Inhoan itseäni

itseinhon prinssi

Vihaan sitä miltä näytän, inhoan sitä miten olen ryssinyt ja pilannut elämäni, inhoan paikkaa missä asun, inhoan kyvyttömyyttäni ihmissuhteissa, inhoan yksinäisyyttä, inhoan epäonnistumisiani, inhoan sairauksiani, inhoan hitto ihan kaikkea elämässäni. Kuvottavaa ja väsyttävää. Inhoan myös sitä miten ihmiset sanovat että "kyllä se tuosta vielä paranee" tai "kyllä sinä olet ihan hyvä tyyppi, löydät varmasti jonkun" tai "älä huolehdi, kaikki järjestyy".

Miten helvetin paljon voi ihminen inhota samaan aikaan? Tekisi mieli raivota, huutaa, lyödä, potkia ja rikkoa! En kestä elämääni itseni kanssa!

6

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Kaikki johtuu jostain, itseinho, itsetunto jne, ja voi ne ongelmat lähteäkin, kun on tulleetkin.

• Menestystä!

Jokainen inhoaa itseään joskus ja se on tavallaan terveellistä, sillä siitä lähtee muutos omaan elämään!

Voisit ottaa paperin ja piirtää siihen kaksi saraketta.
      Toiseen laitat, että mitä inhoat, - ja siihen toiseen, että mitä voit konkreettisesti tehdä, että saisit sen asian muuttumaan.

Ja sitten rupeat vaan muuttamaan tilannetta!
      Yksinkertaista.

Ei siis ole yhtään kyse siitä että "kyllä se siitä" - vaan siitä, että sinä itset rupeat toimimaan niin, että tilanteesi muuttuu ja että sinun ei jatkossa tartte inhota mitään.

Sinä olet oman tilanteesi herra.

Jos on kyvyttömyyttä ihmissuhteissa, niin mene kirjastoon ja lue kirja "miten saan ihmissuhteita".
      Jos olet yksinäinen, niin liity johonkin opintokerhoon vaikka.

Jos olet pilannut tähän asti elämäsi, - niin laita se kuntoon nyt!

Jos inhoat paikkaa missä asut, niin rupea etsimään uutta paikkaa.

Jos olet epäonnistunut, niin se ei haittaa. Sanotaan, että jos haluaa onnistua, niin ensteks tarttee epäonnistua ja että epäonnistumisista oppii!

Jos tekee mieli raivota, niin mee vaikka lenkille ja juokse raivosi pois, jos huutaa, niin mee metsään ja huuda.

Tottakai sinä kestät elämääsi itsesi kanssa! Ota myönteinen asenne vaan kaikkeen, jätä entiset mokat ja suuntaa eteenpäin. Käy joku charmikurssi vielä, niin vot!

• Hei itseinhon prinssi.

Kerrot voimakkaista ja kattavista hankalista tunteista itsesi suhteen, samoin kuin siitä, miten pettynyt olet ihmisilta kuulemiisi vähättelyihin. Minulle tulee olo, ettet ole kokenut tulleesi kuulluksi, kun olet tuntemuksistasi kertonut.

Itsetuntosi on saanut kolhuja elämän eri tilanteissa. Kertomasi perusteella rohkaisisin sinua hakeutumaan keskusteluavun piiriin. Kun voisit ulkopuolisen ihmisen kanssa käydä elämääsi läpi, ja kokisit tulevasi ymmärretyksi, siinä samalla saat kokemuksen että toinen ihminen hyväksyy sinun tunteesi, mikä puolestaan voi auttaa sinua hyväksymään itse itsesi. Pitkälti kyse on anteeksi antamisen prosessista. Se ei käy nips naps, mutta on välttämätöntä. Anteeksi antamiinen ei tarkoita, että hyväksyy tai painaa villaisella kipeät asiat. Vaan siihen liittyy sanat Siitä Huolimatta. Siitä huolimatta, että sinun elämässäsi on käynyt niin tai sinulla on sairaus tai olet mokannut, sinulla on mahdollisuus jatkaa eteenpäin. Tällainen työskentely vaatii pitkän aikaa ja luottamuksellisuutta. Mutta toisaalta, joskus yksikin hyväksyvä kohtaaminen voi merkittävästi muuttaa jotain. Jotain, mikä auttaa sinua antamaan anteeksi itsellesi ja niille, jotka ovat sinua loukanneet ja jonka varassa jaksat eteenpäin.

Myös oman seurakunnan diakoniatyöntekijän kanssa voi varata ajan kahdenkeskiseen keskusteluun.

T. Meiju, diakoni

• itseinhon prinssi

Sori, mutta oon kokeillu uskontoa (ja muitakin päihteitä) eikä auttaneet...

Ainoa mitä kristityt selittää on se kuinka ihminen tarvitsee muka jotain ulkopuolista voimaa pelastamaan.

Mun ongelma on ehkä se että oon uskonut sen kaltaisia oppeja liikaa ja alkanut ajatella olen vaan joku surkea kusipää.

• aikansa kutakin
        itseinhon prinssi kirjoitti:

Sori, mutta oon kokeillu uskontoa (ja muitakin päihteitä) eikä auttaneet...

Ainoa mitä kristityt selittää on se kuinka ihminen tarvitsee muka jotain ulkopuolista voimaa pelastamaan.

Mun ongelma on ehkä se että oon uskonut sen kaltaisia oppeja liikaa ja alkanut ajatella olen vaan joku surkea kusipää.

Jospa syy ei ole uskonnossa eikä Jumalassakaan (sillä eihän tuo kirkontyöntekijä tuossa mitään uskontoa syöttänyt). Sisimpääsi on pakkautunut niin paljon patoutunutta vihaa. Voin olla väärässä, mutta liekö tuo nyt niin pahasta antaa noiden patoutumien tulla ulos ja ja vaikka mieltää tunteita eri tavalla. Varmaan jollain takaa helpottaa oloasi kun saat purettua mönjät ulos.
        Alat sitten huomata itsessäsi jotain hyvääkin.

• turhaan niin turhaan

Mitä helvetin hyötyä on oikeesti siitä että joku ammattiauttaja työnsä puolesta hyväksyy? Maijun neuvot voi tunkea sinne minne aurinko ei paista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe