Miksi koira syö ruohoa joka päivä?

Ruoansulatuskysymys?

Ja huomioni mukaan jokaisen kakkaus -lenkin starttina. Sitten menee ulostamaan. Näillä lenkeillä on vapaana.

Onko kysymys siitä, että tumma täysjyväriisi ei sovi sen ruoansulatukselle? Onko se tottumuskysymys, vai että ei sovi eikä tilanne muutu?

Kyseessä on yksivuotias sekarotuinen (labbisemä karhukoiraisä ja leikattu uros. Se on ollut perheemme jäsen nyt pari kuukautta.

Ruokinta on Nutron hyvänlaatuisiaja vehnättömiä papanoita, Natural menu herkkupaloja ja pääruokinta on hyvin pehmeäksi keitettyä täysjyväriisiä, ruokaöljyä, lihaa (kypsennettyä), porkkanaraastetta ym kotiruokaa.

Toinen koiramme söi koko ikänsä riisiä ja lihaa ym ym, eikä sillä ollut sulatusongelmia. Toisesta koirastamme tosin huomasin, että aina jos se söi perunaa, sillä oli yöllä ja aamulla kiire päästä syömään ruohoa. Eli sen ruoansulatukselle ei sopinut peruna.

Onko kenelläkään tietoa, mistä ongelma johtuu? Pitääkö täysjyväriisi vaihtaa käsitellympään riisiin? Ei sentään valkoiseen riisiin? Vai eikö riisi käy lainkaan?

3

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotiruoka

      Ap vielä. Toinen koiramme söi suht vähän kuivamuonaa. Vanhempana jonkin verran (Royal Canin ja Britt), mutta enimmäkseen edellä kirjoittamaani kotiruokaa (riisiä, lihaa jne).

      Se oli aina terve ja eli vanhaksi. Ainoa 'sairaus' oli iäkkäämpänä nisäkasvaimet, mutta ei niihinkään kuollut, ne leikkauttiin onnistuneesti pois. (Kuoli sitten nykyään niin suosittujen eläinlääkäriketjujen, yhden niistä, kiireellisen eläinlääkärin hoitovirheeseen hänen käsissään.) - Eli suosikaa hyvät ihmiset pieniä vastaanottoja. Ainakin tiedätte eläinlääkärin etiikan omassa hoitotyössään. Ketjuissa eläinlääkärit ovat talutusnuorissa ja yritysetiikkana on repiä asiakkailta niin paljon rahaa kuin vain on mahdollista. Olla tuottava.

    • Kaikki koiraeläimet

      syö heinää enemmän tai vähemmän.

    • Korjaus ap:lta

      Korjaus ap:ltä: olen syöttänyt TUMMAA RIISIÄ. En siis täysjyväriisiä, mikä ei sovi koiralle.

      Huomasin myös, että riisin keittäminen hyvin pehmeäksi on tarpeen, ja auttaa heti ruoan sulamisessa. Jos riisin jättää vähänkin 'kovaksi', niin sulaminen on heti huonompaa. Eli riisi pitää kypsentää hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3530
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2034
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      161
      1694
    Aihe