Olen aikuinen ja epäilen että minulla on add tai adhd. Lapsesta lahtien levottomuutta neuvolassa levottomuuden takia varattu aika psykiatrille, joka ei kuitenkaan nähnyt mitään poikkeavaa. Koko elämän myöhästelyä ja vaikeus keskittyä asioihin jotka ei kiinnosta. useita kouluja jäänyt kesken tämän takia. työpaikkoja menettänyt myöhästelyn takia. Pitkästyn todella nopeasti. Siivoamisen aloittaminen vaatii kovaa ponnistelua. Ennen lapsen saamista se jäi usein kokonaan tekemättä kuukausiksi. Nyt olen varannut ajan psykiatrille, jos pääsisin tutkimuksiin, mutta olen alkanut epäröidä, kun olen kuullut että lääkäri voi tehdä lastensuojeluilmoituksen jos menen sinne, koska minulla on pieni lapsi. Kuinka monella on tehty? Onko se ihan rutiini juttu että lääkäri tekee sen? En ole vaaraksi lapselleni ja pinnani on varmaan jopa keskivertoa parempi, kun olen hillinnyt ikäni levottomuuttani.
add ja lastensuojeluilmoitus
4
221
Vastaukset
- 12+9
Voit lopettaa epäilyn tänään. ADD ja ADHD ovat keksittyjä sairauksia eli niin kutsuttuja pseudosairauksia. Jos sinulla on psyykkisesti hankala olla, olet väsynyt henkisesti ja on vaikea keskittyä mihinkään, hae apua esimerkiksi joltain psykoterapeutilta. Äläkä mene retkuun ja ala pumppaamaan itseesi hermomyrkkyjä keksityn kemiallisen epätasapainon nimissä. Lastensuojeluilmoitukseen liittyen en osaa kyllä ottaa kantaa. Ei tietoa.
- pekkakivi1
^^ No en oo tota tullu ajatelleeksi. Ehkä olen sitten turhan impulsiivinen hölösuuaddi, kun olen kertonut diagnoosistani avoimesti niin neuvolaan kun lapsen hoitopaikkakkin. Mutta ei oo kyllä kukaan mitään lastensuojeluilmoitusta tehnyt. Tarve lasten suojeluilmoitukseen voi syntyä ilman mitään diagnoosiakin tai olla syntymättä vaikka millä diagnooseilla. Kyse on kai siitä, mikä tuntuma jää siitä voiko lapsin hyvin vai huonosti. Itselläni ei ainakaan ollut pelkoa sellaisesta, että lapsella olisin huonot kasvuolosuhteet. Myönnettäköön, ettei meille esmes siivous ole prio ykkösenä, mutta aina lapset ruokansa saavat ja rutiinit ovat melko tiukat. Ja lapset ovat taatusti onnellisia (vaikka ovatkin saman oireyhtymän perineet). :)
- addi
Kiitos vastauksesta, ehkä sitten uskallan mennä. Luulisin, että minustakin on lapselle entistä enemmän iloa jos saan hoitoa. Eipä ole minullakaan siivous tärkeyslistan ykkösenä, mutta lapsen tulon jälkeen olen pitänyt huolen ettei ole esim. niin pölyistä että aiheuttaisi astmaa lapselle, vaikka se siivoamisen aloitus vaatii kovasti ponnisteluja.
- addi
addi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, ehkä sitten uskallan mennä. Luulisin, että minustakin on lapselle entistä enemmän iloa jos saan hoitoa. Eipä ole minullakaan siivous tärkeyslistan ykkösenä, mutta lapsen tulon jälkeen olen pitänyt huolen ettei ole esim. niin pölyistä että aiheuttaisi astmaa lapselle, vaikka se siivoamisen aloitus vaatii kovasti ponnisteluja.
Onko vielä muita kokemuksia aiheesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868