Millä ihmeellä saisi asiakkaat ymmärtämään ettei mattojen tamppaus ole nykypäivää eikä sillä tavalla matoista puhtaita saa. Uudet matothan eivät välttämättä edes sitä kestä, mutta asiakkaat vaativat silti, että matot tampataa. Minun mielestäni mattojen imurointi ja tuuletus toimivat paljon paremmin.
mattojen tamppaus
10
2072
Vastaukset
- laitoshuoltaja
Sama ongelma onvanhusten palvelutalossa! Minun mielestäni vanhusten palvelutaloon ei matot edes kuullu, turvallisuus ennen kaikkea. Usein myös mietin, kuinka tietämättömiä hoitajatkin on, kun annetaan omaisten tuoda asuntoon mattoja. Ensisijassa hoitajien pitää puuttua vanhuksen turvallisuuteen. Itse olen omaisille sanonut matoista, joll
oin jotkut vähentää niitä mattoja, mutta jotkut ei. Itse en enään mattoja pahemmin tamppaa ja en vie uloskaan, vaan imuroin ne asunnossa. Oletko sinä nähnyt mitotuksen, johon kuuluisi mattojen tampaaminen ja tuuletus? Matot pitää saada joka paikasta pois!- kyllästynyt
No minä en tee mitoituksia, mutta työt pyritään tekemään asiakkaiden toiveiden mukaan. Välillä vaan pelottaa viedä uudempia mattoja ulos mattotelineelle, koska niiden pohjamateriaalit eivät minun mielestäni kestä sitä taittelua ja tamppaamista. Mutta minkäs teet kun asiakas sitä vaatiimalla vaatii. Jos aiakas ei paikalla satu olemaa niin luistan kyllä tampaamisesta. Jos toisaalta ei tee asiakkaan mielen mukaan niin paikka on menetety.
- mattoharja, piiska..
kyllästynyt kirjoitti:
No minä en tee mitoituksia, mutta työt pyritään tekemään asiakkaiden toiveiden mukaan. Välillä vaan pelottaa viedä uudempia mattoja ulos mattotelineelle, koska niiden pohjamateriaalit eivät minun mielestäni kestä sitä taittelua ja tamppaamista. Mutta minkäs teet kun asiakas sitä vaatiimalla vaatii. Jos aiakas ei paikalla satu olemaa niin luistan kyllä tampaamisesta. Jos toisaalta ei tee asiakkaan mielen mukaan niin paikka on menetety.
Asiakkailla on hyvinkin kirjavasti mattoja. On ihan räsymattoa, juuttipohjaa, polypropyleenipohjaa, ja mitä tahansa nukkaa, on isoja kovia mattoja, on lateksipohjamattoja, jne... Maton mukaan. Kyllä ammattissaan saa kertoa parhaan menettelytavan joittenkin asioiden suhteen.
Asiakkaallehan työtä tehdään, ja viime kädessä hän sen palkan maksaa- jos toivoo aikaavieviä, niin niitä kyllä saa.
Olen osin eri linjoilla. Tamppaan ensin, ja imuroin vasta lopuksi tietyt "karvamatot, niistä ei lähde pelkästään imurilla mutiaan myöten isompikaan tavara, saati nöyhtä joka on painunut pitkän nukan juureen.
- ...
Joo toi on kinkkinen asia koska tamppaus on vanhanaikainen tapa putsata mattoja jolloin ei ollut imureita. Tuuletus on asia erikseen mutta tamppaus kuluttaa maton pintaa. Ei oikein tiedä miten asiakkaalle sanoisi nätisti että "sori mutta ei niin kannata tehdä, se on huonoa mattojen kannalta ja fyysisesti raskata (sekä turhaa) puuhaa".
- alkää vastaan sanoko
Tämä on sellainen ala tämä kotisiivoojan työ, ettei asiakkaalle voi sanoa mitään vastaan vaan on tehtävä sen mukaan. Yksi kotisiivooja ilmaisi mielipiteensä isoista ja raskaista matoista ja sai haukut sen johdosta. Väittävät muka, että yhden maton viemisestä maksetaan erikseen, mutta ei makseta. Se on nykyään tuntitaksa siivousyrityksessä. Parempi on tehdä, kun saada haukkuja. Loisivat lumet edes portailata ja mattotelineeltä, että saisi siivooja niitä päästä tamppaamaan eikä tarvitsisi tehdä lumitöitä ensin.
- sano ei matoille
Meillä ei mattoja tampata - ei edes lisärahasta. Hikisenä ulos, lika lentää naamaan oikein kunnolla mattoja tamppaa. Umpihangessa rämmittäisiin, onneksi ei olisi tämän vuoden riesa.... ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ei lunta juurikaan ole.
Selkää särkee ihan ilman mattojen raahaamista.
Asiakkaiden mielestä matot on niin kevyitä. Kyllä kai jos kantaa kerran kuussa mattoja, mutta kun sitä tekisi joka päivä.
Mattoja ollaan viimeksi kannettu noin kuusi vuotta sitten.- Tomua ovenkarmilla
Sinulle siis valitsemasi ammatti olisi liian likainen ja liian raskas, jos tekisit työsi hyvin tai niin kuin asiakkaasi haluaa.
Ei voi kuin nauraa - vaikka onkin tragikoomista.
Sinulla on siis mahdollisuus saada vain sellaisia asiakkaita, jotka tyytyvät siihen, mitä tarjoat. No mikäs siinä, mutta aika monta mahdollista asiakasta karkotat tuollaisella asenteella. Muiden muassa minut.
Suostutko siirtämään sohvaa, jotta sen alta voi imuroida tai mopata? Entä ruokapöydän tuolit? Entä kylppärin pyykkikori? Suostutko kumartumaan, jotta ammeen alunenkin tulee siivottua?
Vältä turhaa työtä on tietysti oikea periaate, mutta monet (siivoojatkin) jättävät lauseesta turhaa-sanan pois.
olen ollut tän viikon keikkatyössä vanusten palvelutalossa ja olen vain imuroinut matot yksikään assuno asukkaista ei ole sanonut että mattoja pitäisi tampata
- Minä_ite
Siivooja tilataan helpottamaan elämää, ei passattavaksi (lumityöt tamppaustelineeltä). Sen takia meillä ei tule edelleenkään käymään palkattua siivoojaa. Kehtasivat ehdottaa räsymatoille imurointia. Tietysti myös tasojen ja lattioidenkin siivous vain vapailta pinnoilta. Noin turhan siivouksen jätän yleensä itse kokonaan väliin, koska siitä ei pölyä keräävin räsymatoin sisustetussa tavaroiden täyttämässä lapsiperheen kodissa ole MITÄÄN HYÖTYÄ. Jos tekisin jotain noin turhaa, aikaa menisi maksimissaan kaksi tuntia. Anopilla on tapana siivota noin ja siellä sitä roskaa ja likaa riittää tasoilla ja lattioilla.
- Pölyttäminen
Kun mattoja tampataan niin ne tampataan ensin nurjalta puolen ja sitten päältä puolen ja sitten rullataan, kun tuodaan sisälle. Täytyy olla piiska ja mattoharja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812