot ovat olleet uusia ja vähän ajettuja, esim. viime joulukuussa vuoden 2014 mallin Camaro.
        Suomen Alamon sivuilta kun auton vuokraat, niin se sisältää kaikki tarvittsvat vakuutukset omavastuun poistoineen.
        Paikanpäällä autoa hakiessa ei tarvi päättää muusta kuin ostaako polttoaineen mikä on tankissa, vai palauttaako auton tankattuna.
        Myös todennäköisesti yrittävät saada sinut vaihtamaan varaamasi auton vähän kalliimpaan ja parempaan. mikä ei suinkaan ole paha asia, auton vuokraushan tuolla on todella edullista. Itse maksoin tuosta Camaron vuokrauksesta 360 eur. 8vrk. kun alunperin oli tarkoitus ottaa keskikokoinen auto, mikä olisi maksanut alta 200 euron.

        Camaro? Hmm... en ollut ajatellutkaan, että vuokra-auto voisi olla myös muskeliauto. : P

        Mitäs tuo omavastuun poisto tarkoittaakaan? On varmasti sellainen seikka sopimuksessa, josta ei mainitakaan jos ei itse osaa vaatia sitä pois.


    • FLL

      USA vuokra-autot on aina $0 USD omavastuulla. Näin ainakin Avis/Hertz.

      • DUM-dum-dum-dum

        Varattu ja maksettu Alamolta (joku) economy-luokan kärry, nouto/palautus FLL, noin 26 €/vrk. Katsotaan mitä ylläreitä on odottamassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe