Tylsistynyt kissa?

Kisuliini10

Mulla on siis vuoden ikäinen leikattu tyttökissa, joka on erittäin aktiivinen. Tässä lähiaikoina se on alkanut naukumaan paljon enemmän. Menee eteiseen ja naukuu jotenkin kärsivästi. Syö ja juo normaalisti, myös laatikolla käy niinkuin aina ennen. Leikin sen kanssa monta kertaa päivässä, leluja on paljon. On paperikasseja, pahvilaatikoita, raapimispuu. Vien sen usein parvekkeelle valjaissa (ei lasitettu parveke), mutta ei siellä hirveästi viihdy. En ole sitä siksi uloskaan vienyt, koska se pelkää paljon kaikkea. Pitäisikö kokeilla viedä sitä ulos? Voiko kissalla olla jotain muuta vikaa kun niin paljon naukuu? Yölläkin alkanut huutamaan. Ennen ei siis ole ollut tällaista ongelmaa. Kiitokset niille jotka viitsivät vastata!

5

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissapeikko

      Yöllä voi naukua yksinäisyyttään, sinä nukut ja kissa issekseen valvoo ja laskee lampaita. Hmm.. vaikea tuohon on sanoa oikein mitään varmaa.. aktiivisilla sisäkissoilla on taipumus tylsistyä, kun eivät pääse yöllä saalistamaan.

      Pitäisi jaksaa leikittää paljon, mutta eihän kukaan jaksa koko aikaa. Kun olet töissä, kissa on varmaan silloin yksikseen? Kun tulet töistä, silloin naukuu ja odottaa huomioo koko päivän edestä.

    • Kissojenkaveri

      Pikkuhiljaa kannattaa opettaa kisu olemaan valjaissa myös ihan ulkona, ei vain parvekkeella. Meilläkin on todella arka kissa (löytöeläintalolta hankittu), mutta monien totutuskertojen jälkeen on oppinut olemaan valjaissa pihalla. Kannattaa viedä kisu ulos aikaisin aamulla tai myöhempään illalla, jolloin pihalla ei ole niin paljon häiriöntekijöitä, kuten autoja ja suuria ihmisporukoita.

      Saattaa olla, että kissa on myös yksinäinen. Onko kissakaverin hankkiminen mahdollinen ajatus? Itse olen kuullut, että yksin elävä kissa on rauhoittunut huomattavasti ja lopettanut naukumisen, kun on saanut kaverin jonka kanssa telmiä silloinkin, kun omistajat ovat poissa. :)

    • lajikumppani paras

      Toi on totta että kaipaa kaveria. Itselläni oli kissa joka oli levoton ja naukui paljon. Oli jo kuusi vuotias eikä rauhoittunut vaikka oltiin ulkona useitakin tunteja päivässä ym. leikit. Sitten otin toisen vilpertin, se oli 6kk, ja sekös oli vanhemmalle kissalle ilon päivä, olivat heti kavereita ja telmivät yhdessä niin että karvat pölisi ja vanhempi kissa muuttui täysin, levoton ravaaminen loppui, minun seura ei kiinnostanut, nukkuivatkin samassa kopassa.

    • 9+8

      Kissasi haluaa luonnollisesti ulos. Ei kissaa ole tarkoitettu sisäeläimeksi. Sisäkissalle tulee usein käytöshäiriöitä ja muita vaikeuksia, kuten ylipainoa. Parasta olisi, jos kissan voisi päästää ulkoilemaan vapaana. Valjaissa ulkoiluttamisesta ei paljon iloa kissalle ole.

    • ♥Helenius♥

      minä itse haluan viedä kissani ulos mutta kun äiti ei suostu ja se muka karkaa ja vielä minä olisin mukana ja ostaisin kissalle hihnan ja kaulapanta onjo kiitos vastaneille♥Helenius♥

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe