add ja lastensuojeluilmoitus

addi

Olen aikuinen ja epäilen että minulla on add tai adhd. Lapsesta lahtien levottomuutta neuvolassa levottomuuden takia varattu aika psykiatrille, joka ei kuitenkaan nähnyt mitään poikkeavaa. Koko elämän myöhästelyä ja vaikeus keskittyä asioihin jotka ei kiinnosta. useita kouluja jäänyt kesken tämän takia. työpaikkoja menettänyt myöhästelyn takia. Pitkästyn todella nopeasti. Siivoamisen aloittaminen vaatii kovaa ponnistelua. Ennen lapsen saamista se jäi usein kokonaan tekemättä kuukausiksi. Nyt olen varannut ajan psykiatrille, jos pääsisin tutkimuksiin, mutta olen alkanut epäröidä, kun olen kuullut että lääkäri voi tehdä lastensuojeluilmoituksen jos menen sinne, koska minulla on pieni lapsi. Kuinka monella on tehty? Onko se ihan rutiini juttu että lääkäri tekee sen? En ole vaaraksi lapselleni ja pinnani on varmaan jopa keskivertoa parempi, kun olen hillinnyt ikäni levottomuuttani.

4

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+9

Voit lopettaa epäilyn tänään. ADD ja ADHD ovat keksittyjä sairauksia eli niin kutsuttuja pseudosairauksia. Jos sinulla on psyykkisesti hankala olla, olet väsynyt henkisesti ja on vaikea keskittyä mihinkään, hae apua esimerkiksi joltain psykoterapeutilta. Äläkä mene retkuun ja ala pumppaamaan itseesi hermomyrkkyjä keksityn kemiallisen epätasapainon nimissä. Lastensuojeluilmoitukseen liittyen en osaa kyllä ottaa kantaa. Ei tietoa.

• pekkakivi1

^^ No en oo tota tullu ajatelleeksi. Ehkä olen sitten turhan impulsiivinen hölösuuaddi, kun olen kertonut diagnoosistani avoimesti niin neuvolaan kun lapsen hoitopaikkakkin. Mutta ei oo kyllä kukaan mitään lastensuojeluilmoitusta tehnyt. Tarve lasten suojeluilmoitukseen voi syntyä ilman mitään diagnoosiakin tai olla syntymättä vaikka millä diagnooseilla. Kyse on kai siitä, mikä tuntuma jää siitä voiko lapsin hyvin vai huonosti. Itselläni ei ainakaan ollut pelkoa sellaisesta, että lapsella olisin huonot kasvuolosuhteet. Myönnettäköön, ettei meille esmes siivous ole prio ykkösenä, mutta aina lapset ruokansa saavat ja rutiinit ovat melko tiukat. Ja lapset ovat taatusti onnellisia (vaikka ovatkin saman oireyhtymän perineet). :)

• addi

Kiitos vastauksesta, ehkä sitten uskallan mennä. Luulisin, että minustakin on lapselle entistä enemmän iloa jos saan hoitoa. Eipä ole minullakaan siivous tärkeyslistan ykkösenä, mutta lapsen tulon jälkeen olen pitänyt huolen ettei ole esim. niin pölyistä että aiheuttaisi astmaa lapselle, vaikka se siivoamisen aloitus vaatii kovasti ponnisteluja.

• addi
        addi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, ehkä sitten uskallan mennä. Luulisin, että minustakin on lapselle entistä enemmän iloa jos saan hoitoa. Eipä ole minullakaan siivous tärkeyslistan ykkösenä, mutta lapsen tulon jälkeen olen pitänyt huolen ettei ole esim. niin pölyistä että aiheuttaisi astmaa lapselle, vaikka se siivoamisen aloitus vaatii kovasti ponnisteluja.

Onko vielä muita kokemuksia aiheesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2090
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      13
      1148
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      103
      1041
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      71
      913
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe