kysymyksiä ja suunnittelua

yks mummo

Suunnittelemme elokuun alkupuolella "sukulais"-lomaa, lapset kun ovat lentäneet ympäri Eurooppa. Yksi vaihtoehto olisi Portugali tai sitten Espanja tai Italia.
Tarkoitus olisi vuokrata asunto, mökki tms. viikoksi ainakin 10 henkilölle joista tosin osa lapsi, voi olla että luku nousee 14 jos kakki saavat järjestettyä lomansa.
En ole aijemmin tällaista lomaa suunnitellut vain hotelli asumista mutta näin koko perhe sais olla samankaton alla.
Nyt kysyisinkin neuvoja millaisia vuorka-asunto mahdollisuuksia on Portugalissa, minkä lainen hinta taso ja mitä aluetta suosittelette, aijomme vuokrata myös autot.
Kaikki ohjeet ja kikat otan mielelläni vasaan
Kiitokset

1

285

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana Portugali

Mikä ihana idea! Hyvä, että olette kohtuu hyvissä ajoin suunnittelemassa, elokuu kun on se kaikista suosituin lomakuu kaikissa mainitsemissasi maissa. Olet varmaan myös tietoinen, että tuohon aikaan hinnat ovat kalleimmillaan ja kelit ovat kuumat tai todella kuumat.

Portugali yleensä ottaen on edullisin näistä kolmesta maasta. Minne sitten kannattaa suunnata, riippuu todella paljon siitä, mitä haluaa tehdä ja nähdä. Jos kelit sattuvat kovin kuumat, on meren rannalla viileämpää kuin sisämaassa. Toisaalta, rannalla vuokrat ovat kalliimmat. Itse pidän enemmän Atlantin rannikosta kuin Algarvesta, joka on turistoitunein alue. Etäisyydet Portugalissa ovat melko lyhyitä ja siellä on paljon nähtävää ja tehtävää, menipä minne vaan!

Netissä on useita loma-asuntojen välitysfirmoja, osalla löytyy sivut suomeksikin. Olen käyttänyt housetrip.com:ia sekä airbnb:tä, wimdu toimii myös samalla konseptilla. Nämä firmat välittävät yksityisten tarjoamia asuntoja/taloja. Löydettyäsi sivuilta mieleisen, otat yhteyttä omistajaan, sovit vuokrauksesta ja maksat vuokran luottokortilla välittäjän tilille. Saavuttuasi kohteeseen sinulla on 24 tuntia aikaa katsoa, että kaikki on niin kuin sovittu/esittelyssä luvattu. Jos kaikki on kunnossa, saa vuokranantaja maksun tililleen. Jos on reklamoitavaa, otat yhteyttä välittäjäfirmaan, eikä vuokraa makseta ennen kuin asia on selvitetty. Jos käy niin huonosti, että sopimus puretaan, hyvitetään maksamasi vuokra vähennettynä kuluilla. Tämä on siis hieman turvallisempaa, kuin ilman välittäjää. Toki he ottavat komissionsa, mutta ne eivät ole kovin isoja. Minulla on sellainen käsitys, että välittäjien paikalliset edustajat käyvät katsomassa kohteet, että ne ovat sellaisia, mitä esittelyssä ja kuvissa kuvataan.

Perinteisempiä loma-asuntojen välittäjiä löytyy netistä vaikka kuinka. Yksi vanhimmista (ja kalleimmista)on Interhome. Suomenkieliset sivut löytyvät myös Homeaway:lta ja muistaakseni myös Homelidays:ltä. Muita välittäjiä löydät hakemalla esim.: rent villa house apartement. Vastaavia firmoja löytyy myös portugalin kielisinä. Näiden toiminnasta en tiedä tarkkaan, kun en ole käyttänyt, toivottavasti joku muu osaa kertoa.

Suomi-Portugali seuran sivuilta saattaa myös löytyä tietoa vuokrattavista taloista. Kannattaa katsoa myös booking.com, ainakin sitä kautta voi löytyä loma-asuntoja, jotka sijaitsevat lähekkäin.

Olen käynyt Portugalissa vasta muutaman kerran, joten mikään konkari en ole. Näillä vinkeillä pääset ainakin alkuun. Kysy lisää, kun suunnitelmanne ovat tarkentuneet. Mukavaa suunnittelua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      128
      1966
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      51
      979
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      156
      836
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      756
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      71
      684
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      617
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      606
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      593
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      120
      552
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      510
    12. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      52
      503
    13. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      498
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      494
    15. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      488
    16. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      487
    17. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      486
    18. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      469
    19. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    20. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      451
    Aihe