Epilepsiasta sairaseläkkeelle?

pääsee vai joutuu?

Hei, olisin tiedustellut seuraavanlaista.

Onko omakohtaista tai tuttavien kokemuksia kuinka helposti epileptikoille myönnetään sairaseläke. Pitääkö vain yrittää sinnitellä työelämässä jos sinne asti on päässyt? Vai joutuuko uudelleenkoulutukseen jos aikuisiällä on sairastunut ja työnteko hankaloituu? Mikä Kelan kanta näissä yleensä on, onko loputonta taistelua näkemyseroista ja lääkärin lausunnoista?

Kiitokset vastauksista!

8

2876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihdoin eläkkeellä

      Aina yritetään kuntouttaa loputtomasti sellaiseen työhön mitä pystyy tekemään. Hylkäys eläkepäätöksestä yleensä tulee. Eläkettä joutuu hakemaan useaan kertaa vuosien saatossa.

    • NuoriEläkeläinen

      Mulla meni päinvastoin, tosta noin vaan jäin eläkkeelle tai siis JOUDUIN! Ei mielestäni nuorella iällä ole pääsemistä vaan joutumista, vanhemmalla iällä mahdollisesti toisin... ja riippuu tietenkin ihmisestä ja tilanteesta!
      Ei ollut ongelmia myöntämisien kanssa eikä kohdallani ehdotettu uudelleenkoulutusta, ei olisi tilanteessani tullut kysymykseenkään koulutus/ opiskelu kun ei työelämässäkään asiat sujuneet.
      Kun vain olet tekemisissä asiallisen neurologin kanssa ja jos oikeasti olet estynyt tekemään työtä, niin ota asia puheeksi hänen kanssaan.
      Ikääsihän en tiedä... Jos vain työelämässä pystyy olla, suosittelen ehdottomasti työskentelemään oman pään kannalta. Ei se eläkkeellä olo varsinkaan nuorena mitään herkkua ole! Eläkkeen ohellahan toki voi myös tehdä vähän työtä ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen.
      Neurologin kanssa kannattaa tosiaan keskustella asiasta jos se mieltäsi vaivaa tosissaan.

      • Vihdoin eläkkeellä

        Kelan lääkärit näkevät monesti asiat paremmin kuin eläkehakemuksen todistuksen kirjoittanut lääkäri.


      • eläkkeellä itsekin..
        Vihdoin eläkkeellä kirjoitti:

        Kelan lääkärit näkevät monesti asiat paremmin kuin eläkehakemuksen todistuksen kirjoittanut lääkäri.

        Miten KELA:n lääkäri näkee asian paremmin?? Eihän hän edes tapaa koskaan potilasta jonka asioista päättää ja saattaa olla aivan eri alan erikoislääkäri....

        Kyllä minun asioistani ainakin kaikkein parhaiten tietää minua toistakymmentä vuotta hoitanut neurologi, toisin kuin joku asiantuntijalääkäri joka on "tutustunut" minuun vain papereiden kautta...


      • Vihdoin eläkkeellä
        eläkkeellä itsekin.. kirjoitti:

        Miten KELA:n lääkäri näkee asian paremmin?? Eihän hän edes tapaa koskaan potilasta jonka asioista päättää ja saattaa olla aivan eri alan erikoislääkäri....

        Kyllä minun asioistani ainakin kaikkein parhaiten tietää minua toistakymmentä vuotta hoitanut neurologi, toisin kuin joku asiantuntijalääkäri joka on "tutustunut" minuun vain papereiden kautta...

        Koska kelan lääkäri ei kohtaa potilasta ei näe hänen todellista vointiaan. Sitten voi lausua todistuksessa esim. Katsotaan työkyä vielä olevan emme puolla eläkehakemusta.


    • Hugo.

      Itse pääsin eläkkeelle heti, kun halusin. Muistakaa, että töissä kannattaa olla, jotta saa siedettävän sairaseläkkeen ja tulee sillä toimeen. Jos ei ansiosidonnaista työkyvyttömyyseläkettä, niin tuskin sillä elää. Eläkkeellä saa sitten myös ansaita tiettyyn rajaan ja eläke ei pienene. Kuntoutus on ainakin nuorille ensisijaista ja mielestäni se on hyvä.

    • Hugo.

      Kuntoutustuella voit opiskella, kunhan pysyt tietyssä tahdissa opiskeluissa. Jos et, niin se lakkautetaan ja joudut työkyvyttömyyseläkkeelle. Kuntoutustuessa on 33 % lisä ja näin tulet taloudellisestikin paremmin toimeen.

    • jjknhkklj

      Mikä on tuo kuntoutustuen 33% lisä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe