Vento ei halua hehkuttaa

venoisti 96

Istun sisään ventoon aaz.(diesel) Käännän virta-avainta hehkutusasentoon mitään ei tapahdu. Valo ei syty. Käännän uudestaan nolla asentoon ja kas kaikki käy kuin 15 vuotta aiemminkinkin. Taas uudestaan laittaessani hehkuttamaan kaikki toimii tai ei. Mikähän voisi olla.Lämpimänä ei taas rupea hehkuttamaan.

7

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virtalukon pohja

      Todennäköisesti virtalukon pohja joka on kestänytkin yllättävän pitkään. Toinen mahdollinen on hehkun rele, mutta hyvin epätodennäköinen syy. Virtalukon pojat ovatkin Venton heikkous, itse joudun vaihtamaan kahdesti, uusittu kesti vain muutaman vuoden. Pohja on hankala vaihtaa kun vaatii kauluksen poistamiseen erikoistyökalun, joka tosin helppo itsekin tehdä. Joutuu irrottamaan airbakin, ratin ja molemmat viikset.

    • venoisti 96

      Virtalukon pohja on vaihdettu 2010 Savusalolla Ylivieskassa. Noinkohan ovat lyhytikäisiä. Oli vielä alkuperäisosa. Olisikohan jollakin jotain vinkkiä miten testata. Autossa olisi vielä leimaa heinäkuuhun asti. Kai se on sitten vaihdettava autoa. Olisi edes selvinnyt tämän talven ylitse.

    • venoisti 96

      Vielä lisäys keskusteluun. Jaksaisinhan virta-avainta käännellä vaikka parikymmentä kertaa mutta kun ei kaupassa käynnin jälkeen lämpimänä rupea enää hehkuttamaan ollenkaan ja vaatii sitten älyttömän pitkiä starttailuja että käynnistyy ollenkaan. Vielä en itse ole jäänyt parkkiin mutta vaimo on pari kertaa. Lisävirtakaan ei ollut kuulemma auttanut.

      • Jelpatan

        ”vaatii sitten älyttömän pitkiä starttailuja että käynnistyy ollenkaan”. Jos kone kuumana, niin tuo lauseke sulkee melko varmasti virtalukon pohjavian pois. Vika näyttäisi kääntyvän hehkun releeseen, tai ruiskutuspumpun käynnistyksen esto solenoidiin. Jos lähdetään sulkemaan pois eri vikoja, niin kannattaa aloittaa helpommasta päästä. 1 Hehkun rele. Jos Sulla on johto jossa hauen leuvat molemmissa päissä, niin laita pakko hehku päälle. Eli, toinen hauenleuka hehkujen yhdyskiskolle (ei väliä mihin kohtaan, kunhan on kiskolla), toinen hauenleuka akun plus napaan, nyt alkaa heti hehkutus, odota 10-15 sekuntia ja starttaa, käynnistyi tai ei, ota johto irti.
        Hehkutulpissa ei ilmeisesti vikaa, koska käynnistyy välillä normaalisti, kuten kerroit. Jos kone normaaleissa lämmöissä, niin silloin hehkurele ei anna komentoa hehkuja päälle, kuten ei pidäkään. Kysymys Sinulle, onko ruiskutussuuttimien ylivuoto letku hiljattain vuotanut? (ne ohuet kumikudosletkut jotka on suuttimien välillä). Näistä yhden vuotaminen tiputtaa polttoainetta suoraan käynnistys ja käynnistyksen eston solenoidien päälle. Minulle kävi juuri näin, ja oireet olivat kertomasi mukaisia.


      • Luettevaa
        Jelpatan kirjoitti:

        ”vaatii sitten älyttömän pitkiä starttailuja että käynnistyy ollenkaan”. Jos kone kuumana, niin tuo lauseke sulkee melko varmasti virtalukon pohjavian pois. Vika näyttäisi kääntyvän hehkun releeseen, tai ruiskutuspumpun käynnistyksen esto solenoidiin. Jos lähdetään sulkemaan pois eri vikoja, niin kannattaa aloittaa helpommasta päästä. 1 Hehkun rele. Jos Sulla on johto jossa hauen leuvat molemmissa päissä, niin laita pakko hehku päälle. Eli, toinen hauenleuka hehkujen yhdyskiskolle (ei väliä mihin kohtaan, kunhan on kiskolla), toinen hauenleuka akun plus napaan, nyt alkaa heti hehkutus, odota 10-15 sekuntia ja starttaa, käynnistyi tai ei, ota johto irti.
        Hehkutulpissa ei ilmeisesti vikaa, koska käynnistyy välillä normaalisti, kuten kerroit. Jos kone normaaleissa lämmöissä, niin silloin hehkurele ei anna komentoa hehkuja päälle, kuten ei pidäkään. Kysymys Sinulle, onko ruiskutussuuttimien ylivuoto letku hiljattain vuotanut? (ne ohuet kumikudosletkut jotka on suuttimien välillä). Näistä yhden vuotaminen tiputtaa polttoainetta suoraan käynnistys ja käynnistyksen eston solenoidien päälle. Minulle kävi juuri näin, ja oireet olivat kertomasi mukaisia.

        Jos viitsin lukea juttuja , niin googleta haulla>
        hehkun rele 109


    • Venoisti 96

      Vento kunnossa. Sain vinkin että ylävesiletkun lämpötila-anturi kannattaa vaihtaa (nelinapainen, kaksipiirinen) ja joka sijaitsee kannen lähellä. Se keino tepsi. Nyt hehkuttaa vakaasti kaikissa lämpötiloissa missä olen näin talvella ajanut. Ja starttaa hyvin. Mitenkähän se startin tehoonkin vaikutti? Kiitos kaikille vastanneille.

      • Hyvä juttu

        ” Vento kunnossa”: On se hemmetin hyvä, että joku vaivautuu kertomaan mistä vika löytyi. Tällaisista tiedoista on eniten hyötyä mullekkin vikaa etsiville, kiitos Sulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe