Kysely 7-9 luokkalaisille kannabiksenkäytöstä

TE3

Olen lukion toisenvuoden opiskelija ja teen terveystiedon kolmanteen kurssiin liittyvää tutkimusta nuorten kannabiksen käytöstä ja mielipiteestä kannabikseen. Kiitos etukäteen.

Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [ ]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ ]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?_____

Kuinka usein käytät kannabista? En koskaan [ ] Kerran vuodessa tai harvemmin [ ]
Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?

Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [ ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?

Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [ ]

11

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-käyttäjä

Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [x]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [x]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__14___

Kuinka usein käytät kannabista? En koskaan [ ] Kerran vuodessa tai harvemmin [ ]
      Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [x] Päivittäin [ ] (en tällä hetkellä ole käyttänyt ollenkaan puoleen vuoteen kontaktien katkeamisen takia, mut silloin kuin käytin noin joka toinen päivä)

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [x] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?

Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [ ] Hyväksyn [x] Ei mielipidettä [ ]

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [x] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?

Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x] (hyvin oon pärjäilly ilmankin, vaikka en mielellään olisikaan luopunut siitä)

• Obama

Olen 8lk käytän melkein vakituisesti, olen jäbä, ekaa kertaa kokeilin 13v, kokeilin koska halusin, hyväksyn kannabiksen, sitä saa vaikka ja mistä, en tunne olevani koukussa.

• 420 :)

Luokka-aste: 7 lk. [x ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [x ]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ x]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__11___

Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ x]

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä? MIksen kun noin 80% kavereistakin käyttää.

Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [x ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä? kontaktit.....

Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x ]

• voivitunräkis
        420 :) kirjoitti:

Luokka-aste: 7 lk. [x ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [x ]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ x]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__11___

Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ x]

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä? MIksen kun noin 80% kavereistakin käyttää.

Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [x ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä? kontaktit.....

Hohhoijaa, oot siis perus massateini, "koska kaveritkin", osaatko ollenkaan omia aivoja käyttää? Ja toi "420" vittuun, tuskin edes tiedät mitä se tarkoittaa.

• typy16

Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x] Sukupuoli: Nainen [x] Mies [ ]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [x]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?- 14

Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [x] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [x] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?

Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan [ ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [x]

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [x] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?

Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [x]

• asdawfawfawfa

"Minua painostettiin", et osaa ollenkaan käyttää omia aivojas?

• no bad

Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x2 ] Sukupuoli: Nainen [x ] Mies [ ]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [x ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ ]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?_14_

Noin kerran kuukaudessa [x ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [x ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä?

Mikä on mielipiteesi kannabiksesta? Vastustan x[ ] Hyväksyn [ ] Ei mielipidettä [ ]

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ x] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?

• dädä hirmu

Luokka-aste: 7 lk. [x ] 8 lk. [ ] 9 lk. [ ] Sukupuoli: Nainen [ ] Mies [ ]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [ ] 2-5 kertaa [x ] Useammin [ ]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?___12__

Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [x ] Päivittäin [ ]

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [x ] Minua painostettiin [] Joku muu. Mikä?

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [ ] Vanhemmilta [x ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?

Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [x ] En [ ]

• Typyzzzzy

Luokka-aste 7lk Sukupuoli Nainen En ole kokeillut kannabista koska mitä järkee... Mä haluun ainakin elää hyvän elämän!!!! Ja sit tää vitsin juttu et käytän päihteitä kosk elän vain kerran... Mä en käytä koska elän vain kerran!!!!:3

• Typyzzzzy
        Typyzzzzy kirjoitti:

Luokka-aste 7lk Sukupuoli Nainen En ole kokeillut kannabista koska mitä järkee... Mä haluun ainakin elää hyvän elämän!!!! Ja sit tää vitsin juttu et käytän päihteitä kosk elän vain kerran... Mä en käytä koska elän vain kerran!!!!:3

Ja joo... En hyväksy! Enkä saa sitä mistään...

• rixuu

Luokka-aste: 7 lk. [ ] 8 lk. [ ] 9 lk. [x ] Sukupuoli: Nainen [x ] Mies [ ]

Oletko kokeillut kannabista? En koskaan [ ] 1 kerran [x ] 2-5 kertaa [ ] Useammin [ ]

Kuinka vanha olit kun kokeilit sitä ensimmäisen kerran?__15___

Kuinka usein käytät kannabista? En koskaan [x ] Kerran vuodessa tai harvemmin [ ]
      Noin kerran kuukaudessa [ ] Muutaman kerran kuukaudessa [ ] Viikoittain [ ] Päivittäin [ ]

Miksi kokeilit kannabista? Mielenkiinnosta [ ] Halusin pään sekaisin [ ] Minua painostettiin [ ] Joku muu. Mikä? Luulin että se auttaisi ahdistukseeni

Mistä sait/saat kannabista? Kaverilta [x ] Vanhemmilta [ ] Tutulta [ ] Tuntemattomalta [ ] Joku muu. Mikä?

Tunnetko olevasi riippuvainen kannabiksesta? Kyllä [ ] En [ x]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      246
      3342
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      363
      2988
    3. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      19
      2005
    4. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      82
      1861
    5. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      65
      1778
    6. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      59
      1652
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1553
    8. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      125
      1512
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      484
      1423
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1414
    Aihe