Vento ei halua hehkuttaa

venoisti 96

Istun sisään ventoon aaz.(diesel) Käännän virta-avainta hehkutusasentoon mitään ei tapahdu. Valo ei syty. Käännän uudestaan nolla asentoon ja kas kaikki käy kuin 15 vuotta aiemminkinkin. Taas uudestaan laittaessani hehkuttamaan kaikki toimii tai ei. Mikähän voisi olla.Lämpimänä ei taas rupea hehkuttamaan.

7

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virtalukon pohja

      Todennäköisesti virtalukon pohja joka on kestänytkin yllättävän pitkään. Toinen mahdollinen on hehkun rele, mutta hyvin epätodennäköinen syy. Virtalukon pojat ovatkin Venton heikkous, itse joudun vaihtamaan kahdesti, uusittu kesti vain muutaman vuoden. Pohja on hankala vaihtaa kun vaatii kauluksen poistamiseen erikoistyökalun, joka tosin helppo itsekin tehdä. Joutuu irrottamaan airbakin, ratin ja molemmat viikset.

    • venoisti 96

      Virtalukon pohja on vaihdettu 2010 Savusalolla Ylivieskassa. Noinkohan ovat lyhytikäisiä. Oli vielä alkuperäisosa. Olisikohan jollakin jotain vinkkiä miten testata. Autossa olisi vielä leimaa heinäkuuhun asti. Kai se on sitten vaihdettava autoa. Olisi edes selvinnyt tämän talven ylitse.

    • venoisti 96

      Vielä lisäys keskusteluun. Jaksaisinhan virta-avainta käännellä vaikka parikymmentä kertaa mutta kun ei kaupassa käynnin jälkeen lämpimänä rupea enää hehkuttamaan ollenkaan ja vaatii sitten älyttömän pitkiä starttailuja että käynnistyy ollenkaan. Vielä en itse ole jäänyt parkkiin mutta vaimo on pari kertaa. Lisävirtakaan ei ollut kuulemma auttanut.

      • Jelpatan

        ”vaatii sitten älyttömän pitkiä starttailuja että käynnistyy ollenkaan”. Jos kone kuumana, niin tuo lauseke sulkee melko varmasti virtalukon pohjavian pois. Vika näyttäisi kääntyvän hehkun releeseen, tai ruiskutuspumpun käynnistyksen esto solenoidiin. Jos lähdetään sulkemaan pois eri vikoja, niin kannattaa aloittaa helpommasta päästä. 1 Hehkun rele. Jos Sulla on johto jossa hauen leuvat molemmissa päissä, niin laita pakko hehku päälle. Eli, toinen hauenleuka hehkujen yhdyskiskolle (ei väliä mihin kohtaan, kunhan on kiskolla), toinen hauenleuka akun plus napaan, nyt alkaa heti hehkutus, odota 10-15 sekuntia ja starttaa, käynnistyi tai ei, ota johto irti.
        Hehkutulpissa ei ilmeisesti vikaa, koska käynnistyy välillä normaalisti, kuten kerroit. Jos kone normaaleissa lämmöissä, niin silloin hehkurele ei anna komentoa hehkuja päälle, kuten ei pidäkään. Kysymys Sinulle, onko ruiskutussuuttimien ylivuoto letku hiljattain vuotanut? (ne ohuet kumikudosletkut jotka on suuttimien välillä). Näistä yhden vuotaminen tiputtaa polttoainetta suoraan käynnistys ja käynnistyksen eston solenoidien päälle. Minulle kävi juuri näin, ja oireet olivat kertomasi mukaisia.


      • Luettevaa
        Jelpatan kirjoitti:

        ”vaatii sitten älyttömän pitkiä starttailuja että käynnistyy ollenkaan”. Jos kone kuumana, niin tuo lauseke sulkee melko varmasti virtalukon pohjavian pois. Vika näyttäisi kääntyvän hehkun releeseen, tai ruiskutuspumpun käynnistyksen esto solenoidiin. Jos lähdetään sulkemaan pois eri vikoja, niin kannattaa aloittaa helpommasta päästä. 1 Hehkun rele. Jos Sulla on johto jossa hauen leuvat molemmissa päissä, niin laita pakko hehku päälle. Eli, toinen hauenleuka hehkujen yhdyskiskolle (ei väliä mihin kohtaan, kunhan on kiskolla), toinen hauenleuka akun plus napaan, nyt alkaa heti hehkutus, odota 10-15 sekuntia ja starttaa, käynnistyi tai ei, ota johto irti.
        Hehkutulpissa ei ilmeisesti vikaa, koska käynnistyy välillä normaalisti, kuten kerroit. Jos kone normaaleissa lämmöissä, niin silloin hehkurele ei anna komentoa hehkuja päälle, kuten ei pidäkään. Kysymys Sinulle, onko ruiskutussuuttimien ylivuoto letku hiljattain vuotanut? (ne ohuet kumikudosletkut jotka on suuttimien välillä). Näistä yhden vuotaminen tiputtaa polttoainetta suoraan käynnistys ja käynnistyksen eston solenoidien päälle. Minulle kävi juuri näin, ja oireet olivat kertomasi mukaisia.

        Jos viitsin lukea juttuja , niin googleta haulla>
        hehkun rele 109


    • Venoisti 96

      Vento kunnossa. Sain vinkin että ylävesiletkun lämpötila-anturi kannattaa vaihtaa (nelinapainen, kaksipiirinen) ja joka sijaitsee kannen lähellä. Se keino tepsi. Nyt hehkuttaa vakaasti kaikissa lämpötiloissa missä olen näin talvella ajanut. Ja starttaa hyvin. Mitenkähän se startin tehoonkin vaikutti? Kiitos kaikille vastanneille.

      • Hyvä juttu

        ” Vento kunnossa”: On se hemmetin hyvä, että joku vaivautuu kertomaan mistä vika löytyi. Tällaisista tiedoista on eniten hyötyä mullekkin vikaa etsiville, kiitos Sulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1884
    Aihe