Gerbiilin jalka murtunut...apua!

gerbu14

Eli 3.5-vuotias naarasgerbiilini ei astu ollenkaan vasemmmalla takajalallaan ja se pitelee sitä ylhäällä liikkuessaan. Gerbiili on myös aivan veltto. Se ei jaksa puuhailla gerbukaverinsa kanssa, vaan kyyhöttää vain nurkassa. Yleensä tämä gerbiili on luonteeltaan vilkas ja ihmisystävällinen.

Soitimme aamulla eläinlääkäriin ja saimmekin ajan, mutta vasta maanantai-aamuksi. Yritimme soittaa vielä kahteen muuhunkiin eläinlääkäriin, mutta kenelläkään ei ollut aikoja jäljellä tänään. Huomenna soitamme päivystykseen, jos tilanne sitä vaatii.

Onko jollain vinkkejä gerbiilin jalan hoitamiseen kotona? Millä tavalla voisi helpottaa gerbiilin oloa? Kiitos kaikille vastaajille!

4

1554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gertsu

en tiedä kun tuota gerbiilin jalkaa tuskin voi mitenkään paketoida :D kannatta antaa sen vain olla ja viedä eläinläkäriin

• moi gerbbu

Ensinnäkin voisit tehdä sille rauhallisen pehmeän ja "pimeän" paikan ja jos vai pystyt niin vahdi sitä paljon jos gerbilin tila huononee soita eläinlääkäriin uudestaan.Ja voi parkaa kun niin pieni ja ihana eläin judutaan ehkä lopettamaan tai ainakin epäilen :(

• Voiharmi

Gerbiileillä on hauraat luut. Murtuminen ei vaadi paljoa. Paras olisi lopettaa, eläinlääkäri ei paljoa pysty kintun hyväksi tekemään. En koita lannistaa, mutta kun omien (ja myös ensimmäisten ja nykyisten) gerbiilieni on aika lähteä/loukkaavat, niin aijon lopettaa gerbiilin jos sitä sattuu. Minä pääsen yli siitä, että pelastin sen kivuilta lopettamalla sen.❤️ Voimia!
        T. 13-vuotias gerbiilienomistaja

• apuatarvitsevalle123
        Voiharmi kirjoitti:

Gerbiileillä on hauraat luut. Murtuminen ei vaadi paljoa. Paras olisi lopettaa, eläinlääkäri ei paljoa pysty kintun hyväksi tekemään. En koita lannistaa, mutta kun omien (ja myös ensimmäisten ja nykyisten) gerbiilieni on aika lähteä/loukkaavat, niin aijon lopettaa gerbiilin jos sitä sattuu. Minä pääsen yli siitä, että pelastin sen kivuilta lopettamalla sen.❤️ Voimia!
        T. 13-vuotias gerbiilienomistaja

Hei! Mun uroegerbiili joka silloin oli alle 1-vuotias, hyppäs sillee jotenki ja sen jälkeen se ei käyttänyt sitä jalkaa yhtään, vaan piti sitä jalkaa ylhäällä sillee just tollee! Mut ajan myötä (meni pari viikkoa tai alle, en muista) se vaan parantu. Pikkuhiljaa :-) ja herkkuja, nakerreltavaa ja heinää tietenkin annoin hirveesti ihan piristykseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5231
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      187
      4961
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3434
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2976
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2312
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      241
      1747
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1299
    8. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      79
      1299
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      1000
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      937
    Aihe