Eli 3.5-vuotias naarasgerbiilini ei astu ollenkaan vasemmmalla takajalallaan ja se pitelee sitä ylhäällä liikkuessaan. Gerbiili on myös aivan veltto. Se ei jaksa puuhailla gerbukaverinsa kanssa, vaan kyyhöttää vain nurkassa. Yleensä tämä gerbiili on luonteeltaan vilkas ja ihmisystävällinen.
Soitimme aamulla eläinlääkäriin ja saimmekin ajan, mutta vasta maanantai-aamuksi. Yritimme soittaa vielä kahteen muuhunkiin eläinlääkäriin, mutta kenelläkään ei ollut aikoja jäljellä tänään. Huomenna soitamme päivystykseen, jos tilanne sitä vaatii.
Onko jollain vinkkejä gerbiilin jalan hoitamiseen kotona? Millä tavalla voisi helpottaa gerbiilin oloa? Kiitos kaikille vastaajille!
Gerbiilin jalka murtunut...apua!
4
1405
Vastaukset
- gertsu
en tiedä kun tuota gerbiilin jalkaa tuskin voi mitenkään paketoida :D kannatta antaa sen vain olla ja viedä eläinläkäriin
- moi gerbbu
Ensinnäkin voisit tehdä sille rauhallisen pehmeän ja "pimeän" paikan ja jos vai pystyt niin vahdi sitä paljon jos gerbilin tila huononee soita eläinlääkäriin uudestaan.Ja voi parkaa kun niin pieni ja ihana eläin judutaan ehkä lopettamaan tai ainakin epäilen :(
- Voiharmi
Gerbiileillä on hauraat luut. Murtuminen ei vaadi paljoa. Paras olisi lopettaa, eläinlääkäri ei paljoa pysty kintun hyväksi tekemään. En koita lannistaa, mutta kun omien (ja myös ensimmäisten ja nykyisten) gerbiilieni on aika lähteä/loukkaavat, niin aijon lopettaa gerbiilin jos sitä sattuu. Minä pääsen yli siitä, että pelastin sen kivuilta lopettamalla sen.❤️ Voimia!
T. 13-vuotias gerbiilienomistaja - apuatarvitsevalle123
Voiharmi kirjoitti:
Gerbiileillä on hauraat luut. Murtuminen ei vaadi paljoa. Paras olisi lopettaa, eläinlääkäri ei paljoa pysty kintun hyväksi tekemään. En koita lannistaa, mutta kun omien (ja myös ensimmäisten ja nykyisten) gerbiilieni on aika lähteä/loukkaavat, niin aijon lopettaa gerbiilin jos sitä sattuu. Minä pääsen yli siitä, että pelastin sen kivuilta lopettamalla sen.❤️ Voimia!
T. 13-vuotias gerbiilienomistajaHei! Mun uroegerbiili joka silloin oli alle 1-vuotias, hyppäs sillee jotenki ja sen jälkeen se ei käyttänyt sitä jalkaa yhtään, vaan piti sitä jalkaa ylhäällä sillee just tollee! Mut ajan myötä (meni pari viikkoa tai alle, en muista) se vaan parantu. Pikkuhiljaa :-) ja herkkuja, nakerreltavaa ja heinää tietenkin annoin hirveesti ihan piristykseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821279Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021068Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611040Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12979Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ160966Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68856Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119781- 77715
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121714