Olen lukion toisenvuoden opiskelija ja teen terveystiedon kolmanteen kurssiin liittyvää tutkimusta nuorten kannabiksen käytöstä ja mielipiteestä kannabikseen. Kiitos etukäteen.
Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [ ]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ ]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?_____
Kuinka usein käytät kannabista? En koskaan [ ] Kerran vuodessa tai harvemmin [ ]
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?
Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [ ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [ ]
Kysely 7-9 luokkalaisille kannabiksenkäytöstä
11
302
Vastaukset
- Ex-käyttäjä
Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [x]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [x]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__14___
Kuinka usein käytät kannabista? En koskaan [ ] Kerran vuodessa tai harvemmin [ ]
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [x] Päivittäin [ ] (en tällä hetkellä ole käyttänyt ollenkaan puoleen vuoteen kontaktien katkeamisen takia, mut silloin kuin käytin noin joka toinen päivä)
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [x] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?
Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [ ] Hyväksyn [x] Ei mielipidettä [ ]
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [x] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x] (hyvin oon pärjäilly ilmankin, vaikka en mielellään olisikaan luopunut siitä) - Obama
Olen 8lk käytän melkein vakituisesti, olen jäbä, ekaa kertaa kokeilin 13v, kokeilin koska halusin, hyväksyn kannabiksen, sitä saa vaikka ja mistä, en tunne olevani koukussa.
- 420 :)
Luokka-aste: 7 lk. [x ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [x ]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ x]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__11___
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ x]
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä? MIksen kun noin 80% kavereistakin käyttää.
Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [x ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä? kontaktit.....
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x ] - voivitunräkis
420 :) kirjoitti:
Luokka-aste: 7 lk. [x ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [x ]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ x]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__11___
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ x]
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä? MIksen kun noin 80% kavereistakin käyttää.
Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [x ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä? kontaktit.....
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x ]Hohhoijaa, oot siis perus massateini, "koska kaveritkin", osaatko ollenkaan omia aivoja käyttää? Ja toi "420" vittuun, tuskin edes tiedät mitä se tarkoittaa.
- typy16
Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x] Sukupuoli: Nainen [x] Mies [ ]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [x]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?- 14
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [x] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [x] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?
Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [ ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [x]
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [x] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x]- asdawfawfawfa
"Minua painostettiin", et osaa ollenkaan käyttää omia aivojas?
- no bad
Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x2 ] Sukupuoli: Nainen [x ] Mies [ ]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [x ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ ]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?_14_
Noin kerran kuukaudessa [x ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [x ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?
Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan x[ ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ x] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x ] - dädä hirmu
Luokka-aste: 7 lk. [x ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [ ]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [x ] Useammin [ ]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?___12__
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [x ] Päivittäin [ ]
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [x ] Minua painostettiin [] Joku muu. Mikä?
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [x ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [x ] En [ ]- Typyzzzzy
Luokka-aste 7lk Sukupuoli Nainen En ole kokeillut kannabista koska mitä järkee... Mä haluun ainakin elää hyvän elämän!!!! Ja sit tää vitsin juttu et käytän päihteitä kosk elän vain kerran... Mä en käytä koska elän vain kerran!!!!:3
- Typyzzzzy
Typyzzzzy kirjoitti:
Luokka-aste 7lk Sukupuoli Nainen En ole kokeillut kannabista koska mitä järkee... Mä haluun ainakin elää hyvän elämän!!!! Ja sit tää vitsin juttu et käytän päihteitä kosk elän vain kerran... Mä en käytä koska elän vain kerran!!!!:3
Ja joo... En hyväksy! Enkä saa sitä mistään...
- rixuu
Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x ] Sukupuoli: Nainen [x ] Mies [ ]
Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [x ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ ]
Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__15___
Kuinka usein käytät kannabista? En koskaan [x ] Kerran vuodessa tai harvemmin [ ]
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]
Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä? Luulin että se auttaisi ahdistukseeni
Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [x ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?
Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [ x]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346