asumistuki ja eläke

ei tajua

kysyisin että miksi minä en saa asumistukea vaikka eläkeellä olen ollut jo 7 vuotta ja eläke on 1700ekk miinus verot,kelasta hoitotuki80 e päälle niin jää 1500e kk puhtaaksi. olen 34 vuotias ja asun omakotitalossa, en siis vuokralla.
vai saako asumistukea vain vuokralla ollessa?

14

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukasaa?

      asumistuki kuuluu vain vuokralaisten etuihin, omakotitalo asukkaat eivät saa asumistukea koska asunto on "oma" eikä vuokraa tarvitse maksaa siitä.

      itse asuin aikoinaan 32m2 yksiössä perheeni kanssa 9 vuotta koska tuloni olivat huimat 1000ekk käteenjäävä osuus ja siitä y vastike pois 200e niin käteen jäi valtavat 800kk jolla piti elää 3 ihmisenkanssa,puolisoni ei saanut rahaa koska asui minun töissäkäyvän kanssa(tulot vaikuttivat). en minäkään ole saanut mitään tukia vaikka tuloni olivat edellämainitut ja perheen ainoat tulot.

    • neuvovaa

      Sinulla on niin iso eläke, ettei kuulu saada asumistukea. Jos et sillä kykene rahoittamaan omakotitalossa asumista, muuta vuokrayksiöön.

      • hohhoijja

        eikait kukaan täysjärkinen mene omakotitalosta asumaan johonkin yksiöön tai mihinkään kommuuni asutukseen? huhuh!


    • mieti vähän

      Onko tullut mieleen talon myyminen? Ihmiset jotka omistavat jotain eivät tarvitse tukia.

      • 7574u

        eikait kukaan halua asuntoaan myydä etenkään omakotitaloaan ja muuttaa johonkin läävään? aloittajahan on sairauksista huolimatta tehnyt elämänsä suurimpia investointeja jopa sairaana johon kaikki terveetkään ei näköjään pysty!
        ja pisteet hänelle että pärjää omillaan eikä tarvitse mitään asumistukia!
        tsemppiä!


      • köyhä eläkeläinen

        olen samaa mieltä jos omistaa asunnon pitäisi kieltää asumistuki.onhan niillä joskus ollu rahaa kun ovat ostaneet.olisivat silloin säästäneet.


      • saanpamäkin
        köyhä eläkeläinen kirjoitti:

        olen samaa mieltä jos omistaa asunnon pitäisi kieltää asumistuki.onhan niillä joskus ollu rahaa kun ovat ostaneet.olisivat silloin säästäneet.

        oletko kateellinen kun jotkut ovat tehneet viisaasti eivätkä porsastelleet vuokralla toisten nurkissa, asumistuki kuuluu KAIKILLE JOILLA ON PIENET TULOT, siihen ei omaisuus vaikuta!
        itse asun omakotitalossa ja saan asumistuen täytenä vaikka maksettu omakotitalo on.


    • oikeaa tietoa
    • ei tajua

      omakotitalo on ns invavarustuksella koska pyörätuoli on. ei oikein kerrostalo ja rivarit siksi onnistu.anteeksi jos pahoitin jonkun mieltä kun miinusta tullut.

      • ehkäeijoo

        Kyllä vain onnistuu pyörätuolissa olevan vaikeastikin vammaisen asuminen myös rivitalossa ja kerrostalossa. Invavarustus voidaan laittaa kaikkiin asuntoihin. Meidänkin kerrostalossa asuu pyörätuoli-ihminen. Ei ole ongelmia. Luulen, että kerrostalossa asuminen on itse asiassa helpointa sellaiselle, joka on pyörätuolissa. Pikemminkin ihmettelen, miten pyörätuolin kanssa pärjää omakotitalossa.

        Mutta siis eläkkeesi on kohtalaisen hyvä. Ehkä se ei oikeuta asumistukeen missään asumismuodossa.


    • regei

      Et varmaankaan asu yksin talossa jolloin yhteenlaskettu tuloraja ylittyy tuen saamiseksi ?

    • kokemust.on.

      ei kannata täältä teidän mitään kysyä, saattaa kateelliset "yksiö" ihmiset rueta antamaan miinusta sulle :=)
      kyllä saat asumistukea jos tulosi ovat pienet kuten noilla muillakin ja siksi he käyvät näköjään sossussakin inisemässä.
      älä muuta mihinkään yksiöön tai rivari kerrostalo painajaiseen, siel ei oo rauhaa yhtään!
      nim.kokemusta on!

    • sfbdfabeb

      eläkkeensaajan asumistuki on sallivampi, laske sen avulla.

    • gelat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe